Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Napínací kladka drážkovaného řemene
Právě je čtv 28. lis 2024 7:19:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 9:07:22 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:21:04
Příspěvky: 47
Bydliště: Praha 10
Asi po 70 tkm se zase naklonila napínací kladka. Měnil jste někdo to jehličkové ložisko vní?
Jaký řemen používáte 1863, 1865, nebo jiný rozměr? Jakou značku doporučujete?
Děkuji za rady

_________________
xm 2,5 Td exclusive 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 9:54:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Níže uvedené rozměry ložisek a čepu platí pro kladku na 2,1td. Kladka na 2,5 je trošku jiná, tu sem nepředělával, tak že je potřeba to proměřit !!!

Řek bych, že na 2,5 to budou jiné klece, jiné délky, než popisuji níže ...

Ano, měnil sem to na XM, Xa 2,1td a Xa 1,9td. Jde ale i o to, že bude vymačkanej ten čep, tak že musíš vyměnit i čep...
Klece s jehlama sem koupil delší, tuším, že origo jsou 18mma já koupil 20mm dlouhé klece. V pohodě to tam vejde a má to větší opěrnou plochu ...
Čep jde koupit samostatně velmi podobný co je tam použít. Jde tam pístní čep SKF , je pouze asi o 0,8mm delší, tak se musí zabrousit na správnou délku. Cena je závratných cca 65,- kč. Klece koupíš v ložiskárně .... Jinak se to taky opravuje tak, že se nechají udělat kluzné pouzdra místo jehel. Nová kladka od FEBI ty pouzdra má už z výroby místo jehel. na této kladce z hlediska funkce ty jehly nemají co dělat ...

čep sem kupoval tu: http://www.logup.cz/1392.01

1392.01 píst. čep pr. 20/13x63mm 85177

ložiska sem použil NTN, HK 2020 ... http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Lo% ... ko+HK+2020

dají se koupit i za 20,- kus ..... záleží na značce .. http://www.dimensor.cz/produkty/prumysl ... 21609.html

Je ale potřeba mít v dobrém stavu ten tlumič u kladky. Po čase se totiž vychodí a už pouze pruží ale netlumí. Má uvnitř "třecí tlumič" tam se to vyšolichá a je to špatně, kladka pak moc skáče ...


POZOR, na 2,5 td je jinej tlumič než na 2,1 TD


origo číslo na 2,5TD je : 6453 Y4, číslo INA 533009210 , DAYCO APV2525 , SNR GA359.09 , SASIC 1620073 ...
origo číslo na 2,1TD je : 5751 81, číslo INA 533001110, Febi 19072, GATES T38407 , SNR GA359.66 , HUTCHINSON TS1407, SKF VKM 33311 ...
ten na 2,1td je stejný i pro 1,9td Xa a pod


Velmi účině se to dá eliminovat montáží volnoběžky na altrnátor. použije se jakákoliv co tam prostě pasuje, to se pak kladka ani nehne a řemen je naprosto v klidu ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 20:24:57 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:21:04
Příspěvky: 47
Bydliště: Praha 10
děkuju za odpověď

Koukal jsem na tu kladku co je na 2,1. Tam se dá ten čep podložka a šroub. Na 2,5 je hlava šroubu zapuštěná. Bohužel nemám auto u sebe. Abych se podíval jestli by se to tam vešlo a případně hlava šroubu nepřekážela řemenu. Kdyby to nešlo nevíte kde ho nechat vyrobit.

_________________
xm 2,5 Td exclusive 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 20:56:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
no podle mě systém je v podstatě stejný, pouze u 2,5 je spešl podložka pro zapuštění hlavy šroubu. Jestli máš tu starou kladku, tak kouknout jak to tam je - proměřit ...
Délka řemene je psaná origo 1862mm , Origo v prvovýroby se dávaly řemeny HUTCHINSON .

číslo kladky na 2,5 td je 6453Y3 , k dostání je dayco APV2376

_________________
Obrázek


Naposledy upravil PATaMAT dne pát 01. dub 2016 11:54:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 22:06:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:21:04
Příspěvky: 47
Bydliště: Praha 10
tam je právě podložka součást čepu
příští týden se dostanu k autu, tak kouknu jak to tam je

_________________
xm 2,5 Td exclusive 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 11. úno 2014 12:52:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:21:04
Příspěvky: 47
Bydliště: Praha 10
Po zkoumání čím ten čep nahradit jsem koupil novou. Škoda, že to není řešené jako u 2,1td.

_________________
xm 2,5 Td exclusive 1996


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz