Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C-Elysee 1,6Hdi
Právě je pát 22. lis 2024 23:02:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: pon 05. říj 2015 6:42:45 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
spotřeba tedy kolem 3.9 litre to je hodně dobré !!! já mám prvních 2500km a průměr mám 4.7 vždy počítač vynuluju při plné nádrži , nejmín jsem měl 4,5 zatím , je pravda že jezdím město . dálníce ,město...z plzně do prahy takže na ten provoz a rychlosti dobrý pro mě je to i tak paráda před tím jsem jezdil za 10 až 12 litrů plynu se svým daewoo lanůskem..., jízdní projev se mi líbí auto jsem malinko odhlučnil dle návodu tady materialy gladen aero multi , hlavně přední kapota ,a kufr..., zezadu mě při přejíždění nerovností něco vrže , dlouho jsem nemohl zjistit co přikládal jsem to málo dotažené rezervě , ale je to zadní levé světlo ,ten problém jsem objevil tady na foru závady ...zřejmě tam soudruhům ve španělsku vypadly silikonové podložky pravé světlo je ok a když mírně zatlačím na levé ozvou se zvuky jak ze španělské galéry z 15století....nechám v záruce opravit ....spodek jsem před zimou stříknul německým voskem Multiwax je i na nové díly krásně průhledný , mírně lepkavý i po zaschnutí , taky dobrý proti kunám blbě se jim leze dovnitř vedle nádobky na ostřikovače jsem umístil kuličky na záchod ,vždy při dolévání je mírně pokropím a jak to "voní" kunám se to moc nelíbí na sídlišti u nás je to jak v zologický..... poradil mi to jeden starší mechanik zároven myslivec a musím uznat ,že to zatím funguje manželka má C3 a kuna si tam nosila i šutry placáky jak je tam dostala je záhada , ale v závěru si pochutnala na kabelu k lambda sondě a byl jsem v to za 3500kč...konečně jsem přidělal polský kryt pod motor a musím uznat že se jim poved je to samozřejmě okopírovaný přesně dle toho kovového , ale je dobře udělaný i s chladícími otvory což je dobře ...protože jryt na diesel nedoporučujou a přemýšlel jsem proč a máme totiž hned u motoru FAP tedy filtr pevných částic je tak blízko aby tam spaliny ,šli co nejteplejší a dobře spaloval...když jsem mu dal trošku víc zabrat vypaluje se jak komín je i trochu cítit a musí to větrat!!! takže pánovi co to má cele zadeklované bych doporučil nějaké otvory si tam udělat aby se celý prostor motoru nepřehříval v zimě asi Ok , ale v létě uvidíme a možná ho i sundám.... zatím čau pište zkušenosti Mylanos


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: stř 07. říj 2015 9:28:57 
Offline

Registrován: pon 05. črc 2010 15:44:52
Příspěvky: 41
MYLANOS //No,ono to umí jezdit i levněji.Pokud vyjedu z našich kopečků tak běžně 3,5l a po rovinaté moravě 3,3l.Průměry dle pc.Zatím najeto asi 18t/km a průměr se drží na 3,7l.Prvních asi 1000km byl vyšší.
Proti kunám používám leta psí chlupy.Zatím OK.
Co se týká krytu pod motor.Toho pána s deklem jsi myslel asi mne.Mám ho tam od loňského října a bez problému.Zatím nic nehoří,nepálí,nesmrdí.
Jediný problém co asi mám,je přístrojovka.Pokud klesne teplota pod 10C tak nefunguje tlačítko nulování km/servisu.Na roční tvrdili že to šlo.V dílně bylo teplo.Po konzultacích to je asi na výměnu přístrojovky.Jsem zvědav jak se na to Citroen bude tvářit.

_________________
C-ELYSEE 1,6 Hdi /bývalo :Xantia X2 break 2.0Hdi 80Kw, BX 1,9D combi,Škoda 100,Fiat 125p


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: čtv 08. říj 2015 14:31:58 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
možná je to taky tím ,že mám první diesel , na jaké spektrum otáček jezdíš?, , já se snažím držet samozřejmě dle terénu kolem těch 1400 ot/min pod to se mi zatím moc nechce ...někdy mu dám i trochu víc , kamarád co má FAP u C8 a chtělo to po něm servis říkal ,že to připojí na komp a vyženou to přes 4000ot na 2/3min takže to je asi mazec ....takže občas prej to chce takhle pročistit samozřejmě ,když mám 3tisíce tak to asi nemá cenu .. jinak mi všichni tvrdí ,že motor je ještě syrovej a že si spotřeba ještě sedne tak uvidíme....ten kryt pod motor je dobrej koukal jsem v těch deštích tady na plzensku i potom co jsem vletěl do louže tak vnitřek je jak v pokojíku,,,,přiznám se že bych ted nejradši jezdil i na záchod moc mě to auto baví i když daewoo lanos nebylo na tu dobu špatný auto tohle je prostě takovej brumlavej kočár ,...taky se někdy sleduju že hodně sleduju počítač a řeším spotřebu ...jak odlehčím nohu o kolik to klesne a podobně...tak zatím co nejvíce štastných kilometů všem !!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: pát 09. říj 2015 9:36:31 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Doporučujem jazdiť nad 2000ot/min. Do týchto otáčok pokial si dobre pamätám EGR ventil primiešava spaliny do sania. Časom sa Ti zanesie potrubie - zvody (parohy) - svinstvom pripomínajúcim asfalt. To potom čistiť neni bohviečo. A keď to nevyčistíš, tak pri poriadnej záťaži ti ten sajrajt môže zmäknúť a odtrhnúť sa a prúd vzduchu Ti ho strhne do valcov. Alebo Ti to popod ventily nestihne preletieť a zaklepú si ten maglajz do sediel, čím si spôsobíš netesnosť a nedržanie tlakov vo valcoch. Hlava dole, prebrúsiť sedlá, možno aj hlavu, nové tesnenie a modliť sa aby neboli únavové lomy na vahadielkach ventilov. Vlastná skúsenosť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: sob 10. říj 2015 7:00:54 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
tak to teda tahám na menší točky minimálně než se to ohřeje tak jedu tak do 1500ot , protože turbo začíná na 1750 ot /min, a to potřebuje ohřáty olej.... a ve všech testech ti lumpíci píšou že si motor vystačí mezi 1000 až 2000ot /min,,,,tak já nevím na dálnici ho vždy trošku protáhnu na vyšší točky plzen praha a pak mě baví jezdit Ekonomicky a to mě vychází dobře kolem těch 1500ot / min...věřím tomu že zanášení může nastat ale snažím se používat kvalitní naftu VervaBenzina a ještě do toho dám panáka VIF zimní aditivum...tak uvidíme co na to motor časem ,,,,jak to točíte ostatní není možné přece jezdit pod 4litry a točit kolem 2000 ot/min....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: sob 10. říj 2015 8:10:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Lumpíci píšou leccos,třeba u mého vozu doporučují dát v 50 km 5-ku! :twisted: To co se dnes lije do motoru nemá s OLEJEM nic společného a přidávat do Vervy VIF je kravina, bo je již s aditivy.A ekonomická jízda ti časem přinese takovou "úsporu" že se nebudeš stačit divit. :shock:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: pon 12. říj 2015 9:57:33 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Mylanos: Jazdi si ako chceš, kľudne aj ekonomicky. Ja som Ti len napísal svoju vlastnú skúsenosť. Tiež som pridával aditíva VIF a tankoval Shell prémiové palivo a Agip. Parohy som mal zadrbané na 100000km polcentimetrovou vrstvou toho asfaltu. A to som jazdil za 5,5l/100km nie za 3,9 ako chceš jazdiť ty. Podtáčať to do 1500ot/min je podla mňa veľmi krátkozraké. Ak to auto chceš takto prevádzkovať až do STK, tak tam najneskôr ti kľakne. Musia tam totiž motor vytočiť na obmedzovač, na najvyššie otáčky, či neprekročí predpísané najvyššie a chvíľu ho tam podržať. A práve vtedy je najrýchlejšie prúdenie vzduchu v sacom potrubí a motor nieje v záťaži, robia to na neutrál. Mne kľaklo auto presne pri tomto úkone na STK, viem o čom píšem. Potom behom ďalších ôsmich mesiacov bolo auto 9x v servise, začal z neho tiecť olej, polámali sa vahadielka ventilov, na ktorých sa vytvorili únavové lomy pri kolapse na STK atď. Auto šlo z domu, nebol na neho spoľah, kúpil som atmosféru benzín a dízel už nechcem. A na to čo mi radí palubný pc, kedy mám preradzovať rýchlosti, na to kašlem. Minimálne otáčky v zábere držím nad 2000.
Ale keď pri svojom štýle jazdy raz za 30000km prečistíš celé sanie, alebo dokážeš vyradiť z činnosti EGR, prípadne často jazdíš po dialniciach, všetko by mohlo byť v cajku. Teoreticky.
Ohľadom oleja a turba. Na mojom motore bola rúrka s olejom do turba tesne vedľa bloku motora, olej sa v nej preto rýchlo nahrieval. Horšie bolo práve že pri dlhšej jazde bol asi ten olej prehriaty príliš. Ale turbo vydrzalo, všetka časť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2015 14:39:47 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
tak já se nebráním radě to co popisujete jako skázu motoru to je opravdu hodně závažný,,,,ted jsem byl na výměně pneu za zimní u jednoho staršího mechanika co zná tyhle motory /1,6HDI / a říkal že jsou dobré akorát mě varoval před nějakou dlouhou výměnou olejů ...říkal max 15tisíc km, žádnejch 20 25 tisíc jak mmi řekli v autorizovaném servisu,,,,tyhle motory prej potřebujou kvalitní olej , překvapilo mě že u novýho auta /motoru/ se nejde na první výměnu třeba v 10tisících..ale asi to nechám udělat a potom budu měnit max po15 tisících...,ted se ještě bojím že auto přivezu na výměnu třeba v 10tisícch a oni to JAKO udělaj vyinkasujou peníze a já to ani nepoznám existuje nějákej způsob jak poznám že je volej vyměněnej na lanosu jsem viděl na olejovej filtr tady ani nevím kde je /zatím/....smaozřejmě ,že na měrce by mohl být světlejší.. nebo jim holt věřit... zahřívám to pomalejš točím do těch 1600ot potom se snažím jezdit nad 1500ot/min a na dálnici ho nechám letět i ke 4000ot/min klidně i delší úsek ,občas bych ho chtěl protočit i na lepší silnici ,ale to to na těch točkách letí jak F1...,ještě mi radili zase dieseláci od nás z práce ,že mám pokud možno tankovat až bude nádrž co nejprázdnější že jde do nádrže nějaký aditivum ne ADBLUE, ale něco jinýho, a že je to asi na 100tisíckm ,někde zespoda u nádrže.....taky nevím ...no zejtra jedu do servisu z vzajícím světlem tak se holt poptám co mi řeknou firemní mechanici......


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2015 16:17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Motor 1.6 HDI je dost široký pojem,protože se jich dělalo více typů,pokud chceš mít trošku více jasno,tak se poptej v jiné sekci,třeba C4 nebo C4 Picasso.Já mám benzín,tak ti v tomhle směru moc nepomůžu,ale to aditivum,které jsi zmínil je Eolys a je určeno k regeneraci FAP filtru,ke které dochází po ujetí x km a za určitých podmínek.Tedy nemá nic společného s aditivací paliva,které se používá jako k eliminaci biosrágory přidávané do paliv.Co se týče oleje,tak ten nech klidně po 10 tis. vyměnit,nic tím nezkazíš,ba právě naopak.Dnes je bohužel vše poplatné honbě za co nejnižšími náklady na údržbu a provoz.Což se ale nakonec projeví přesně opačně,ovšem k tíži zákazníka.Tedy,výrobce tě naláká na nízkou spotřebu paliva a na hezké řeči,že stačí olej měnit jednou za 20,25 či dokonce 30 tis.km.Jenže perpetuum mobile zatím ještě nikdo nevynalezl,takže to pak dopadne jak jsem napsal výše.Tohle je řešení dobré pro lidi,kteří auto pravidelně mění co 4-5 let nebo firmy.Pokud si chceš auto nechat déle,tak je dobré dodržovat pravidla olejového hospodářství jako naši předci.Klíčové pro kondici motoru totiž nejsou žádné super oleje,nýbrž jejich včasná výměna.Ta se odvíjí od toho,jakým způsobem je auto provozováno,takže pokud jezdíš krátké trasy(k tomu patří časté starty)tak je třeba lhůtu zkrátit a to dost zásadně.Pochopitelně záleží na oleji,tedy v tom smyslu,z čeho je vyroben(základové oleje)a na jeho aditivaci.Proto si dnes nevystačíš s takovými pojmy jako jsou 0W-30,5W-30,5W-40 apod.To je pouze teplotní rozsah,ve kterém olej dokáže korektně motor mazat,nic víc.S nástupem FAP filtrů a jejich souputníků se začala projevovat odvrácená strana tohoto zázraku a sice ,že není bezedný,ale musí se čas od času vyměnit,což stojí peníze.Nu a nikoho nenapadlo nic chytřejšího,že se v olejích sníží obsah sulfátů,popílku,fosforu a dalších dobrot,neboť dospěli k názoru,že tyto složky napomáhají k zanesení výše jmenovaného FAP fitru a nahradili je jinými aditivy.Ve výsledku tedy dosáhli vyšší životnosti FAP fitru,ovšem na úkor životnosti motoru.Nu a když byli v tom bádání,tak je napadlo,že při použití méně viskóznějšího oleje,lze také dosáhnout nižší spotřeby a výsledek je dnes nabíledni.Sice se jezdí s téměř nezměřitelnou nižší spotřebou,ovšem po nějakém čase dojde zákonitě na ne zrovna levné opravy.Největší ironií pak je,když v autě s těmi oleji šetrnými k FAP filtru nakonec FAP filtr odejde na věčnost dříve než z normálním olejem.Proč? Inu proto,že se ten olej při vyšší zátěži začne přepalovat a dochází k vyšší tvorbě sazí.Pak už je to jednoduché,pokud se provozuje diesel na krátkých trasách(motor není prohřátý a jede tzv. na sytič)tak je těch sazí více a pokud se jezdí pod zátěží,tak se zase ty saze tvoří více díky tomu slabému oleji.Tohle vše degraduje olej do té míry,že již po ujetí několika tisíc kilometrů olej ztratí svou čistící funkci a začne se usazovat karbon.Ovšem důvěřivý zákazník žije v domnění,že má v motoru Long Life olej,tak se jeho motoru nemůže nic stát,prdlajs.
Pokud máš obavy,že by tě v servisu ošulili,pak je jediná možnost a to že si výměnu provedeš sám nebo si seženeš nějakého mekánika,který ti olej,nejlépe pod tvým dohledem vymění.Navíc spousta servisů olej dnes nevypouští,ale odsává,takže v motoru zůstane dost starého oleje,který ten nový záhy znehodnotí.
Mrkni se do servisní knížky nebo manuálu,kde bude uvedeno,jaký olej výrobce pro tvůj vůz doporučuje, tvém případě to bude nějaký olej vhodný pro motory s DPF/FAP fitry a teplotním rozsahem 0W-30 nebo 5W-30.Pokud jezdíš krátké trasy,tzv.kolem komína,tak po max.10 tis.olej vyměň,včetně olejového fitru.Pokud delší trasy a dálniční provoz,neřkuli při letních cestách na jih,tak bych dal zcela jistě kvalitní 5W-40 nebo 0W-40,ovšem zase je dobré hledat mezi oleji,které jsou určené pro motory s DPF/FAP filtry.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2015 20:01:43 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
Teda pane moc děkuji za vcelku vyčerpávající a pro mě i poučnej popis FAP filtru a závislosti na oleji, pro mě jsou to vcelku novinky mám na auto záruku 5let a 80tisíc km, mám jednoho mekanika ,ale nevím když to budu měnit u něj jestli mi bude platit citroen záruka ,zatím mě samozřejmě směřujou do autorizovaného servisu.....jinak je to model 2015 má to euro5 a motor má 92koníků 230n/m na 1750 ot/min....ještě k těm otáčkám motoru točit teda kolem 2000 ot/min a moc pod ně nechodit a zahřívat to pod těch 1750 kdy sepíná turbo???? je vidět ,že motorům rozumite ,,,,taky se snažím o tom něco dozvědět nechci být jen tupý uživatel co jim v servisu skočí na všechno co mi řeknou.....před tím jsem měl daewoo lanos 1,5 benzin motor 8ventil v podstatě z opel kadeta koupil jsem ho nového v roce 1998 a prodal ho tento rok najeto asi 350tisíc, z toho asi 160tisíc na plyn a vše ok akorát už tam začali odcházet věci jako palivové a brzdové trubky ,ložiska atd celkově to začalo odcházet,,na stáří kluk..tak jsem ho JEŠTĚ PUSTIL ZA 14TISIC do světa a upřímě nevěděl co koupit za auto , v garáži dělám renovaci wartburga 353 W limusina, mám ho po tatovi jezdil s ním celé roky já sám s wartburgy 13let a čím víc na tom autě dělám tím víc ho obdivuju jednoduchý rám jak terénák nezávisle zavěšený kola vepředu dvojitý ramena..motor má snad nejednoduší na světě a s volnoběžkou do 1éékm za hodinu se dá jezdit mezi 7-8litry,,,,,no třeba mi jednou ještě přijde vhod ,,,,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2015 22:56:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Psal jsem,že se nepovažuji za odborníka přes dieselové motory,upřímně řečeno mi k srdci nikdy nepřirostly. :D Proto jsem odkazoval na kolegy z jiné sekce,co ty diesely provozují a mají s nimi bohaté zkušenosti.Dělal jsem do aut 10 let,tedy prodával jsem ojeté i nové vozy,takže něco málo o autech vím,ovšem za 5 let,co jsem od fochu se nestačím divit.O olejích jsem si musel něco nastudovat,protože v mém případě naučila nouze Dalibora housti. :cry: Došlo k tomu,když jsem si koupil zánovní C4 Picasso 1.6 VTI s najetými 44 tis.km a nestačil dolévat olej. :shock: Protože se mi to hrubě nelíbilo,tak jsem začal pátrat,jak tady tak na zahraničních fórech,abych nakonec narazil na olejářské fórum,kde jsem konečně našel relevantní informace k olejům a pochopil některé souvislosti.Mně tady u toho tvého motoru nějak nesedí,že by turbo spínalo až v 1750 ot/min,ale jak píšu,nejsem nafťák.Soudím tak podle služebního auto s dieselovým agregátem,kde turbo spíná již někde v 1500 ot/min.Na palubního pohádkáře nekoukej,napovídá řazení naprosto nesmyslně.Samozřejmě diesel se netočí jako benzín,nicméně týrat ho kolem 1200 ot je nesmysl.Co se týče ohřívání motoru,tak u nafty to trvá přeci jen déle než u benzínu,ale zase není třeba to hudlat v nízkých otáčkách,spíše jde o to,aby se studený motor nevytáčel do vysokých otáček.Tuším že diesel má max. výkon někde kolem 4000 ot. takže by otáčky studeného motoru neměly přesáhnout 2500 ot. Jestliže si renovuješ starého Warburga,tak ti auta zase tak cizí nejsou a jde jen o to se zorientovat.
Co se týče záruky,tak tam je samozřejmě třeba dodržet předepsané specifikace(proto jsem zmiňoval tu servisní knihu a návod)ale myslím si,že vím naprosto přesně,co tam Citroen předepisuje.Téměř jistě to bude Total Ineo ECS 5W-30,kterou dnes cpou do všeho.To je olej specifikace C2 A5/B5 ,tedy pleťová voda o které jsem mluvil.S pohledu zákazníka tedy musíš tuto specifikaci dodržet,ale nikoliv značku oleje,tu může výrobce jenom doporučit,nikoliv nařídit!Taky ti nemůže výrobce ani servis určit,kdy máš olej měnit,je určena pouze horní mez,kdy je olej třeba vyměnit.Takže ty klidně můžeš sám a servis o tom nemusí vůbec vědět,tu výměnu udělat a po dalších 10 tis.přijet na pravidelný servis,abys nepřišel o záruku.Jsou servisy,kam si můžeš přivést i svůj olej,zase se schválenou specifikací v době záruky.
Tím,že olej budeš měnit častěji nic nezkazíš ba právě naopak.Jsem přesvědčen,že i tomu FAP filtru více poslouží čerstvý olej,než olej s vyčerpanou TBN častými starty a krátkými jízdami.Nehledě na to,že čerstvý olej výborně rozpouští případné úsady,které jsou právě tím výše jmenovaným tvořeny.Dnes jsou,bohužel všichni zblblí těmi LL intervaly,takže jsou jim jedinci jako např.já,kteří mění olej 5W-40 po cca 6500 km k smíchu,ale jen do té doby,než zjistí,že stojí vedle auta s nastartovaným motorem.Pak jen kroutí hlavou nad tím,že motor běží takhle potichu. :lol: Nu,ono když si člověk přečte test olejů,kde zjistili,že při běžném provozu(tedy ne v zátěži)je olej 5W-40 po 7 tis. alkalicky vyčerpán :o tak začne na věc pohlížet trošku jinak.Aby to bylo ještě o něco složitější,tak dnes i v olejích platí beze zbytku to,co o ostatních výrobcích.Tedy že je rozdíl mezi olejem určeným pro východní a západní trh,nemluvě o různých napodobeninách.Já mám například nyní ve svém motoru olej Mogul Racing 5W-40,který jsem koupil v Mountfieldu za těžko uvěřitelných 369,-Kč za 4 l. A musím říct,že funguje mnohem lépe než Mobil Super,který byl v motoru před tím.Může být,že ten Mobil jen vyplách z motoru bordel,který v něm 100% byl po provozu na již zmiňovaný Total.Zjisti si tu specifikaci olej a pokud budeš chtít,tak ti nějaký vhodný olej doporučím.
Paliva a jejich aditivaci probereme příště. :D Ještě přikládám výkonovou křivku motoru 1.6 HDI,není to přesně ten tvůj,ale pro představu myslím stačí. ;) Sám vidíš,že krouťák není všechno,ale výkon stoupá až do 4 tis.ot/min.


Přílohy:
2007-citroen-c4-3_800x0w.jpg
2007-citroen-c4-3_800x0w.jpg [ 81.71 KiB | Zobrazeno 21068 krát ]

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: stř 14. říj 2015 6:06:34 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
parádní počtení , ty oleje mě docela překvapili, je to teda síla ještě jsi mi překvapil ,že je rozdíl mezi tím čím mažou na západě a tím co je tady,,,,i když ze zkušeností s ostatními výrobky at už prášky na prádlo nebo jídlo,mám a musím potvrdit ,že je to pravda jezdím nakupovat do Chamu a za stejnou cenou koupím větší kvalitu i když u těch olejů jsem si myslel že platí nějáká norma jako u nás ČSN, nebo DIN a prostě přes to nemůžou jít, v autech se snažím dost věcí udělat sám u daewoo to ještě šlo , tady už jsem si namontoval kryt pod motor a udělal odhlučnění kapoty a kufru dle návodu kluků, spodek stříknul voskem multi wax ,ale tím to asi končí, je tu už dost elektronikya nechci bejt zase typ který toho kutilstvím víc podělá než opraví...nic méně mě technika kterou používám zajímá a chci s auta vytěžit maximum jak roky ,tak kilometry nejsem ten typ co si kupuje auto každe 3roky,,,,baví mě si ty stroje zmáknout at už co do poznání tak do jízdních vlastností...olej snad najdu v servisní knížce ,nebo v návodu i když samozřejmě citroeny dávaj TOTAL taky mě napadlo že si po 10 tisících vyměním olej u známého mekanika a s další výměnou pojedu do citroenu, ale to poznaj dle filtru , nebo jestli už to má jen tu papírovou vložku tak by ani nemuseli, nebo jestli má mechouš oprávnění tak bych tam v klidu mohl dát razítko ...zeptám se ho...uvidím dneska tam jedu do citroenu na světlo který vrže jak starý pendlovky ,když přejíždím nerovnosti...samozřejmě jak se ochladilo tak se ty plasty stáhli a skoro to nevrže..uvidím jejich přístup......zatím děkuji za super instruktáž....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: stř 14. říj 2015 13:27:48 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Za mňa k tomu všetkému len poznámka, že k svojmu mechanikovi môžeš ísť vymeniť olej na 5000 či 10000km potom na 20000 alebo koľko máš predpísaný interval do záručného servisu pričom im o tom že si medzitým menil olej u kamaráta nič povedať nemusíš. Neverím že na to prídu sami, vôbec netuším ako by na to mohli prísť, pokiaľ ťa ten mechanik nepráskne alebo niekam nenalepí nálepku o výmene oleja. S pojednaním o olejoch od Miroslava.Lengyela súhlasím bez výhrad.
Inak ja s benzínovou toyotou som bol meniť olej už po prejdení nejakých 8000km v značkovom servise, doniesol som si vlastný olej, nemali s tým žiaden problém. Naúčtovali si 10 eur prácu plus 12 eur filter a vybavená vec, do servisnej knižky nič nepísali ale v systéme to majú. Nieje ani nijaký problém so zárukou na auto.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: stř 14. říj 2015 15:59:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
MYLANOS: Pokud máš prostor,jako že ano,tak si ten olej vyměníš sám.Je tam papírová vložka,kterou si objednáš zde:
http://citroeny.eu/ Beru od nich díly a fitry Purflux jsou made in France,takže žádná Indie nebo něco podobného.
Tak nakupovat do Chamu,dnes jsem byl ve Furth im Waldu,občas se stavím doplnit lednici v Lidlu,Penny nebo Edece. :D Jinak jezdím u nás přes kopec.V servisu poznají prd,mechanik se tím zabývat nebude,vezme vložku a hodí ji do koše.S těmi oleji je to tak,že třeba Total má stáčírnu v Polsku,takže se na náš trh vozí oleje zřejmě odtud.Obecně je lepší koupit ne tak profláklou značku,kde se vyrábí různé napodobeniny.Ale jsou značky,u nás moc nepoužívané a mnohdy lepší než ty světoznámé.Klíčové jsou ale ty specifikace,méně pak schválení jednotlivými značkami.Oni už dnes výrobci olejů nejsou moc ochotni platit nemalé peníze výrobcům za to,že na etiketu pak můžou natisknout,že olej splňuje např. normu PSA B71 2290. :D Pak jsou značky,kde rovnou napíší,že olej převyšuje všechny normy výrobců,ovšem to jsou oleje za jiné peníze. :lol: Mrkni na tu normu,co tam máš napsanou.S označením 5W-30 si dnes nevystačíš,podívej se třeba tady. http://www.millersoils.cz/synteticke-longlife
Jinak co se týče paliva,tak se dá ještě do konce roku koupi nafta bez biohumusu,kluci z olejfóra to mají dost zmáknuté.Jinak jsem dnes vyfasoval na jízdu chrochtadlo,tak jsem sledoval,kde se nejvíc motoru líbilo a bylo to jednoznačně mezi 2-3.5 tis.ot.Je to sice jiná značka a může být jinak postavená převodovka,ale obsah je stejný,takž to bude dost podobné.Pod 2 tis. se dá jet na bubláka po rovině nebo z kopce,ale při zátahu to chce podřadit,jinak je cítit i slyšet,že to není to pravé ořechové.A ještě k aditivaci,teď nevím jestli jsi psal,že přidáváš VIF,ale pokud netankuješ prémiovku,tak něco dávej.Já přešel po letech používání VIFu na Wynn´s a je to úplně něco jiného.ALe zase jsou chlapi,kteří popisují chod motoru s aditivem jako hrubý a tupý,tož si vyber.Jinak ten Wynn´s můžeš objednat na tom e-shopu co jsem uvedl výše. http://citroeny.eu/do-paliva/797-wynns- ... nafty.html
Ale vzhledem k tomu,že jezdíš nakupovat do Chamu,tak to máš asi kousek do Horšovského Týna,kde je zastoupení Wynn´s pro ČR. :D
http://www.top-oil.cz/default_to.htm

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysee 1,6Hdi
PříspěvekNapsal: stř 14. říj 2015 20:07:23 
Offline

Registrován: pát 21. srp 2015 7:34:22
Příspěvky: 53
Jo, tak já jsem Plzenák...,dělám v Praze a taky Líních u Plzně do Chamu mě vždycky ukecá manželka na prášky a různou tu drogeriii nebo co to tam kupuje ,je fakt že to asi pere líp.., teď k návštěvě servisu objednání bylo na 8 hod po práci jsem stíhal ok... na řádek asi v s 10min zpožděním , vysvětlli jsem situaci co asi se světlem a ,že bych chtěl vidět jak to sundavá abych věděl při výměně žárovek a kupodivu no problem,světlo drží na jednom šroubu nasazené na několika čepech poslední krajní je dokonce ocelový v podobě nýtu no a dotažený je to plastovou maticí, jak mi dělali kouli a montáž elektra tak to jen tak lehce dotáhl,prý aby to šlo lehce povolit při výměně žárovky ...jenže z fabriky je to dotažený ,že to rukou prý nepovolíš...no tak to dotáhnul rukou a přidal čtvrt závitu kombinačkama a je po vrzání ,,,nutno podotknout, že jak udeřili nižšší teploty vrzání značně utichlo, plasty se trošku smrštily...dál jsem se vyptával jak se servisem a výměnou oleje řekl mi že tím ,že mám prodlouženou záruku na 5let, musím chodit jen k nim, což jsem doma vytáhnul papír s prodlouženou zárukou a opravdu to tam je ....nic méně jsem se ptal i na olej a měl jsi pravdu je tam Total Quartz INEO ECS 5W-30 . motor je typ 9H06..pozor a za litr chtí kolem 600kč!!! to mě málem omyli...no potom mi řekl ,že se dá dohodnout,že si olej přinesu svůj , nicméně musí to být ten samej...totálek no na netu jsem našel cenu kolem 150kč tak to mě trochu zklidnilo , nic méně mi říkal ,že kontrolujou software a takový ty řečičky , no ale vzhledem k přístupu bych řekl že to snad nebude tak zlé, dokonce mi řekl ,že těch 20táců na olej je hloupost a že strop vidí u tohoto motoru tak na 15táců....takže shrnuto celkem se mi potvrdilo co se tvrdí na forech je ok...k aditivům věřím VIFu četl jsem hodnocení D testu a věřím jim , že je funkční.. nic méně kluci v práci ho objednávaj v nějakém větším balení a potom si ho rozlíváme takže by to neměl být problém...jinak Horšák krásný městečko i ze vzduchu,,,a okolní příroda nádhera....


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 122 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz