Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Manuální 5.st. převodovka - zkušenost s poruchou
Právě je pon 25. lis 2024 9:53:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 11:40:53 
Offline

Registrován: pon 14. úno 2011 14:32:25
Příspěvky: 147
Ahoj, tak je to tady.
Za jízdy začala jít špatně řadit dvojka, po zaparkování už nešla dát zpátečka.
Oprava převodovky s odtahem a dalšími náklady - dovolená, odvoz rodiny známým, cesta pro druhé auto...- cca 26.000 CZK
Údajně se něco poškodilo na PLASTOVÉ !!! části převodovky, viz foto, a musela se měnit celá nějaká sada - vše vyměněné je opět na fotu.
Najeto 65.000 km, záruka skončila 11/2015.
Není nad to, koupit si nové auto a mít ten pocit, že je to nové a nestočené, tedy tě to nikde nenechá ve štychu :cry:
Jestli o tomto něco víte více, tak díky předem za info.


Přílohy:
DSC_0496.JPG
DSC_0496.JPG [ 110.89 KiB | Zobrazeno 14517 krát ]
DSC_0491.JPG
DSC_0491.JPG [ 140.27 KiB | Zobrazeno 14517 krát ]

_________________
C4GP 2010 Dynamique+ Sport paket 1,6HDI 5°manuál Modrá Kyanos
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 12:16:51 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Mam najeto 215.000 a radit jde porad stejne - ale defakto blbe. Razeni je hrozne tuhe, kdyz nestridam auta, tak mi to ani neprijde, ale pokud jedu s autem kde to jde perfektne - treba u PSA 6ti stupen a pak presednu zpatky, tak zase citim, jak to jde tezko, ale nicmene porad zaradim kdykoliv.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 18:36:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
hans: Tak to je pech,už jsi za opravu zaplatil nebo tě to teprve čeká? Zeptej se na kulanci,to je takový skrytý bonus,kterým se řeší případné velké průsery. Pokud budou dělat v servisu kůžičky,jako že budou,tak kontaktuj zastoupení ČR.Je třeba být neústupný a řvát jak tygr.
HonzaC. Tvoje zkušenost mi pořád vrtá hlavou,protože já s řazením problém nemám a mám 5-ti kvalt taky,není tam nějaká souvislost s dvojhmotou? Abych byl přesný,měl jsem občas problémy s řazením dolů z 3 na 2,ale po výměně oleje je vše za 1A.Nejvíc mě překvapilo,že v převodovce bylo o litr víc než mělo být. :shock: Auto jsem kupoval s najetými 44 tis.,takže jestli se v tom někdo hrabal nebo se zapomněli ve fabrice netuším,ale po výměně oleje a nalití odpovídajícího množství oleje řadím jedním prstem. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2016 19:59:24 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Si spise myslim, ze prevodovka co mas ty a a co mam ja budou konstrukcne jine. Treba ted v tom Aircrossu co ma tata, je spojka tvrda jako v mem Picassu a razeni tam jde taky ztuha. V provnanim s tim Picassem z roku 2012, ktere uz nemame tam sla spojka i razeni zcela lehce. Byla tam manualni 6ti stupen s motorem 1,6hdi 82kw. V podstate stejny motor je v tom Aircrossu, jen mu pridali 2kw na 84kw.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 7:55:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Koukal jsem sem http://citroeny.cz/navody/c4_p/C4_Picas ... _kapsy.pdf a tady se uvádí pro benzínový i naftový motor stejný typ převodovky BE4/5,ale jsou to starší data,takže jsou zde pouze motory 1.8 16 V a 1.6 16V HDI a motory 2.0. Tabulka je trošku zmatečná,protože pod typem převodovky je uvedeno pouze výrobce(asi chybí slovo spojka) a v řádku pak uvedeno Valeo(1.8 16V) a Sachs(1.6 16V HDI).Pokud je to jak si myslím,tak problém bude zřejmě v té spojce,jestli ovšem i dnes používá výrobce těžko říct.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 8:53:25 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak ja nevim, ale nejsem sam, komu to na 1,6hdi jde ztuha s tim 5ti stupnem. Vlastne nevim o nikom, komu to jde dobre. Jestli tu nekdo takovy je, at se prihlasi.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 9:06:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já netvrdím,že kecáš :lol: jen mi vrtá hlavou,proč tomu tak je. :idea: Jinak jsem moc rád,že jsem do nafty před lety neskočil,protože jsem byl v jednu chvíli docela nalomenej,ale když to tak čtu,tak zlaté VTI. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 9:10:20 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Hmm, je fakt ze ten prvni hdi ma dost problemu :(, nastupce - 8mi ventil, je za to super. To je ten 82,84,68kw atd.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 9:37:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jestli chápu správně,tak se řadí i u těch nových na prd. :idea: Samozřejmě je možné se 5°převodovce vyhnout,ale jsou i další věci.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2016 9:53:35 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
No ja myslim, ze u tech novych, alespon co maji 6ti stupen se asi radi dobre. Na tom nasem Picassu to slo perfektne. Ve spojce je treba rozdil v tom, ze u mne je paka se spojkovym vlacem ale u tech novych je hydraulicke lozisko. Ja mam a mel jsem Sachs, ale co je v tech novych nevim, nemel jsem to rozdelane.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2016 10:48:00 
Offline

Registrován: úte 20. led 2015 11:15:41
Příspěvky: 52
Bydliště: Opatovice nad Labem
Zdravím vás,tak já u své 1.6HDi řadím celkem v pohodě.A to ten rozdíl nepociťuju ani když přesednu ze svého služebního Roomstera.Jen ty dráhy jsou trošku delší.Fakt se řadí dobře.Zkoušel jsem i nové Picasso Technospace s 1.6HDi a tam se teda řadí luxusně.Dráhy krátké,přesné.U mého Picassa je řazení ze 4 na 5 trošku delší.Ale oopravdu jde v pohodě a to mám 171tis.km.Je fakt,že mám novou spojku.Je kapku tužší,ale nepatrně od ostatních.A to střídám Picasso,Ducato a Roomstera.Kámoš měl Golfa nového z roku 2007 a tam ta spojka šla taky trošičku hůř než třeba u Roomstera.

_________________
Citroen C4 Picasso, 1.6HDi,Exclusive 2007,černá metla bývávalo:-)
Toyota Prius 1,8VVT-i 73KW HSD E-CVT


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2016 11:20:01 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak ono takhle. Vubec by mne neudivilo, kdyby ta prevodovka nebyla uplne koser. V autorizaku nas u tohoto auta krmili ruznymi kecy. Tady ze se musi promazat tahla atd. Tak zrovna s nema to vubec nesouvisi. To muzu rict zcela zodpovedne. Pri vymene spojky jsem mel vse dole a jedine, kde to drhne je prevodovka. Bohuzel pristup Citroenu jak to vidim ja, je v zaruce rikat, ze je vse v poradku a normalni, pripadne ze to zakaznik zpusobil sam, nebo se jedna o spotrebni material.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2016 11:44:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Dost velkou paseku při řazení dovede nadělat olej.Je tedy s podivem,že s náplní s fabriky to neřadí dobře,ale jeden nikdy neví,jak se plnič zrovna vyspal.Ty jsi už olej ve svém autě měnil nebo je původní?Vím o dost případech,kdy i přes dodržení specifikace olej od jednoho výrobce děla při řazení paseku a s jiným to chodilo jak víno.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2016 13:09:06 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Uz jsem to nekolikrat psal, snad i do tohoto vlakna. Menil jsem spojku a s tim samozrejme i olej - kdyz vytahnes poloosy, tece to ven, takze pri vymene spojky se olej vypousti. A samozrejme jsem tam dal to co tam patri v mnozstvi, ktere tam patri. Dokonce i vim, kolik jsem toho vypustil, protoze jsem to vylival z lavoru zpatky do litrovych lahvi. A bylo tam neco mezi 1,5 - 2 litry. Zpatky jsem dal 1,9l. A z prevodovky jsem mel vylito vsechno, jak byla venku a ja menil gufera, mel jsem ji natocenou z ruznych stran, tak z ni vyteklo uplne vsechno.

Proste to radi blbe. I v Xsare, co ma 16let a ma vuli v pace mam pocit, ze to radi lip. Pred Xsarou jsem mel treba jeste Xantii a rekl bych, vsechno to bylo takovy typicke francouzske nepresne razeni s tim, ze v tom Picassu to jde jeste k tomu tezce. Mel jsem i Opla Vectru prvni generace a auto, ac melo 300.000km tak radilo jako v pohadky. Jedine slusne razeni z Citroenu jsem zazil v tom Picassu s tim 6ti stupnem.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2016 13:26:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak to je asi špatný kus nebo série,když to dělá od začátku a jak píšeš i jiným nebo máme každý jinou představu o řazení i to je možné. :D Já se najezdil při předchozím zaměstnání s dost auty různých značek,nyní v práci skáču z Fábie do Roomstera,Rapida a pak zase do svého a opravdu tam nějaký extra rozdíl nevidím.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 34 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz