Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Světlost vozu (prasklý vzduchový vak?)
Právě je pát 29. lis 2024 1:11:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 25. pro 2011 22:28:11 
Offline

Registrován: ned 25. pro 2011 22:12:05
Příspěvky: 1
Mám stejný problém. Někdy mi auto spadne k zemi, většinou když mám otevřený kufr a zároveň dveře. Pak to zas třeba 14 dnů neudělá, zůstane rovně i když s ním delší dobu nejedu. Dnes jsem byl na horách a když jsem nakládal lyže, tak zadek sednul, ale už se nezvednul. Když jsem přijel domů, vyložil lyže a zabouchnul dveře, tak se zase sám zvednul. Zdá se mi, že to přestává fungovat když mrzne. Nemůže být někde v tom přepouštěcím ventilu, který vyrovnává výšku, nebo někde jinde voda?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 10:56:17 
Offline

Registrován: pon 23. lis 2009 10:22:56
Příspěvky: 59
MHPlus píše:
Zajímavé - já teď platil za výměnu obou vaků celkem 4454 Kč vč.práce a DPH, za samotný vak si servis účtoval po 1613 Kč. Origo servis, origo díly (repliky se údajně ani nevyrábí).

22.5 2011 Odstranena zbytecna citace moderatorem H1po


Mohl by si uvést ve kterém servisu ti to dělali. Ta cena byla v nějaké akci nebo jako nějaká protislužba. Protože po důkladné kontrole zjištěn i prasklý vak a čeká mne výměna. Co jsem zatím v okolí zjišťoval cenovka samotného vaku je okolo 5tis. Kdyby měl někdo nějaký kontakt na levnější dejte prosím vědět. třeba přes sz Díky všem. :oops:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6 1,6 HDI 16V Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 0:16:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Tento díl se přeceňoval a citroen ho zdražil,takže opravdu stojí bratru cca 5 litrů :shock:
Jooo nastal čas pomalé výměny u nejstarších kusů,tak přece to nenechají tak levné....

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 18. úno 2012 23:23:58 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Ahoj, jsem poměrně čerstvým majitelem 2,0 HDI GP ve výbavě exkluziv s měchy a rád bych přispěl s poznatkem, pokud je všeobecně znám, jen dobře. Záhy po zakoupení začal zadek padat na zem cca. pět minut a hotovo, po nastartování se zvedl. Nejdřív jsem málem skolaboval, ne že bych to nečekal, auto je z druhé ruky, ale na druhou stranu těšil jsem se na jiné věci než na vyjednávání z bazarem nebo jízdu městskou dopravou od servisu. Pak mě napadlo ze zoufalství vyzkoušet pár věcí, nakonec zabralo dvakrát rychle za sebou zmáčknout tlačítko na snižování - zvyšování světlosti, dle manuálu: nastavení do defautní světlé výšky a od té doby jen jezdím, parkuji.... po na sednutí vzadu trochu zaprdí a hotovo. Mám podezření na dvě věci, v bazaru mi auto zvedli na hever bez vyřazení tohoto systému z provozu což nějak rozhodilo měření, nebo to zapříčinilo to že jsem všem známým musel dokola ukazovat jak jezdí zadek nahoru a dolu až jsem ho unavil :idea: .
Takže třeba to někomu pomůže, po přečtení tohoto fora se cítím tak trochu dlužníkem... ;)

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 18:21:05 
Offline

Registrován: čtv 01. črc 2010 18:04:29
Příspěvky: 27
to jsem taky zkoušel na chvilku, cca 14 dní, to pomohlo... nicméně teď už mi palubovka hlásí suspension faulty a musím na výměnu, kompresor sice fouká, ale už ten měch vůbec nedofouká, zadek je pořád na zemi a nedá se s tím jezdit... sehnal jsem 1 ks za 2900,- z Neměcka, když jsem psal do Citroenu tak mi napsali cenu 1 ks za 4459,- :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. úno 2012 19:43:36 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Aha, takže budu stejně chystat peněženku na výprask :?

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 23. úno 2012 21:58:27 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Takže bohužel musím potvrdit co psal Bogu výše, chvíli to drželo, ale nakonec stejně kaput. Dnes mi daly nový měch v servisu za 3600,- + práce. Gw

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012 23:21:39 
Offline

Registrován: sob 24. zář 2011 0:48:16
Příspěvky: 17
Tak jsem problém s odpružením po dvou rocích po výměně kompresoru řešil znovu. Zdá se, že to hned po čerpadle ostřikovačů světlometů bude už pravidelný evergreen tohoto vozu. Začalo to po vánocích v těch mrazech. Nejdříve hlášky "suspension faulty". Jednou se mi zdálo, že kompresor běží několik minut, ale jel jsem v hustém provozu a nechtělo se mi zastavovat, abych si to ověřoval.

Pak se mi minulý týden cestou do práce tak 200 m po přejetí přejezdu stalo, že se po této hlášce ukázala hláška, která se objeví když spustíte ručně zadek dolů a pak se rozjedete. Je tam autíčko se symbolikou, že je nízko a má se jet pomalu ( do 10 km/h). Auto mi sedlo na dorazy a jízda do práce byla jako jet na žebřiňáku.
Auto sedělo a ani náznak činnosti kompresoru. Polil mě studený pot při představě, že je zase kompresor kaput. Vrtalo mě hlavou proč se ten kompresor ani nehne a cestou z práce mě napadlo, že by problém mohl být v snímači polohy nápravy. Ten je vystavený všemu marastu od kol a mám pocit, že když se dostane do krajní polohy tak občas zablbne. Zkusil jsem v 50-ti prudce zabrzdit, aby se auto pořádně zhouplo a zadek se odlehčil. Po vypnutí motoru a nastartování se kompresor rozběhl a zadek po docela dlouhé době dofoukal. Cesta domů pak proběhla už bez problémů. Doma jsem absolvoval ještě nákup s manželkou. Než jsem auto dal do garáže tak jsem se chtěl juknout zda něco vzadu neuvidím. Před garáží jsem zvedl zadek na maximum. přitom se mi zdálo že slyším slabé syčení, ale měl jsem nastartováno a nebyl jsem si jistý. Po vypnutí motoru nic slyšet nebylo. Spustil jsem zadek na střed a vše bez problémů. Ještě jsem tedy zkusil sjet úplně dolů a to se ozvalo syčení a zadek jel dolů už sám. Kompresor se pak sice rozjel, ale únik byl tak velký že to nestačil přefouknout. Auto sem zvedl za kouli heverem. Auto se pak dofouklo a stálo bez úniku více jak čtyři dny v garáži. Byl jsem objednaný do servisu a v den předání jsem normálně dojel bez známky závady.
Nakonec z toho byl prasklý měch na levé straně. Cena 4300,- Kč s prací + diagnostika 5300,-Kč. Hodně jsem uvažoval zda nechat vyměnit i ten druhý, ale hysterická reakce mé manželky mi to rychle vyhnala z hlavy. Až jeho čas nastane tak ho vyměním a mám pocit, že to bez problému zvládnu sám. Snímač prý je v pořádku, ale myslím si, že ty občasné hlášky můžou souviset s ním, ale těžko říct. Ten děravý měch sem zatím nějak podrobně neštudoval. Je jak prase a neměl jsem zatím na to čas. Zvláštní je že utíká jen v zmáčknuté poloze.

_________________
Citroën C4 Picasso 2.0i 16V BMP6, Exclusive 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 12:06:06 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Tak už sa mozem aj ja podelit o moju skusenot. Bolo to podobne ako vyssie popisovane problemy. Raz auto sadlo na dorazy, inokedy sa nedialo (aj dlhšiu dobu) nic. Niekedy sa problem so svetlostostou podvozku dal vyriesit manualnym nadvihnutim podvozku z kufra, inokedy bol tento spinac nefunkcny - neviem preco a kedy. Niekedy sa auto dofúkalo samo - napr. po zavreti dveri, inokedy sa nedalo spravit uplne nic?! Nakoniec som odpozoroval, že pravy zadny vak dofukuje, no pocut pocas toho mierny unik tlaku. Tesne pred strednou polohou podvozku, cca 2-3cm od tejto polohy tento unik prestal a auto sa zdvihlo rychlejšie. V tejto polohe ostalo zdvihnute pri parkovani aj týždeň. Dokonca aj vtedy, ked som isiel v aute sam. No ako náhle som auto viac zatazil, prip. stal nakloneny, ihned islo auto na dorazy.
V servise zistili prasknutý pravy vak a odporucili vymenu oboch - 135 tis. km. Cena jedneho vaku je 173€ s DPH + diagnostika (údajne) a práca. Mňa to vyslo vsetko 413€. Autorizovany servis.

Mam teraz jednu otazku, lebo si uz nepematam, ako to pracovalo ked to bolo vsetko OK. Teraz sa po vypnutí klucika a vystupení z auta svetlost sama upravi - zdvihne sa este o cca 2 cm??? Mam podozrenie, ze v servise zle nastavili svetlost, pripadne ani nepouzili diagnostiku. Aj po nastupeni do auta (napr. na druhy deň) dochadza k aktivacii a dorovnaniu svetlosti (neviem na kt. stranu). No iste je , ze sa mi zdá, že komresor, kt. tlačí tlak do mechov, je stale v "akcii" a bojim sa toho, ze ho takto coskoro odpalim. Je tento stav normalny, ci to mam ist reklamovat? Ak si dobre pamatam, tak pret tým po jazde ostala svetlost ako pri jazde a po nastupeni do auta sa upravila svetlost iba pri dlhsom nepouzivani auta, prip. vacsom zatazeni.
Ďakujem za Vase postrehy

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 19:06:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 22:18:56
Příspěvky: 89
Bydliště: Bratislava
U mňa asi takto:
Keď ráno prídem k autu, otvorím dvere, sadnem do auta a až po zatvorení dverí (z bezpečnostných dôvodov) kompresor doupraví výšku (dofúkne), trvá cca. 3-4 sekundy. Keď prídem napr. do práce, vypnem motor, vystúpm z auta a po zatvorení dverí je pekne vidno, ako vaky odfúknu (počuť to nie je), ale auto doupraví výšku, klesne cca. 2 cm. A takto to pracuje dookola. Po naložení napr. nákupu do kufra, alebo pristúpení spolujazdcov sa automaticky vaky dofukujú - udržiava sa stála svetlá výška. A tak ďalej a dookola, keď vystúpi niekto tak odfukne atď. V zime sú režimy trochu iné , ale je to v súlade s tým, čo "vymyslel" výrobca a detailne to popísal v technickom popise "Princíp funkcie".

_________________
Obrázek C4P 1.6 HDi 16V BMP6 FAP/2007/Exclusive/17"/AFIL/PANORAMA


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. dub 2012 22:01:37 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Dakujem za prispevok. Este odsledujem a dam vediet.

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. dub 2012 18:13:25 
Offline

Registrován: pon 23. lis 2009 10:22:56
Příspěvky: 59
Tak už mám za sebou také výměnu vaků. Ucházel sice jen jeden a to dosti výrazně teď v těch mrazech i za 10 minut ležel zadek na zemi. O výměně rozhodlo to, že když jsem jel po tankodromu okolo Vyškova zvaném D1 a zadek spadl na zem a nechtěl se dofouknout. Nechtěl jsem riskovat, že během roku budu měnit druhý vak a tak jsem se rozhodl vyměnit je oba. Měnili to v autorizovaném servisu trvalo to asi 2 hodiny a při výměně obou byla kalkulace o příjemných 700,-Kč nižší. Navíc jsme zjistili, že hlásí chybu spínač zadních dveří. To dělalo problémy s ruční regulací výšky. Tento problém jsem jel již dávno před výměnou vaků ale nijak jsem to neřešil. Nakonec se zjistilo, že to nebyl spínač ale zámek a tak za ušetřené peníze jsem koupil a nechal vyměnit zadní zámek. Teď je vše OK a chodí to jak má.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6 1,6 HDI 16V Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. dub 2012 18:36:27 
Offline

Registrován: pon 23. lis 2009 10:22:56
Příspěvky: 59
Jo a tomu sledování regulace výšky tak to funguje aspoň u mého vozu tak, že když přijdeš ráno k vozu a již když odemkneš dálkáčem auto si srovná výšku, pokud není v základní poloze. Většinou dofoukne. Pokud otevřeš některé dveře z bezpečnostních důvodů dofuk vypne, pokud se nestačil srovnat a vypnout sám. Je možné, že toto nebude fungovat pokud je přepnuto v economy modu. Zatím mám baterku OK a tak to nepozoruji. Jakmile nasedneš a zavřeš dveře a změní se mu základní výška opět dofoukne. Pokud ti nedofukuje, nic to nemusí znamenat prostě si výšku udržel nebo tvoje váha nezměnila dostatečně výšku vozu. Taková jednoduchá kontrola, že to funguje je že se ve voze zahýbeš aby se pohly senzory výšky a většinou vůzek mírně poklesne a kompresor sepne. Vždy je však podmínka zavřít všechny dveře. Při vystoupení nebo vyložení nákladu z auta je to stejné je s opačným účinkem odpouští vzduch a klesá. Pokud se na to zaměříš krásně vidíš jak se při odlehčení nadzvedne a po zavření dveří zase vrátí do původní polohy. Tolik poznatky z dlouhodobého pozorování. ;)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6 1,6 HDI 16V Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. dub 2012 21:27:38 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 21:22:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Bratislava
Tak som si vymenil vak sam. Mozem vam to tu troska popisat.
Je to vlastne lahsie, ako vymenit kabinovy (pelovy) filter. Ten som menil dnes a fakt som sa musel premenit na tvora bez kosti...
Vak som kupil za 173,6.-eur. Vymena mi trvala asi 3 hodiny, ale kazdy dalsi vak uz vymenim za 20 minut.
Najprv zdvihneme auto. Samozrejme origo zdvihak sa zacal naklanat a deformovat (bol nepouzity, uplne novy), tak som zhanal iny. (Jeep Cherokee mi poskytol super zdvihak). Najprv ale vypneme v kufri pneumaticke pruzenie. Dame dole koleso (ak sme na velkom profi zdvihaku, ani koleso nemusi ist dole).
Vak pootocome do stran, je to na nom aj nakreslene a on uplne lahucko zlezie dole. Nepotrebujete ziadne naradie!!! Ja som si prichystal veeela rozneho naradia....
Ku vaku ide tenka hadicka. Tam nastal najvacsi problem. Tu hadicku som nemohol dostat von. Trhal som to najprv rukami, potom uz aj s kliestami... Rozrezal som stary vak, aby sa to lahsie drzalo a potom sa mi to podarilo vytrhnut.
Novy vak som dal na miesto tiez uplne lahucko, ale tu hadicu som tam zasa nevedel napratat. V tomto je cely problem. Az po niekolkych pokusoch som na to prisiel. Hadica vo vnutri, namontovanie kolesa, polozenie auta a vyskusanie... Stale to sycalo!!! Este aj prsalo a robil som to vonku. NERVY!
Otvor do vaku ma malu sedu podlozku a vo vnutri male zubky. To je cela zahada! Sedu podlozku treba pritlacit ku vaku, zubky sa stratia a hadica ide von aj dnu uplne lahuckko. Iba par mm sa da vsunut, mozno 2-3mm a to staci.
Vymenene a drzi to perfektne.
Snad som niekomu pomohol. :mrgreen:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2HDI Exclusive BMP6 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 09. dub 2012 21:49:26 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 21:22:25
Příspěvky: 49
Bydliště: Bratislava
Este jedna vec. Vraj sa nove vaky vyrabaju uz kvalitnejsie, robi ich uz ina firma. Tam, kde sa ta guma prehyba, vznikaju trhlinky a je ich milion. Tam to zacne prepustat. Je to na moj vkus dost mala,tenka gumena suciastka na to, ze drzi celu rit auta... :mrgreen:

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2HDI Exclusive BMP6 2008


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz