Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - spustanie sahar vysoka teplota motora
Právě je čtv 28. lis 2024 15:31:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: spustanie sahar vysoka teplota motora
PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2010 18:34:55 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 18:20:58
Příspěvky: 4
ste moja posledna moznost mam citroen xm 2L I rv89 a nespina mi sahary vyskusal som uz:nove cidlo, relatka,poistky,kable,motory zaujima ma ci to nema riadiacu jednotku pre klimu spojenu zo saharami ak ano kde sa nachadza a ako vypada a co by este mohol byt problem :?:


Naposledy upravil danger dne pon 22. úno 2010 17:44:36, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2010 20:49:58 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Bitron se naleza pod klasikem pred spolujezdcem. Rozmer asi jako tlustsi krabicka od cigaret... (me auto r.v.90)
Zkus si tak doplnit profil o auto. Abychom lepe vedeli jak ti poradit.

Pak tak zkus odpojit to cidlo co je nejbliz k chladici, meli by bezet sahary plnou rychlosti.

A zaklad je zkusit pripojit sahary natvrdo k baterce, tim vyloucis samotny motory sahar...

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21. úno 2010 21:18:40 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 18:20:58
Příspěvky: 4
je to 2l benzin icko rv89 8v

ked odpojim cidlo relatko zopne ale nezda sa mi napajanie relatka lebo ked to zapojim na tvrdo tak to ide do skratu ale vzdy len jedna poloha podla toho ako prave je prepnute 5konektorove rele v skrate proti plusu jespojeny kontakt zopnuty relem

skusal som to aj s cidlom felicije ze som vsetko odpojil a natiahol svoje kable ale spina az na 97stupnoch co je strasne neskoro nejde o mna ale na aute nechodim sam a nechcem aby ho zavarila bratova frajerka


este mam jednu moznost spravit to ako svetla od mazania ako nahle zacne mazat spusti jednu saharu na 2 richlost

ten bitron ma aku funkciju??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2010 12:24:48 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Bitron se stara o vsecko mozny kolem chlazeni.
Roztaci sahary, hlida jestli bezej spravne, atd...

Ventilatory na tvrdo k baterce znamena, ze vlezes pod masku nebo naraznik, odpojis konektory co jsou primo u jednotlivejch ventilatoru a natahnes od nich draty k baterce a zkousis jestli se budou tocit, ne prez nejaky relatka!!! Zkousis funkci ventilatoru, ne relatek. Pokud ventilatory budou slapat, zkousis vedeni k relatku, pokud i to bude dobry, tak potom az zkousis relatka. Pak zkousis silovy draty co to relatko spina, draty ovladaci, ktery to relatko spinaj, pak si treba vezmes potenciometr a pripojis ho misto cidla, pak treba vezmes jinej bitron a zkusis ho misto puvodniho, pak taky podivas na pojistky, ze? To je proste zakon diagnostiky. Zacina se u toho co potrebujes vedet jestli funguje. A postupne se hrabes az k tomu co je slozity. Nicmene, ze by odesly motory sahar, no to se mi nezda, spis bych tipnul na problem relatek a nebo kostrenyho dratu nekde ve vedeni od relatek k motorum. Co vic k tomu napsat? Voltmetr, vercajk a merit a merit a merit, vono se to nekde ukaze. Zadny kouzla v tom nejsou.

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2010 12:08:35 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 18:20:58
Příspěvky: 4
Dakujem uz to konecne facha bol to pokazeny bitron ;) :idea:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2010 13:38:47 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Takrka na 90% u techto elektronickejch nesmyslu odchazej casem elektrolyticky kondiky. Zkus krabicku opatrne rozebrat a podivej se jestli ty valecky nejsou nafoukly, pokud ano, zkus je vymenit a pak zkusit funkcnost. Kondiky stojej par kacek. Mozna to bude taky neco jinyho, ale to je boj

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2010 14:53:55 
Offline

Registrován: pon 08. bře 2010 14:36:58
Příspěvky: 5
Ahoj chlapi, dost pravidelně se mi stává, že se z ničeho nic při jízdě rozsvítí oranžová kontrolka teploměru s šipičkou nahoru, zároveň červená kontrolka teploty vody a červené STOP. Budík přitom ukazuje nízkou teplotu, občas se stane, že se to rozsvítí i u studeného auta a po otočení klíčkem do I.polohy se rozeběhly sahary, za chvíli ( 3-5 minut) po nastartování zase vypnuly. Auto se nepřehřívá, chladí bez problému, jen se mi zdá, že občas dochází ke ztrátě kontaktu na čidle teploty vody. Než se začnu vrtat v Bitronu, rád bych zkontroloval to čidlo, ale " nevím, kde ho hledat ". Jestli je na chladiči, bo co... nebyla by třeba fotečka? Díky z a pomoc. Jo a mám XM SX Y4, r.v. 98, 2.0i 16V.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2010 20:54:44 
Offline

Registrován: ned 21. úno 2010 18:20:58
Příspěvky: 4
Na 2l 8ventile su zo zadnej strany motora vpravo hnedé je na sahary, modré je na budíky, čierne je na klímu. Zvyknú sa na nich odlomiť káble, potom to strajkuje :idea:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. bře 2010 22:03:18 
Offline

Registrován: pon 08. bře 2010 14:36:58
Příspěvky: 5
No, na něčem při pohledu do motoru, tak po pravé straně, jsou za sebou 3 konektory,modrý hnědý a zelený, s tím že do toho horního ( modrý ) vede jen jeden drát. Tak který by to teda měl být? Jinak motor je podobný, na přiloženém obrázku je ovšem obrázek motoru vygooglený...


Přílohy:
image0012.jpg [85.92 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. bře 2010 13:35:19 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Presne toto se mi stavalo taky. Po nekonecnych mereni cidel a vymen bitronu jsem se poradil s jednim "borcem od citroena" :-) a ten mi rekl, ze bitron meri spravnou funkcnost sahar. Tj. zdali se tocej a jak. A celej kram by mohl bejt v relatkach s velkym prechodakem. Tedy: ventilatory sice tocej, ale dik velkymu prechodaku bude z5 brat bitron jiny hodnoty nez maj bejt a pak to dela brajgl. Nu coz, koupil jsem za cca 50 - 70 kacek jiny relatka a vsecky co jsou vepredu (nejen na sahary) vymenil. Dokonce jsou i prodouve o 10A vejs nez puvodni. Od ty doby mam klid a neudelalo to uz ani jednou. Toz takto sem to vyresil ja...

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. bře 2010 17:31:49 
Offline

Registrován: pon 08. bře 2010 14:36:58
Příspěvky: 5
Dobře, nějaký náhradní relátka mám, to můžu taky zkusit, i když zrovna tomuto moc šancí nedávám. Jakožto elektromechanik jsem zvyklý dělat pravidelné prevence a veškeré kontakty mám čisťounký a ošetřený. Ale náhoda je blbec, třeba jsem nějaký relé opomněl, přeci jenom jich tam je kupa. Ale kde je to čidlo na měření teploty vody se snad nedovím... :?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. bře 2010 21:52:20 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
rad bych ti poradil, ale mam 2.1TD nevim jestli je to stejny s benzinem...
To s tema relatkama... proste to tak bylo, nevim jestli to je tak u vsech...

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. dub 2011 20:46:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
je nějaká možnost jak zjistit funkčnost sahar?

vyndat čidlo teploty z chladiče a nalejt na něj vařící vodu? koukal jsem na něj, musí se při to vypustit voda z chladiče?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. dub 2011 12:48:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. říj 2009 15:22:24
Příspěvky: 73
Na rychlej test mi stačilo odpojit čidlo za běhu motoru - okamžitě se mi roztočily oba ventilátory na plný výkon.

_________________
Citroen XM Y4GZ - Po předešlých majitelích (a jednom srnečkovi) dosti zprasené autíčkou, které pomalu dávám dohromady.
2.1TD, vínová metla KKS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. dub 2011 19:28:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Odpojil jsem čidlo (to co je na chladiči - pochopil jsem to správně?) a nic ani při nastartovanym motoru.

Tohle čidlo je přímo v kontaktu s vodou a když ho vymontuju tak voda z chladiče vyteče nebo měří teplotu stěny chladiče a můžu ho vymontovat bez vypuštění vody? Žádnej řez chladičem sem nikde nenašel :/

Obrázek

Zjistim kde maj sahary relé a asi to napojim na přepínač v kabině a budu si to pěkně zapínat sám :ugeek:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz