Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Voda v oleji
Právě je pon 25. lis 2024 18:04:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 14:53:27 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
Ahoj,

asi taky bych mohl sepisovat román o všem co se mi už na autě ser.e..ale nemam na to sílu.......dnes mám najeto 13500 km a při kontrole jsem našel toto... navíc se mi ztratila voda v nádržce...myslím, že u nového auta to asi je dost na pikačů....=> zřejmě těsnění...jezdim denně 25 km tam a to samé zpět, jezdim normálně.
Nejsem přecitlivelý? U starých pekáčů to bylo normální...třeba jen plaším a při prvním oleji (zajíždění) se to vyskytne? Je to moje první nové auto.....
Jo mam Technospace s 1,6VTI - do teď bylo nadčení ale mé nadčení z auta razantně opadává......

Děkuji za názory V.


Přílohy:
voda-olej emulze.jpg
voda-olej emulze.jpg [ 118.27 KiB | Zobrazeno 15930 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 17:51:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No pane jo :shock: ,tohle na klasický šlem na víčku moc nevypadá,ale na druhou stranu je třeba si uvědomit,že dnes se do motorů nedává olej,ale spíš břečka nadopovaná aditivy. :twisted: Koukni na měrku oleje a také do nalévacího otvoru.Tady viewtopic.php?f=149&t=8012&hilit=ub%C3%BDv%C3%A1+chlad%C3%ADc%C3%AD+kapalina&start=30
psali kluci v souvislosti s úbytkem vody o vodní pumpě,ale nemáš (soudě podle data tvé registrace)ještě auto v záruce? :idea: Pokud ano,tak fofrem do servisu,není nač čekat! Pokud ne,tak olej vypusť a uvidíš jak bude vypadat.Pokud to bude emulze,je zle,ale jestli to bude stále olej,tak pouze vypusť a dej nový.Jen bych zvážil,zda použít ten předepsaný nebo skutečný olej. ;)
Jinak vzhledem k tomu,že jezdíš jak jsem pochopil spíše "couračky",tak měl být olej již dávno vyměněn bez ohledu na nesmysly,které doporučuje výrobce,tedy 2 roky a 30 tis. :twisted: A co znamená,že jezdíš normálně,ví motor,že se může točit také v otáčkách 5 tis./min?
Jinak máme v rodině 2 auta s motory 1.6 VTI,já Picasso(80 tis.) a sestra prostou C4 (přes 100 tis) a žádné takové problémy nemáme.V sestřině autě,když ho kupovala,tak mělo najeto 90 tis. a nádržka chladící kapaliny byla téměř prázdná.Dolili jsme prostou vodou a od té doby klid.
Jinak o vodě v oleji si můžeš něco přečíst třeba zde. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ol-v-oleji
O tom,jaký olej do motoru použít,aby sloužil dlouho svému účelu potom tady viewtopic.php?f=11&t=8656
případně tady https://www.oleje.cz/forum/peugeot-citr ... B71%202290
To druhé je trošku masakr a zabere to nějaký čas,ale myslím si,že pak budeš mít lepší představu co do motoru dát za olej.
Já mám momentálně v motoru Yacco Lube FR 5W-40 se specifikací A3/B4 a normou PSA B71 2296.
viewtopic.php?f=146&t=8811&start=15

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 20:48:47 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
jestli tam nemáš chladící kapalinu a více oleje, tak zavolej do citroena at si to odtáhnou, nejezdi stím a vidím to na prasklý blok, kdyby to bylo těsnění, tak máš olej v chladiči, protože tlak oleje je větší. Já jsem dělal motoráře v čsad, ale zase nemůžeme srovnávat co bylo před xx lety :D . Šlem víčka s plnou syntetikou jsem ještě neviděl a tyhle naše VTi už nemají ani výměník. Já mám interval 15tkm/rok. Thermostat máš v pořádku, nejezdíš s podchlazeným?- ten mně v záruce měnily, ale šlem jsem neměl.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 22:24:44 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
V záruce to je - jsem už objednanej s jinými problémy....
o tom oleji jsem četl asi milion článků nicméně prý by jsem pak ztrácel záruku a kdesi cosi...navíc nemam kde to vyměnit a neni na to ani čas....
Voda v chladiči je trochu nahnědlá ale nevim jesli je v ní olej...to ještě zkouknu
Normálně = prostě jezdim...když potřebuju předjedu nebo když chvátam jedu jako čuník ale všeobecně 90-100...jezdíme často v 7 tak to určitě musím točit....
nevim jak poznat "podchlazený"motor - normálně to topí, normálně se to ohřeje jen když bylo -17 tak se to moc neohřálo (ale topilo to)
na měrce neni nic vidět

No dost mě to dneska na..lo páč jsem bez auta v řiťce...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 22:28:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
slem utri udelej jizdu a skontroluj znovu
ono i kdyz v motoru je spis obarvena voda bych se tomu nedivil

tech 13 tis je za jakou dobu najeto?
a kolik ubylo z nadobky ??

musi se pocitat s prirozenym odparem kapalin :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: sob 06. úno 2016 23:37:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já nevím,ale můj motor(po prohřátí)dostává po přechodu ze srágory na olej pěkně do těla,točky 5-6 tis no problema a za 2 roky(35 tis.)jsem vodu nedoléval ani jednou.Když už budeš,tak si ten olej nech vyměnit.Oni sice koukají jak puci,ale auto je tvé.Na mě taky koukali,když jsem měnil olej 2 x po sobě po 7 tis. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji!!!!
PříspěvekNapsal: ned 07. úno 2016 7:34:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
petrumr píše:
jestli tam nemáš chladící kapalinu a více oleje, tak zavolej do citroena at si to odtáhnou, nejezdi stím a vidím to na prasklý blok, kdyby to bylo těsnění, tak máš olej v chladiči, protože tlak oleje je větší. Já jsem dělal motoráře v čsad, ale zase nemůžeme srovnávat co bylo před xx lety :D . Šlem víčka s plnou syntetikou jsem ještě neviděl a tyhle naše VTi už nemají ani výměník. Já mám interval 15tkm/rok. Thermostat máš v pořádku, nejezdíš s podchlazeným?- ten mně v záruce měnily, ale šlem jsem neměl.

Ten servisní interval máš už z výroby nebo sis to nechal nastavit v servisu?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: pon 08. úno 2016 21:08:06 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
No auto mam od června a vodu jsem kontroloval před mrazama - to je za cca 2-3 týdny je cca 1 l pryč..... zítra tam jedu....
šlem tam nikdy nebyl - kontrolováno také před cca2-3 týdny. Úbytek je mi jasný ale i u starýho pežouta kde bylo už těsnění určo načnutý, jsem doléval max 1l za rok...ne za 3 týdny.....

No dam vědět jak pochodim - každopádně mi to způsobilo dost potíží - moje druhé auto umřelo na elektriku a když jsem si půjčil jiné tak při jízdě mu prdly brzdy a málem sem se.... takže netušim jak jet do práce....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 14:00:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. čer 2015 12:57:34
Příspěvky: 28
Bydliště: Bratislava
Zaujimavé, mne sa tento biely sajrajt robí na viečku vždy v zime, voda nemizne a dočítal som sa kde tade, že
je to kondenz vody z bloku motora s olejovými výparmi v takomto vlhkom zimnom počasí. Robilo mi to aj pri oleji
Total Ineo 5W30 aj teraz pri Total QUARTZ 9000 5W-40 ACEA A3/B4. V lete je viečko čisté bez sajrajtu :-)

_________________
Citroen C4 II , 1,6 Vti , 88 kW , r.v. 2011
Citroen C4 II , 1,6 Hdi , 68 kW , r.v. 2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 18:21:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
A nejezdíš jen couračky po městě?Mně se nic takového na víčku nedělá a to jezdím i do práce,ale zase když se motor ohřeje,tak ho řádně provětrám. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 21:05:59 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
sem se díval na přístrojovku a mám tam20tkm nebo rok, tych 15tkm jsem si asi popletl s ex fábií, ale já stejnak najedu tak do 10tkm/rok tak to neřeším a taky, když to zahřeji, tak aby časování se nezalepilo a pavouci z výfuku vylezli a ještě lahoda pro uši, když se to vytočí.
Jestli uniká někde chladící směs, tak jsou tam bílé stopy a do všech aut i motorek(po záruce) dávám ten americký prášek.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2016 21:16:42 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
vennom6- ty tam nemáš teploměr? Jak jsem měl vadný termostat tak když jsem vykvaltoval z kopce, tak ta teplota spadla uplně.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Voda v oleji
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 7:02:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
petrumr píše:
sem se díval na přístrojovku a mám tam20tkm nebo rok, tych 15tkm jsem si asi popletl s ex fábií, ale já stejnak najedu tak do 10tkm/rok tak to neřeším a taky, když to zahřeji, tak aby časování se nezalepilo a pavouci z výfuku vylezli a ještě lahoda pro uši, když se to vytočí.
Jestli uniká někde chladící směs, tak jsou tam bílé stopy a do všech aut i motorek(po záruce) dávám ten americký prášek.

Tak to je pokrok :idea: ,já mám ještě 30 tis. a 2 roky. :twisted: A teď si představ,jak to jede,když je v motoru olej a ne pleťová voda. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz