Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Kupa Citroen Grand C4 Picasso / Berlingo nove
Právě je čtv 28. bře 2024 22:03:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 27. pro 2017 21:35:59 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
Caute,

Buduci rok planujem vymenit svoju Cromu za nieco novsie, a hlavne priestranejsie auto (nove)

Najrpv som sa dost zamyslal nad Berlingom, 1.6 BlueHDi 88kW, predvadzacky stroja zhruba tych 17.000 Eur, ked som vsak pozeral dalej zaujala ma aj GC4P, kde zhruba ta ista motorizacia vychadza na 20.000, predvadzacka, 1.6 THP nechcem kvoli spolahlivosti a 2.0 HDI je mimo rozpoctu, povodne som chcel Zafiru ale ta nie je taka priestranna, aj ked mam Ople rad a nova generacia je pekna po FL.

Potrebujem nieco kde dam 3 deti a velky kufor, pricom obidve auta su fajn, akurat ze to Picasso je trosku komfortnejsie, Berlingo je trochu viac ako dodavka, ale zase auto kupujem pre rodinu.

Povodne som planoval jazdenku alebo neverim velmi tym ponukam 120.000km za 11.000 az 13.000 vyzera ze vsetky budu stocene, aj moja Croma bola dovezena z IT, a je po fajnej havarke a urcite ma aspon mala aspon 50.000 stocene ked som ju kupoval kazdopadne posluzila dobre, ale po tejto skusenosti radsej nove.

1.6 HDi 88kW su uz 8V, a ich spolahlivost je celkom dobra (300Nm a 120 koni bude fajn), co som cital, olej menit kazdych 10.000 km a malo by to byt fajn. s DPF problem nemam a Adblue je uz povinnost pre Euro6, zase nie je to ziadna tragedia, co som cital na fore, mozem si ju doplnat aj sam.

Rocne mam zhruba 20.000

Ake su vase skusenosti, Berlingo vs GC4P

vdaka

Martin

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. pro 2017 21:53:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 26. pro 2017 19:13:19
Příspěvky: 15
Letos v létě mě začala zlobit zafira, tak jsem udělal rychle výběrové řízení - Toyota Corolla Verso měla malý kufr, Opel Zafira Tourer nemá dobré motory (+ negativní zkušenost známého), tak jsem skočil do salónu Citroen v sousední vesnici. Chtěl jsem benzín s manuálem a skončil jsem s maloobjemovým dieselem v automatu :) . Za 4 měsíce mám naježděno 10.000 km a jsem naprosto spokojen. Taky jsem původně uvažoval o dvoulitru (byl jsem zvyklý na 150 koníků zafiry), ale těch 120 u 1,6 je dostatečných, ikdyž jedu s 5 lidmi, plným kufrem a rakví (hned první cesta vedla do Rumunska). Spotřeba 5,7 l, na delší štreky s lehkou nohou na plynu spotřeba i pod 5 l/100 km.
Na C4 GP se mi líbí jak futuristický vzhled především přední partie, tak i interiér, který je navíc opravdu prostorný. Velký rozvor je zárukou pohodlné jízdy, ale pozor na přejíždění vyšších obrubníků - auto je totiž nižší než předchozí verze, takže už jsem krytem podvozku párkát nepěkně o nerovnosti škrtnul.
Berlingo je sice pracant s ještě větším kufrem, ale nemá (tuším) možnost 7 míst, navíc má image dodávky i v rodinné verzi.
Původně jsem chtěl nové auto, ale protože nebyla v brzké době dostupná specifikace, sehnali mi auto od pražského prodejce Citroenu. Auto bylo rok staré s 23.000 km (chvíli po garančce), proto mi zbývala ještě roční záruka.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2016 Technospace 2-BlueHDi 120 EAT6, 5.5 l/100 km
Opel Zafira II 2006, 1,9 CDTI 150 PS, 6 manual, 6,8 l/100 km - jezdí u kamaráda
Daewoo Nubira Wagon 96, 1,6 - plechové nebe


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. pro 2017 18:07:06 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
Caues,


diky podla info na citroene, pohotovostna hmotnost je asi 1500kg +/- nie je nie az tak vela myslim , moja Croma ma aktualne asi zhruba to iste, pred cipom som mal 270Nm a 120 HP ale zase upchaty DPF a auto tahalo, takze vykonovo to bude stacit, ale zase viem ze nekupujem uplne optimalny motor na hmotnost auta. ale zase aj ta 1.6 BlueHDI bude lepsie ako ten trojhrncek co sa chysta - 1.2 puretech 130. :lol:

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. pro 2017 20:09:29 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
ahoj, meli sme tourana (2006) a rozhodovali sme se (mimojine) taky mezi C4GP a tepee... tepee je oproti picassu fakt dodavka a na sirku je v nem min mista, nicmene prostoru je dost i tak a pokud clovek nepotrebuje automat, tak sme nenasli moc duvodu (ma vicemene vse, co C4GP a navic trebas i oddelavatelny sedacky vzadu), proc priplacet vice... jenze: potrebovali sme ten automat a tepee se nevlezlo do garaze na vysku ;) motorove jelo tepee paradne, radicka je pekne po ruce a vubec je tam alspon pocitove hodne mista a odkladacich prostoru este vic, velky zrcatka a i kdyz se nakonfiguruje "plna palba", tak se ani nepriblizite cene rocniho C4GP ve stejne vybave (byla to ale nejaka akce v zari / rijnu, jak je to ted, to nevim)

PS: doplnovani AdBlue bude asi celkem porod... na poprve sme jeli do servisu a ani servis to neumel s cistym stitem (kobercem), ale v zime to asi nesmrdi a krystalky sli v pohode vysat a utrit... nechapu, proc to C4GP nema pod vikem na doplneni nafty, kdyz tam je prostor a priprava...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29. pro 2017 18:31:21 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
Caues

tie Automaty v citroenoch su take dobre ? :), ]


Co sa tyka vybavy, dobre blbo som sa vyjadril veci ktore su pre mna dolezite ma uz citroen v nizsej vybave, klima, metalicka farba, USB, a tempomat, vsetko ostatne je bonus ;)

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29. pro 2017 19:14:23 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
no ani ne tak dobre, jako ze to tam vubec je :-) je to klasicky HDM, s DSGckem v koncernu moc srovnavat nemuzu, zkouseli sme jen golfa a tam to bylo v pohode... do benzinu zase ale davaj jen 7 st. se suchou spojkou... vsude je holt neco

berlingo ma v tech vyssich vybavach uz takovou vylepsenou kaplicku a v ni vetsi display, takze je celkem po ruce a umi v zakladu mirrorlink, plus samozrejme prehrava MP3 a A2DP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 29. pro 2017 21:29:06 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
no akurat pozeram Berlingo 100HP blueHDI sa ponuka aj s ETG6, tak uvidime ako budem na tom s prachmi.

Kazdopadne preco ste sa rozhodli pre ETG oproti manualy ? ma to nejaku vyhody, aleb ide len o vacsie pohodlie za volantom ?

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. pro 2017 10:49:00 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
ETG je robotizovana jednospojka, coz bych teda urcite pred koupi radne vyzkousel... u DSGcka je uz vetsinou vzdy kvalt dopredu / zpet, tady ne, cili nez se preradi, tak je to celkem dlouha doba a jsou tam i nutne akce s plynem v prubehu razeni

obchodni znaceni automatu (plneho) u Picassa je EAT6, tam uz je to v pohode... radi si to klidne pod plynem, prerazeni je rychle, necuka...

automat mame kvuli manzelce, ze prej ji to razeni zdrzuje :-) ale do mesta je to opravdu pohodlnejsi, jinak je to spis zrout vykonu a mnohdy je nutny mu trochu vnutit Vas styl jizdy (padla pod volantem), pac primarne je naprogramovany na co nejnizsi emise / spotrebu, i kdyz s poslednim update FW se to velmi prijemne zlepsilo... radici paka je u berlinga celkem po ruce, akorat pri sudych kvaltech se clovek malem prasti do kolena :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. pro 2017 12:30:56 
Offline

Registrován: sob 06. kvě 2017 6:40:49
Příspěvky: 24
Zdravím,
jsem tady sice krátce na tomto fóru, ale pokusím se napsat mé zkušenosti s citroenem. Mé první auto byl peugeot 306 v kombíku. Docela spolehlivé auto, které bylo kupováno z Áček. Vydrželo nějakou dobu, ale poté co tam bylo nalítáno kolem 150tisíc km, tak jsem se jej raději zbavil a koupil VW Touran z roku 2005 téměř v plné výbavě na inzerát. Vydržel téměř 4roky. Poté se začalo kazit vše co se dalo a neměl jsem chuť to opravovat. Maminka mi na rovinu řekla, že mi přispěje na nové auto a tak jsem se dal na pátrání jaké si asi koupíme (4člená rodina). Z bazaru jsem již auto nechtěl a tak jsme se ženou chodili po autosalonech. První volba padla na Citroen a Mitsubishi. Ještě jsme nasedli do Nissanu, ale citroen vyhrál. Od května mám Citroen C4 Picasso (1,6, 88kW, blue HDi, 5 míst). Sice to má menší kufr než VW, ale jsem nadmíru spokojen. 6stupňová manuální převodovka. Na dovolené jsem načepoval za 1000,-Kč a najel 800km. Spokojenost veliká. Kupoval jsem to sice starší, ale mělo to jen 8500km. Nyní mám 15000km za necelých 7měsíců. Byl jsem v listopadu na výměně oleje a filtrů a mechanik, který mi to dělal, tak říkal, že motory nevydrží více jak 150tisíc km. Nevím co je na tom pravdy. Pokud se o to člověk stará jak má, tak auto musí vydržet déle.
Nevím na jaké projížďky budeš auto využívat, ale berlingo je takové skladové auto. Jen můj názor. Ať si vybereš takové auto, se kterým budeš spokojen


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. pro 2017 13:14:51 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
martinko83, chcem len jednu poznámku k tomu trojválcu puretech 130 koní. Ten motor má v testoch veľmi dobré hodnotenie a ja osobne by som do neho išiel radšej ako do diesla, kedže veľa toho najazdím po meste a aj to, krátke trasy. Je to turbobenzín aj keď len trojválec, ale má slušný výkon a krúťak a nemal by byť poruchový ako 1.6 THP. Lenže bohužiaľ sa u nás nepredáva.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. pro 2017 13:32:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
martinko 83
V první řadě chválím, že jsi si načetl něco dopředu.
Já se taky rozhodoval mezi GP a Berlingem, a byl jsem limitován hlavně rozměry garáže. Měli jsme Berlingo už dříve, takže jsme věděli, co to obnáší.
Obrovské + pro Berlu jsou šoupací dveře a pravidelný tvar kufru, včetně obřího vstupního otvoru, pokud máš jednokřídlé 5-té dveře. Samostaná sedadla 2 řady jdou všechna sklopit a i vyndat. Interiér dodávkový, ale pokud nechceš navigaci, máš vše po ruce. Jen rádio, v případě 7 palcového dotykáče, nejde opakuji nejde vypnout. Pouze ztlumit. Celkově odpadnou problémy s digi palubkou GP. Pro mě chybí v interiéru světlo nad 2 řadou a v kufru pod platem. A na bokách kufru mohli udělat kapsy dvě a větší. GP je zase nižší, takže rakev na střeše je pohodlnější. Berla má se zrcátky 2,2 metru ! Rozměrově si to porovnej.
Jízdně při malém zatížení je to s Berlingem pohoda. Jede, táhne, má sílu, super brzdí i motorem .... Odhlučnění by mohlo být lepší, ale já celkem rád slyším motor. Tvar kastle neni zrovna ideal aerodynamiky, tak holt přidám na rádiu. Zadní náprava skáče jako koza při příčných nerovnostech, ale to je vlastnost. Pokud naložíš auto naplno, je to hned jiné- rozuměj horší. Najednou jen jede a "cítí kopec", brzdy jsou takové gumové a nástup mají delší. Zadní náprava skáče méně, ale zase je tvrdá. Určitě bych přemýšlel o automatu. Ikdyž je to nafta, řadí se dost a dost- záleží hlavně na řidiči.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 30. pro 2017 15:02:13 
Offline

Registrován: stř 27. zář 2017 10:13:42
Příspěvky: 477
zkousel sem predchozi verzi toho robota, ale prave proto, ze se radi dost, bych do ni nikdy nesel, protoze byla v nekterych pripadech az nebezpecna (predjizdeni)... ale trebas uz to nejak vychytali... podle zrychleni uz to vypada celkem v pohode (ta predchozi verze mela papirove 0-100 za 22s ;-) ) ani s EAT6 to neni uplne idealni, ale kdyz si podradite predem v urcitych otackach, tak je to skoro jako manual

ta krabicovitost berlinga muze byt i vyhodou, napriklad pri preprave kol, nebo vyssich veci... do tourana, ani do C4GP kolo bez sundani predniho nenarvete a soucasna MPV maji proste podle me velkou nevyhodu v nedemontovatelnosti zadnich sedacek (daji se jen sklopit) no a ty soupacky sou urcite k nezaplaceni (mysleno v dobrem)

soucasny primovstrikovy benzin na tom bude za cas asi tak stejne, jako diesel, protoze se pri kratkych trasach zanese / zakarbonuje a diesel ucpete na FAPku / DPF... 1,6bHDi by mel byt pry v soucasnosti nej motor (u 2,0 sou pry problemy s AdBlue) co se tyka vydrze, ale vsecko je to JPP, respektive znamy servisak povidal :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31. pro 2017 13:54:33 
Offline

Registrován: čtv 30. bře 2017 22:12:17
Příspěvky: 3
Nazdar mam granda 2016, pred faceliftom 88kw 1,6 blue-skusenosti 4 clenna rodina 2 dospeli,2deti.Priestoru je na rozdavanie az je treba ideme na 1 dnovy vylet aj 7.Deti sa tesia az mozu sediet vzadu, zimna lyzovacka uplne v pohode a to kocik+ boby,lyze su na streche,spotreba realna letna 5,1 zimna 5,5 a to 90% bezne jazdenie okolo 20km tam 20km naspet + volaco po meste, dialnica okolo 6,0,dlhodoba spotreba 9999km 5,1,,regeneracia dpf cca 700-800 km,treba si davat pozor na uzaver nalievania vody do ostrekovacov az ho zabudnes zavriet urves ho jak ja a vela inych. Prvy servis 155eu....,teraz mam 16000,dochladzujem vzdy turbo cca 1 min.,pridavam VIF, som rad ze som si nekupil ine ,porovnanie Zafira,P 5008,Scenic,Touran, kia clarens,


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. led 2018 1:34:51 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
Caute

tak garaz neriesim, nemam garaz auto bude parkovat pred bytovkou :)
1.2 Puretech, nehovorim ze to musi byt zly motor, ale osobne mi to vadi ze to je trojvalec, uz len toto je problem(vyvazenie), citroen.de uz si viete nakonfigurovat Berlingo s 1.2 Puretech 110HP, dobre ziaden DPF a Adblue, ale to com cital som ze vsetky zazracne male turbobenziny maju "super" spotreby pokial im clovek trochu nalozi, ano da sa s tym jazdit aj usporne, ale podtacat motor nechcem, spritmonitor nevyzera zle priemerka vychadza 7.5 je v pohode,ale tiez ta 110HP nema 6tku.

K tomu puretech som este cital ze prve generacie ktore sa zacali predavat na SR mali problem kvoli kvalite nasho benzinu a odporucalo sa tankovat viac oktanovy benzin, ktory tiez je drahsi od 90okt. potom sa to nejak vyriesilo upravou softu v RJ a aj motorom.

Mam teraz naftak uz 5 rok, a davam si pozor co tankujem, VIF je nobrainer, a olej kazdych 10.000 bez debaty.

U Picassa mi trochu len predsa ten digitalny display, zopar ludi vravelo ze sa to hlavne zime dlho nastavuje a niekedy tie odozvy su zdlhave, a tiez zivotnost moze byt zaujimava,

O tej EGT6 rozmyslam, trochu teraz uz ja ja, 100HP s ETG6, alebo 120HP s manualom, dali ste mi dali chrobaka do hlavy :D

Aky ten grip control ?

Uvidim ktory predajca mi co ponukne.

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Naposledy upravil martinko83 dne pon 01. led 2018 14:37:22, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. led 2018 1:37:41 
Offline

Registrován: stř 27. pro 2017 21:03:30
Příspěvky: 10
a berlingo 2018 by malo vraj vyzerat totalne cooooool

_________________
Fiat Croma 2007, 1.9mjet, DPF/EGR off, Chip 370Nm, 150HP


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz