Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Olej v chladiči
Právě je pát 29. lis 2024 1:18:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: pon 03. kvě 2010 19:03:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Mému synovi prdlo těsnění pod hlavou a v chlazení měl místo vody hustý černý olej. Opraveno, ale co dál?
Otázka: Jak nebo čím vyčistit chladič + celý chladící okruh?
Auto Peugeot 206, 1,4i
Díky za rady.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: čtv 06. kvě 2010 18:26:48 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Ahoj, myslim na xm foru je odkaz na nějakou kvalitní srajdu na čištění. Každopádně bych to proplách několikrát čistou destilkou jelikož ta na sebe váže ostatní látky. A vypustil za tepla.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: čtv 06. kvě 2010 19:08:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ty srajdy na čištění jsem našel mockrát, ale vždycky jde o vodní kámen a usazeniny. Na odmaštění nic. Saponát zapění a nevím co s tím udělá vodní pumpa. Chce to prohřát a nechat běžet, aby se pročistilo i topení a všechny kouty. Někde jsem slyšel, že se dá použít soda, ale nevím jak reaguje s hliníkem - chladič, topení ... . Samotná destilka mi přijde slabá. Byl to sajrajt jako surová ropa.
No, ještě počkám na další nápady, ale každopádně dík za radu.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010 15:46:58 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Soda neeee. Ta se usazuje jako vodní kámen obzvlášť reaguje s hliníkem. a zustane tam písek.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Naposledy upravil 01mira01 dne čtv 13. kvě 2010 15:13:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010 15:49:01 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Teď mi napadlo co naředit technickej líh? To odmašťuje jako prase pumpa to proíchá bez problémů a pokud je naředěnej tak to ani nechytne.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: pon 10. kvě 2010 16:53:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No nevím jestli chci kupovat 5l lihu, ale když nenajdu jiné řešení, tak to zkusím. Dík za nápad.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: stř 19. kvě 2010 20:23:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak hotovo. Použili jsme SOMAT do myčky na nádobí - tekutý a šlo to dobře. Napadlo mě, že myčka umyje i připálený pekáč a přitom to v ní nepění, tak proč to nezkusit. Několik výměn vody a několik dávek SOMATU, potom několik výplachů čistou vodou a už teče skoro čistá. Dávali jsme tam horkou vodu a auto nechali běžet až do uvaření, potom vypnout, vypustit a znova uvařit. Vždycky při uvaření lezly otevřenou expanzkou srágory jako ze žumpy a pořád to sláblo a sláblo, až to zesláblo. :D Teď už je to čisté a tak za týden ježdění to zase vypustíme a uvidíme.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: čtv 20. kvě 2010 15:43:53 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
ty jo somat obsahuje dost soly proto nepění.. to neim aby se někde neusazovala.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: čtv 20. kvě 2010 19:11:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Asi neměla čas se usadit, protože jsme to pořád proplachovali. Proteklo tam asi 6 kbelíků horké vody a každý byl skoro na tři náplně motoru. Ten Somat byl tekutý gel, takže žádné krystalky. Sůl by musela teprve zkrystalizovat a to u tak řídkého roztoku už nehrozí. Víc jsem se bál reakce s hliníkem, ale po zkušenosti z myčky vím, že hliník jen v myčce zešedne a nijak ho to nevyžere. Jo, kdyby tam ten roztok byl týden, to už by bylo asi horší, ale za těch pár minut to snad díru nevyžere. Takže když nebude motor a chladič uvnitř lesklý, tak se z toho asi neopupínkuju. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej v chladiči
PříspěvekNapsal: pon 24. kvě 2010 20:00:23 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Jo to máš pravdu. Ale já bych volil radši ten líh. nemam důvěru k tětoprostředkům. Znam výrobu. jsou to dryjáky na některé věci. chrom to sežere raz dva pokud je ve vrstvě tenčí.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz