Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna oleje v automatické převodovce
Právě je pon 25. lis 2024 4:09:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 20. kvě 2016 20:16:45 
Offline

Registrován: pon 14. říj 2013 22:02:03
Příspěvky: 15
Ahoj.

My jsme koupili GP4 2,0 HDi r.v. 2010 s hydrodynamickým měničem - měl najeto něco přes 60 tisíc kilometrů (většinou jízdy ve městě). Začal se tam projevovat jev kolísavého tahu motoru, který se na tomto fóru řeší v jiném vláknu. V té době jsem měl za to, že to způsobuje automat (bylo to naše první auto s tímto řazením) a tak jsem nechal vyměnit olej v aut. převodovce ve spec. servisu v Olomouci. Olej byl dle majitele hodně na hraně, vypadal jak temně rudá metalíza... V rámci výměny oleje byl zrepasován hydraulický rozvaděč převodovky, neboť již byl opotřebován značně znehodnoceným olejem. Od té doby najeto 25 tis. km, převodovka řadí v pohodě (řadila i předtím).

Dle mého názoru tedy olej měnit cca po 60 tis. km, časté řazení, tedy jízda ve městě, samozřejmě olej znehodnocuje rychleji.

Poznámka na konec: Kolísavý tah motoru (za určitého počasí a okolní teploty) to nevyřešilo.

S pozdravem, Petr.

_________________
C4GP 2.0 HDI AUT EXCL. 2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. kvě 2016 20:54:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Tady je na tohle téma hezké video.
Jinak k tomu kolísavému výkonu, já mám manuál 1.6HDi a když jsem měl otáčky nějaké 2 kostičky nad 1000 při dvojce tak se to někdy jakoby dusilo. Teď mám vyměněny EGR a vzduchový filtr s najednou je klid! Takže bych pro začátek zkusil ten vzduchový filtr, pokud motor nemůže "dýchat" tak se mu nebude chtít jet...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04. čer 2016 23:03:08 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
60 tisic kilometrov a repas hydrorozvadzaca? :o To je dost krute, ak vezmeme do uvahy, ze niektori na tomto fore na takej to prevodovke namotali viac ako 300000 km. bez vymeny oleja!
Ak ta prevodovka riadila bez trhania, okrem kolisaveho chodu neboli ziadne priznaky "choroby" , preco taka radikalna oprava? Asi preto, lebo v tom servise chceli zarobit...
Ten kolisavy chod motora sposobuje/sposoboval EGR ventil. Aj ked je funkcny, za urcitych podmienok (teplota okolia, otacky motora, zataz motora) nevie spravne naregulovat vratenie splodin naspat do sania, teda vzinka striedave podavanie kysliku a splodin, co ma za nasledok jemne kolisavy chod motora. Mne nepomoho ani cistenie ERG ani aktualizacia FW v RJ, len jeho zaslepenie pomocou blendu, taka mala a lacna prkotina:

http://www.ebay.com/itm/EGR-vVAL-BLANKI ... Xb&vxp=mtr

Odvtedy mam pokoj, aj ked to nie je celkom dobre riesenie co sa ekologie tyka, bohuzial ine riesenie som nenasiel, nenasli ho ani v servise citroen.
Riesilo sa to v tomto vlakne:

viewtopic.php?f=10&t=6522&start=135

Vyriesil to MotoMoto svojim dobyvanim sevisu :)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. čer 2016 19:11:40 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Je to tak, jemné škuby motoru při teplotě nad 15 st. a když neprší, způsobuje chyba SW a jediným doporučeným řešením Citroenu z Francie, je zaslepení EGR.
Najeto 260 a bez výměny oleje v převodovce.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. čer 2016 3:05:44 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
420 000 km. :D

Udržba pouze podle servisní knížky.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. čer 2016 8:40:08 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
No vidis, tak uz 420000! :o
Peter, len co budes mat 500000 hod na forum fotecku, nech vidime tvojho jubilanta v plnej krase! :D

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. čer 2016 13:35:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Až budeš mít půl milionu, tak by jsi kolem toho měl taky udělat humbuk jako TADY s tou koktávkou...
Třeba by od tebe auto vykoupil i výrobce, jako to udělala Škodovka, aby se měli čím chlubit...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. čer 2016 20:40:11 
Offline

Registrován: pon 14. říj 2013 22:02:03
Příspěvky: 15
K tomu nájezdu bez oprav nelze než blahopřát.

_________________
C4GP 2.0 HDI AUT EXCL. 2010


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. čer 2016 18:13:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Všeho dočasu , také záleží na typu jízdy a za jakých podmínek . Pokud někdo jezdí služebky cca 700 km a víc je to lepší jak pojíždění v kolonách a od semafóru k semafóru .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 07. zář 2017 5:45:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 07. srp 2017 15:23:45
Příspěvky: 50
Zeptam se takhle, muže se vyměnou oleje něco pokazit ? Jak se rika udelat vic skody nez uzitku? Taky se na to chystam mam ted 120tis Km, chci s tím do autorizovaneho servisu, u nas to vyjde na cca 90eur

_________________
Citroën C4 Picasso 2.0HDI AT Exlusive
Cadillac SRX4 3.6l V6
Nissan Silvia S15 2.0t
Ford Probe 2.0


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. lis 2017 18:00:43 
Offline

Registrován: úte 29. črc 2014 22:29:48
Příspěvky: 29
2.0 HDI AT6 MENIT MENIT MENIT!!!po60 000km,v citroenu rekli ze je dozivotni,zadnej olej neni dozivotni!!!v kazdem automatu se meni i s filtrem ale citroen filtr nema jelikoz nema olej vanu,jsou dva zpusoby:vypustit a napustit a to me chteli udelat v citroenu za 5500 kc,ale to jsem nechtel protoze tam pulka zustane stareho,nebo STROJOVĚ to se sunda vymenik na motoru nasadi pripravek ktery je spojen s tim strojem a za chodu motoru se meni dokud nevyteka krasne cerveny olej,pri te vymene mechanik prorazoval vsechny rychlosti aby se stary olej dostal odevsad,pred vymenou me tam strikl nejakou sracku na rozpousteni a musel jsem 20min jezdit a prorazovat vsecny rychlosti a pak samotna vymena,jeste tam nakonec strikl keramiku ktera vymezuje vule a pomaha Okrouzkum,jinak olej katastrofa horsi jak v motoru!!! ale prej videl uz horsi a rikal jestli si chci auto nechat dele tak prijet po 20 000km znova a pak uz jen po60 000km,asi jsou fakt dobry za mnou uz stal mercedes odhadem za 4 000 000kc,fa. MARUŠ AUTO-PRAHA,CENA 6500kc a jel jsem tam 110km jsem od teplic v usti chtel frajer 10 000kc,na youtube vse krasne prezentovano proc menit!!!neposlouchat citroen ze se meni az kdyz se to posere a pak nam date vsechny vase uspory jelikoz repas automatu je pres 70 000kc!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz