Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Dojmy po pár týdnech
Právě je pát 22. lis 2024 18:49:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 21:00:42 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 15:54:29
Příspěvky: 21
Zdravim Citroenakov, zopar postrehov o mojom Grand C4 Picasso Blue HDi 150 Exclusive, hnedá Hickory, 7 miestna verzia, 6 rychlostny automat - Velka spokojnost
So svojim predchadzajucim autom - Skoda Fabia Combi I - neporovnavam pretoze sa to neda.
Mam Granda od Vianoc a najazdenych takmer 4000 km, s kombi spotrebou 6,3 litra.

Plusy:
- neviem si vynachvalit ten obrovsky priestor
- denne jazdime do/z prace cca 100 km, obcas ideme aj siedmi a aj vecsi chlap nema vzadu problem, suhlasim co bolo uz spomenute, do Chorvatska by som tam nesedel, ale popravde niekde potom treba dat aj batozinu heh
- obrovskou vyhodou pre mna je univerzalnost a modifikovatelnost vsetkych troch radov sedadiel, cim sa da prisposobit miesto aj pre vecsich ludi - pre porovnanie viezol som sa uz v Fiat Doblo - pevne sedadla - 6 a 7 miesto len pre drobnych ludi, taktiez Ford S-max
- lyze, sanky ,boby, klzaky, ja, moja zena a moje dve deti s dvoma autosedackami - absolutne ziaden problem, na letnu dovolenku zvazujem zakupit stresny box a tym padom mozno zoberiem k detom aj nejake tie "chuvy" :)
- auto som odskusal na velkom snehu, plne nalozene a do kopca, bez problemov..., az potom som si uvedomil ze som sa vlastne trepal za dvoma stvorkolkami, a ze som mozno aj riskoval zapadnutie...no nestalo sa tak...nastastie

Ked nepocitam niektore "tretky" , ktore by som normalne vynechal (el. podpera pod nohy spolujazdca, masazna funkcia atd.), pochvalim aspon zopar vymozenosti:
- natacacie svetlomety - podla mna velmi dobry napad, ten kto jazdi cez slabo osvetlene miesta plne zakrut - urcite oceni
- bal som sa umiestnenia displejov a ukazovatelov v strede palubnej dosky, ale velmi rychlo som si zvykol, myslim ze je to uplne v pohode
- packa ovladania automatickej prevodovky za volantom, velka vyhoda, je hned po ruke kedze ruky su skoro stale na volante, a cely stredovy panel je jeden velky ulozny priestor, a ked ho netreba tak sa da jednoducho vybrat, mne osobne to vyhovuje ovela viac ako radiaca paka v strede auta
- nastupovanie, sklapanie sedaciek, hlavne co sa tyka 6 a 7 miesta - super
- a ten vyhlad...., ten vyhlad je neocenitelny, to som si uvedomil az ked som s tym autom naozaj zacal jazdit, pre vyssich ludi k nezaplateniu, jak dopredu tak i do boku, cez stlpiky, vy vyssi to poznate ked mate semafor nad hlavou a musite sa sklonit skoro pod volant aby ste ho videli, u Granda toto nehrozi...


Minusy:
- co dodat, hadam uz len trochu zavidiet kolegom C5 tkarom, tu ich hydrauliku, mat toto v Grande tak je to tank medzi kvetmi...
- mam jeden drobny zadrhel, a to ze mi blbne el. otvaranie batozinoveho priestoru (ja viem niekto si povie ze lenivec nevie otvorit kufor rucne, ale moja zena s malym deckom, taskou, a ostatnymi vecmi na ruchach to vie velmi dobre ocenit) - no takze mam problem ze dvere sa mi nedaju otvorit pri nastartovanom motore, iba ich odisti - pootvori, ale nebezia pohony. Divne je, ze ked auto odstavim a vypnem motor, tak dvere funguju jedna basen ci zu cez tlacitko na dverach alebo DO. No je to pre mna dost divne, chcem to dat pozriet do servisu, napisem co a ako zistili. Popripade to dam do noveho topicu, nech mame tie nase obcasne poruchy pohromade ;).
- no trosku mi stale chyba rezervne koleso, kedze u HDi ho vyhodili aby mohli kde umiestnit nadrz na AdBlue - zatial som samolepiaci kompresor nepouzil a dufam ze ho ani nebudem potrebovat :)
- pozor na zvery, uz mi potvory stihli trosku nacachrat odhlucnenie motora a dva kabliky, nastastie to boli zemniace na kostru, takze to sa este da :), no ked som sa ukludnil tak som zistoval co a ako, nakoniec som to riesil vonavymi mydlami do WC a kupelne, umiestnene v sietkach a pripevnene v motorovom priestore. Odvtedy pokoj...
- bol by som zabudol, uz to tu bolo spominane, ten Stop&Start... no neviem ako vy....netvrdim ze je to blbost ale....programator sa asi neviezol v kolone kde stojite dve sekundy a potom sa zas o kusok pohnete, a toto sa opakuje 50 krat...no ako pisem, nevravim ze je to uplna hlupost, len aspon vyvedene tlacitko niekde na palubke by nebolo na skodu, takto musim do toho tukat ako predavacka do pokladne.....

Takze takto moje dojmy, ozvem sa ked doriesim problem s otvaranim kufra, a mozno zas nabuduce zopar postrehov, ktore som este nestihol vsetky objavit...

_________________
C4 GP7 Blue HDi 150 Exclusive (110kW), BVA6 - 2014
Obrázek

Bolo:
Skoda Fabia Combi I 1.2 47 kW HTP - 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2015 16:07:41 
Offline

Registrován: pon 02. bře 2015 14:34:56
Příspěvky: 1
Ahoj, tak Granda vlastním od března 2014 a po skoro roce musím říct, že se mi s ním jezdí skvěle. Po zkušenosti s Kia Sorento mi tedy chybí pohon 4x4 :-), ale to sem nemá smysl plést. S ostatními souhlasím, ikdyž si myslím, že mnoho věcí zde uvedených (záporů) jsou prkotiny a u minulých aut jsem je neměl, tak je ani nepotřebuji, tedy nechybí mi. Spotřeba doposud kolísá mezi 5-6l. Jezdím docela rychle a jako "prase" se spotřebou 5,3l - najeto cca. 16tis. Km. Zkoušel jsem jezdit pomalu a na spotřebu, dostal jsem se na 4,3l se zimními. Podotýkám, že jezdím půl na půl město/mimo město.

- navigace je skvělá, ale chybí mi v ní zakomponovat - zadávání vlastních POI, dají se zadat pouze místa do jednoho seznamu, ale chce to přidat do jednotlivých databází. Také se mi špatně hledají přednastavené body zájmu - onehdy jsem nemohl najít nějaký úřad (nebo tak něco) tuším, protože se nedalo dohledat pod kterou kategorií je. To vyhledávání mi stále dělá problém, ikdyž to co hledám, tam je.
- 7 míst je super a hlavně je možné je kombinovat. Do ZOO jsme jeli 4 dospělí, 2 mimina a dva kočárky a světe div se, vše se vešlo i s kabelkami a fotobatohem. Dvě zadní místa jsou nouzovka, ale pokud s děckama dojedeme k rodičům, jsme schopni je vzít na výlet a nemusíme dvěma auty.
- automatické zapínání světel je tragedie, tedy podle mě. Příklad - jedu lesem a mám automatiku, najednou se přepne na plné svícení, jedu kouskem, kde nejsou stromy, přepne se zpět na denní a tak to pokračuje celou cestu lesem, takže s automatikou člověk bliká jako kolotoče. Jasně, je to automatika a já vím, můžu to mít přepnuté na jiné, ale myslím, že by nemuselo být od věci to nějak ošetřit. A to hlavní zde bylo již zmíněno, v mlze a při šeru se mi to dlouho nepřepíná na normální svícení. Musí se to manuálně, před pár dny jsem se nestačil divit v jakých podmínkách podle automatiky stačí denní svícení.
- stejně tak mám problém se zobrazením mapy, která je jak už tady někdo psal při zapnutých světlech v nočním režimu. Takže za mlhy či za šera, kdy si myslím, že bych měl už svítit mám najednou noční displej a nevidím skoro nic. Přepnout to odvádí pozornost od řízení.

Dotaz:
1. Zkoušel někdo internetové připojení? Já jsem se napojil pomocí wi-fi modemu - přenosného a jelo mi to docela hezky. Samozřejmě kvůli bezpečnosti to nejde za jízdy, což manželce znemožňuje zabít nudu při delší cestě. Zřejmě proto zde nejdou ani videa.
2. Je nějaká finta pro zvednutí předních stěračů? Když myju auto, vadí mi tam a zvednout mi nejdou. Možná, že se ptám blbě, ale co už.

_________________
Fiat Punto 60 SX 1.2 (1995)
Kia Sorento 2.4 16V LX 4x4 (2003)
Citroën C4 1.4i 16V (2008)
Citroën C4 Picasso Grand Intensive 1.6 E-Hdi 115k, 7 míst (2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2015 16:13:19 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 15:54:29
Příspěvky: 21
No zdvihnutie stieracov....malo by ist pri servisnej polohe ci nie ? Podotykam ze som nikdy neskusal :)
Po vypnutí zapaľovania:
) do jednej minúty po vypnutí zapaľovania
vyvolá akákoľvek manipulácia s ovládačom
stierača nastavenie líšt stieračov do zvislej
polohy.
Ak systém už nie je napájaný, teda najmenej
jednu minútu po vypnutí zapaľovania, lišty sa
dajú premiestniť ručne.
) Po zásahu obnovíte polohu stieračov
tak, že zapnete zapaľovanie a pohnete
ovládačom.

Tolko v prirucke

_________________
C4 GP7 Blue HDi 150 Exclusive (110kW), BVA6 - 2014
Obrázek

Bolo:
Skoda Fabia Combi I 1.2 47 kW HTP - 2005


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 02. bře 2015 19:43:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
,,,Yukon,,, ;)

Pokud jde o denní svícení tak mám pocit že to projíždění lesem je jak má bejt,jde o to že by jsi měl bejt vydět v šeru lesem i ze zadu a u mne jsem rád za to že se to přepíná -- to samé i v tunelu,ať už v krátkém nebo dlouhém -- z hlediska bezpečnosti mám za to že je to v cajku.Ať si to bliká jak vánoční stromek od toho tam ta žárovka je a já se o ní nemusím vůbec starat.
Ano pokud jde o mlhu tam se to samo nepřepne,čidlo to stále vyhodnocuje jako dostatek světla,ovšem tam už je na posouzení řidiče a je snad jasné co máš dělat -- nespoléhat na automatiku -- .

No a to wifi připojení to je suprovka,už se těším jak se můj telefon připojí k radiu jako přístupovej bod přes mého datového operátora a bude to serfovat jak steklé,ALE štve mě že uvádíš -- nejede -- za jízdy a to i video,,,tam to bude chtít udělat odblok jak to jde u některých starších systémů kde je to vyřešeno. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2015 21:34:05 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
s automatikou světel jsem spokojen, žádný tunel jsem nejel na DS a ještě si myslím, že paráda to, když prší ve dne a zapneš automatiku na stěrače, tak třikrát to setře a pustí to světla i když třeba svítí slunko. Ty stěrače se dají posunout a odklopit rukou, až vypne elektrika, vrátí se to a to pozor když třeba otevřeš dveře.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: ned 14. čer 2015 13:14:36 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
tak mam doma C4 Granda VTI 7 místnou verzi...Je to fešák ale bohužel jsem ještě neměl čas se s nim pořádně pomazlit... :cry: no ale dojmy....
- super tichý, parádně urovnává nerovnosti a je straaaašně veliký...každopádně nadšení!!
našel jsem tam nějaké podivnosti a nevím je li to tim že sem blbej nebo jsou to chyby..

- motor netočím a je mi jasné, že ještě nemá plný tah a vysokou spotřebu (max do 3000ot/min) ale je v pořádku, když při záběru 2-3st jakoby poškubává?? nebo ještě počkám až bude víc najeto (mám 230km)
- ten otočnej pravej dolní čudlík na volantu... pokud jsem v možnostech na výběr zdroje zvuku (stisk SRC) a voličem chci změnit zdroj zvuku (USB, Rádio...) vrátí se to na hlavní stránku media a nepřepne to nic a musim to lovit za jízdy v displeji a přepnout na displei. V mapách zoomuje i jinde tlačítko funguje (co jsem zatím zkoušel) = nějak si to nerozumí SW chybka?
- v tel seznamu nejde scrolovat posuvnou lištou ani otočným tlačítkem na volantu pokud to vyvolám přes obrazovku (TEL => kontakty..) vždy to jen někam přeskočí a nejde s tím hýbat/listovat. Pokud vyvolám kontakty dlouhým stiskem TEL na volantu, mohu otočným tlačítkem v pohodě rolovat
- aby jsem měl správný čas musím dávat +2hod UTC a už 2x se mi přešteloval čas...
- ukazatel přeřazení jde vypnout či seřídit?? akorát to bude pléct ženu, protože např při 2st a 30km/h a 2000ot/min to je schopné ukazovat aby jsem dal 5.st ...buď je to nějaká chyba nebo je to špatně nastavené
- v návodu nikde není jak veliký HDD mám nebo kolik mám nahráno....dá se to zjistit???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: ned 14. čer 2015 16:35:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vyjádřím se pouze k tomu motoru.
1/začni mu nakládat nebo budeš mít z auta žravého lenocha.Tím nemyslím,abys to točil k omezovači,ale k 5 tis.se může klidně podívat.
2/ten ukazatel buď přelep :D nebo zkrátka manželce vysvětli,že to je důsledek ekoterorismu. :twisted: Ono se dá motor točit na 2000 ot/min,ale po rovince nebo z kopce na bubláka,ne z těchto otáček akcelerovat.A výrobce,aby nedostával za uši od zákazníků,že se nemohou vejít do deklarované spotřeby,tak instaluje do přístrojovky tuhle debilní nápovědu.Pokud se podle toho budeš řídit,tak ti nebude v motoru ubývat olej,budeš mít nízkou spotřebu paliva,ale zanedlouho tě čeká dekarbonizace motoru. :cry:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: ned 14. čer 2015 20:24:58 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
VTi když mění časování ventilu tak trochu cítím škubání a při otáčkách k volnoběhu cítím zase otevření sacích podle že se ztratila kompres.
Telefon ovládám na dotykáči přes to tlačítko vedle adresáře, z auta volám jenom známým. Přes volant jsem na to ještě nepřišel.
K tomu času- Za rok jsem to musel taky jednou přeštelovat a nevím jestli byla chyba přes GPS.
Ukazatel řazení mně funguje. Když jedu do kopce, tak počká, ale nevím jestli je to jak šlapeš na plyn.
Velikost HDD je tuším 90Gb- volného místa, ukázalo to nějak jak se díváš na mapy nebo POI. Je to blbé, že ty se v tom nemůžeš hrabat, nebot to bez motoru za chvilku vypne.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: pon 15. čer 2015 5:39:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tedy ty máš netopýří uši :D Jinak si to,že registruješ časování ventilů nebo otevření sacích ventilů na jednotlivých válcích neumím vysvětlit. :mrgreen: A jak mám rozumět té ztrátě komprese,to jakože nejde brzdit motorem? :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2015 16:55:02 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
no HDD mi řikal prodejce. že je buď 2 nebo 4GIGA a že od teď mají montovat 8 giga...takže 90Giga se mi asi nezdá....
škubání se výrazně zlepšuje jak si motor sedá...takže opravdu to bylo jen nezajetím. telefonování - tam mi právě nejde listovat v kontaktech...ale když podržim tlačítko na volantu (telefon) tak mi nabídne adresář (nebo tak něco) a nebo seznam posledně volaných a tam listuju kolečkem na volantu ale jinak nemam šanci listovat v seznamu
Známej si koupil o 2 měsíce to samé a jemu tohle vše funguje....jen mu klekla klima...
Jo a kdy a jak se rozsvěcí ty světýlka v zrcátkách?? mě asi nefungujou nebo nevim kdy mají svítit... :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2015 21:13:33 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
já se to musím podívat na HDD, ale mám tam hodně muziky a fotek taky hodně. Možná jsem si to znečím spletl. To časování poznáš ne podle sluchu, ale podle záběru. Když brzdíš motorem a otáčky jdou k volnoběhu a otevřou se ti sací ventily, tak ten motor přestane brzdit uplně, ztratí tím, že sací jsou otevřený kompres a nastává čištění sacího potrubí. Přirovnal bych to k skutru, tam brzdíš motorem do doby, než se ti rozepne odstředivá spojka. Jestli ale nevlastnils maxi skutra, tak nevíš o čem to je.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2015 21:15:36 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
starý VTi nemají otevírání sacích ventilů za učelem čištění proti karbonu.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: úte 16. čer 2015 21:21:26 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
ty ledky v zrcátkách svítí při odemknutí a při zastavení motoru jen když je tma a máš to nastavený v menu. Telefon jsem zkoušel rolovat a šlo to tuším jen když na dolním displeji byl telefon, potom se tam nějak nacvakla ta navi a potom jsem to za jízdy vzdal, nebot se vyzvánění vyplo.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: stř 17. čer 2015 0:49:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tedy nevím kde jsi vzal tyhle informace,ale je to pěkná blbost.Jak by se asi ty ventily otevřely,respektive zůstaly otevřené?Otvírají,respektive se zavírají podle toho v jaké úvrati je píst a vačky nebo je na těch vačkách spojka?A co výfukové ventily?A že by se motor vyčistil od karbonu vzduchem,tak to je opravdu sci-fi.Nicméně se mrknu do rozkresu motoru,připadně se příští týden na tohle poptám v servisu.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dojmy po pár týdnech
PříspěvekNapsal: stř 17. čer 2015 7:48:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak jsem teď v rychlosti mrknul na data do databáze Citroenu a "překvapivě" má 1.6 VTI první generace stejné vačky,ozubená kola atd. stejná jako ten současný.Není mi tedy jasné,jak by se ty sací ventily daly technicky udržet v otevřené poloze,pokut se motor a tedy i vačky točí.Prostě se všechny ventily otvírají a zavírají podle pracovního zdvihu pístu,ale jestli k tomu máš nějaké technické připomínky,tak se rád poučím.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 76 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz