Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nastavení chodu elektrické ruční brzdy bez diagnostiky
Právě je pon 25. lis 2024 8:10:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2022 15:58:51 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Ahoj,

v návodech tohoto fóra jsem se dočetl o možnosti nastavení chodu elektrické ruční brzdy (C4 Picasso I) po výměně zadních brzdových destiček bez diagnostiky.
Obecně se má zato, že po výměně zadních destiček je nutné nastavení chodu pomocí diagnostiky, ale zde je uvedeno že stačí odpojit baterii:
http://citroeny.cz/vymena-zadnich-brzdo ... 4-picasso/

Máte s tím někdo zkušenosti? Zkuste prosím popsat nějaký přesnější postup.
Je třeba nejprve manuálně odbrzdit, popřípadě vzadu pod autem současně tahat za lanovod aby byl co nejvíce uvolněný, poté odpojit baterii a připojit ji teprve po výměně destiček?
Nebo je to úplně jedno a při každém delším odpojení baterie se délka chodu vždy nově nastaví, ať už se lanovod nachází v jakékoli poloze (tzn. i tehdy, když již se brzda po výměně destiček neumí sama dostatečně uvolnit)?

Není třeba možnost nějakého manuálního uvolnění přímo na (nebo v) motorku brzdy?
Na C4 Picasso II (kde je motorek přímo u třmenu) to možné je, viz odkaz zde:
https://www.youtube.com/watch?v=0RGB5q_1lAo&t=140s

Víte případně o nějaké volně dostupné, nebo levné diagnostice do mobilu nebo PC pro OBD bluetooth modul, která podporuje nastavení chodu parkovací brzdy, nastavení množství aditiva pro FAP a možnost manuálního spuštění regenerace FAP?

Díky moc za rady a zkušenosti

Pavel


Naposledy upravil Pavel Z dne čtv 24. bře 2022 14:42:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. úno 2022 19:12:35 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Tak jsem si všiml, že se na to podívalo už víc než 70 lidí, ale informace zatím bohužel žádná.

Za mě mohu doplnit nějaké nové informace:
1. Po výměně destiček brždění nožní brzdou OK, ale po prvním zatažení ruční brzdy se objevila hláška ABS, ESP, HAND BRAKE, GEARBOX, ... FAULTY a ruční brzda od té doby již stále přibržďovala.
2. Po odpojení baterie se chod lanka opravdu prodloužil a po odbrždění již destičky nepřibržďují - to je však bohužel asi jediné pozitivum.
3. Nic jiného se nezměnilo - veškeré výše uvedené FAULTY hlášky zůstaly.
4. Nefunguje automatické zabrždění po vypnutí zapalování, a přesto, že je v menu zapnuté na displeji oranžově svítí že je vypnuté.
5. Nefunguje automatické odbrždění při rozjezdu.
6. Nic se nemění ať již baterii odpojím na jakoukoli dobu, jak v režimu zabrždění, tak i odbrždění.

Pokud někdo víte více, dejte prosím vědět.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. úno 2022 23:35:01 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Podle mne, jak se to rozesere, tak uz to bez diag dokupy nedas. Muzes za to tahat jak chces.

Jestli to chce nekdo menit a k tomu to pak nekalibrovat, musi tomu dat stejnou vuli jako pred vymenou. Takze autem dojet, odbrzdit, provest vymenu, pritom zatocit ty pistky zpet, pak kdyz je namontovano tak naslapat, aby se pisty dostaly na vuli jako pred vymenou. A az pak pripojit baterii a eventulene zkusit elektrickou brzdu.
Pokud jsi neco udelal jinak a to se rozesralo, musis pouzit diag a provest jednak napnuti lanovodu, jako po jejich vymene a pak kalibraci rucni brzdy. Jsou to dve mozne operace, ktere tam jdou provest.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. úno 2022 21:46:49 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Honzo, to co píšeš by celkem dávalo logiku. Ale na druhou stranu v tom návodu z odkazu je uvedeno, že i po zablokování brzdy vlivem příliš napnutých lanek by po odpojení baterie mělo být vše OK.

Podařilo se mi však mezitím zjistit něco divného ve snímačích ABS. Abych to ale neřešil na dvou místech zároveň přidávám sem odkaz:
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... 76&t=13213


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. bře 2022 6:31:14 
Offline

Registrován: čtv 27. led 2022 14:31:29
Příspěvky: 12
Tak vyřešeno i bez nastavování na diagnostice - jednalo se nejspíš o dvě závady najednou.

1. Když dorazila nová ABS čidla, zjistil jsem, že ani při přehození polarity elektrod multimetru na nich nelze žádný odpor změřit - tedy chovala se jako 3 z původních 4 čidel! Vyměnil jsem tedy to jediné, které ukazovalo 15 ohmů a závada zmizela. Ovšem jen do prvního rozjetí - pak se objevila znovu. I to byl však pokrok, jelikož do té doby se objevovala ihned po nastartování.

2. Když jsem pak znovu překontroloval vše co šlo a nemohl na nic přijít, ze zoufalosti jsem zkusil vrátit zpět původní centrální lanovod elektrické ruční brzdy, který jsem mezitím rovněž měnil. Účinná délka nového lanovodu (originál Bosch) byla totiž zhruba o 1 cm kratší, a přestože šla kola po odbrzdění zcela volně otáčet, lanovod neumožnil pákám třmenu dosednout až do koncové polohy. Asi tak 3 mm chyběly a lanka byla stále napnutá pod tahem pružin třmenů. A to i přesto, že motor ruční brzdy (pod sedadlem řidiče) dojížděl snad až do nejkrajnější koncové polohy.
Při použití kratšího lanovodu došlo jednou i k tomu, že se motor brzdy v nejkrajnější poloze odbrzdění zasekl a již nešel zabrzdit. K uvolnění bylo nutné motor rozebrat a ručně přetočit šroubový převod z koncové polohy.
Po navrácení původního starého lanovodu a následném odpojení baterie (při zatažené brzdě), již páky třmenů po odbrzdění dosedly do koncových poloh, lanka nezůstávala v napnuté poloze a ani motor brzdy nedojížděl do nejkrajnější polohy.
Po rozjetí zmizely a již se neobjevily žádné chyby a auto od té doby brzdí i řadí zcela normálně.

Tedy: Špatný snímač ABS umí zapříčinit i nefunkčnost robotické převodovky, ale auto jej (narozdíl od vadných magnetických kroužků) dokáže diagnostikovat chybovou hláškou ještě před rozjetím vozu.

Co se týká lanovodů, tak, buď byl Bosch nějaký krátký páteční zmetek, nebo je možné, že má třeba kratší centrální lanovod a celkovou délku dohání delšími koncovými lanovody. V tom případě by pak nešlo centrální a koncové lanovody od některých výrobců kombinovat.
Každopádně je vidět, že i závada na ruční brzdě může míz za vinu chybové hlášky ABS, ESP, HAND BRAKE, GEARBOX FAULTY a nefunkčnost řazení robotické převodovky.

Ahoj Pavel


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz