Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Automatická převodovka EAT6 - dlouhá dvojka
Právě je sob 28. zář 2024 17:22:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 04. říj 2020 15:46:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 89
U automatické převodovky AISIN EAT6 se mi občas stane, že při přidání rychlosti trvá hodně dlouho přeřazení z dvojky na trojku. K přeřazení dojde třeba až při 3000 ot./min a to i při jízdě z kopce (viz. přiložené video https://uloz.to/file/oDEBh8hnUUPp/rozjezdzkopcevemeste-avi). Jinak většinou dochází k přeřazení na vyšší stupeň už při přiblížení k 2000 ot./min. Dělá vám to automatická převodovka taky nebo při konstantním záběru vám převodovka řadí vždy při podobných otáčkách?
Ještě jsem zjistil, že při zapnutém omezovači rychlosti na 55km/h to dělá vždy a je to daleko zřetelnější.

Další poznatek je, že automat většinou řadí tak, že je to sotva cítit, ale občas je zařazení doprovázeno drobným škubnutím (nic velkého). Nevím, zda to způsobuje aktuální jízdní režim (třeba ubrání plynu, …) nebo to může signalizovat taky nějaký problém? Měl by automat řadit vždy pocitově stejně, nebo se mohou objevit drobné odchylky?

_________________
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi S&S 130kW EAT8 r.v.2020
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)


Naposledy upravil Leo dne pon 05. říj 2020 8:15:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 8:10:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Řadí podle počasí :D přijde mi to náladové, asi hlavně kvůli tomu jak se "auto" snaží přizůsobit stylu jízdy řidiče.
Na video se nedostanu, tak nevím v jakém stavu to auto je. Ale "dlouhou" dvojku mi dělá taky a většinou při ještě ne úplně zahřátém motoru, aby nejel "studený" na "podtočenou" trojku.
V chladnějším počasí navíc po nastartování jezdí na 4ku 50km/h, při nějakých 2000ot/min (normálně to při stejných otáčkách dá na 3) - nesepne spojka a měnič nechává hodně klouzat, tím si "protáčí" olej v měniči, aby se dříve ohřál. Až se ohřeje měnič, tak už to zas funguje normálně.
Převodovka mi taky občas škubne - podezřívám nějaké chytré učení převodovky, protože dost často se mi to stane poté co sednu do auta po manželce a nebo výrazně změním styl jízdy (ze svižně (to mi na trojku řadí třeba až je 4500ot/min :twisted: ) na kochačku a opačně) 8-)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 8:22:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 89
Za to video se omlouvám, už jsem opravil odkaz v úvodním příspěvku, přesunul jsem ho sem:
https://uloz.to/file/oDEBh8hnUUPp/rozjezdzkopcevemeste-avi

Auto je ještě v záruce (najeto 70000km) a tak chci případné problémy vyřešit dřív, než se to případně zhorší a budu to platit ze svého.
Dříve jsem si myslel, že to taky dělá pouze při studeném motoru, ale jak to teď pozoruju, tak to dělá vždy. Docela mne překvapuje, že se to jinak chová při normální jízdě a jinak při zapnutém omezovači rychlosti na 55km/h. Při zapnutém omezovači mi to skoro nikdy nezařadí pod 2500 otáček, ať jedu jak jedu.

_________________
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi S&S 130kW EAT8 r.v.2020
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 8:28:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 29. čer 2011 14:30:53
Příspěvky: 159
Postěžuj si v Citroenu, každopádně jediné co Ti asi udělají bude aktualizace jednotky automatu, ale i to může pomoct ;)

_________________
Citroen C5 Aircross 2,0BHDi 130kw
Peugeot 308 GTi 1,6THP 200kw
Citroen C4Pic B78 2,0BHDi 110kw - EX
Citroen C5 X7 2,2HDi 125kw - EX
Citroen C3 A51 1,4i 54kw - EX
Citroen C4 VTS 130kw - EX
Citroen Saxo VTS 88kw - EX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 12:05:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 22. kvě 2018 12:16:47
Příspěvky: 187
Bydliště: Praha
Podle videa je studený a to mi to dělá taky.
Omezovač nepoužívám, tak nevím. Mám radši pocit jistoty, že jdyž na to šlápnu, tak to pojede a dostane mě to z průšvihu.
Ono při omezovači asi záleží jak se má sklon vozovky a jak má auto tendenci zrychlovat - on se to všechno snaží ubrzdit motorem.
Něco podobného mě rozčiluje u tempomatu, kdy mi ve 100 z kopce, klidně podřadí na 4ku (motor točí hodně přes 3500), aby to udržel na tý 100. Takže, když vidím větší kopec a mám před sebou místo, buď vypínám tempomat a nebo přepnu na "M" :lol: ono se to sice trochu "rozjede" - třeba na 110, ale v protikopci to zase zpomalí :mrgreen:
Když jsem ten omezovač párkrát zkoušel, tak mi to tuším řadilo normálně, ale problém s podřazováním během brzdění motorem tam byl taky.
Už jsem to koupil s nějakou svolávačkou GFJ - Soft motoru (12/02/2018), takže nevím jestli to měnilo něco důležitého v chování auta :-)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso II Business Plus 2015, 2.0 BlueHDI 110kW + automat - pohodový koráb
Mitsubishi Colt 2006, 1,3 MPi 70kW + manuál - stíhačka do města


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2020 12:23:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 20. kvě 2020 21:54:28
Příspěvky: 89
Bylo to studený, protože jsem zrovna vyjel, ale při teplým motoru se to chová stejně.
Já ten omezovač zase s oblibou používám ve městě. Pokud se sešlápne plyn až dolů, tak by měl omezovač povolit a auto zrychlí i přes něj.

_________________
Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDi S&S 130kW EAT8 r.v.2020
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW BVA6 r.v.2016
Peugeot 807 2.0 HDi 100kW r.v.2007 (prodáno)
Peugeot 406 Break 2.0 HDi 80kW r.v.2001 (prodáno)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07. říj 2020 13:35:15 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 479
pokud to je stejny jak pri studenym, tak pri teplym motoru, pripadne z kopce / do kopce / rovina, tak je to jasne otazka SW, kde se to proste upravuje dle pozadavku jednotky... asi to ma nejaky pozadavek u toho limiteru... 70 tis. uz je 10 pres vymenu oleje v prevodovce (ofiko Vam servis nic nerekne, ale doporucuje se to - i trebas viz jina temata)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. říj 2020 12:12:43 
Offline

Registrován: pon 22. črc 2019 13:46:58
Příspěvky: 34
Taky mě tohle deptá. Vyjíždím z ulice, studený motor, je to mírně z kopce a z 2 na 3 to prehodí až nad 2000 až 2500 otáček . A to člověk jen lechta plyn. Na tohle pouzivam pádlo pod volantem a stejně mi přijde, že tu trojku tam auto nechce dát ani manuálně. Víc mě ještě deptá to skubnuti z 2 na 3. Vypozoroval jsem, že pokud se rozjedu na křižovatce třeba dvakrát hodně zvolna na cca centimetr plynu, tak to škubne, jako by člověk rychle pustil spojku a nepřidal plyn. Když se ale třeba dvakrát rozjedu rychle, asi na půl plynu a víc, tak to při dalším pomalém rozjezdu neudělá.... Mám taky 70000, olej vyměněný proplachem. Nevidím žádný rozdíl před a po. :(

_________________
Citroen C4 Grand Picasso, 8/2017, 2.0 HDI, 110 KW, 150 koní Písková Sable


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 14:58:23 
Offline

Registrován: čtv 12. lis 2020 23:38:59
Příspěvky: 8
Mne napr v zime ked je dost pod nulou dolu kopcom ktory mam hned pri odchode z domu napr auto uplne plachti, motor nie je v otackach ale ze vobec - 0. samozrejme nerobi to vzdy a zalezi od stylu jazdy - rozbhnem sa a potom uz nebrzdim ani nepridavam a nemam zapnuty obmedzovac ani tempomat. Bolo to zaujimae po prvy krat to zazit. zlakol som sa ze motor za jazdy zdochol :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. lis 2020 18:12:06 
Offline

Registrován: pon 22. črc 2019 13:46:58
Příspěvky: 34
Jojo, toho mi dělala i C5. První pár kilometrů z kopce a před semafory jakoby na neutrál...

_________________
Citroen C4 Grand Picasso, 8/2017, 2.0 HDI, 110 KW, 150 koní Písková Sable


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz