Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje
Právě je sob 23. lis 2024 12:34:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 01. říj 2015 8:48:21 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Napinak menili, ked som dal auto do servisu prave pre ten klepot v motore. Povedali mi, ze bolo treba napinak vymenit a cuduj sa svete, auto par tisic km islo ticho. Vtedy malo najazdenych okolo 35 tis. km. Otacky motora pri ceste do Grecka boli vzhladom na cestovnu rychlost 130 km/h nutne, ale auto sa aspon prebehlo a zjavne mu to prospelo, kedze cely rok jazdim po meste v otackach do 3.000, ale skor medzi 2-2,5 tis. Tomu karbonu v motore rozumiem, ale nejde mi to do hlavy, ked stale do benzinu lejem VIF. Karbonizaciou motora trpia motory s priamym vstrekom a nie tie nase. Jedno mam vyskusane a to, ze ked sa ventily niekolko tis. Km zanasaju karbonom, tak ani jazdou niekolko desiatok km vo vysokych otackach tomu nepomoze. Miro viem, ze ty si zastancom vyssich otacok, ale moje auto je lahsie ako tvoje a ked jazdim sam tie nizke otacky mu stacia prave koly tomu variabilnemu casovaniu ventilov.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: čtv 01. říj 2015 12:36:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ale ony otáčky motoru nemají moc společného s váhou vozu.Je sice fajn,že máme variablika,ale mrkni na výkonovou křivku motoru,ta je jinde než 2-2500 ot/min. :D VIF je fajn,ale jak ukazují zkušenosti jiných,tak docela zanáší výfuk.Právě na olej fóru se to teď dost řeší,kdy chlapi s VIF mají koncovku černou,ti s Wynn's jak prdýlku,přičítá se to vyšší mazivosti VIF.V každém případě se v městském provozu a nižších otáčkách karbon tvoří více než ve vyšších a to platí pro všechny motory,přímovstřik je na tom ještě hůře,protože má vstřiky zaústěny do spalovacího prostoru.Svou roli a to velkou,hrají samozřejmě svíčky,dále olej atd.Je třeba si uvědomit jedno,stanovené servisní intervaly a výměnné intervaly nejsou výrobcem určené pro dobro motoru nebo tvé peněženky,ale naopak.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 14:21:53 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 122
Bydliště: Západní Čechy
No to byste slyseli jak mne tlucou hydrostely rano na studeny motor. A to jeste takova pakarna, ze do hlavni silnice mam trosku do kopce takze at pridavam plynu jak chci tak radsi jedu 20kmh aby se to cele nevysypalo. Po zahrati motoru je to OK. Ale nemam proste cas 5 minut cekat s nastartovanym autem aby se prohral motor. TO je jedina vec, ktera me proste rano (no co rano, kdykoliv kdyz je studeny motor) neuveritelne vytaci.

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 14:45:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Myslím,že ten hluk způsobuje spíš řetěz,kolik má najeto?Jaký olej si nakonec vnořil?Můj motor (73 tis.) přede jak kočka a sestřin (100 tis.) s olejem 5W-40 také.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 15:14:46 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 122
Bydliště: Západní Čechy
Ma najeto 45tkm. Dela to uz nejakych 30tkm. olej jsem tam jeste nedaval ten 5w-40. na servisni prohlidku pujdu az za 2 tydny. Ted je tam momentalne ten ESP Formula olej.

No to je fakt tikani jak od hydrostelu, nebo vstrikovani? Az bude moznost udelam nejake video, pro predstavu.

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 15:19:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Takže jestli tomu dobře rozumím,začalo se to projevovat od 15000 km?Bylo v té době auto ještě v záruce?
Jak dlouho tam máš ten Mobil?Jakým stylem jezdíš,respektive v jakých otáčkách motor nejvíc pracuje?Používáš aditivum?
Ten zvuk,je to on?
https://www.youtube.com/watch?v=GK3q4pVHMHU

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 15:41:48 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 122
Bydliště: Západní Čechy
Spise se to podoba tomuto zvuku: https://www.youtube.com/watch?v=paMzMEur6Yc

Ale pak udelam vlastni video, pro lepsi predstavu.

v zaruce bylo, ale v servise rikali, ze je to OK, ze je to normalni. Olej je tesne pred vymenou cca 11tkm. A olejem to fakt neni, masozrejme se to asi zlepsilo pri studenem startu, ale mel jsem uz v motoru jak ten puvodni tak i ten ESP olej.

Ne aditivum nepouzivam. V normalnim mestskem provozu cca 2 az 3 tisice otacek (3. - 4. rychlost)

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 16:54:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Nejčastější odpověď,kterou v servisu dostaneš je,to je normální nebo s tím jsme se ještě nesetkali. :twisted:
Ale k věci,ten olej už měl být venku,ale ještě to není tak tragické. Než do toho začneš strkat peníze za servis,tak tam vraž olej 5W-40,buď Mobil Super 3000 X1,ale ještě lépe Sunoco Synturo Gold a nejdéle po 6 tis. ho znovu vyměň včetně fitru.On je rozdíl mezi Total Ineo a Mobil1 ESP,ale zase ne tak markantní.Já taky jezdím po městě v podobném rozmezí otáček,než se motor ohřeje,ale pak se neostýchám mu naložit klidně 6 tis.,to tehdy,když má někdo tendence si dokázat,že je rychlejší na rozjezdu. :lol: V každém případě si myslím,že tam karbon (a ne málo) bude.Vzhledem k tomu,že jsi nikdy aditivum nedával,tak bych do téměř prázdné nádrže nalil TEC 2000
http://citroeny.eu/do-paliva/1995-tec-2 ... -j005.html a nechal motor běhat dle návodu 20 min na volnoběh nebo použil Wynn´s Petrol Extreme Cleaner 3 do plné nádrže
http://citroeny.eu/do-paliva/805-intenz ... 500ml.html
a to ještě před výměnou oleje.Potom bych pravidelně přidával aditivum Wynn´s Supremium Petrol
http://citroeny.eu/do-paliva/2670-aditi ... 250ml.html
Taky bych velmi zvážil výměnu svíček,psal jsem o tom o kousek výše takže se nebudu opakovat.
Ale je to na tobě,tvé auto,tvá volba.Ještě jedna otázka,když je motor ve vyšších otáčkách(přes 3000),necítíš v plynovém pedálu takové nepříjemné brnění?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 17:05:23 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 122
Bydliště: Západní Čechy
Ne, necitim v pedalu brneni zadne.

Tak ja najezdim 500 az 1500km po meste a potom 250 - 300km po dalnici v rozmezi 100 - 160kmh. Takze myslis, ze to bude karbonizace?

S temi svickamy jsem tady zacal ja diskusi :D, urcite je vymenim. A olej tam dam ten 3000 X1 nebo ten Mogul 5w-40 jak jsme se bavili.

No kazdopadne, auto je plne zahad :)

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 02. říj 2015 17:18:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak 160 po dálnici,to se motor vrtí pěkně,někde kolem 5 tis.No něco tam bude určitě,protože ten nájezd po městě je slušný,je to cca za měsíc předpokládám.No Mogul nenaliješ pokud ho nemáš doma,bo u Bédi došel. :cry: Ale jestli mohu doporučit,tak bych dal místo Mobilu Sunoco. ;)
http://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-O ... 0-5L-P132/
Ale je docela dobře možné,že tam bude problém jinde,přeci jen máš auto o 2 roky mladší než já a spořivost se bohužel projevuje na všem,ovšem ke škodě zákazníka.Ale netřeba stahovat kalhoty,když brod je ještě daleko. :D
P.S.Už jsem to tu také psal,ale pro osvěžení.Po použití toho čističe,počítej s tím,že přechodně můžeš mít pocit,že auto nejede,ale to je tím,jak se motor čistí,u mě to trvalo cca 200-300 km.
P.S.2 Jinak já jezdím dlouhodobě na ONO+VIF,nyní ONO+Wynn´s. Zkoušel jsem i Benzinu,ÖMW,AGIP,MOL bez výraznějšího efektu.
Jediný posun jsem zaznamenal s BA 95 Max Motion od ÖMW,ale to samé je běžný BA 95+aditivum,které vyjde mnohem levněji.Naopak nejhorší projev byl s Shell V-Pover Racing 100,kdy bylo auto zdechlé a navíc se zvýšila spotřeba téměř o litr. :evil:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 07. říj 2015 14:59:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jak chlopi :P nějaký posun vpřed nebo je to stále tím chlupatým ke zdi? :cry:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 27. říj 2015 18:40:46 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
Jsem tu nový ,mám C4-1.4 vti, jaký olej podle vás je tedy do tohoto motoru nejlepší ? Nějak to tady moc mixujete...:)

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 27. říj 2015 18:56:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Nic tady nemixujeme :D ,nejlepší olej je přeci ten,který ti doporučuje výrobce vozu. ;) :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 0:11:36 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2015 0:33:35
Příspěvky: 19
Takže jaký je závěr ?????? Pokud používat olej doporučený od výrobce ,tak je tahle dizkuze bezpředmětná.:(

_________________
Citroen C4 - 1.4 VTi 2011


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2015 2:27:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
A tobě přijde devět stran názorů a návrhů na použití olejů jako bezpředmětná diskuze?
Nebo snad chceš, aby jsme ti navrhli přesně jeden konkrétní olej všichni a jednohlasně?
A záruku bys na tu radu od nás nechtěl?
Prostě si to tu pročti, koukni na odkazy na olejářská fóra, podívej se i na ceny navrhovaných olejů a na jejich specifikace a recenze a zapoj svou hlavu. Rozhodnutí je na tobě. Je to do tvýho auta, za tvý peníze a na tvou zodpovědnost.
A ta poznámka na tvým příspěvkem, to byla ironie. Většina příspěvků v tomhle vlákně je právě o té řídké srágoře, kterou nám výrobce doporučuje. Hlavní příčina vzniku tohohle vlákna je najít alternativu, která nebude tak tragická.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz