Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - z kopce na neutrál nebo s rychlostí?
Právě je pát 29. lis 2024 2:25:00

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: z kopce na neutrál nebo s rychlostí?
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 16:49:34 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 11:07:51
Příspěvky: 40
ahoj, někdo jezdí z kopce se zařazenou rychlostí, někdo na neutrál. Známému prý řekli v autoškole, že s rychlostí je menší spotřeba než na neutrál. Schválně jsem to zkusil a při zařazené rychlosti č. 5 okamžitá spotřeba opravdu klesala rychleji než s neutrálem (měřeno stejný kopec, stejná rychlost) Zkoušel jste to někdo? Jak jezdíte vy a proč? Ps: stejně budu jezdit na neutál furt, přijde mi to takové šetrnější vůči autu :-)

_________________
citroën Xsara Picasso : 1,6i; 8V; r.v. 2002; 114 000 km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 17:06:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vuci autu mozna jo ale vuci zivotnimu prostredi a tvoji penezence asi moc ne

jakmile jedes s kvaltem z kopce vstrikovace se odpoji a auto brzdi motorem

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 17:15:11 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Hodně záleží na situaci. Máš kopce, kde jet bez rychlosti je o ústa. Zvláště tam, kde to řidíč nezná. Hlavní je taky to, že je auto se zařazenou rychlostí ovladatelnější. A motor pomáhá brzdit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 19:12:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Nehledě na to, že když auto nedej bůh zdechne, tak při zařazeném kvaltu se nic neděje, ale na neutrál přestane téměř okamžitě fungovat posilovač brzd. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 19:15:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
a v horsich pripadech i posilovac rizeni :oops: jak elektricky tak pres remen

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 6:49:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jistě, já jsem hlavně nepochopil, čím je jízda z kopce na neutrál šetrnější? Asi tím, že motor má otáčky 850/min a po zařazení kvaltu a puštění spojky dostane ránu jak prase.To se líbí jak spojce ,tak rozvodům atd.docela fajn je, když se člověk netrefí a vrazí tam místo pětky trojku. :D Pokud budu chtít být k autu šetrnější, tak aspoň roztočím před zařazením rychlosti motor a v tu chvíli to sežere x více paliva než jízda bez kvaltu. Tenhle styl jízdy se praktikoval v našich končinách s vozy 1000 MB a Š 100 a nijak moc se neosvědčil,a to se v rámci úspory dokonce vypínal motor.Pak se taky několika jedincům stalo, že si zamkli volant a v lepším případě skončili ve škarpě. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 8:24:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
tatka to s feldou praktikuje porad (motor ale nevypina) a nevysvetlim mu to

jedine pozitivum je ze auto na neutral dojede z kopce dal nez s kvaltem
byly doby kdy mi rikal ze z cervenohorskeho sedla do Jeseniku dojede uplne bez motoru :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 11:37:22 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
U starých aut (octavia, Š 1000, 100, ...... atd) bez posilovačů a s karburátorem, to mělo opodstatnění. Na volnoběh měly nejmenší spotřebu a když za jízdy zhasl motor, tak to brzdilo i zatáčelo pořád stejně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 11:40:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tam to znám velice dobře, co na to brzdy? Kdyby měli ruce, tak ..... :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 11:44:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
no staci kouknout na dokument Dana Pribana jak jel s tranbantem, tam brzdit motorem bohuzel nejde a .... no kouknete se sami :P

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 30. čer 2014 11:47:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No jo, akorát že ten Tráboš vážil 800 kg i s posádkou. Vždycky jsem obdivoval dederóny, že za to zapřáhli ještě obytňák. Sice malinkej, ale jezdili s tím takhle až na Balatón. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz