Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 1.6Vti porucha motora trha-vynechava
Právě je ned 24. lis 2024 20:58:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 19:10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fíra píše:
Podívej se na ukrajinská nebo ruská fóra.Jsou velmi obsáhlá.http://c-elysee-club.com.ua/, http://www.c-elysee.ru/forum/index.php

No to je tedy počteníčko,například mě zaujala nám neznámá závada,jako zvýšená spotřeba oleje. :D Tohle auto je určeno pro určité trhy a to nemyslím nijak zle,ale je to realita.Výrobce chtěl nějakým způsobem konkurovat,tak dal do výroby tenhle model,ovšem už jaksi zapomněl obecenstvu sdělit,že si kupuje levné auto se vším co k tomu patří. :evil: Ovšem problémy mají i majitelé mnohem dražších aut,protože ekoterorista žádá nižší emise,akcionář vyšší nebo minimálně stejné zisky a zaplatí to samozřejmě zákazník. :twisted: Nejsmutnější na celé věci je,že se najde zástup zmasírovaných jedinců ochotných bránit či omlouvat naprosto nesmyslná doporučení výrobce do poslední těžce vydělané koruny,aby po několika letech prohlásili,že takový šrot už nikdy a koupí si tedy jiný,mnohdy ještě dražší,aby záhy zjistili,že vylezli z louže a stoupli si pod okap. :D V žádném případě však po nich nechtějte,aby výrobek,který zjevně nefunguje jak má,reklamovali. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 20. dub 2015 14:41:44 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti

_________________
C-elysee 1.6Vti Exclusive


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:13:47, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 8:00:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ahoj,řekl bych,že ten 100 oktanový benzím ti moc nepomůže,ale jestli jsi při dodání VIFu do paliva postřehl zlepšení a nebyl to jen placebo efekt,tak zkus tohle.
http://citroeny.eu/do-paliva/1995-tec-2 ... -j005.html
A ještě jedna věc chlapi,předpokládám,že využíváte celý rozsah otáček motoru a nejezdíte dle hraběcích rad výrobce "Nebojte se zařadit v 50km/h 5-ku. :D Na ty svíčky se někdo už podíval?Pokud se jezdí s autem na spotřebu,tak velmi snadno a velmi rychle může dojít k zakarbonování motoru.Hodně tomu také napomáhá ta pleťová voda,co dnes výrobci lijí do motoru místo oleje. :twisted: Už jsi zkoušel sáhnout do výfuku?Jestli ne,tak to zkus,ale vezmi si rukavici. :D Sázím boty,že vnitřek bude černý jak bota. :cry:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 13:23:08 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Chlapi, dajte autu zabrať, nejazdite pod 2000ot/min, vždy nad, aj keď aj tých 1800 otáčok motor potiahne bez skákania a brumlania. Zakarbonujete si všetko. Vytáčajte ho na 3000 otáčok a viac až potom raďte vyššiu rýchlosť. Semtam trochu pod obmedzovač mu nezaškodí. Treba ho poriadne roztiahnuť nech sa nadýchne.
Skúste nejazdiť na spotrebu a zistíte, že máte priemerku len o pollitra - liter na stovku viac. To za to stojí, nie? Sere pes to euro tridsať, veď to je jedno pivo v reštaurácii. Pri ročnom nájazde 15000km je to necelých 16 eur mesačne a môžte jazdiť ako príde a nepotíte sa pri každom zošliapnutí plynového pedálu. Ja som takto prestal jazdiť na spotrebu a šiel som hore zo 6,2 na 6,7. To je pri mojom ročnom nájazde 23000km navýšenie o 150euro. Určite mi to za to stojí... Aj keby podtáčanie motoru neškodilo... Si tej jazdy užijem...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 16:11:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Základem těchto problémů je snaha zákazníka,dosáhnout deklarované spotřeby paliva výrobcem vozu.Přitom se stačí trošku zamyslet a pohlédnout na věc reálně a záhy zjistíte,že je to nesmysl.Stačí si porovnat Xsaru Picasso s tímto vozem a zjistíte,že se jedná o váhově shodné auto jezdící na pneumatikách stejného rozměru,avšak výkon má tohle auto o 5 kW vyšší.Při porovnání uváděných spotřeb,je na tom však C-Elyseé o litr méně.Jak je to možné,že auto o stejné hmotnosti,na stejných pneumatikách a vyšším výkonu má 1 L nižší spotřebu?
Vždyť XP měla koeficient odporu vzduchu cx=33 a C-Elyseé má cx=32,tak jak k té úspoře vývojáři došli,když auto má ještě o chlup vyšší výkon?Něco málo se dá přičíst k inovovanému motoru pomocí variabilních sacích ventilů,které zajišťuje lepší spalování paliva,ale kde je ten zbytek? Schválně vynechám informace o tom,jak se provádí testování vozu na spotřebu paliva a zaměřme se pouze na motor.
Zatímco v XP se používal ještě normální olej,který motor v pohodě umazal,v Elině je již z výroby motor naplněn olejem Total Ineo ECS 5W-30,specifikace A5/B5 C2,což je lehkoběžný olej,jehož jediným účelem je snížit tření v motoru,což by mělo přinést spolu s jízdou v nízkých otáčkách kýženou úsporu paliva.Pravda je ovšem taková,že při běžném používání se na tuto spotřebu nelze v podstatě dostat a spíše je třeba počítat se spotřebou o cca litr vyšší než je uváděno.Pokud tohle vezmete za své a co nejdříve z motoru dostanete ten rádoby olej a nahradíte ho normálním olejem,tak zjistíte,že má motor najednou mnohem kultivovanější chod a lépe táhne.Ještě předtím je však třeba provést debordelizaci motoru,protože použití lehkoběžného oleje spolu s jízdou s podtočeným motorem vede ke zvýšené tvorbě karbonu.
Pokud však nadále,budete věřit údajům výrobce a držet se jeho rad,ať už způsobu jízdy nebo typu doporučeného oleje a ještě i výměnných intervalů,tak se těchto problémů nejen nezbavíte,ale časem přibudou ještě další.Já samozřejmě netvrdím,že není možné jet s motorem v režimu 2000 ot/min.Je ale rozdíl jet takto po rovině 50km/h na 4 rychlostní stupeň po městě a jezdit takto dlouhodobě nebo z těchto otáček akcelerovat.Já tak občas jezdím také,v případě že ještě není motor řádně prohřátý,tak ho netočím přes 3000 ot/min. ale pak už musí motor začít pracovat jak má.
Vždyť se podívejte na výkonovou křivku motoru,kdepak má největší kroutící moment a výkon, ve 2-3000 otáčkách?
http://www.peugeot-citroen-moteurs.fr/c ... blique.pdf
Jak sami vidíte,nejvyšší kroutící moment je ve 4000 ot/mina výkon v 5700 ot/min!
Tak ať vám to sviští!

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. dub 2015 20:12:41 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti

_________________
C-elysee 1.6Vti Exclusive


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:14:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. dub 2015 11:01:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
To byla obecná informace pro všechny :D a co ty svíce,koukal jsi na ně?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 28. dub 2015 0:02:44 
Offline

Registrován: pon 27. dub 2015 23:56:28
Příspěvky: 1
tento problém je aj u peugeotu 301.
ja mám peugeot. Bol som s tým 2 krát v servise a nič nenašli.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2015 14:34:01 
Offline

Registrován: ned 22. bře 2015 14:05:56
Příspěvky: 15
1.6vti

_________________
C-elysee 1.6Vti Exclusive


Naposledy upravil Fuly dne ned 07. úno 2016 23:14:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2015 15:29:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No opět se potvrdilo,že myslet znamená ho..o vědět. :lol: Tohle je trošku záludnost motorů VTI,protože ony si to z těch 15-1800 otáček sesbírají,ale nejde s tím takhle jezdit pořád. :idea: Já taky někdy jedu po městě na "bubláka" (50km/h za 4)ale po rovině na tempomat,kdyby to bral tempomat na trojku,tak ji tam dám,ale to bohužel auto neumí. :cry: Jinak v záběhu má dostat auto za uši,aby z něj nebyl lenoch, :D ale z mírou,tedy netočit ho až do 6 tis :!: No hlavně,že se to,(zdá se)vyřešilo,dávej při každém tankování 2 panáky VIFu a uvidíš,že to bude OK. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2015 19:09:27 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Každopádne Fuly máš moju úctu, že si si priznal chybu, to sa dneska často nevidí. Heslo netových fór je zatloukat, zatloukat, aj keď potrebuješ riešiť problém - čo je potom také ničneriešiace nasieranie si do vlastného hniezda.

Na mojom predchádzajúcom aute som mal také kurvítko zvané EGR ventil, ktorý do 2000 otáčok ešte do sania primiešaval v určitom pomere spaliny. Vymysleli to zelení (ej či sú to len šikulovia tí ekokoti a ekomentáli). No a keď často jazdíš pod tých 2000 tak sa ti časom napríklad zanesú parohy, zmenší sa prierez nasávacieho potrubia, nanesie sa na steny krusta svinstva čo naomak vyzerá ako asfalt. Skús si ty strčiť do pusy nejakú rúrku, kludne aj potápací šnorchel, a odbehni s ním kilometer v štandardnom čase, ako peckovo sa ti bude utekať. Oči ti vylezú z jamôk a čas ako obyčajne nedáš.
Takže upraviť jazdu - dať autíčku občas kickdown, jazdiť nad 2000, semtam aditíva do paliva, nešetriť na oleji. Olej je taká špeciálna kapitola, keď jazdíš krátke trasy a ešte motor podtáčaš tak rýchlo degraduje. Pracovná teplota je cca 90°, pri tejto sa olej chová tak ako má, vtedy robí to čo má. Ak sadneš v zime ráno do auta, naštartuješ a odvezieš sa 3 km do práce, vypneš motor, večer to isté len opačným smerom - tak za celú zimu sa olej na svoju pracovnú teplotu neohreje. A ešte niekto od neho chce 30 tisícový interval na jeho výmenu. Kto chce kam...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 6:46:47 
Offline

Registrován: sob 26. dub 2014 17:44:37
Příspěvky: 30
Ahoj, vzhledem k tomu, že mi to dělá taky a mám motor 1,2, tak bych to viděl na jiný problém než motoru, možná ta lambda... reklamováno u 3 autorizovaných servisů - nikde se nic neprojevilo, diagnostika OK, takže auto v pořádku... :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 7:57:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
To,že máš motor 1.2 PureTech ale vůbec neznamená,že je dobře jezdit s ním dlouhodobě v rozsahu 15-2000 ot/min,byť by to výrobce nakrásně uváděl v návodu nebo doporučeních,jak mít nízkou spotřebu paliva. :D
Obrázek

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 9:19:16 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Je úplne jedno, čo za motor to je. Žiadny motor nemá rád podtáčanie. Ja som mal kvôli tomu dementnému EGR ventilu a jazde pod 2000 otáčkami problémy s dízlovou 1,6HDi. Až dokiaľ som sa jej nezbavil. A tiež mi predtým v servisoch tvrdili že diagnostika nevyhadzuje žiadnu chybu, že všetko je v cajku. Len motor zrazu bez varovania kľakol. A potom keď ho rozobrali sa nestačili čudovať aký je zakarbonovaný a ako má zasrané sanie... Olej som menil každých 15000km, pridával som aditíva VIF do každej nádrže, tankoval som len agip a shell. Chyba bola iba jedna - jazda na nízkych otáčkach. Teda ak nemal motor nejakú výrobnú vadu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. kvě 2015 9:36:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
K tomu zakarbonování motoru nutno dodat ještě dvě věci.Tou první je použití rádoby ekologických olejů,které jsou vhodné tak možná na poskakování po městě a tou druhou jsou nesmyslně dlouhé intervaly mezi výměnami oleje. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz