Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Diagnostika
Právě je čtv 28. lis 2024 22:44:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: čtv 26. led 2017 7:30:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Taky jsem si jako mnozí zdejší koupil Torque Pro, a mám s ním obdobné zkušenosti. Třeba když mi zlobil EGR, tak mi chybu vymazat nedokázal, ale zbavil mě nouzáku.
Teď mám od Číňana objednanou TUHLE srandu, která podle TOHODLE videa vypadá celkem nadějně!
Obrázek
EDIT: tak mi to zrovna dneska přišlo! (po 14 dnech) Až si s tím pohraju, dám vědět co a jak?


Naposledy upravil Zelych dne čtv 26. led 2017 23:54:15, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: čtv 26. led 2017 22:20:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
Ono ELM327 jasně avizuje že umí vymazat max chybu motoru,..jinak nic, pouze info o provozních údajích. A dej vědět jak ten max scan jsem zvědavý, jestli ukazuje live údaje a tak. :-)

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: čtv 26. led 2017 23:58:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Hezké tak až si pohraješ dej vědět co umí. 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: pát 27. led 2017 0:17:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Hrál jsem si s tím jen chvilku, protože mi byla zima. Megana 97 mi to nenašlo, ale C4 GP během chvilky.
Něco fotek a postřehů jsem dal SEM.
Je to druhý nejnižší model, tak velké zázraky od toho nečekám, lidé data to asi neumí, ale na to mám ELM 327.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: úte 31. led 2017 11:40:01 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Z vlastných skúsenosti:
Existujú asi tri druhy diagnostik

1. Hobby diagnostiky. To sú diagnostiky ktoré opisujete vyššie, t.j. ELM327 code reader/scan tool:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Vedia čítať chybové kódy, základne informácie o vozidle, niektoré môžu zmazať chyby, niektoré nie. Môžete si vybrať akúkoľvek, ale nikdy ani zďaleka to nebude diagnostika na plnohodnotný informatívny prehľad, a dovolím si tvrdiť, že sú to len nezmyselne hračky, a v podstate vyhodené peniaze.

2. Univerzálne. Sú to poloprofesionálne diagnostiky, ktoré používajú 90% garážmajstrov. Napríklad Delphi DS150, Launch a podobne.. Ale aj medzi nimi sú rôzne typy.
- Originálne diagnostiky, napríklad LAUNCH:
Obrázek
Obrázek
Aj tu sú rôzne variácie. Napríklad v danom type (LAUNCH) nemusíte kupovať komplet balík (skener+tablet+káble), môžete kúpiť len skener za cca. 50€ a aplikáciu X431_iDiag , zaregistrovať skener na webstránke výrobcu podľa jedinečného kódu na ňom, používate to na poloprofesionálnej úrovni. Samotná aplikácia stoji cca 60€ pre jednu značku, multi balík Vás vyjde na tých cca. 1000€.
DELPHI:
Obrázek
V danom type diagnostik mate zaručenú technickú podporu a aktualizáciu SW
- Čínske klony Tieto typy sú najpopulárnejšie. Jednou z nich je aj tato:
Obrázek
Aj tu treba dávať pozor čo kupujete, lebo aj medzi nimi sú lepšie a horšie prevedenia. Vyššie spomenutá je ta lepšia alternatíva. Sú aj takéto:
Obrázek
čo je vlastne to iste, len je to dvojplošník, a ne všade na danom type používajú kvalitne relé, ne všade je kvalitná pajka, čo ma za následok zlu komunikáciu s RJ, výpadky počas diagnostiky a podobne problémy. Neplatí to však celoplošné.
V prípade používania multifunkčných klonov mate k dispozícii diagnostiku pre široké spektrum vozidiel. Všetky, či už originálne alebo klonované, vedia na vysokej úrovni diagnostikovať stav, čítanie chyb, ich odstránenie, meranie parametrov napr. vstrekovačov, palivových čerpadiel, a veľa - veľa iných možnosti. V prípade Čínskych klonov mate soft ( Delphi, Autocom) "zdarma", ale bez aktualizácie, resp. aktualizáciou ktorá je dočasná...

3. Cielené T.J. diagnostika LEN pre konkrétnu značku. Používajú sa v značkových servisoch. V prípade PSA je to takýto skener:
Obrázek
Používa sa soft DiagBox Citroen a Lexia Peugeot Planet. Oficiálne servisy platia licenčné poplatky za ich používanie, a pre bežného používateľa - garážmajstrov je to jednoducho neakceptovateľná cena. Preto Čínski majstri aj tu nenechali sa zahanbiť, prejavili svoj podnikateľský charakter - výsledkom je klon:
Obrázek
Mam ho aj ja, zatiaľ všetko funguje ako ma. Aj tu však platí ta istá rovnica ako v prípade univerzálnych diagnostik. Oficiálny soft = podpora a aktualizácia, "zdarma"- dobre veci nikdy nie sú zadarmo :) Nemáme žiadnu podporu, a všetko čo budete robiť, robine na vlastne riziko.

Ako sa správne rozhodnúť
- HOBBY : Ak mate minimálny záujem o opravu vášho auta svojpomocne, chcete len orientačné vedieť kde by mohol byt problém, resp. chcete sledovať ako v zime sa zohrieva vaše auto a podobne prkotinky.
- MULTI: Ak častejšie meníte auta, nie ste priaznivcom vyslovene jednej značky, občas fušujete v garáži , zvládnete opravy ľahkej a strednej ťažkosti .
- CIELENÉ: Opak multi a hobby, zvládnete opravy ľahkej, strednej, a vysokej ťažkosti , zostanete len s jednou značkou.

Z vlastných skúsenosti už viem, že pre mňa ako človeka ktorý ma len menšiu garáž, nemám ani profi nástroje ani skúsenosti s opravami vysokej ťažkosti, vo väčšine prípadov v svojom citroene nechcem rýpať moc hlboko, UPLNE mi postačí aj MULTI (mam jednu aj druhu), lebo zvládne všetko (pre môj level) čo zvládne aj ta cielená diagnostika.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Naposledy upravil Oxy dne čtv 02. úno 2017 14:27:35, celkově upraveno 11

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: stř 01. úno 2017 15:17:18 
Offline

Registrován: úte 29. bře 2016 16:11:22
Příspěvky: 39
Super příspěvek,perfektně vysvětlené. Díky :shock:

_________________
Citroen C4 GP Exclusive , 2.0HDi ,BMP 6 ,r.v.2008 ,naj. 185 000km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: stř 01. úno 2017 23:16:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
OXY - clanek pekny jen bych misto odkazu na alli dal obrazky at si to lidi dohledaj - ono ty odkazy stejne budou casem asi neaktualni

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2017 14:06:48 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Hotovo... ;)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz