Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 GP 1.6hdi 80kw nejde naštartovať.
Právě je pon 25. lis 2024 6:33:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: C4 GP 1.6hdi 80kw nejde naštartovať.
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2020 13:37:09 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Ahojte, po výmene tesnení vstrekovačov, auto nechce naštartovať. Motor točí, ale do vstrekov neprichádza nafta, cez trúbky. Vstrekovače, sú nakodovane, systém paliva odvzdušnený, ale ku vstrekom s nafta nedostane. Diagbox je úplne bez chyby. Neviem ako ďalej a auto už potrebujem kvôli práci. Ďakujem za každú radu a postrehy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2020 17:41:02 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
- tak zrovna vstriky na tomto motoru se nekoduji. Bavim se o 1,6Hdi 16V verzi (vstrikovani Bosch). U 8V verze se Continentalem se kodovani provadi, ale to bys musel mit 82kw verzi.
- zalezi zda to pred vymenou jelo, kdo to montoval, jak to rozdelal a pak zpet slozil. Pokud se jen menilo tesneni, videl bych to na tom, ze nekdo neco zapomnel zpet zapojit. Pokud se nekdo navic vrtal v diagnostice (jako ze neco kodoval - tak to muze byt cokoliv i na strane softwaru).

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2020 18:05:30 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Robil som to sam, a auto normálne jazdilo. Odpojil som baterku, vybral Vstreky, pretesnil ich a vložil ich tak ako boli späť. Všetko sa zapojilo, a potom prišiel prvý štart, po odvzdušneni pal. systému. Na diagnostike sa len zapísali vstreky, a pri štarte sa sledovali hodnoty. Nič sa nekodovalo, len sa zapísali tie vstreky. Do čerpadla nafta ide, ale ku vstrekom už nie. Naozaj si neviem dať už rady a skúšam pomoc tu, nakoľko jazdím do rakúska za prácou, a na C3 Pluriel, to nie je take pohodlne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2020 19:29:03 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
- Nevim co si mam predstavit pod pojmem, zapsali se vstriky. Kdyz je vyndas a normalne vratis neni duvod vubec nic nastavovat v diagnostice.
- vis co, zkus start na "start sprej", jestl ti to chytne a pak uz pojede nebo ne. Kdyby ti to chytlo a jelo, pak zkus obhlidnout cidlo vackoveho hridele. Je pripojene na kabelovem svazku na kterem jsou i vstriky. Mozna ani nevis, ale jak jsi laboroval s kabelama, treba jsi to rozpojil. To cidlo byva jeste kolikrat na kabelovem mezikusu. Bez toho cidla motor nechytne, ale jak chytne tak jede. Jinak tam shora nic neni. Samozrejmosti je, ze od rampy po vstrik to musi byt tesne. Kdyby nebylo, bude ti nekde utikat nafta ale hlavne rampa nedosahne tlaku potrebneho pro start. Tezko soudit, nevim co vsechno jsi sundaval. Uz jsem videl i dobraky, co vyndavali vstriky bez povoleni trubek - proste ji vyhli. Ta trubka pak byla na ho*no. Melba by se povolit na obou stranach. Zase kdyz ji povolis za motorem, musis to pak zase dobre pridelat (nezalezi na sile, ale na tom aby to bylo nasazeno rovne na ten kuzel a pritahnout predepsanym momentem. Kdyz do dotahnes moc nebo malo, oboji spatne a nemusi tesnit.)

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2020 22:39:15 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Skúsim zajtra pozriet ten snímač kluky. Dám vedieť, ako to dopadlo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 10:51:35 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ne kliky, ale vacky. Cidlo kliky je dole, s tim jsi snad nic nedelal. Tu situaci co jsem popsal by fungovala pro vackove cidlo.

Kdyby bylo vadne cidlo kliky - tak ano, motor na start sprej taky chytne (pokud nejsou rozhozene rozvody), ale jak prestanes tlacit sprej zdechne. Ale to ze to tak bude ani tak nemusi byt cidlem kliky, ale hromadou jinych veci.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 20:33:57 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Dnes, vybraté vstreky, vymenene podložky za nové, dotiahnuté momentom 5NM, potom 90 stupňov a 15Nm. Samozrejme, všetko očistené. Snaha, odvzdušniť palivový systém bola márna. Odpojená spiatočka do nádrže a stále išiel vzduch, balónik nestvrdol a diagbox mi píše pri štarte “príliš vysoké napätie na vstrekovačoch”. Zajtra, ide na zdvihak, bude sa kontrolovať podávanie čerpadlo v nádrži. Už som zúfalý. Auto potrebujem a nie anime naštartovať. S čidlom kluky som nič nerobil a číslo vačky, som nekontroloval. Zajtra, sa na to pozriem, dnes už nemam na to nervy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 20:36:19 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Je veľmi zvláštne, že diagbox je úplne bez zavady, okrem načítania výšok pneumatického pruženia. Všetko funguje, ale neštartuje :cry:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 21:16:06 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Čavte. Možno to nesúvisí, ale pridám moju skúsenosť. Pred cca polrokom som tiež dal pretesniť vstreky v autorizovanom servise. Odvtedy bol so štartom jeden problém za druhým! Dokonca prvý krát mi auto zdochlo cca 10km po odchode zo servisu a zdochlo za jazdy pri cca 90km rýchlosti. Potom vždy nasledovalo desaťminútové "trápenie", ale nakoniec auto chytilo. Niekedy týždeň OK, večer som doma zaparkoval, vypol kľúčik, ráno ani ťuk, iba točilo, točilo... presne tak ako keby nedochádzalo palivo (ale pumpičku som mal natlakovanú). Potom už nechytalo vôbec. Potom zrazu chytilo a zase jazdilo chvíľu bez závady. Na auto sa nedalo spoľahnúť, tak som to riešil. Keďže auto nehlásilo žiadnu chybu (!), tak sme skúšali. Vymenili sme snímač otáčok - vrchný (na vačkovej hriadeli), cca 20€, auto zrazu chytilo a jazdilo akoby nič, v pohode. Po cca 2 týždňoch zase ráno problém so štartom. Potom sme vymenili aj ten spodný (na kľukovej hriadeli), rovnako cca 20€ a bolo po probléme. Odvtedy ide znova ako guľa.
Pre úplnosť treba dodať, že som v servise požiadal o umytie motora po pretesnení vstrekov, pretože je tam dosť elektroniky a sám som si doma netrúfol. Motor bol dosť znečistený netesnosťou vstrekov a myslel som, že odborníci to urobia odborne :( Mýlil som sa, už to viem.

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14. lis 2020 9:33:15 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Hlavne nekontroluj podavaci cerpadlo v nadrzi. Zadne tam neni a byla by to zbytecna prace. Pokud ti nejde palivo a nejsi jej schopen rucne napumpovat, bude nekde netesnost a nebo jsi zpet zapojil palivove hadicky spatne. Zamenit to snad ani nejde, tak zkontrolovat, zda jsi je docvaknul na palivovem filtru a taky jsi snad vymenil gumicky na prepadech. Tam taky hrozi netesnost, kdyz ty gumicky nevymenis. Pasujou tam gumicky ze vstriku 1,6TDI od VW a v auto kelly jsem za ne daval snad 6kc/ks. Jinak v Citroenu staly raketu.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 14. lis 2020 11:03:20 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Áno, už som zistil, že tam nie podávanie čerpadlo, ale len merač hladiny paliva. Idem skontrolovať ten snímač kluky. Gumičku na prepadoch sú vymenene. Kupoval som celu sadu na pretesnenie vstrekovačov, čiže, medené podložky, gumičky pod vstreky, plastové dosadacie krúžky a tesnenia prepadov. Všetko je nové. Auto, je už na zdvihaku a ideme kontrovať, kde je netesnosť. Poobede príde elektrikar a bude zisťovať príčinu, prečo je vysoké napätie na vstrekovačoch pri štarte.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17. lis 2020 16:53:01 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 13:29:49
Příspěvky: 9
Ahojte, takže, poznatky prečo som auto nenaštartoval. Všetky systémy funkčné. Ale po dlhom ale ozaj dlhom hľadaní, sa konečne našiel problem. DRV ventil na čerpadle neprepúšťa tlak na čerpadle a tým pádom nevytlačí naftu ku vstrekom. Čerpadlo, naftu tlači ale nie ako má. Zajtra, sa vymení ventil na čerpadle. Nie zrovna lacná záležitosť.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz