Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Plech.disky Cactus
Právě je pon 25. lis 2024 13:57:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Pravidla fóra


Prosím, klikněte pro zobrazení pravidel fóra



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 6:47:55 
Offline

Registrován: úte 28. lis 2017 18:30:10
Příspěvky: 20
Chlapi,teda vy mi davate :D budu nejspis vazne muset pohledat,abych si ujasnil,co se v tom mem motoru budet ukryvat za kouzla.A to jsem si myslel,ze tenhle motor bude jednoduchej :shock: nechci byt jen tupej uzivatel bez toho,aniz bych vedet,co za technicke divohratky mam pod kapotou. Holt casy jednoduchych francouzskych nesmrtelnych XUD motoru jsou nenavratne pryč.

_________________
Citroen Cactus 1.2 puretech 60kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 8:16:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
V tvém případě se jedná o běžný,ale velmi zdařilý 3-válec s nepřímým vstřikováním a čtyřmi ventily na každý válec.U přeplňované verze je to trošku nebo spíš úplně jinak.Je to přímovstřik s proměnným časováním ventilů,který například v nízkých otáčkách pracuje v tzv Atkinsonově cyklu,má jiné písty,lepší vyvažovací hřídel na klice,dvojhmotnostní setrvačník atd.Oba pak mají integrované svody v hlavě válců,to je mimochodem další důvod toho rychlejšího ohřevu motoru.A abys nemusel dlouho složitě hledat,tak tady máš povídání o přeplňovaném motoru. :D
https://www.arts-et-metiers.asso.fr/man ... _rendu.pdf
o to svém si pak můžeš počíst tady:
http://www.citroenet.org.uk/miscellaneo ... etech.html
P.S.A co se týče tolik probírané spolehlivost 3-válců,tak sice jiná značka,ale máme ve firmě jež několikáté auto s atmo nebo foukanou verzí,které se vyřazují z provozu tak kolem 400.000 km. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:15:38 
Offline

Registrován: úte 28. lis 2017 18:30:10
Příspěvky: 20
no jak rikam, jsem zvedav :shock: vety typu "rozvodovy remen celozivotnostni" ve mne nebudi moc duvery (paradoxne na YT jsou videa s navodem na jeho vymenu). Nebo vyfuk.svody v hlave....pamatuji, pravda neintegrovane, praskle vyfuk.svody u nekterych benzinu v C3(nepamatuji typ motoru)...co se bude dit tady, kdyby se neco podobneho stalo...vymena hlavy? Nasel jsem kdesi nakres tech int.svodu-hlavy, s pricnym rezem...ty steny vymeny tepla mezi vodou a vyfuk.plyny....nevypadaly kdovijak robustne...aspon na tom obrazku. Proste ukaze provoz :)

_________________
Citroen Cactus 1.2 puretech 60kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:34:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
kluci proc mi prijde ze ten motor cim mene ma valcu tim je vyssi ?
Obrázek

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:42:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
sommoni:Tak tím celoživotní je myšleno do konce života agregátu. :lol: Hele,k autu dostaneš papír,který při převzetí vozu podepíšeš,aby bylo jasné,že jsi byl náležitě zpraven o servisních úkonech a kde je jasně uvedeno,co se kdy mění.Byť se to zlepšilo a 2 letý interval/30.000 a podobné pitomosti už jsou minulostí,tak jsou tam samozřejmě nesmysly,jako výměna vzduchového a pylového filtru po 2 letech apod. :twisted: Ty svody jsou určitě dobrá věc z mnoha důvodů a že by praskla hlava?No stát se může leccos,ale zatím jsem o tom nikde neslyšel.Materiály jsou dnes někde úplně jinde,takže bych se toho zase až tak nebál.Co se změnilo,je to,že místo oleje se dnes používá omaštěná voda,protože ekologie a je na každém,jak s tím naloží.Jistě,je dost lidí,co prostě jedou na servis a výměnu oleje jak předepisuje výrobce,stejně tak se nezabývají nějakým záběhem, i když i tam dnes výrobci couvli a doporučuji jakýsi záběhový režim aspoň do 1.000 km.Já šel ještě dál a udělal jsem výměny oleje,tak jak sis mohl přečíst v mém vlákně a dál to bude tak,jak jsem napsal tzn ,že na podzim pravidelní ofiko servis s 0W-30 C2 kvůli záruce,na léto tam přijde něco hutnějšího. :lol: Jednak olej dostane přes zimu do kožichu,že ač LL,super a já nevím co ještě,tak je zkrátka po smrti.A jestli zaplatím za auto skoro půl míče,tak mi přijde schizofrenní šetři na oleji za tícku. :D Samozřejmě,že ve značkovém servisu to je dražší,ale zase ne taková darda(záleží na tom kterém servisu) a dát 1 x rořně navíc cca 1500 za výměnu navíc mi jako tragédie nepřijde.V pohodě jsem se v servisu domluvil na tom,že mezi ofiko výměnami si přinesu olej vlastní(v záběhu ten schválený),teď na jaře už jiný a oni dodají pouze práci a filtr. To samé se chystám na jaře udělat s převodovkou,prostě olej po záběhu vyměním,bo tam nějaký olej z otěru bude a ne že ne.Když jsem na předchozím stroji měnil olej po 60 tkm,tak to bylo keců,jak je to zbytečné apod.Velký kulový,v almaře by o 1 l oleje navíc :shock: :o a po výměně chodilo řazení jak hodinky,do té doby občas drhlo řazení z 3 na 2 ku.Stejně tak přidávám léta aditivum(VIF,Wynn´s) do paliva,protože ty úsady se tvoří,zvlášť v městském provozu nebo při zátěži na dálnici.Většina lidí tohle řeší až tehdy,když jim začne motor poškubávat nebo špatně startovat,já upřednostňuji prevenci. :D ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:49:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nevim kdo mi dopisuje texty k obrazku a- le ne tohle je 1,2 puretech co je i v kaktusu - jak bylo psano vyse zberne potrubi v hlave - na fotce vystup na vyfuk zalepeny lepici paskou

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:53:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Havlicek.Lukas píše:
kluci proc mi prijde ze ten motor cim mene ma valcu tim je vyssi ?
Obrázek

To je optický klam. :lol: A to je je fotka ještě z TPCA,takže japonský 1.0 nebo ne? :idea: ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 9:53:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Havlicek.Lukas píše:
nevim kdo mi dopisuje texty k obrazku a- le ne tohle je 1,2 puretech co je i v kaktusu - jak bylo psano vyse zberne potrubi v hlave - na fotce vystup na vyfuk zalepeny lepici paskou

To jsem byl já předsedo. :lol: Omylem jsem klikl na upravit místo citace. :?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: pon 24. zář 2018 20:04:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. pro 2010 10:17:15
Příspěvky: 99
Dobrý podvečer pánové, vím je to tady trochu staršího data, ale...kam jste se dostali od rozměrů disků? na "Bodliny"?
Hledám, hledám rozměry a tady se řeší úžasný tříválec....
Prosím co máte tedy v techničáku za rozměry???
Pořídili jsme na rychlo C4 Cactus1.2 .... 110 (z podpisu je jasné proč), jen cizokrajný techničák neřeší rozměry a stojí (teda nádherně jezdí) na 17 ti palcových origo.
díky....

_________________
Citroën C4 CACTUS e-THP 110 nová hračka pro holky
Citroën C3 Picasso 1,4VTi VIN : VF7SH8FSC9T505042 je už v citroenním nebi
C2 1.4.HDi - malý auto....
a hračka pro kluky Wraník = JEEP Wrangler TJ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: úte 25. zář 2018 4:50:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
6.5 J 15 E-20 195/65 R15 80 T
6.5 J 16 E-19 205/55 R16 80 T
6.5 J 17 E-19 205/50 R17 80 T
A nač řešíš plechy,já jezdím od počátku na celoročních Goodyear z fabriky a v pohodě. :D ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Plech.disky Cactus
PříspěvekNapsal: čtv 27. zář 2018 14:58:12 
Offline

Registrován: pát 03. srp 2018 21:53:39
Příspěvky: 13
Nazdar

R15 uz v TP nemam.

_________________
Citroen C4 Cactus, 81kW, 6.stup.manual, aut. klima, feel edition
Hyundai Accent


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz