Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - nakup auta-zkusenosti
Právě je sob 23. lis 2024 0:33:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. pro 2014 7:42:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já "prolil" zrcátka silikonovým olejem v létě,když to v horku začalo vrzat a od té doby šepot květin. :D Tak od toho tu fórum je abys se zeptal,jen je trošku ostuda,když si někdo nepřečte návod. :lol: Na druhou stranu,Xsara Picasso měla teploměr a neměla otáčkoměr. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. pro 2014 22:42:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Když ono je to moc tlustý. Ba ne, ale já mám návod, který je určen pro všechny verze a nějak se v něm občas ztrácím. :? V každém případě dík. Silikonový olej mám. Mazec je, že ve staré Xsaře není otáčkoměr. To by mi vadilo asi víc, než teplota vody.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. pro 2014 23:04:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já to řeším tak,že nahlédnu do návodu tehdy když něco zapomenu a nemohu si vzpomenout. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pát 05. pro 2014 0:37:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Silikon nemám rád. Dělá paseku, když se dostane, kam nemá. Já doporučuju teflon.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 07. pro 2014 15:46:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ahoj všem, tak jsem trpělivě zalovil v návodu a nesklápění zrcátek v pack city se dá naprogramovat jedině v servisu, ale nedoporučují to z důvodu, jak bylo uvedeno výše. Břink a je po zrcátku. Takže si seženu teflonový sprej a trochu to jen máznu. Dále u výbavy Tendance s monochromatickým displejem přístrojové desky opravdu měřák na teplotu vody není a nedá se ani naprogramovat, protože prostě na to tam ten displej nemá prostor. To, zda by to šlo přes nějaké servisní menu na 7´´ displeji jsem nikde nezjistil.
Nevíte, jak je to u 1,6 VTi s tím rozvodovým řetězem a napínákem? Prý tento problém na těchto motorech vyřešili změnou a úpravou napínací kladky. Dříve s tím byl problém, že se řetěz vytahal, rozvody začaly chrčet a motor začal padat do nouzáku. Prý mohlo dojít až ke zničení motoru.
Mějte se.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 07. pro 2014 19:08:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Pokud vím,tak problémy s napínákem byly u motorů THP,tedy přeplňované verze a potom s z rozvodovými koly na vačce.Sestra má najeto 90tis.,já přes 60tis.a zatím v pohodě.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pon 22. pro 2014 14:01:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Tak dnes jsem mluvil se servisem a samozřejmě používají olej Total Ineo 5W30. Tu Quartz 9000 mají také, ale vysloveně ji pro tento motor (1,6 Vti),nedoporučují a vypadá to, že budou chtít dodržet to co je v servisní knížce. Nechápu proč v servisce 1,4 Vti tam ten Quartz 9000 zaškrtlý má. To jsou ty motory tolik rozdílné? Než abych se s nimi dohadoval v případném záručním řízení, raději to nechám na nich. Za dva roky bude mít auto cca do 25 tis. km najeto a potom se už rozhodnu já sám. V každém případě se prý domluvíme, takže to nechali otevřené. Pořád něco mleli o karbonu a že jak jednou naliji jiný olej, už není návratu. Nevím, zda se mám smát, nebo je to nějaké lobby.
Hezké svátky

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pon 22. pro 2014 14:18:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tam je problém v tom,že oni Ti ani nic jiného říct nemůžou. :? Jednou je to oficiální předpis výrobce a proti tomu jako značkový servis jít ani nemůžou.Když jsou solidní,tak Ti "mimo záznam" řeknou,že to je pitomost.Co se týče karbonu,ten si spolehlivě vyrobíš jízdou na hudlana,tedy podtáčením motoru nebo ve vyšších otáčkách,kdy se začne olej spalovat ve válcích. Já bych to řešil tak,že pokud motor olej nebere a nedoléváš,tak bych tam dal to,co předepisuje výrobce ať máš klid,kdyby se něco zchrulo. Samozřejmě bych ten olej po max 10-12 tis. vyměnil podle způsobu používání.
Jinak co se týče problematiky olejů této specifikace,tak si můžeš počíst tady. http://www.oleje.cz/forum/vplyv-olejov- ... t5637.html
http://www.oleje.cz/forum/peugeot-citro ... t5615.html
na našem fóru je pak celé vlákno o motorech VTI zde: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Hezké svátky a ať Ti to jezdí.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 17:38:20 
Offline

Registrován: ned 15. bře 2015 17:18:24
Příspěvky: 4
VTI vydrzi vic, motor neni tak prepumpovan jako u THP( mel jsem Thp v 5008 4 roky)
Pri koupi noveho citroena mi mimo zaznam rekli ve znackovem servisu, ze motor Thp mi neprodaji leda ze bych po nem hooodne moc touzil. Ani se nedivim. Menil jsem behem 50 tis 2x retez, dostal jsem udajne vylepsenou verzi napinaku a stejne to nepomohlo.Pristup dovozce takovy ze po zaruce sere pes tak se nedivim ze to pak prodejcum bere klienty a proste radej ti prodaji neco s cim nemaji tolik reklamaci.
U VTI ten problem je ale vyznamne mensi. Zakarbonovani hlavy hodne zalezi na zpusobu provozu, ale to je problem skoro vsem novych benzinovych primovstriku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 17:52:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
VTI nemá(naštěstí)přímé vstřikování paliva a pokud se do něj nelije omaštěná voda,nejezdí se v rozsahu otáček 1500-3000 otáček a přidává se do paliva VIF,tak se žádný karbon nekoná.A dal bych ruku do ohně za to,že lví podíl na potížích motorů THP má rovněž ten "luxusní" lehkoběžný olej a styl jízdy.Tím samozřejmě nevylučuji,že může být problém i se samotným napínákem a řetězem i když na zahraničních fórem se v této souvislosti zmiňovalo uvolněné ozubené kolo na vačkovém hřídeli.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 22:02:09 
Offline

Registrován: sob 25. led 2014 16:44:29
Příspěvky: 119
Bydliště: zlínsko
nevím o jakým VTi píšete, ale já mám 1.6 VTi příméj vstřik, měnitelné časování a zdvih ventilů. ten karbon ze sání se čistí, že při určitých otáčkách bez plynu se nedovřou sací ventily a ta část sání mezi klapkou a pístem se pročistí tím vzduchem. tento motor se pozná, že má mechanickou vývěvu na podtlak do posilovače brzd, nebot když je otevřenéj sací, tak místo podtlaku by tam šel tlak. Mám najeto přes 8tkm, sedá si a už jezdím pod 6 mimo město.

_________________
grand picasso 1.6VTi 5 míst intensive bílá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 22:37:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
1.6 VTI žádné přímé vstřikování paliva nemá,nevím kam na tyhle informace chodíte. :roll: Přímé vstřikování má pouze přeplňovaný motor THP :!: http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_eng ... _aspirated
Takže máš buď atmosférický motor VTI 88 kW/120PS s nepřímým vstřikováním paliva a variabilním časováním a nastavením ventilů nebo přeplňovaný motor THP 115kW/156PS. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 26. bře 2015 21:46:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Ahoj všem, tak najeto 7000 km, v 5 tis. vyměněn olej, bohužel INEO 5W30 a filtr. Už aby bylo po záruce. Hned to půjde ven. Musím říci, že motor si sedá lépe a lépe. Spotřeba průměr okolo 7,5 l, což na takto těžké a velké auto je dobré. Na delší trase (ne na dálnici 130km/h), i pod 7l. V kopci je pořád trochu línější, ale na rovince se dá i s atmosférou docela zařádit. Trochu mě irituje to méně přesné řazení. Už se mi podařilo na 2 přepočítat pěkně zuby v převodovce. Motor a pohodlí naprosto bez výhrad. Zadní nápravu opravdu předělali, protože na těch našich rozsekaných silnicích na cimpr campr auto neuskakuje a drží. Střešní spojler zatím nepraskl 8-)
Jediné co mě celkem nemile překvapuje je to, že na půl roku starém autě začínají od středu reznout zadní kotouče a řekl bych, že jsou na nich dost rýhy od tření destiček. Přední OK. Nevím, ale doufám, že to Citroen nedělá jako některé značky, že se zadní obložení musí měnit každou garančku a kotouče ob-garančku. U služebáku nejmenované korejské značky vyráběné v ČR, kde najedu na jednu zadní sadu 30-40 tis je to mazec. Naštěstí to nemusím platit.
V každém případě jsem nadmíru spokojen a neměnil bych ani za nic. Co jsem jen odtahal v kufru. Nezdá se, ale i u krátké verze je obrovský. V sobotu jedu pro nový mrazák, tak uvidíme :twisted:

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pát 27. bře 2015 10:03:57 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 15:54:29
Příspěvky: 21
Pozdravujem, dnes som prehodil pneu a tiez som si vsimol ze su kotuce viac ryhovane nez je zdrave - jazdim od Vianoc. Uvidime ako sa to bude vyvijat dalej, zatial to necham na pokoji.

Jozo

_________________
C4 GP7 Blue HDi 150 Exclusive (110kW), BVA6 - 2014
Obrázek

Bolo:
Skoda Fabia Combi I 1.2 47 kW HTP - 2005


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne pát 27. bře 2015 12:25:58, celkově upraveno 1
citace > viz pravidla fora


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pát 27. bře 2015 10:20:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já měl něco podobného na předních kotoučích a měnil jsem je včetně destiček v 65 tis.
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=146&t=8811
Jinak k té lepší jízdní stabilitě nemalou měrou přispívá,že výrobce opustil rozměr 215/55 a nahradil ho 205/60.Jinak mám spotřebu podobnou,loni dovolená Itálie průměr 7.4 l,letošní zima průměr 8.5 l,ale jsou to více méně přískoky po městě nebo jízdy na nedaleké kopečky za sněhem.Tohle vlákno budu dlouhodobě sledovat,protože se v budoucnu chystám právě tohle auto koupit. Jen doufám,že mezi tím nestihnou nahradit tenhle motor přeplňovanou 1.2 jako to už udělali u C4. :evil:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz