Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Teploměr chladící vody
Právě je pon 25. lis 2024 4:45:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: stř 08. bře 2017 13:21:43 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
Ahoj,
koupil jsem tento teploměr https://www.skodateam.cz/Digitalni_tepl ... p?idz=2103
Chtěl bych ho využít na sledování teploty vody v motoru.Kabel čidla jde dle prodejce prodloužit.Nemáte někdo tip kam
umístit čidlo v motoru a display v kabině ? Mám vyzkoušené umístění čidla na horní hadici do chladiče,pomocí hadicové
svorky.Teploměr začne ukazovat,až termostat pustí vodu do chladiče.Lepší by to asi bylo přiložené na bloku nebo hlavě
válcú,aby to ukazovalo teplotu prúběžně.Ale je to tam tak přeplněné,že správné místo nemohu najít.
Dík,Mi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: čtv 09. bře 2017 14:50:42 
Offline

Registrován: úte 29. bře 2016 16:11:22
Příspěvky: 39
Taky jsem se po něčem díval a docela se mi líbí tento systém. Střihnout hadici,dát mezikus s čidlem a vymalováno..:-)
;)


http://www.conrad.cz/palubni-ukazatel-t ... 44.k852784

_________________
Citroen C4 GP Exclusive , 2.0HDi ,BMP 6 ,r.v.2008 ,naj. 185 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: pát 10. bře 2017 10:39:33 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
V provizorním zapojení na horní hadici ke chladičí,s čidlem teploměru přiloženým k hadici a upevněným měděným páskem a
to celé zakryté tepelnou izolací jsem to otestoval.Venku bylo asi plus šest stupňú,topení jsem měl stáhlé na minimum 14 st.
Teplota začala stoupat až po ujetí 10-15km,kdy termostat pustil teplou vodu do chladiče.Potom jsem pustil topení na 20st.
a teplota se po ujetí asi 25km předpisovou rychlostí, nedostala na víc než 79st.Motor 1,6 HDI se asi velmi špatně zahřívá,
díky malému odpadnímu teplu.Poprvé jsem si to uvědomil,při poslední STK,kdy na měření emisí požadují teplotu vody minim.
80st a já tam měl po ujetí asi 12km tak 65st.Teplotu by to chtělo měřit někde v malém chladícím okruhu,přímo na motoru,
ten systém měření v hadici ke chladiči není dokonalý,ale informativně funguje.Má někdo se zahříváním motoru nělakou
zkušenost ?
Mi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: pát 10. bře 2017 10:53:20 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Koukni tady - je to 1,6 hdi pri regeneraci. Vyjizdel jsem z prace z garaze se studenym motorem, mas tam cas ve sekundach, rychlost, teploty atd. Je to v tom ZIPu, je tam obrazek z diagnostiky. V podstate vzdy auto dojede na 85 stupnu a drzi tuto teplotu.


Přílohy:
Regenerace14-4-2015.zip [72.69 KiB]
899 krát

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: ned 12. bře 2017 12:30:16 
Offline

Registrován: ned 10. led 2016 9:09:39
Příspěvky: 78
ahoj,ja som montoval pridavny budik,tu je odkaz pozri dole: viewtopic.php?f=176&t=9729


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: pon 13. bře 2017 13:03:48 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
Díky za odkaz,vypadá to dobře.Odhaduji,že je čidlo na hadici k topení ? Maká to i v létě,když topení nemaká a okruh je zavřený ?
Kudy Jsi procházel s kabelem od čidla do kabiny ?
Dík,Mi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: pon 13. bře 2017 16:02:21 
Offline

Registrován: ned 10. led 2016 9:09:39
Příspěvky: 78
ano,v lete to funguje,je to uchytene na hadici co ide do radiatora-privod , ta je tepla stale a je tepla ako prva mam odskusane,kable som prepchal tak ze som prevrtal dierku do kabiny a napojil som to na + a - na zapalovac.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: stř 05. dub 2017 10:46:02 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
Ahoj,
tak jsem také konečně nainstaloval teploměr chladící kapaliny. Původně jsem ho chtěl zabudovat do plastu v prohlubni u řadící
páky.Ale ptom jsem zvolil neivazní metodu a z pozinkovaného plechu jsem naohýbal a sletoval krabičku,kterou jsem polepil koženkou.
Čidlo je umístěno pomocí měděné objímky na hadici topení a zakryto tepelnou izolací,napájení od zapalovače.Pro přístup k hadici
topení je nutné demontovat sání a baterii i s plastem pod ní.Zatím to maká a jsem opět překvapen,jak se pomalu motor 1.6 HDI
ohřívá.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: čtv 06. dub 2017 12:19:10 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
Fotky z montáže teploměru


Přílohy:
20170331_134840.jpg
20170331_134840.jpg [ 32.8 KiB | Zobrazeno 15857 krát ]
20170330_104055.jpg
20170330_104055.jpg [ 48.73 KiB | Zobrazeno 15857 krát ]
20170329_211408.jpg
20170329_211408.jpg [ 54.02 KiB | Zobrazeno 15857 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: ned 30. dub 2017 12:18:17 
Offline

Registrován: ned 10. led 2016 9:09:39
Příspěvky: 78
mne sa zohrieva tiez pomaly,ak je vonku +10 az 15 stupnou tak po prejdeni cca 13 km mam teplotu 57 stupnov.asi je to normalne u tychto aut.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: ned 30. dub 2017 12:55:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
normalni to enni asi je spatny prenos tepla mezi hadici a cidlem

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Teploměr chladící vody
PříspěvekNapsal: stř 10. kvě 2017 11:30:27 
Offline

Registrován: sob 02. lis 2013 10:10:27
Příspěvky: 77
Také jsem si říkal,jestli je přenos tepla dotykem čidla pouze přiložením na gumovou hadici dostatečný.¨
Čidlo jsem dal pod měděnou objímku,pro lepší přenos tepla.Samozřejmě by bylo lepší,použít čdlo přímo
do vody,ale nechtělo se mi nic řezat.Počítám,že pořídím diagnostickou zásuvku a teplotu zkalibruji.
Při poslední stk jsem na měření emisí po připojení na diagnostiku měl teplotu po ujetí cca 15km asi
70st. a technik reptal,že nemám potřebných 80st. na měření.Takže se to asi zahřívá blbě.
Mi.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz