Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Závada startu
Právě je stř 27. lis 2024 2:27:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 10:06:11 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
Na autě C4 Picasso 1,6 HDi 2008 se projevuje zajímavá závada.
Po výměně rozvodů, žhavících svíček, naftového a vzduchového filtru a baterie se objevuje toto:
Baterie nabitá (nová - Varta 77Ah 780A) cca 3x start s pojížděním a při dalším startu motor točí a nenastartuje. Při měření napětí při startování 10,5V.
Po částečném dobití na cca 12,6, napětí při startování 11,3V a po úplném dobití na cca 13,7 napětí při startování 11,8V a potom už auto nastartuje.
Auto jsem dovezl automechanikovi. Celý den nechal stát, na druhý den normálně nastartoval, motor nechal běžet cca 2hod., vypl a už nenastartoval.
Diagnostika bez závady. Díval se na to autoelektrikář a nic (dobíjení ok, odběr naprázdno ok). S podezřením na startér - demontován a na kontrole ok (preventivně vyměněna kluzná ložiska - mala vůle).
Jako kdyby se při jízdě vybíjelo (dobíjení OK - při chodu motoru cca 14,3V) nebo měl startér vyšší odběr (někdy) a nebo už nevím.
Poradíte?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 10:39:51 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A ta baterie je nova? Pokud ne a je stara, dej novou baterku.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 12:07:42 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
Tu jsem měnil jako první (byla stejně v plánu).
Teď je tam Varta 77Ah, 780A


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 12:18:37 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Přesto bych nechal udělat zátěžový test baterie.Baterka je sviňa.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 16:06:34 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
Baterie byla u automechanika kontrolovaná na zátěžovém digitálním ampérmetru.
Začínám mít ale podezření na alternátor.
Buď nalomený kabel nebo částečně vadný (někdy dobíjí a někdy ne).
Připadá mi že baterka je vybíjená za jízdy.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 19:32:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
Třeba blbost, ale stávalo se mi podobné. Po delším stání v poho start a pak po kratším třeba na nákupu ani ťuk. Všiml jsem si po jednom takovém ani ťuku, že se mi nevypíná sahara, prostě někdy zůstala běžet a to i v zimním období a úplně to vytlouklo baterku. Závada byla v ovládacím relé na stěně chladiče. Pokud by se prokázalo, že to je ono, navedu kde koupit a co a jak. Mám prakticky stejné auto.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: stř 13. dub 2016 22:01:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
zelenina na kontaktech??
kontrola pojistek a kabelaze kopmplet od PLUS i MINUs scorky altiku

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: čtv 14. dub 2016 10:07:22 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
To georgesandall: dík za tip, prověřím.

Zelenina na kontaktech není.
Jsem sice elektrikář (silnoproud), ale nevím jestli si na kontrolu kabeláže troufnu - a navíc, jak se hrábne do kabeláže může tam být potenciálních vadných drátů víc.
A dostat k autu schopného autoelektrikáře je problém.
Všem co mi byli v okolí doporučeni po telefonickém vysvětlení problému od toho buď přímo couvli nebo už neberou telefon.
S automechanikem jsem se včera o alternátoru a kabeláži bavil, říkal že na to koukne, ale je to mechanik ne autoelektrikář.
Na pojistky a pojistkové skříňky se ale kouknu sám. Namáte někdo schéma el. rozvodů alternátoru?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 9:41:30 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
Tak dnes jsem přivezl auto ze servisu (kontrola startéru, alternátoru vč. el.instalce, výměna zemnících šroubů kolem baterky).
Dojel jsem na dílnu vypl, znovu nastartoval - nechal hodinu běžet, vypl a po deseti minutách start a nic. Točilo a nechytlo.
Po celou dobu běhu (hodina) jsem měřil napětí na baterce - cca 14,4V.
Při startování pokles na cca 10,9V. jako kdyby byla baterie polovybitá.
Tak už nevím - došli mi nápady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 10:45:21 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Já bych si půjčil baterii jinou a s ní to vyzkoušel.Taky bych se zajímal o hodnotu proudu,který s alternátoru leze při dobíjení.Napětí je krásné,ale proud musí být taky v cajku.Odkud jsi?

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 10:52:06 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Ještě by to chtělo osciloskopem změřit kabely.Jak nastartuješ,když po vypnutí motoru nemůžeš nastartovat?Mě napadla jedna věc.Jednotka musí přeci dát povel k čerpání nafty,kontroloval sis podávání nafty?Pokud točí startér motorem normálně,tak v baterii a ani u altíku problém nebude.U benzínu to jednotka dá povel k zapálení ve válci,zde musí dát povel ke vstřiku nafty.Tady bych hledal problém.Zaměřil bych se na obvody kolem jednotky s povelama ke vstřiku.Jsou to obvody 5V.Taky na čidlo polohy klikového hřídele.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 10:53:51 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Jo a celou pojistkovou skříňku bych vyndal a prohlédnul.Já měl silnou oxidaci a auto si dělalo co chtělo.Po výměně bez problému.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 11:17:44 
Offline

Registrován: ned 09. bře 2014 11:26:12
Příspěvky: 20
Jsem z Přerova.
Auto vydrží tak 2-3 starty potom už nejde nastartovat.
Čili jsem vyjel od automechanika, dojel k dílně, vypl, otevřel dveře, nastartoval, zajel do dílny, nechal běžet hodinu, vypl, po desti minutách startování a nic.
Mě na tom právě zaráži to že když nechce startovat, tak dobiji baterii a zase dále normálně (cca 3x) startuje a tak se to pořád opakuje.
Když auto nechám dva dny stát - nastartuji. A naopak když jezdím - po 3 startu už nenastartuje (do opětovného dobití).
Proto si asi nemyslím že by to mělo mít spojitost s podáváním nafty.
Když se mi to stalo minule měřili jsme napětí při startování.
1. start - při startu 10,5V
2. start - po částečnám dobití baterie na cca 12,6V - při startu 11,3V
3. start - po úplném dobití baterie na 13,6 - při startu 11,8 a tehdy nastartovalo

Jak změřit proud při dobíjení?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 14:58:19 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Alternátor vyndat a na stolici otestovat.Mě zase zaráží to,že se 3x nastartuje a pak už nic.Jak jsem říkal,pojistková skříň,relé dobíjení a změřit osciloskopem kabeláž.Já tu mám mechanika,který to dělá běžně a hledá horší závady a s úspěchem.Je to bedna,ale jsi z Přerova a to je do PCE daleko.
Pokud startér točí motorem a nestartuje,tak baterkou to není.Rozhodně ne.Ještě bych zkusil vzít mechanika do auta,aby ti napíchnul diagnostiku a testoval při jízdě dobíjení.Hodnota voltů při volnoběhu je cca 13,8V a při zvýšených otáčkách je 14,4V.To by přístroj měl ukázat.
Rozeber pojistkovku v motoru,konektory a relé v ní.OPravdu,pokud auto točí motorem,tak se musí ve válci vznítit i nafta a to se neděje.
U toho alternátoru pokud nebude dávat předepsaný proud,tak bych to viděl na uhlíky,komutátor nebo celou kotvu nebo stabilizátor.Ale to jen odhaduji z praxe.
Měřil jsi baterku v době,kdy nejde nastartovat?Kolik má?
Možná bych se odkázal na značkový servis.Tady u nás v Ústí nad Orlicí si nehrajou na chytráky a pokud neví,tak řeší problémy s centrálou přímo.Mě auto dělalo psí kusy.Za jízdy vpřed se objevoval panel couvacích senzorů,málo aditiva,chyby motoru...to vše dělala ta pojistkovka.
Ty hele,teď mě napadlo,co imobilizér????Nemůže být problém v imobilizéru?Zkus naklonovat znova klíč....

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Závada startu
PříspěvekNapsal: pát 15. dub 2016 15:03:45 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Kdyby nedobíjelo,tak se ti rozsvítí kontrolka.Economyrežim se objevuje?

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz