Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje
Právě je stř 27. lis 2024 4:51:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 7:30:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Keml píše:
Takže jaký je závěr ?????? Pokud používat olej doporučený od výrobce ,tak je tahle dizkuze bezpředmětná.:(

Diskuze je bezpředmětná hlavně tehdy,pokud tazatel ani nenapíše jak je auto staré(záruka),kolik má najeto,v jakém režimu auto provozuje,zda má nějakou spotřebu oleje a konečně jak často olej mění.On je totiž interval výměny oleje důležitější,než to,jaký olej do motoru naliješ a dost výrazně se liší od údajů doporučených výrobcem vozu.Jinak ono se v tomhle vlákně pochopitelně probírají i druhotné problémy,které mají opět souvislost s různými doporučeními výrobce(ů) vozu,které nemají pranic společného z bezproblémovým a dlouhodobým užíváním vozu,jak si stále mnozí majitelé myslí.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 16:33:48 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
Takže moje auto: Citroen C4,r.v. 2011, 1,4 VTi,koupeno jako ojeté , najeto 49 000 km.pravidelný servis naposled v 38 000 km. Jezdím denně 60 km do práce a žádné podtáčení,prostě normální jízda podle poslechu motoru a ne podle co mi doporučuje display.Mám ho krátce a budu měnit olej a filtry. Jde mi o to co tam nalejt a autu neublížit. Prostě jde mi o to zda užívání jiného oleje než je doporučen neudělám víc škody než užitku taky z dlouhodobého hlediska. Fóra olejářů jsem samozřejmě pročítal, ale nějakej jednoznačnej závěr prostě chybí.Alespoň já z toho nejsem moudrej, slušnej maglajz v hlavě. :lol:

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 18:50:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak není závěr? :roll: Nesmíš číst bláboly lidí,kteří o tom vědí prd(povětšinou ani zmíněný motor(VTI) nevlastní,ale budou donekonečna omílat,že výrobce ví co dělá bla,bla,bla. :evil: Tím olejářským fórem myslíš tohle? :D http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html
Pokud ano a čteš pozorně,tak zjistíš,že všichni,kdo měli problém se zvýšenou spotřebou oleje a přešli na viskóznější olej,tak jsou spokojeni a velmi si pochvalují zvukový projev motoru. ;) Dokonce i jeden zatvrzelec,který mě asi na 4 stránkách přesvědčoval,že jeho nové auto s motorem TU 3,což je prostá 1.4 s 8 ventilovým rozvodem,doznala takových změn,že výrobce doporučuje olej specifikace C2,A5/B5 Total Ineo ECS. :lol:
Ale zpět k tvému stroji,ty budeš mít předepsán úplně stejný olej,jako jsem uvedl výše,tedy pleťovou vodu.Pokud jezdíš 60 km do práce,předpokládám 30 tam a 30 zpátky,tak už se nejedná o krátké jízdy a časté starty,takže bys měl v pohodě vystačit s výměnou po cca 10-15 tisících,podle použitého oleje.Pokud tam dáš ten Total nebo jakýkoliv jiný olej se specifikací C2 nebo A5/B5,nebudeš jezdit s autem po dálnici a točit motor k 5.000,tak se ti olej pravděpodobně ztrácet ani nebude,ale je otázkou,zda bude dobře mazán. :idea:
Moje zkušenost je taková,že s olejem 5W-40 pracuje motor mnohem lépe a tak nějak radostněji. :D Je tady ale jedno ale,5W-40 je střihově méně stabilní,přeloženo do češtiny,jde tak po 7 tisících kukat.A máme druhé ale :D ,záleží na tom, z jakých základových olejů je ten olej vyroben.Takže takové oleje jako jsou např. Total Quartz 5W-40,Mobil Super 3000 X1,Mogul Racing,Shell,bez milosti po 7 tis.ven.
Pak existují kvalitnější a také dražší oleje,jako třeba Millers,Motul apod.
Z tvého příspěvku jsem nevyčetl v jakých intervalech probíhaly výměny,ale určitě nic nezkazíš,když dáš teď klidně 5W-40 a po 5-6 tis.ji vypustíš a dáš nový olej včetně filtru :!: Pokud se do teď olej(Total Ineo 5W-30) měnil např. po 15-20 tis. a ještě se z autem skákalo kolem komína,tak bude v motoru pěkný bordel,takže tou brzkou výměnou uděláš takový proplach.Pak bych,podle zamýšleného nájezdu dalšího využití vozu zvážil,zda dát normální olej 5W-40 a měnit třeba 2x ročně po cca 5-6 tis. nebo dát nějaký TOP olej 5W-40 nebo 0W-40 a měnit 1x ročně po 15 tis.
Pokud nemáš nějaký extra levný zdroj,tak můžeš koupit klidně olej i filtry(doporučuji výhradně Purflux)na zdejším e-shopu. http://citroeny.eu/ Chlapi jsou ochotní,seženou i to co jakoby v nabídce nemají,jen nezapomeň zmínit,že ty fitry chceš made in France!
A když už budeš v těch výměnách,tak nezapomeň na svíčky,výměna po 60 tis. je dlouho,poptávej NGK a pokud bys chtěl být top,tak Denso Iridium.A abys to měl kompletní,tak nezapomeň na aditivum do paliva,prémiová paliva jsou o dost dražší a nejsou tak účinná jako běžný benzín z aditivem.Já používal,jako všichni VIF,ale nyní používám tohle. http://citroeny.eu/do-paliva/2670-aditi ... 250ml.html Vyjde sice o pár kaček dráž,ale rozdíl je znatelný.
Tak,máš už trochu jasno nebo v tom máš teď ještě větší bordel než před tím? :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 18:52:34 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Trochu odbočím ale myslím, že v rámci témy, ak dovolíte vrátim sa späť k hrkotaniu motora za studena. Vymenil som sviečky ktoré som už skôr popísal a žiadna zmena, aspoň nie očividná. Ale natankoval som na Metre už aditívovaný benzín 95 a klepot stíchol o viac ako polovicu. Niekedy mám pocit, že ho nepočujem vôbec a to za rovnakých podmienok ako doposiaľ, kedy som ho počul. Prekvapuje ma len to, že doteraz som do čistého benzínu 95 (Metro) pridával VIF a napriek tomu klepotalo to. Normálne začínam pochybovať o VIF-e. Teraz som rozprával z mechanikom z Peugeotu, kde montujú rovnaké Vti motory a údajne odporúčajú do nich liať 98 oktánový benzín. Skúšal to už niekto? Mne sa to zdá dosť luxus.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 19:14:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Zajímavý poznatek. :idea:
Já jsem zkoušel různá paliva,dobrý byl MaxxMotion 95 od ÖMW,MaxxMotion 98 nic extra a V-Power Racing 100 to byla hrůza,auto nejelo a spotřeba šla nahoru. :evil: Divné taky je,že jsi nepoznal výměnu svíček,kde ti dělali ty rozvody,v Citroenu?Mně se nějak nezdá,že by ten traktorový zvuk měl co do činění pouze s palivem. :idea: Svíčky jsi dal ty NGK a odtrh je nastaven správně?Je otázka,zda už se na motoru nepodepsala ta pleťová voda co se dávala dřív,teď už máš 5W-40?Pokud ano,tak ho zkus na jaře vypustit a dej nový olej.Zkus ten Wynn´s s normálním benálem,ale počítej,že účinek se projeví až tak s druhou nádrží.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 21:16:02 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
Miroslav Lengyel píše:
Jak není závěr? :roll: Nesmíš číst bláboly lidí,kteří o tom vědí prd(povětšinou ani zmíněný motor(VTI) nevlastní,ale budou donekonečna omílat,že výrobce ví co dělá bla,bla,bla. :evil: Tím olejářským fórem myslíš tohle? :D http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html
Pokud ano a čteš pozorně,tak zjistíš,že všichni,kdo měli problém se zvýšenou spotřebou oleje a přešli na viskóznější olej,tak jsou spokojeni a velmi si pochvalují zvukový projev motoru. ;) Dokonce i jeden zatvrzelec,který mě asi na 4 stránkách přesvědčoval,že jeho nové auto s motorem TU 3,což je prostá 1.4 s 8 ventilovým rozvodem,doznala takových změn,že výrobce doporučuje olej specifikace C2,A5/B5 Total Ineo ECS. :lol:
Ale zpět k tvému stroji,ty budeš mít předepsán úplně stejný olej,jako jsem uvedl výše,tedy pleťovou vodu.Pokud jezdíš 60 km do práce,předpokládám 30 tam a 30 zpátky,tak už se nejedná o krátké jízdy a časté starty,takže bys měl v pohodě vystačit s výměnou po cca 10-15 tisících,podle použitého oleje.Pokud tam dáš ten Total nebo jakýkoliv jiný olej se specifikací C2 nebo A5/B5,nebudeš jezdit s autem po dálnici a točit motor k 5.000,tak se ti olej pravděpodobně ztrácet ani nebude,ale je otázkou,zda bude dobře mazán. :idea:
Moje zkušenost je taková,že s olejem 5W-40 pracuje motor mnohem lépe a tak nějak radostněji. :D Je tady ale jedno ale,5W-40 je střihově méně stabilní,přeloženo do češtiny,jde tak po 7 tisících kukat.A máme druhé ale :D ,záleží na tom, z jakých základových olejů je ten olej vyroben.Takže takové oleje jako jsou např. Total Quartz 5W-40,Mobil Super 3000 X1,Mogul Racing,Shell,bez milosti po 7 tis.ven.
Pak existují kvalitnější a také dražší oleje,jako třeba Millers,Motul apod.
Z tvého příspěvku jsem nevyčetl v jakých intervalech probíhaly výměny,ale určitě nic nezkazíš,když dáš teď klidně 5W-40 a po 5-6 tis.ji vypustíš a dáš nový olej včetně filtru :!: Pokud se do teď olej(Total Ineo 5W-30) měnil např. po 15-20 tis. a ještě se z autem skákalo kolem komína,tak bude v motoru pěkný bordel,takže tou brzkou výměnou uděláš takový proplach.Pak bych,podle zamýšleného nájezdu dalšího využití vozu zvážil,zda dát normální olej 5W-40 a měnit třeba 2x ročně po cca 5-6 tis. nebo dát nějaký TOP olej 5W-40 nebo 0W-40 a měnit 1x ročně po 15 tis.
Pokud nemáš nějaký extra levný zdroj,tak můžeš koupit klidně olej i filtry(doporučuji výhradně Purflux)na zdejším e-shopu. http://citroeny.eu/ Chlapi jsou ochotní,seženou i to co jakoby v nabídce nemají,jen nezapomeň zmínit,že ty fitry chceš made in France!
A když už budeš v těch výměnách,tak nezapomeň na svíčky,výměna po 60 tis. je dlouho,poptávej NGK a pokud bys chtěl být top,tak Denso Iridium.A abys to měl kompletní,tak nezapomeň na aditivum do paliva,prémiová paliva jsou o dost dražší a nejsou tak účinná jako běžný benzín z aditivem.Já používal,jako všichni VIF,ale nyní používám tohle. http://citroeny.eu/do-paliva/2670-aditi ... 250ml.html Vyjde sice o pár kaček dráž,ale rozdíl je znatelný.
Tak,máš už trochu jasno nebo v tom máš teď ještě větší bordel než před tím? :mrgreen:


Dík za odpověď ,už jsem se v tom trochu zorientoval. Když máš obsáhlé fórum ohledně oleje , tak si každej něco připíše a k nějakému závěru se po pročtení nedostaneš. Zdroj oleje a cena není problém, zdroj APM Kdyně, vyzkouším asi ten Mogul Racing,ještě uvidíme. Ten wyns asi koupím V Horšovském Týně, mám to na trase...:)

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 21:39:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tož když už v tom Horšáku budeš,tak si kup rovnou i olej Q8 Formula Excel 5W-40 se specifikací
ACEA A3/B3, A3/B4, API SM/CF, MB 229.3, GM LL-025B, VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, Renault RN 0700, RN 0710, PSA B71 2296, Porsche A40
Co vím,je tento olej velmi chválen a má dokonce schválení PSA B71 2296,což je stará dobrá benzínová norma. ;)
http://obchod.top-oil.cz/www/PRILOHY/TL ... L_5W40.PDF

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne stř 28. říj 2015 21:41:07, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 21:40:40 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Sviečky NGK PLZKBR7B8DG ktoré som dal do motora a od ktorých som čakal hlavne pri studenom motore ticho ma nechcem povedať, že sklamali, ale klepot bol na rovnakom úseku cesty rovnaký, ako pri starých sviečkach. Odtrh som chcel nastavovať, ale pri platinových sviečkach mi to nikto neodporúčal, kedže odtrh je nastavený výrobcom a údajne by som mohol sviečku poškodiť, hlavne tú spodnú tenkú elektródu. Rozvody sa mi nerobili, iba menil sa napínak rozvodovej reťaze a to v Citroene. Čo sa týka oleja, pleťová voda tam bola iba raz 20.000 km (a to tam mala byť podľa servisného intervalu Citroenu až 30.000 km). Teraz tam je 5W40, ktorý pôjde von po 7-8.000 km niekedy na jar. Winn s je vo voľnom predaji u nás problém zohnať, len cez internetový obchod a s poštovným jeho cena vychádza raz toľko ako VIF t. j. 9,-€ (250 ml oproti 500 ml), ale objednám ho na skúšku. Neviem či sa to tu preberalo, ale niekde som o VIF čítal, že je viac mastný a vidno to na koncovkách výfukov, ktoré sú mastné. Aj staré sviečky ktoré som vybral z motora boli dosť mastné.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 21:57:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak ono se na ty svíčky musí pochopitelně opatrně a ne se šroubovákem. :D Měl sem na mysli,zda někdo ten odtrh aspoň zkontroloval. :idea: Když ti měnili ten napínák,kontrolovali také časování?On totiž ten řetěz mohl klidně o zub přeskočit a už to jaksi není to pravé ořechové,ale motor ještě funguje.Já měnil svíčky v 60 tis.a rozhodně mastné nebyly,tady mi to přijde,že k zážehu dojde v jiný moment než by mělo a tím pádem směs zcela neshoří,ale ten lepší benzín to malinko eliminuje.Ovšem klidně mohou být malinko "chycené" pístní kroužky,takže po tebou zamýšlené,příští výměně by se to melo zlepšit.
P.S. Nepsal jsi něco o sportovním filtru nebo to byl někdo jiný?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:01:51 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
A co totok? : Q8 Formula Elite C2 5W-30 . U toho Q8 Formula Excel 5W-40 jsem tu specifikaci PSA B71 2296 v manuálu nenašel.
Sorry, už našel.:oops:

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Naposledy upravil Keml dne stř 28. říj 2015 22:27:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:10:59 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Na to časovanie som sa pýtal, tiež ma to zaujímalo a bolo mi povedané, že pokiaľ by došlo k nejakej odchýlke a časovanie by správne nefungovalo, okamžite by to vypísalo chybu, čiže chybu v časovaní vylúčili. Motor ináč za tepla pracuje super., ani spotreba oleja ani nič rušivé. A ten KN filter som spomínal ja.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:19:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Keml:To si tam můžeš dát rovnou INEO. :D Mají v tom nějaký bordel,tady http://obchod.top-oil.cz/detail1027/oso ... l-sae-5w40 mají B71 2296 a v technickém listu něco jiného. :shock:
Tady http://www.prodejoleju.cz/cz/detail/q8- ... litr/q8-4/
i tady http://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel-5w-40-1-l--16827
mají tu normu PSA uvedenou taky a koneckonců číst umíš,tak se podívej na pikslu. :D Jinak pro tebe je důležitá ACEA A3/B3, A3/B4, API SM/CF, Mogul Racing také schválení PSA nemá a jakpak funguje. :lol: Lépe než Mobil 1 a Mobil Super dohromady.
Ještě dodatek https://www.q8oils.de/Portals/4/PDF/Aut ... %20res.pdf

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne stř 28. říj 2015 22:32:37, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:24:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Slavo3 píše:
Na to časovanie som sa pýtal, tiež ma to zaujímalo a bolo mi povedané, že pokiaľ by došlo k nejakej odchýlke a časovanie by správne nefungovalo, okamžite by to vypísalo chybu, čiže chybu v časovaní vylúčili. Motor ináč za tepla pracuje super., ani spotreba oleja ani nič rušivé. A ten KN filter som spomínal ja.

Tak ho zkus vyhodit a dej tam co tam má být,ono se tím klidně mohl rozhodit stechiometrický poměr,řídící jednotka to už nedožene a je vymalováno. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:34:59 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
Stavím se v tom Horšáku,mají i ten Q8 Formula Excel 5W-40 rozlévaný .

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Naposledy upravil Keml dne stř 28. říj 2015 22:37:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 22:36:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No oni taky mají za mrzký peníz rozlévaný olej Topoil 5W-40 se specifikací uvedenou výše i sse schválením PSA B 71 2296,ale já bych radši zůstal u originálního balení. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz