Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Olej 1,6 HDi
Právě je pát 29. lis 2024 0:28:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 10:19:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Každý INEO je Low Soaps - málo popela - teda pro motory s FAP. Další označení je podle schválení specifikace automobilkou. Pro PSA je to ECS, pro jiný automobilky třeba MC3. Navíc se liší i v některých jiných vlastnostech. INEO ECS je C2, INEO MC3 je C3. Nechce se mi hledat, o kolik se to liší a který z toho je lepší, protože je to zbytečný. MC3 PSA neschválilo, nebo nedoporučilo, tak proč ho tam dávat? Je to tu pořád o jednom. Obyčejný QUARTZ 9000 5W40 fungoval, funguje a bude fungovat pořád stejně dobře, je z nich nejlacinější, byl pro tyhle motory před časem jediný doporučený výrobcem, tak co dál řešit? Jasně že se motor nerozsype, když tam naleješ některý ze stovky jiných podobných olejů, který taky nemají specifikaci PSA, ale proč to dělat?

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 11:17:41 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Proč jsi přesvědčený že PSA nedoporučuje tento olej když všude narázím na tyto informace:
TOTAL QUARTZ INEO ECS SAE 5W-30 je vysokovýkonný motorový olej s aditivy “LOW SAPS” pro motory skupiny PSA- (Citroen a Peugeot), speciálně vyvinutý pro motory se systémem úpravy výfukových plynů podle EURO 4 & 5. Lze použít v dieselových motorech starší i nejmodernější konstrukce. Je rovněž vhodný i pro většinu benzínových motorů (v souladu s manuálem k vozidlu). Podporuje správnou funkci zařízení snižující emise (částicové filtry, EGR…). Splňuje nejnáročnější cykly údržby a požadavky provozu (dálnice, mětský a příměstský provoz…) během celého roku

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 11:20:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
pj2 píše:
on je rozdil zda to mas v naftaku a nebo benzinaku (Miroslav L.).
1. Naftak pracuje pri nizsich otackach.
2. To ECS znaci, ze to je doporucene pro vozidla s FAP (nafta).

1/jak který,pokud tam máš 5-ti kvalt, tak logicky točí víc než z 6-ti kvaltem
2/Total Ineo ECS 5W-30 je dle výrobce v podstatě jediný správný olej bez rozdílu motorizace,viz tabulka.
3/že jsou jiné oleje,které nemají schválení Citroenu je fakt,ale je to jen proto,že ne všichni výrobci mají potřebu platit za to,aby jim to výrobce posvětil
4/Ineo funguje uspokojivě pouze ve vozech,kde nejsou motory příliš zatěžovány,v opačném případě se prostě ten olej spaluje,takže si položme otázku co je pro motor,katalyzátor a FAP lepší vztaženo k životnosti.Olej ochuzený o složky,které jsou pro životnost motoru důležité a který se při provozu spaluje a tenhle bordel letí do FAP fitru nebo normální olej,který plní to co má,tedy dobře maže motor?
Pro ty kdo si o tom chtějí něco nastudovat si můžou počíst zde. http://www.oilspecifications.org/psa_pe ... itroen.php
Další velmi dobrý zdroj je http://www.oleje.cz/forum/ kde se pohybují lidé,kteří o olejích a konstrukcích motorů vědí opravdu hodně a mě i jiným se velmi osvědčilo se jejich radami řídit.
Určitě víc než doporučeními výrobce,který doporučuje takové libůstky jako třeba:
1/výměna oleje po 30 tis.
2/výměna vzduchového filtru a svíček po 60 tis.
3/nebojte se dát v 50km rychlosti 5-ku
a mnoho dalších nesmyslů.Toto je dobré pro lidi,kteří stále chtějí věřit údajům výrobců o spotřebě,požadují nízkonákladovou údržbu vozu(firmy)nebo mění auto á 4 roky.No a pak jsou chudáci ti,co si takovou ojetinku koupí a pak se nestačí divit,co je v poměrně krátké době čeká za opravy. A pokud si snad někdo myslí,že hlavním záměrem výrobce je,aby vyrobil trvanlivé auto,tak je na velkém omylu.Naopak,hlavním účelem toho všeho je,aby zákazík po nějaké době koupil auto nové nebo aspoň určitý objem náhradních dílů.To je prostě byznys jehož hlavním smyslem je vydělat peníze a na koncového zákazníka se bohužel nebere zřetel.


Přílohy:
Oleje_pro_motory_řady_EP.docx [20.2 KiB]
653 krát

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 11:36:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
MotoMoto píše:
Proč jsi přesvědčený že PSA nedoporučuje tento olej když všude narázím na tyto informace:
TOTAL QUARTZ INEO ECS SAE 5W-30 je vysokovýkonný motorový olej s aditivy “LOW SAPS” pro motory skupiny PSA- (Citroen a Peugeot), speciálně vyvinutý pro motory se systémem úpravy výfukových plynů podle EURO 4 & 5. Lze použít v dieselových motorech starší i nejmodernější konstrukce. Je rovněž vhodný i pro většinu benzínových motorů (v souladu s manuálem k vozidlu). Podporuje správnou funkci zařízení snižující emise (částicové filtry, EGR…). Splňuje nejnáročnější cykly údržby a požadavky provozu (dálnice, mětský a příměstský provoz…) během celého roku


Nesmíš holt věřit všemu co se píše :D Vem to logicky,co bude škodit katu více,vyšší obsah sulfátů nebo saze ze spáleného oleje?
Hele,dopisoval jsem si s Citroenem a je to zde někde i popsáno.A na mou otázku,co je tak ekologického na tom,když použiji zmiňovaný ekoeko olej,který se spaluje a ty saze vyletí výfukem ven,mi bylo odpovězeno,že na to nemohou odpovědět.Ono je potřeba si třeba dohledat,podle jaké metodiky se dělají emisní zkoušky nových aut,aby splnily normu stanovenou EK atd.Nejlepší na tom všem je,že když jsem dal do motoru normální olej,tak mi spotřeba paliva navzdory tomu,že ten olej není lehkoběžný,klesla.Možná je to proto,že je ten motor dobře mazán :D a dokonce nevyluzuje takové zvuky jako zde někteří popisují.A také to má svou logiku,co steče s příslušných míst dříve,omaštěná voda nebo olej? Takže pokud tam dáš ten doporučovaný,tak nějakou dobu trvá,než se dostane na příslušná místa a holt to rachtá,klepe atd.Normální olej na příslušných místech zůstane a tudíž jsou jednotlivé komponenty mazány hned po startu. :D
A ještě pro nevěřící Tomáše,já věděl,že to někde najdu,ona se mohla do 1.6 HDI dávat dokonce 10W-40. :D
https://plus.google.com/photos/11044323 ... 8378407927

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 12:35:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
MotoMoto píše:
Proč jsi přesvědčený že PSA nedoporučuje tento olej když všude narázím na tyto informace:
TOTAL QUARTZ INEO ECS SAE 5W-30 je vysokovýkonný motorový olej s aditivy “LOW SAPS” pro motory skupiny PSA- (Citroen a Peugeot), speciálně vyvinutý pro motory se systémem úpravy výfukových plynů podle EURO 4 & 5. Lze použít v dieselových motorech starší i nejmodernější konstrukce. Je rovněž vhodný i pro většinu benzínových motorů (v souladu s manuálem k vozidlu). Podporuje správnou funkci zařízení snižující emise (částicové filtry, EGR…). Splňuje nejnáročnější cykly údržby a požadavky provozu (dálnice, mětský a příměstský provoz…) během celého roku

Já jsem včera dal přílohu od TOTALU. Psal jsem, že ten MC3 není specifikovaný pro PSA. ECS samozřejmě specifikaci má, ale má horší mazací schopnosti než klasický QUARTZ a ta 5W30 je řidčí, než 5W40 a nesnáší tak dobře vyšší teploty. Že má míň popela mě nezajímá, pokud se olej nespaluje. Hustý se spaluje míň než řídký, čehož důkazem je to, že 5W30 ubývá, zatímco 5W40 neubývá. Teda pokud motor už není vyrachtaný. A čím vyrachtanější motor, tím chce ten olej hustší, aby neubýval. Prostě 5W30 nedoporučuju. Platí to, co napsal Míra přede mnou.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 13:11:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Vždyť já dával specifikace ke všem olejům na straně 10,že to někdo nečte je jeho věc. :D Pokud se chce člověk orientovat,tak musí sledovat nové trendy,protože oni už i výrobci přišli na to,že je něco špatně,takže nové specicifikace Acea C3-12 se už opět blíží standardům norem A3/B4. http://www.oleje.cz/forum/zmeny-acea-sp ... t5487.html
Takže závěrem,kdo jezdí krátké trasy,časté starty a chce používat olej 5W-30 a dodržet výrobcem předepsanou normu B71 2290,tak rozhodně ne Total Ineo s C2,ale Mobil 1 ESP Formula 5W-30,který splňuje normu PSA,ale zároveň má i normální HTHS viskozitu.Kdo však jezdí s větší zátěží,neřkuli s napěchovaným autem v létě k moři,či mu motor bere olej,tak jednoznačně 5W-40 avšak s častější výměnou oleje včetně.Ono ta častější výměna platí i v prvním případě,protože olej se při častých startech a krátkých jízdách degraduje mnohem rychleji.Jinak je samozřejmě věcí každého soudruha,co si do svého auta za nemalé peníze naleje. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne pát 06. bře 2015 13:14:12, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 13:12:06 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Děkuji oběma, Mikrovi se omlouvám za chybně přečtený a pochopený příspěvek.
U oleje vycházím z toho, že 98% uživatelů prostě přijede do servisu a tam si nechají vyměnit olej. A neřeší hustotu a podobně. A nedovedu si představit že by výrobce tam doporučoval nějaký méně vyhovující olej.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 13:21:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No já to taky nepředpokládal,ovšem po zkušenostech a získání informací jsem svůj názor změnil. :D Ony jsou totiž servisy mezi mlýnskými kameny.Z jedné strany na ně hudrají zákazníci,kteří nejsou spokojeni s olejovým hospodářstvím svého motoru a na druhou stranu musí ctít oficiální stanovisko výrobce.Naštěstí se snad začíná blýskat na lepší časy,protože od pár lidí vím,že už jim servis sám od sebe nabídl při výměně olej 5W-40.To zase vede k opačnému efektu a lidi se ptají jak je to možné,když mají v servisce napsán olej 5W-30. :D Problém je v tom,že tyto hodnoty jsou teplotní rozsah,ve kterém olej korektně funguje,ale nemá nic společného z vlastnostmi oleje.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 18:11:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Miroslav Lengyel píše:
Problém je v tom,že tyto hodnoty jsou teplotní rozsah,ve kterém olej korektně funguje,ale nemá nic společného z vlastnostmi oleje.


Míro, je to tuším kreslené v každé příručce od auta. Přesně jak říkáš.
Kdysi jsme to také řešil.

Příloha:
sae.jpg [12.89 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2015 18:59:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Poslední příspěvek se necituje,dostaneš od předsedy pašáka. :D I když mám dojem,že poslední dobou ty obsáhlé diskuze nějak nestíhá pročítat. :lol:
No ono se není čemu divit,já jsem se divil také,protože před 5-ti lety(kdy jsem ještě v autech dělal),ještě takové šachy kolem olejů nebyly.Do benzínů se dával minerál nebo polosyntetika,do přeplňovaných nafťáků syntetika. Tohle všechno padlo s příchodem hrůzných emisních limitů EK. S tím se spustila lavina ekokurvítek v autech a s tím se svezly i ty oleje.Takže dnes jsou např. desítky olejů 5W-30 různých specifikací,podle toho,co si který výrobce navymýšlí.No a nejlepší na tom je,že nakonec všichni skončí u normálního oleje,protože tyhle vodičky ta motory neumažou,takže po nějaké době začnou motory brát olej a olej fórum je plné dotazů co s tím.
Bohužel tohle začíná prosakovat i do olejů 5W-40 a jiných,takže co budeme lít do aut v budoucnu nevím. No,naštěstí v Americe(zatím) na tohle prdí,takže se dají sehnat oleje(dokonce za lepší ceny) normální.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 9:59:22 
Offline

Registrován: ned 15. úno 2015 21:13:03
Příspěvky: 35
co si myslíte o tom, dát tam olej dost jiný než doposud?
koupil jsem auto 1,6 HDi 82kW 2010, a mám v motoru nálepku, že tam teď je 0w30.
Já jsem počítal s tím, že budu měnit za 5w40 (mám ho doma nachystaný ještě pro staré auto), ale není to moc velký "šok" pro motor? :D
A další případná otázka, co takhle ten 5w40 použít jako vyplachovací, a třeba po týdnu vyměnit za INEO ECS 5w30?
Honza

_________________
C4GP 1.6 HDi 82kW 2010


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 11:28:07 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ja ted poprve presel z Totalu 5w30 Ineo ECS a Mobil 1 ESP Formula 5w30. Zda se mi motor tissi, ale klidne to muze byt placebo. Daval jsem jej proto, ze ma vyssi vizkozitu nez onen Total a jinak plne splnuje specifikaci vyrobce.

5w40 bych tam nedaval kvuli FAPu. Nebude to totiz low saps olej.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 12:00:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jen v rychlosti a obecně.5W-30 automaticky neznamená,že olej je Low SAPS a 5W-40 bude Full SAPS.
Koneckonců ten Mobil ESP Formula 5W-30 je Mid SAPS.Oleje Low Saps mají být díky svému složení šetrnější vůči FAP filrům a také by měli majiteli přinést úsporu paliva a prodloužit servisní interval.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 12:16:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
HonzaC píše:
5w40 bych tam nedaval kvuli FAPu. Nebude to totiz low saps olej.

A proč tam chceš mít mermomocí low saps? Žere ti to snad olej, že by se měl popelem ucpat FAP? Nebo si myslíš, že auta před rokem 2008 jezdily s FAPem coby urnou?
Znovu zdůrazňuju, že nízký obsah popela ve splodinách je marketingový tah a opatření k uspokojení libida eurokomisařů, který mají takový platy, že si můžou kupovat elektromobily a nebo měnit auta za nový, společně s výměnou oleje. :twisted:
Pokud nechceš dát drahý Mobil, tak klidně dej Total Quartz 5W40 a uvidíš, že motor bude spokojený. A kanystr od oleje neukazuj FAPu, aby neměl mindráky. Co oko nevidí, to srdce nebolí a FAP to jinak nemá šanci poznat, než že mu to vykecáš. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 25. dub 2015 12:32:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ta 5W-30 je řekněme vhodnější při častých startech a krátkých jízdách,naopak 5W-40 je zase lepší při jízdách delších a větším zatížení.Na nějaké LL intervaly zapomeňte,při krátkých jízdách a častých startech měňte olej po 8-10 tis.,v druhém případě 5W-40 max.12 tis.5W-30 max.15 tis. Je to tím,že 5W-40 rychleji degraduje než 5W-30,záleží ovšem na specifikaci toho kterého oleje. Existují samozřejmě dražší oleje než třeba Mobil 1 a stejně drahé oleje,ale lepší než Total.Zde je nutno zmínit jednu věc a tou je velké množství napodobenin olejů věhlasných značek na našem trhu.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz