Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motory VTI-spotřeba oleje
Právě je sob 30. lis 2024 0:30:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 18:14:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
A to já bych omylu využil a pojezdil na ten olej tak 1 - 2 tisíce km a pak vylil. Tím by se pěkně propláchl motor a dal bych tam to, co tam patří. Není to taková drahota a když už máš nový olej koupený, tak na ten špatný moc nejezdi a moc nehoň motor. Ono stačí, že je takový vedro, natož ještě nějak týrat motor s nevhodným olejem. Řekl bych, že všechno špatný je na něco dobrý a kdyby sis chtěl někdy motor pěkně propláchnout, zdráhal by ses koupit olej a po tisíci km ho vylít. Teď to ale můžeš udělat a místo škody z toho udělej prospěch. ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pát 14. srp 2015 18:52:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vždyť to píšu,pokud s tím bude skákat kolem komína,tak bych do jara nechal.Dobré je,že je to olej API SL,blbé,že to je ACEA 2008.
Jinak s tou 5W-40 fakt opatrně,já mám najeto na Mobilu Super X1 5W-40 6000 km a je znát,že už je to akorát na výměnu.Takže tam teď na zimu vrazím toho Bédu :D a na jaře uvidím,buď tam(vzhledem k využití mého vozu)vrazím na rok nebo 12 tis.nějakou 0W-40 nebo 2x ročně(cca 7 tis) 5W-40.V tom případě mám chuť vyzkoušet Sunoco Synturo Gold 5W-40,který si kluci na olejářském fóru velmi pochvalují. ;)
Slavo3: Jinak pokud jezdíš spíše krátké trasy s častými starty,tak by pro tvůj vůz mohl být velmi dobrý olej Total Quartz 9000 Energy 0W30.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 20:09:55 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Mikra: Presne s myšlienkou vypustenia bojujem a to prepláchnutie motora ma láka. Ale vždy je to čo sa týka názorov 50:50, t. j. som stále na začiatku. A to dokonca aj mechanik v Citroene je nerozhodný, že keď ho nechám nič nepokazím, ale potom sa treba vrátiť k tomu, čo odporúča výrobca.
Miroslav Lengyel: Aj nad možnosťou ponechania oleja v motore rozmýšlam. Už je po sezóne, dlhé trasy už skončili, takže olej nechám a budúci rok vymením. Čo sa týka toho Total 5W40, že je zrelý po 6-7 tis. km asi to bude pravda, pretože po 11 tis. čo som ho teraz menil, bol čierny ako ropa. V predchádzajúcich príspevkoch sme sa tu dopracovali od omastenej vody Ineo ECS k oleju 5W40, no a teraz zisťujeme, že ho v mestskej prevádzke pri častých štartoch a krátkych trasách treba meniť častejšie. Kým sa dopracujeme experimentmi k tomu najvhodnejšiemu oleju auto bude v prdeli. Teoreticky čo sa týka špecifikácii a noriem to všetko sedí, ale vidím, že rozdielné podmienky prevádzky (dlhé vs. krátke trasy) a pásmo pracovných otáčok to všetko mieša a aj mne sa to mieša.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Naposledy upravil Slavo3 dne pon 17. srp 2015 20:38:23, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 20:30:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
To je nejen u toho oleje 5W40, ale u dieselů docela běžný a u 1.6 HDi normální. Není to dobře, ale nedá se s tím nic moc dělat. Je to díky sazím v naftě a není to tak na škodu, jako to, že ten olej, i kdyby nezčernal, tak hodně rychle ztrácí svoje schopnosti mazat. Proto se doporučuje výměna dřív než po těch 15t km. I 10t km může být hodně v případě většího zatížení motoru. 1.6 HDi hodně trpí při výměně oleje velkým zbytkem starýho oleje ve vaně motoru. Jak je to s 1.6 Vti, to nevím. Ten zbytek dokáže degradaci oleje ještě urychlit. Na to je jen jediná pomoc a tou je výplach. Ale ne nějakým čističem s patnácti minutovým během na volnoběh, ale přesně tak, jak se ti to teď nabízí. Nalít nový olej, najet 1 až 2 tisíce km a vyměnit ho znova. Nový olej má v sobě dost účinných aditiv, který dokážou rozpustit usazeniny a než se stačí zničit dalšíma deseti tisícema km, tak ho i s rozpuštěnýma usazeninama vypustíš a do čistýho motoru dáš olej nový. Ten už nebude žádným starým zbytkem znečištěný a bude líp a dýl plnit svoji funkci. Jestli na ten nevhodný olej hodláš jezdit ještě celou zimu, tak jsi sem nemusel psát a v podstatě z toho budeš mít jen neprospěch, místo toho, abys těch pár korun zužitkoval a proměnil ve výhodu čistýho motoru.
Možná jsem postižený provozem dieselů a u benzínu to není tak kritický, ale i tak bych neskrblil a ten výplach udělal.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 20:43:15 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Predchádzajúci príspevok som trochu upravil, čítal si jeho pôvodnú verziu. Ale čo sa týka oleja asi ako vravíš pôjde von, to bola aj moja prvá myšlienka s presne takými istými argumentami ako si uviedol ty. Čo povieš, olejový filter meniť alebo nie. 500 km mu isto neublížilo. :(

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 20:55:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No prvních 500 km by se mělo uvolnit asi nejvíc usazenin a hádej kde zůstaly. Ve filtru. Nech ho tam ještě pár dnů, nebo týdnů a pak vyměň. 500 km je zbytečně málo. To bys ho mohl taky vypustit ještě neušpiněný. Kolik ta vložka filtru stojí? Když už jsi vydal peníze za olej, tak bych ten filtr vyměnil taky. Víš jaký budeš mít dobrý pocit? :D
Kdyby ses teprve rozhodoval, jestli nový olej koupit, chápal bych to, že se ti nechce investovat. Ale mít ho už doma, v autě mít nevhodný a rozmýšlet se, jestli si ho neuložím na příští rok, to bych asi nespal klidně. Třeba už budeš mít příští rok jiný auto a co pak s tím kanystrem budeš dělat? :D
A ještě doplním: Než dávat super kvalitní a předražený závodní mega nej olej, tak podle mě je lepší dělat častější výměny běžnýho oleje se správnou specifikací. Vždyť ten olej tak drahý není. Já mám interval 30.000 km a měním po 10.000 km. Žádný aditivum v "lepším" oleji nedokáže na tolik oddálit degradaci, aby se to vyrovnalo novýmu oleji. ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 21:27:42 
Offline

Registrován: pát 06. črc 2012 22:17:12
Příspěvky: 124
Bydliště: Košice
Tá vložka filtra stojí nejakých 4 €, čo nieje nič, o peniazoch to nieje. Takže nabehám nejakých cca. 2.000 km max. a mení sa všetko. Od kedy mám auto, už to bude asi 5 výmena. Neviem čo tam dávajú v prvovýrobe, predpokladám Total, ale mne po 5.000 km pri výmene olejovej vane menili olej a dali tam Castrol, čo mi povedali až pri preberaní auta zo servisu. Mne to nešlo k chuti a preto som pri najbližšej výmene dal opäť Total 5W30 Ineo ECS, ako predpisuje výrobca. Potom som sa tu dočítal, že lepší je Total Quartz 9000 5W40, ktorý som mal doteraz. Teraz tam mám ten Total Quartz 5W30, ktorý idem vypustiť a opäť mám pripravený Total Quartz 9000 5W40. Vystriedal som už množstvo áut, ale toľko s olejmi som nikdy nelaboroval a vždy všetko išlo ako malo, motory olej nežrali a na životnosti som nevidel nič. No a teraz, keď som sa zahĺbil do problematiky už sa motám ako bludná ovca.

_________________
C3 Picasso 1.6 Vti Color Concept


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: pon 17. srp 2015 21:45:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Motory jsou čím dál tím víc namáhaný a tlačený k extrémním výkonům. Na to konto se změnily i oleje na lehkoběžné a kolotoč je rozjetý. Kdysi měly auta s motorem 1.6 v benzínu asi tak 60 koní, dnes mají i 200 koní. To měla dcera na DS4. Motor odešel na 40.000 km - v záruce. No už to nejsou karburátorový Š120. Vyžadujou mnohem větší péči. A výrobci to nikde neprezentujou, protože by ty auta nikdo nechtěl.
A bude hůř. :cry:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 6:02:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Slavo3:To,že když dáš do motoru olej Ineo vůbec neznamená,že v případě městského provozu na něj můžeš najet násobně více :!: To platí i v případě,že použije takový špičkový olej,jako je třeba Mobil,Yacco,Motul neřkuli Millersoils. :idea: Ten olej prostě díky těm častým startům a provozem s neprohřátým olejem dostává zabrat a ztrácí své vlastnosti,přesně jak píše Mikra.Takže jestli se s autem skáče kolem komína,tak v případě 5W-40 je dobře ten olej měnit tak po 7 tis., v případě LL olejů tak po 10 tis.,protože jsou vyrobené z kvalitnějších základových olejů.Jinak to že je černý,je v naprostém pořádku,on totiž rozpustil všechny ty úsady,které tam zůstaly z předchozího provozu a pochopitelně něco v motoru vždycky zůstane,zvláště tehdy,kdy se dnes olej odsává,místo aby se vypustil. :evil: Ta pleťová voda se totiž při větším zatížení přepaluje jako prase a z toho se tvoří ty saze+carbon,ona ta třicítka má malé teplotní zatížení. Pakliže teď budeš jezdit couračky,tak tam klidně do jara ten olej nech a na jaře dej zase 5W-40 a je to,podle nájezdu to klidně můžeš dělat takhle každý rok i když ta 0W-něco je pro naše klimatické podmínky naprosto zbytečná.Co se týče výplachu,tak ony jsou opravdu kvalitní přípravky,které rozpustí zbytky úsad,ale pokud se olej mění včas,tak jsou zbytečné.Pokud tedy budeš měnit olej + filtr každých 6-7 tis.tak klidně můžeš použít i ten Mogul od Bédi a vůbec nic se nestane,spíš bude ještě lépe,protože odkud jsou ty oleje Total na našem trhu nikdo pořádně netuší, :twisted: takže ten Mogul bude i kvalitnější.
A můžeš vyzkoušet pochopitelně to Sunoco co jsem uváděl nebo jiný olej 5W-40 se specifikací A3/B3(4),ne ale s C 3,ty jsou už spíše určené pro diesely s FAP filtrem.A ještě jedna věc,sleduj zvukový projev motoru!Pokud bude mít teď s tím olejem takový hnusný kovový zvuk,tak neotálej a vyměň ho hned.A pokud bys nevěděl co s penězi,tak dej do motoru tenhle olej http://www.millersoils.cz/cfs-5w40-nt?c=229 :D
Mikra: Co se stalo,že se motor odebral na věčnost,uvolnilo se to ozubené kolo na vačce nebo napínák? U novějších už by to snad mělo být v cajku,ale stejně vůbec nevím,co pořídím příště.Do Picassa s motorem s foukanou 1.2 a výkonem 96kW se mi tedy vůbec nechce. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 16:25:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Co se stalo nikdo neřekne. Markéta jim to omlátila o hlavu a koupila si BMW. :lol:
Podle mě z bláta do louže, ale je to její volba. Na moje varování ohledně 1.6 THP 200HP taky nedala a pak se divila.
Citroen věděl, že ten motor je v loji, ale pořád jen kalili vodu a měnili jednu prkotinu za druhou a barvu nepřiznali.
Začalo to ztrátou výkonu. Brutální ztrátou. Vyměnili termostat a čidla, že prý se to uvařilo a už to bude dobrý. Ale samozřejmě nebylo. Pak přišly na řadu rozvody a zase to nebylo dobrý. No prostě dál a dál jen měnili, auto bylo pořád v servise a nic nepomáhalo. Jasně že ne. Pomohla by jedině výměna motoru. Ale to odmítli, že to takhle stačí a hotovo. Tak jim to asi po roce tahání vrátila, sbalila peníze a šla ke konkurenci.
Nejlepší je, že to báwo jí dohodil nějakej známej od BMW a řekl jí, že tohle má řetěz a ne nějaký podělaný řemeny, že tohle vydrží všechno. :lol: :lol: :lol:
Největší slabost těch motorů jsou právě ty řetězy. Servisman od BMW, co má C5 jako já, ten se chytal za hlavu, když zjistil, co si to koupila. No ale pořád má záruku, tak je klidná. :)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 19:05:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jestli si koupila nějakou 1.6 od Bavora,tak má nemlich ten samý motor. :D Problém těch motorů je,že to jsou přímovstřiky a v součinnosti s Babišovou ekosračkou se to zalepí jedna dvě, :evil: zvlášť tehdy,když se s tím pocukává nebo jezdí na čtvrt plynu.Jinak on se ten motor dává i do Minicoopera. ;) Základem bezproblémového provozu,je aditivum do benzínu nebo prémiový benzín,včas měnit olej,který maže(ne pleťová voda) a využívat plný rozsah otáček motoru,jinak je zle. :mrgreen: Jenže,lidi jsou zpitomělí těmi úžasnými daty spotřeby paliva a snaží se jich stůj co stůj dosáhnout,k čemuž vydatně napomáhá ta nápověda na displayi. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 19:13:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No ty 1.6 má asi 2 v 1. :)
Koupila si BMW X5 xDrive30d - řadový šestiválec - nafta. Zatím dobrý, jako nový. Snad přijdou problémy o hodně později, než u tý 1.6 THP.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 19:45:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak dcerka zřejmě nouzí netrpí :D Tak s naftovým 6-ti hrnkem by snad problémy mít neměla. ;) Moje se nedávno svezla v Z4 a bylo jí z toho 2 dny špatně. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: úte 18. srp 2015 19:53:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Markéta
FB
Nouzí netrpí, ale s autama nemívá moc štěstí, poradit si nedá a tak se bojím, aby se nevyplnilo, co říkal ten mechanik o těch motorech. Ty řetězy jsou prostě problém. A škoda na takovýmhle motoru by třeba pro mě byla likvidační. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Motory VTI-spotřeba oleje
PříspěvekNapsal: stř 19. srp 2015 6:09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já to říkám pořád,lidi budou žrát furt,pokud bude co. :lol: S řetězy bude problém,pokud se budou mazat těmi oleji,zaručujícími úsporu paliva ,prodloužené servisní intervaly a s autem se bude skákat kolem komína.My měli do nedávna ve firmě Roomstera s motorem 1.2 TSI s najetámi 360000 km a nebýt toho,že ho kolegovi uzmul kamion doslova pod rukama a zahodil do pole,tak sloužil ještě teď.Žádný problém s řetězem nebyl a to dostával takovou čočku,že zátěžové zkoušky ve fabrice jsou proti tomu procházkou růžovou zahradou. :D Už jsem to sem dával,ale pro osvěžení znovu vložím. http://www.auto.cz/pohony-rozvodu-remen ... tezu-70246

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 260 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 18  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz