Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Engine management system faulty
Právě je čtv 28. lis 2024 22:01:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pát 08. dub 2016 9:10:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Nesvítí, jenom to na mě dvakrát po sobě bliklo na parkovišti a pak už jsem jel radši domů, právě abych to po tom poskakování aspoň trošku protáhnul.

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pát 08. dub 2016 10:13:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak žádnou paniku. :D ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: sob 09. dub 2016 11:36:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
:roll: Tak poslední dva dny na mě hláška vyskakuje celkem pravidelně, ale nikdy tam nezůstane viset. Tentokrát jsou příznaky takové, že mi hláška vyskakuje (i při mírném) zahřátí motoru. Už ani ne tak ihned po nastartování, ale spíš, když uberu plyn, když jen tak někde popojíždím - např. v koloně na semaforu nebo když vyjíždím a couvám někde na parkovišti. Hláška mi vyskočí třeba i pětkrát za sebou, ale hned po sobě, blikne-zhasne, blikne-zhasne, ..., někdy svítí déle (jako standardní upozornění třeba na možnost náledí, nízkou hladinu kapaliny v ostřikovačích atp.), někdy se nestačím ani na displej podívat a hláška je pryč. Hlášku doprovází i nápis SERVICE (a patřičné pípnutí), ale nápis zmizí stejnou rychlostí jako hláška samotná - warning log je čistý - před provedenými výmazy chyb jsem hlášku v tomto logu dohledal, to mi ale zůstal svítit nápis SERVICE.

No, radost z toho nemám, možná bych byl radši, kdyby to tam zůstalo viset a konečně se zjistila příčina. Mám totiž strach z toho, že až pojedu na technickou, tak to tam na ně takhle začne blikat a mě kvůli tomu vyrazí... :evil:

Každopádně bych to pořád viděl na tu spodní polohu škrtící klapky, kdy se po ubrání plynu dostane mimo stanovenou mez. Asi se jednoho krásného dne naseju a tu klapku vyměním.

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: sob 09. dub 2016 12:32:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Zkusil jsi ho "prohnat" na delší trase? ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: ned 10. dub 2016 16:34:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Ještě nebyla příležitost. Ale že bych si udělal výlet do Ústí vyzkoušet ten tankodrom, jestli to moje tlumiče ustojí :D

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: ned 10. dub 2016 18:49:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A cestou můžeš potrénovat na D1. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pát 22. dub 2016 8:18:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Minulou sobotu jsem zeťákovi k narozeninám věnoval svíčky Denso a v úterý si je nechal do auta(Seat Altea XL namontovat.Včera mi volal,oči navrch hlavy,veliké divení a nadšení. :shock: Nejdřív prý si myslel,že mu v autě vyměnili v servisu motor,jak se ztišil a navíc má(řečeno jeho slovy :D ) neskutečný zátah a při rozjezdu trhá asfalt. :lol: :mrgreen: Takže jak vidno,Densa fungují i v koncernovém motoru 1.6 75kW. :wink: Po montáži do dcerčiny C3 1.4 a mé C4P dám vědít.Obrázek
Počítám,že jízda v mém stroji pak bude vypadat nějak takto. :lol:
https://youtu.be/r-1RHiq07F8?t=501

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2016 0:33:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Svíčky budu opravdu řešit nejdřív až příští jaro, kdy je stejně pravděpodobně jenom vytáhnu, zkontroluju a maximálně očistím. Jsem zvědav hlavně na jeden válec, kde mi při letošní výměně přišla svíčka natavená. Ale jednou přijde ten správný čas na výměnu... ;)

Jinak po mém hlavním problému v poslední době zase pro změnu ani vidu ani slechu... Že bych to někde nějak extra protáh se taky říct nedá. Delší cesta byla, ale po okrskách z dědiny do dědiny. Jediné co, tak že se teď snažím jezdit svižněji, né zas jak hovado, mimo dědinu max 100, ale při akceleraci tomu šlapu trošičku víc na krk, převodovce víc kecám do podřazování, od posledního tankování jezdím s vyplou klimou a světe div se, dokážu jezdit, dle palubáku, za 7,2 :o, což si myslím je na tak hovadský auto v benzínu docela slušná spotřeba. VIF jsem už spotřeboval a při příštím tankování přejdu na wynn´s, tak uvidime. Což mi připomíná, že ho musím ještě do něčeho přelít...

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2016 6:23:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já tě do výměny svíček necpu,to byla jen informace. :D On se nemusí motor točit točit až do 6 tis. stačí jezdit normálně,tedy nešudlat to stále kolem 2 ti. ;) Auto mám o kousek menší než ty,ale zase slabší motor,mám teď kombinovanou spotřebu 7.4 a to se s tím 2x nemažu.I ve městě klidně 4 tis. a zrovna včera jsem ho při předjíždění chvíli podržel na 6 tis., na rozdíl od manželky ani neprotestoval. :lol:
A Wynns přelévám do vymyté lahvičky od smetany do kávy. :D
Obrázek

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 12. kvě 2016 13:23:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
POZOR,POZOR!!!Několikrát jsem tady doporučoval svíčky DENSO a včera jsem je nechal dát do svého vozu,jenže....p.r.ů.s.e.r .
Nevím kde udělali soudruzi z Japonska chybu,ale jsou na 16 klíč,kdežto do našich strojů 1.4,1.6 VTI a přeplňovaných verzí jdou pouze svíčky na 14 klíč. :o Jsem blbec,že jsem si to nezkontroloval,ale ve všech katalozích napříč Evropou to vyhazuje typ svíčky,který jsem zde několikrát zmiňoval. :twisted: To samé platí i pro tu dražší verzi,také je na klíč 16.Takže zeťák i dcerka nadmíru spokojení a já mám prd. :mrgreen: Volal jsem do obchodu a budou to řešit,tak jsem dám posléze vědět,jak to dopadlo. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: úte 24. kvě 2016 18:27:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Takže potvrzeno!Pokud by snad někoho napadlo jako mě,pořídit do svého stroje svíčky DENSO,tak zapomeňte.Ty co vyhodí konfigurátor,tedy
IXUH 22 nebo VXUH 22 nejdou z výše uvedených důvodů a náhrada není,prostě neuvěřitelná "minela" výrobce.Svíčky jsem tedy vrátil,peníze dostanu zpět a již jsem objednal jiné,konkrétně NGK ILZKBR7B8DG s centrální iridiovou elktrodou a platinovou zemnící elektrodou.
Pochopitelně existuje i normální verze PLZKBR7B8DG s centrální platinovou elektrodou a niklovou zemnící elektrodou. :D Pokud by snad někdo chtěl iridiovou svíčku a chtěl něco málo ušetřit,tak pak lze koupit Bosch 0242129512.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 21:59:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Tak jsem se se svou závadou zase posunul o level výš. Už jsem byl i v nouzovém režimu (několikrát), nic příjemného v ranním provozu při rozjezdu na světelné křižovatce do kopce... :? Musím zajet na diagnostiku, jestli to pořád hází chybu té škrtící klapky nebo je tam už problém i v něčem jiném. Ale myslím, že to bude pořád ta klapka. Chybovou hlášku a někdy i ten přesun do nouzového režimu mi to vyhodí, když někde přibržďuju nebo zastavuju (už ani nemusím courat po městě) a motor se dostane k volnoběžným otáčkám. V tu chvíli má motor tendenci vynechávat, přidusit se, což si myslím, že způsobuje ta klapka, která zavře moc a motoru ubere kyslíku.

A to jsem byl nedávno v Milovicích, takže jsem konečně motor protáhl i po dálnici a už jezdím i na wynn´s.

Ještě k aktuálnímu stavu závady, když to držím v otáčkách a převodovce kecám do podřazování, tak je to v pohodě, ale z toho stačí při stání nebo parkování jenom brnknout do plynu a padne to do nouzáku. I to chování v nouzáku mi přijde nějaké divné. Mírně se zvýší otáčky, které samozřejmě nedostanu výš jak na 3t, na volnoběh sebou auto škube jako kdyby motor běžel jenom na tři válce, i zvuk, který se dere z výfuku je nějaký divoký. Při sešlápnutí plynu se to ustálí, ale na volnoběh katastrofa. Jo, a ještě se mi spustí ventilátor chlazení. Po nastartování je to zase v pohodě (kolikrát teda jenom do první křižovatky, kde musím zastavit, přibrzdit).

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:23:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Koukám,že se nám to nějak s*e*r*e, :x ale já už to snad vyřešil.Mám neblahé tušení,že máš vytahaný řetěz.Jestli si dobře pamatuji,tak po té výměně motor dost najezdil na pleťovku. Jestli je to časování malinko rozhozené,tak emise nedáš a jetli jsi už dal do motoru 5W-40,tak mrkni ke mě. http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... 666#p58666

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 22:47:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. úno 2016 9:14:25
Příspěvky: 142
Bydliště: kósek od Znojma
Na ten řetěz jsem už taky myslel, ale podle toho, co jednak znám ze škodovek a co mi u mého citrouše bylo řečeno už dříve, by se vytahaný řetěz doslova ozval sám. A když motor zrovna netrucuje, tak přede jak kotě. Navíc by se rozhozené časování přece projevovalo stabilně a ne jenom někdy, v mém případě tedy v nouzovém režimu... :?:

5W-40 jsem zatím nedal, teď jezdím 0W-40 a pak jsem chtěl prubnout nějakou tu 10W-40. Příspěvek jsem si už četl, to je zase alchymie. To zas bude hledání...

_________________
Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 1.6 THP 5FX EP6DT BMP6 2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Engine management system faulty
PříspěvekNapsal: čtv 02. čer 2016 23:09:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Těžko říct,ale řekl bych,že při volnoběhu bude motor na nějakou nesrovnalost náchylnější než v otáčkách.A jakou 0W-40 v motoru máš?Na 10W-40 zapomeň,žádná se z normou C3,potažmo BMW LL-04 nedělá.Ale 5W-40 i 0W-40 se dá sehnat v pohodě.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-0W-40-4l
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... E-0W-40-4l

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 88 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz