Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Dojmy po pár týdnech
Právě je pát 22. lis 2024 13:29:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2015 19:35:45 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
tak jsem se přihlásil, díky za odkaz, ale kdyby to bylo od tebe srozumitelnější, tak nic by se nestalo. U tvého motoru se objevilo jiné číslo a jiné obrázky. U mojeho VINka:
BENZINOVÝ MOTOR NOVÝ
OZNAČENÍ 5F01. Ale podle obrázku tam ten výměník máš a já ne, tak si to zhrneme, ty máš jiný motor, jenom stejný název, obchodní už ne. Možná nemám pravdu a pletu se, ale napsat, že nějaký motor vstřikuje už směs paliva a druhý benzín je pohádka pro děti předškolního věku. Dělám v autopravarenství a dělal jsem asi 10 let motoráře. Ne citroena, ne osobáky. Co jsem napsal, znám od seznámení s novým picassem. A nestraš děcka, že se někomu zavzdušnuje vstřikování, máš tam tlak, ten benzín by stříkal jak zahradní hadice.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2015 19:52:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Chlape,ty vůbec nevíš o čem je řeč.Motor 1.6 VTI má na každém válci 2 sací a 2 výfukové ventily,tedy jak můj,tak ten tvůj. :D Jen pro tvou informaci,tohle uspořádání má i 1.4 16V, 1.6 16 V,1.8 16V,2.0 16V i 1.4 VTI. Nevím,jestli si ze mě děláš legraci,ale co myslíš tím že "VTI je změněný a mění délku zdvihu" ventily? Víš vůbec co znamená to VTI,no asi ne,protože bys jinak věděl,že u těch ventilů se mění jak čas,po kterou je ventil otevřen,tak jeho zdvih. :mrgreen: Jinak poměr vzduch/palivo je proměnný podle teploty motoru,otáček atd.Stará se o to řídící jednotka,která dostává info od lamda sond a dalších čidel.Co myslíš tím výměníkem olej/voda fakt netuším.Jinak na těch stránkách si můžeš přepnout jazyk,takže žádnou francouzštinu nepotřebuješ. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2015 20:05:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
petrumr píše:
tak jsem se přihlásil, díky za odkaz, ale kdyby to bylo od tebe srozumitelnější, tak nic by se nestalo. U tvého motoru se objevilo jiné číslo a jiné obrázky. U mojeho VINka:
BENZINOVÝ MOTOR NOVÝ
OZNAČENÍ 5F01. Ale podle obrázku tam ten výměník máš a já ne, tak si to zhrneme, ty máš jiný motor, jenom stejný název, obchodní už ne. Možná nemám pravdu a pletu se, ale napsat, že nějaký motor vstřikuje už směs paliva a druhý benzín je pohádka pro děti předškolního věku. Dělám v autopravarenství a dělal jsem asi 10 let motoráře. Ne citroena, ne osobáky. Co jsem napsal, znám od seznámení s novým picassem. A nestraš děcka, že se někomu zavzdušnuje vstřikování, máš tam tlak, ten benzín by stříkal jak zahradní hadice.

Ty jsi fakt Einstein :D To Nový znamená pouze tolik,že existuje také motor repasovaný.Ano,má jiné katalogové číslo,ale hlava je úplně stejná a prodává se pod tímhle číslem i na můj motor.Vstřikovače jsou rovněž stejné,další díly si porovnej sám.Jestli nevíš jaký je rozdíl mezi přímým a nepřímým vstřikováním paliva je tvůj problém,nastuduj si to.To ale nic nemění na věci,že máš nepřímé vstřikování paliva. :D A já nikde nepsal o tom,že se zavzdušňuje vstřikování,takže si laskavě přestaň vymýšlet. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2015 20:09:44 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
psals že jeden motor vstřikuje už smě paliva a přímý vstřik vstřikuje benzín. Já se ptám, jak ta směs vypadá.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pát 19. čer 2015 20:30:30 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Ty vstřikovaše proč jsou tak dlouhý, na nepřímý vstřik jsou krátký? Nezlob se na mně za to vyptávání. Dělám jen diesle a to jen přímý vstřik a taky máme takové dlouhé do hlavy. Pamatuji si na vstřiky do komůrky a ty byly krátké, stejně tak jsou krátký na benzín do sání- nepřímý vstřik. Já nemám směs- je to blbě přeložený, ale vícebodový vstřikování, proč odborníkovi píšeš, jestli vím rozdíl mezi přímým a nepřímým vstřikováním. Kdybych to nevěděl asi bych si na granda nenašetřil, platil jsem hotově, jsem ze staré školy, žádný půjčky a tuším, že makám poctivě, zákazníci mně vyhledávají.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 6:57:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Podívej,nevím co má společného to,že jsi na auto našetřil,živíš se poctivě,nemáš žádné půjčky atd. s tím,jaký systém vstřikování má motor VTI.Já se na nikoho nezlobím,když se někdo slušně zeptá a ty informace mám,tak je zcela nezištně poskytnu,to je o mně obecně známo. ;)
Pokud však někdo začne šířit nepravdivé informace,které získal nevím kde a ještě je obhajuje,tak na to si z dovolením dovolím reagovat.
Je docela dobře možné,že jsi vyhledávaný opravář dieselových motorů,o to se nikdo nepře.Ovšem o benzínových motorech,respektive o systémech palivové soustavy zkrátka nevíš nic.To by samo o sobě nebylo nic,za co by jsi se musel stydět,neví to spousta lidí,ale ty tady píšeš voloviny,srovnáváš motory pracující na rozdílném principu spalování zápalné směsi.Když napíšu,že v motoru se spaluje směs a ty se mě zeptáš jak vypadá,tak to fakt nevím,co si o tom myslet.Podstatné je totiž to,kde se ta směs vytvoří,zda mimo válec(nepřímé vstřikování)nebo přímo ve válci(přímé vstřikování).Ke každému je třeba přičíst různá konstrukční řešení,protože každá automobilka to dělá jinak.Když jsi zde zmiňoval motory TSI,tak bys měl třeba vědět,že VW u těchto motorů používá kombinaci obého,tedy jak přímého i nepřímého vstřikování.Jenže ty se místo konstruktivní debaty snažíš o jediné, a to je dokázat,že máš ve svém autě úplně jiný motor než já,což není pravda,ať se ti to líbí nebo ne.Jediný rozdíl mezi tvým a mým motorem je,že ten tvůj splňuje EURO5 a ten můj EURO 4.Ten s EURO5 byl montován už do původní C4P a rozdíly jsou kosmetické,konstrukce motoru zůstala stejná.Nikdo ti nezávidí tvé auto,ani ti nechce kazit radost z jeho koupě,a přeji ti,aby ti dlouho a bez problémů sloužilo k naprosté spokojenosti.Pokud chceš vědět,jak věci fungují,tak si můžeš počíst v uvedeném odkaze,myslím si,že by ti to mohlo pomoci s zorientovat. Tím končí, a přeji hezký zbytek víkendu.
http://www.ssamp-krnov.cz/upload/soubory/00182.pdf

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:11:44 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Miroslav Lengyel píše:
HonzaC: Já jsem v naprostém klidu,jen se bavím,čemu všemu je obecenstvo ochotno uvěřit a ještě to veřejně prezentovat. :lol:
Přitom stačí zadat do vyhledávače pár písmen a informace jsou k dispozici. :idea: Ale když někdo začne tvrdit,že v motoru zůstanou sací ventily otevřené za účelem čištění sání od karbonu,tak to už je fakt síla. :mrgreen: Že by v případě,pokud by ventily zůstaly ve stejné poloze došlo k jejich ohnutí a zničení motoru asi nevadí. :twisted: Stejné je to s tvrzením,že otevřené sací ventily čistí sání od karbonu,kdepak by se v sání asi vzal?Někdy si říkám,jestli má vůbec smysl na taková moudra reagovat. :roll:
petrumr: Fórum není od toho,aby se sem vkládaly rozkresy náhradních dílů. :) Odkaz jsem ti sem dal,ale dám ho sem klidně ještě jednou service.citroen.com ,tam se zaregistruj a můžeš si prohlížet obrázky dle libosti.Pokud tam zadáš VIN svého vozu,tak ti to najde relevantní díly i jejich ceny.
Ad výměník tepla,jaký,kde v jaké soustavě?Výměník tepla neboli chladič je pochopitelně součástí chladící soustavy nebo klimatizace.Nebo se ptáš na výměník topení klimatizace? :D Vstřikovače nejsou v sání,ale v hlavě motoru a abys neřekl,tak tady máš obrázek. :D
http://service.citroen.com/docpr/affich ... ct=FCT0512
Těmi vstřikovači se vstřikuje palivová směs,na rozdíl od motorů s přímým vstřikováním,kde se do válce vstřikuje palivo.
A tady jsou ještě nějaké odkazy na motory PSA,ten náš je EP6. https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine#1.6

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Naposledy upravil petrumr dne sob 20. čer 2015 9:18:13, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:17:21 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Přečti si cos napsal obrázku o té směsi, máš vůbec řidičák. Tohle od tebe není hodný fora abys mně vynadal za to, co jsem vůbec nepsal, nebo to psal takovéj blábol kdo, když ne ty. tobě se ty odpovědi rozchází. Najdi odkaz kam ty vstřikovače vedou, já tě upozornuji, že mně to žádnou směs nevstřikuje. V čem to jako udělali, že naráz je to eu5? Když podle tebe je to stejný motor

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:24:36 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Ještě chci se zeptat, kolikrát za život tych sání držels v ruce, že píšeš, jak by se tam nečistoty dostaly. Goglisté ty nečistoty nevidí.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:35:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Víš co?Diskuze s někým,kdo nemá ani základní znalosti jak funguje motor,pro mě ztrácí smysl.Ty dovedeš je štěkat a psát nesouvisející nesmysly.Tobě to do válců směs nevstřikuje,tak fajn.Asi ti dali do auta perpetuum mobile. :lol: Věř si čemu chceš,myslím si,že obrázek si o tobě už udělal každý sám. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:37:16 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Miroslav Lengyel píše:
Chlape,ty vůbec nevíš o čem je řeč.Motor 1.6 VTI má na každém válci 2 sací a 2 výfukové ventily,tedy jak můj,tak ten tvůj. :D Jen pro tvou informaci,tohle uspořádání má i 1.4 16V, 1.6 16 V,1.8 16V,2.0 16V i 1.4 VTI. Nevím,jestli si ze mě děláš legraci,ale co myslíš tím že "VTI je změněný a mění délku zdvihu" ventily? Víš vůbec co znamená to VTI,no asi ne,protože bys jinak věděl,že u těch ventilů se mění jak čas,po kterou je ventil otevřen,tak jeho zdvih. :mrgreen: Jinak poměr vzduch/palivo je proměnný podle teploty motoru,otáček atd.Stará se o to řídící jednotka,která dostává info od lamda sond a dalších čidel.Co myslíš tím výměníkem olej/voda fakt netuším.Jinak na těch stránkách si můžeš přepnout jazyk,takže žádnou francouzštinu nepotřebuješ. :lol:
Musím tě technicky opravit- nemění se čas, ale časování, tzv, že ventily otvírají dříve nebo pozděj. Vačka se nenafoukne, je pořád stejná akorát se natáčí vůči klice a třetí vačkou se ovládají zdvihátka na ten zdvih jenom sacích. Seřizovals někdy ventily?kde není samoštel? seřizujou se vždy na druhým lomením kliky než co u toho válce střídají(střih)- výfukový zavírá a sací otvírá a v této době každýmu motoru se zasvinuje sání. Já si stebe nedělám srandu, ale píšeš strašně netechnicky.Na liazáckých motorech se seřizují ventily na dvakrát, tam je to prostě tak a žádný goglista to neví.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Naposledy upravil petrumr dne sob 20. čer 2015 9:46:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:41:02 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
Jestli mně se vstřikuje směs, tak ti prodávám moje grand picasso za symbolickou korunu -1Kč a vracím výuční list. Můžeme zajít v pondělí to ihned :D :D :D přepsat. Ty nejsi genius, ale super genius. Chtělo by to pro mně BAN, ztrácíš tady supervzdělanost, spíše vychcanost se nad všema povyšovat. Já jsem nezačal napadat.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 9:56:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Abych tě nevzal za slovo,snadno by jsi mohl o svůj vůz,na který jsi nějakou dobu šetřil přijít. :lol: Předpokládám,že překladač máš.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_EP

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 11:36:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tady se slovíčkaří, až je z toho jednomu blbě.
Směs se samozřejmě nevstřikuje vstřikovačem, to je jen špatně napsaný a špatně pochopený. Vstřikuje se palivo. Ale rozdíl mezi přímým vstřikováním a nepřímým je jasný. V tom má Míra pravdu. Je to tak, že při přímém vstřikování se palivo vstřikuje přímo do spalovacího prostoru a při nepřímém vstřikování se vstřikuje do sacího potrubí. To je i případ VTI. Takže to, že se vstřikuje směs je jistě myšleno tak, že se do spalovacího prostoru nasává směs, která se vytvoří vstříknutím paliva do vzduchu v sacím potrubí, teda ještě před spalovacím prostorem. Zatím co u motorů s přímým vstřikováním se nasává jen vzduch a směs se vytvoří až ve spalovacím prostoru, kam se do vzduchu vstříkne palivo. Např. benzínové motory THP nebo HPI, nebo všechny diesely.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: sob 20. čer 2015 12:13:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Je to přesně tak, jak píšeš a přesto,že jsem byl na tuhle kravinu upozorněn,tak jsem si toho jaksi v zápalu diskuze nevšiml,za což se omlouvám. :oops: Předpokládám ten samý krok od kolegy petrumr,protože celá tahle "přestřelka" začala jeho tvrzením,že
Já mám grand picasso s VTi a mám přímé vstřikování. Tych mechaniků se drž, tuším, že je to veselá kopa. Préj že nemám přímý vstřikování :D Kdyby tam nebylo přímý vstřikování, tak naco by tam bylo nucený otevření sacích ventilů pro čištění sání? :lol:
Jak reagovat na tuhle větu "Chtělo by to pro mně BAN, ztrácíš tady supervzdělanost, spíše vychcanost se nad všema povyšovat." netuším,ale snad takhle.Já jistě nejsem z těch,kteří by se nad někoho povyšovali,protože to nemám v povaze a pokud si někdo přečte mé příspěvky,tak vidí,že jsem se snažil poskytnou veškeré informace o kterých vím.Za což se mi dostalo "poděkování",že bych to měl napsat srozumitelněji. :D Tedy opravdu netuším,jak srozumitelněji vložit funkční odkaz. :mrgreen:
Co se týče té EURO 4/5,ono se nemusí "překopat" celý motor,aby se těch hodnot dosáhlo.Mnohdy stačí malé úpravy a výsledku je dosaženo,a to zde nebudu pitvat metody,jak se měří emise a spotřeba,která pak nemá s reálem společného vůbec nic.Co je na tom všem nejhorší,že se uživatelé snaží té nízké úspory dosáhnout doslova za každou cenu,tedy i za sníženou životností agregátu,protože výrobce to přece doporučuje.Tím myslím použití nízkoviskózních olejů,režim motoru v nízkých otáčkách atd.Občas je dobré se porozhlédnout mimo svůj dvorek a něco málo si o tom přečíst.Pak člověk nestačí koukat,že zatímco se v našich končinách nedá koupit auto s určitým motorem,tak jinde to třeba jde.No nic,jdu se nabaštit,dát si kafe a vyrazím na výlet do NDR. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz