Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Koupě nového Berlinga - výběr motoru
Právě je čtv 28. lis 2024 10:19:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 19:59:50 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 19:45:33
Příspěvky: 3
Čaute lidi,

rozhodli jsme se s partnerkou pro Berlingo. Víceméně to bude auto pro ní. Já mám služební. Do 3-4 let je na mateřské tak ať mám klid kvůli bezpečí a je dost místa. Řešíme výběr motoru. Spíš teda hlavně já.

Rozhodujem se mezi:
1.6 nafta 115k
1.6 benzin 120k

Použití auta bude následující:
3x-4x do týdne popojeti 10 km k vlaku
Výjimečně 30km do práce autem a 30km zpět
Sobota, Neděle - výlety se psem (velké plemeno) a časem s dětmi.
1-2 do roka dálka na dovolenou.

Odhadovaný roční nájezd cca 10tis.

Rozum mě táhne k benzínu. Do budoucna motor který nebudu muset řešit. U nafty se bojim kvality nafty a s tim spojené náklady na servis. Zase spotřeba je menší a mám možnost z práce nosit 5-10l nafty týdně. Navíc pořizovací cena auta s naftou je teďka stejná. Poraďte do čeho jít??

Píšu z mobilu tak se omlouvám za chyby.


Naposledy upravil jakub.k dne pon 23. úno 2015 21:43:14, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 21:47:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
osobne bych vzal benzinaka v plynu na na kratke trasy se rychle zahriva a provoz mnohem levnejsi
na dalky se stale vyplati

naftaky jsou dobre pokud by si jezdil denne delsi trasy - nejhorsi je prave pomaly nabeh teploty a vyssi servis

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 22:01:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jo a novejsi naftaky maj kazitko v podobe FAP filtru takze by te to nutilo treba 1x tydne delsi trasu dalnicni rychlosti
a kdyz se FAP pokazi to je pak legrace

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 22:18:37 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 19:45:33
Příspěvky: 3
Joo Fapu se bojím asi nejvíc. Ač si říkám že s naším nájezdem je to věc k řešení až za hezkých pár let.

Plyn mě nenapadl -------------------------------------- a jelikož z výroby se to nedodává tak je mi investice řekněme 20tis drahá. Vzhledem k nájezdu bude návratnost nulová. To rozdíl nafta/benzín je větší a nezaplatím navíc nic. Diesel mnohdy seženu ještě i levněji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. úno 2015 19:35:53 
Offline

Registrován: úte 30. črc 2013 12:03:34
Příspěvky: 9
1.,Jednoznačne benzín pri takomto nájazde kilometrov. Nech žerie trebárs aj 10 litrov. Oplatí sa.
2.,Žena a dízel s FAPom ? - táto kombinácia sa nemusí :-) Určite NIE! :-)

Cit:"Joo Fapu se bojím asi nejvíc. Ač si říkám že s naším nájezdem je to věc k řešení až za hezkých pár let." ...............To by si sa divil! Nedávno som videl na diagnostike napichnuté Fiat Doblo s najazdenými 22.000km,krátke jazdy po meste, filter ucpaný na 45%

_________________
Berlingo XTR 1,6hdi 68kw r.v.2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. úno 2015 13:06:06 
Offline

Registrován: pon 23. úno 2015 19:45:33
Příspěvky: 3
Tak to nemám radost. Skladovky/předváděčky v benzinu nejsou. Teď je tam jediný v exclusivu. Ovšem jen se 4 airbagama. My jsme chtěli všechny i s hlavovýma. Takže se bude objednávat. To bude na dlouho a dražší. Škoda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. úno 2015 13:29:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
muzes vzit naftu - jen pocitej s tim ze kdyz to po tobe bude chtit regeneraci nemuzes to doma zapichnout s nakupem ale udelat si mensi vylet po okoli

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25. úno 2015 15:14:52 
Offline

Registrován: úte 30. črc 2013 12:03:34
Příspěvky: 9
Problém bude len v tom že regeneráciu nijak neohlásí/žiadna kontrolka,len sa trochu zmení zvuk motoru, trošku vibruje volant, spustí sa vetrák motoru a vyhrievanie zadného skla. Ak to tvoja priatelka rozozná tak je všetko OK, ale ruku na srdce ... :D

_________________
Berlingo XTR 1,6hdi 68kw r.v.2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 08. bře 2015 8:01:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
jakub.k píše:
Tak to nemám radost. Skladovky/předváděčky v benzinu nejsou. Teď je tam jediný v exclusivu. Ovšem jen se 4 airbagama. My jsme chtěli všechny i s hlavovýma. Takže se bude objednávat. To bude na dlouho a dražší. Škoda

Určitě benzín,pokud se budeš o auto starat jak se patří, tedy ne dle doporučení servisní knihy, :? tak s ním budeš spokojen. :D
Jinak jsem těch benzínů našel poněkud více,koukal jsi na CarStore?
http://www.carstore.citroen.cz/vysledek ... 2&nbPage=1
A co se týče hlavových airbagů,tak bych se radši ještě zeptal.Ony jsou totiž součástí různých paketů
http://www.kodecar.cz/wp-content/upload ... 3_2015.pdf
a do systému ta auta vkládají lidé,kteří občas chybují.Další možnosti je obeslat prodejce s požadavkem na vůz a nabídky se ti pohrnou.
A ještě malý dodatek,o C3 Picassu jste nepřemýšleli?Neteř ho má,využívá ho ke stejným účelům(poskakování kolem komína se 2 dětmi) a je spokojená.Pro městský provoz možná i vhodnější a nabídka nepřeberná. :D A pokud bys manželce pořídil tohle
http://www.carstore.citroen.cz/c3-picas ... 0000027387
tak by byla myslím velmi spokojená. :idea: :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 15:23:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 18:54:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha 9
jakub.k píše:
Joo Fapu se bojím asi nejvíc. Ač si říkám že s naším nájezdem je to věc k řešení až za hezkých pár let.

Plyn mě nenapadl -------------------------------------- a jelikož z výroby se to nedodává tak je mi investice řekněme 20tis drahá. Vzhledem k nájezdu bude návratnost nulová. To rozdíl nafta/benzín je větší a nezaplatím navíc nic. Diesel mnohdy seženu ještě i levněji.


Návratnost je až nečekaně rychlá, při investici 20tis. (takovou cenu Ti také nabízím) a úspoře na každém km 1,13 Kč, je návratnost již přesně po ujetí 17.699 km. Počítej, že když Ti to vezme na km jen 1.4 Kč a ne 2.5 Kč jako na benzín, budeš jezdit častěji a dál. Více zde: http://www.lpg-obchod.cz/kalkulacka-nav ... plyn-lpg-2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 15:36:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak plynu bych se s motorem 1.6 VTI vyhnul velikánským obloukem :D tedy pokud není majitel masochista nebo neplánuje předělat auto na polní kuchyň. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 15:55:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 18:54:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha 9
To si pleteš s THP, to je přímovstřikový agregát. VTi 95 a 120 jsou jen motory, vyráběné ve spolupráci s BMW typu Valvetronic. Sám takový mám na LPG a nespočet BMW jsme již předělávali. Více o Valvetronic zde: http://www.lpg-obchod.cz/caste-dotazy-l ... m-ventilu/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 17:53:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Protože mám 1.6 VTI ve svém autě a rok a půl co auto mám věnuji poměrně dost času hledání informací a zkušeností jiných uživatelů,abych se vyhnul případným problémům,do kterých se může vlastník tohoto motoru při nesprávném zacházení dostat než se naděje,tak si troufám tvrdit,že si nic nepletu. :D Rovněž tak jsem obeznámen i s problémy majitelů,kteří mají motory ještě starší generace nebo 1.6 VTI,které jsou montovány do C-Elysée nebo P-301,což jsou upravené motory 1.6 16V mající se současnými 1.6 VTI společný jen ten název.
Jinak tohle téma(LPG) je zde na fóru dostatečně probráno,takže si myslím,že nemá smysl se tím zabývat i zde.
Každý stojíme na jiné straně barikády,ty na straně byznysu,já na straně pokud možno bezproblémového provozu,takže si těžko budeme notovat. :D Kdo chce,tak si patřičné informace najde a zváží sám,do jaké míry mu bude tento alternativní pohon přínosem či nikoliv. :idea:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 18:52:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 18:54:54
Příspěvky: 12
Bydliště: Praha 9
Nabízím konzultaci a ukázku mého motoru 1.6 VTi 95 po přestavbě na LPG a ujetých 35tis. km naprosto bezproblémového provozu. Pokud bych chtěl dělat jak Ty říkáš byznys a ono to v tomto motoru nefungovalo bezproblému, tak to sem nepíšu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2015 19:50:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak nevím jestli má 35 tis.km zrovna nějakou vypovídající hodnotu a aniž bych ti přál něco špatného,tak se mi derou na jazyk slova to přijde. :idea: Nicméně,když se ti nechce hledat to co jsem zmiňoval,tak sem pro tebe i ostatní potencionální zájemce o LPG ten odkaz
dám. http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=3783
Nebo mě hodně pobavil příspěvek z jiného fóra, jinak velmi spokojeného majitele 1.6 VTI předělané na plyn. :D
ke dnešnímu dni po necelých dvou letech nacouráno 64tis km, problémy se nejeví žádné, akorát už pár desítek tisíc km svítí check engine, lambdě se nelíbí složení výfukových plynů... ale na to kálí bílej tesák :P akorát na můj vkus docela žere olej, asi za to může suchý plyn... mezi výměnama litr dolíváme :nevim (polosyntetika castrol 10w40)
A to prosím zdaleka nenajel všechny ty km na LPG.Další věc na kterou jsem zvědav,jak se tihle majitelé budou tvářit,až propukne avizované připojení auta na diagnostiku při STK a při jakékoliv chybě,kterou tato ukáže budou z STK vykázáni. :idea:
Ale jak říkám,je věcí každého soudruha čemu chce věřit a co do auta nalije. :D
P.S. Ale zkus nabídnout přestavbu na LPG třeba tady kolegovi http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=152&t=9120
který už nějakou dobu na zánovním autě s motorem 1.6 VTI 115 PS řeší cukání a nějak si s tím moc zatím nikdo neví rady.Třeba se tím motor srovná a bude po problému. :P

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz