Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - LPG C4GP pro rodinu s dětma na krátké pojížďky
Právě je ned 24. lis 2024 12:48:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 12:16:41 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Ještě k té ceně LPG, tam bych rozhodně nečekal nějaký dramatický nárůst poměru ku benzínu. Co mohu posoudit tento rozdíl se drží co si pamatuju a mám řidičák tedy od začátku 90tých let. To bych spíš čekal nárůst a vyšší zdanění u CNG.
Co se týče názoru ať motor jezdí na to na co byl vyroben no nevím, výrobci se snaží seč můžou palivo zplynovat, aby nevznikalo nedokonalé spalování. kapky benzínu, nafty jsou tím nedokonalým spalováním a každá kapka ve válci způsobí vznik saze, což u plynu logicky nehrozí, protože už je v plyném skupenství a hoření (výbuch) má parametry dokonalého spalování.
A jak říkám, pokud se udělá vestvaba nová s patřičnými úpravami pochopitelně nevidím problém. Toť můj laický pohled na věc.
Samozřejmě přimazávání a přístřik už je komplikace, která to sráží hodně dolů.

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 16:10:22 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
tak samozřejmě já a někteří sme řešili pocukávaní za studena v benzínovým režimu. Otázka je jestli to je opravdu zástavbou LPG nebo ne. Jestli se pamatuju, tak ty stejné problémy měl i někdo bez zástavby. A tento konkrétní problém se týká více značek at s LPG, nebo bez. A zjistil sem, že každému pomohlo trochu něco jiného(zapalovací lišta, lambda, snímače teplot, nastavení map, klapka atd.) Zdražení lpg by bylo politické rozhodnutí...daně.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 16:23:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
kuntík: Nic proti ničemu jak se říká. :D Samozřejmě se na autě může a taky vysype v podstatě cokoliv.A co se týče té ceny LPG,tak ta je dnes nízká právě díky politickému rozhodnutí,kdy je toto palivo zdaněno méně než benzín. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 17:33:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv: Jak vidím,tak si za chvíli odpovíš sám. :D V jakém stavu auto bude nikdy nevíš a klidně může být to s více kilometry v lepší kondici. ;)
Dělal jsem ojetiny 10 let,takže něco málo o tom vím.Proto dnes každému doporučím,aby koupil auto (pokud pěněženka dovolí) s co nejmenším nájezdem kilometrů,kdy původní majitel ještě nestihl auto zprasit. Bohužel žijeme v době,kdy se spoří na nepravých místech a lidi si koupí auto za bambilión a pak šetří na údržbě kde se dá.Když se pak auto začne sypat,tak ho pustí do světa a nový majiteli starej se.No a pak se dočteš na různých fórech jak je to či ono auto hrozná sračka atd. Nemusím snad zdůrazňovat,že Picasso má pořizovací hodnotu kolem půl mega a tomu odpovídají ceny náhradních dílů.Píšeš,že známý to má už na druhém autě a v pohodě.OK,to druhé je nové a kolik měl najeto na tom prvním? Chci tím říci pouze toto,koupíš si levné auto,aby Ti zbylo na LPG.Při Tvém zamýšleném nájezdu se investice vrátí cca za 3-4 roky.Jenže za tu dobu klidně můžeš nasypat stejnou nebo větší částku do oprav,takže kde je pak ve finále ta úspora?Takže když se pak začnou ozývat brzdy,tlumiče a jiné součásti,tak máš starostí nad hlavu. To nemluvím o dalších součástech,jako jsou různá čidla,ventilátory apod.Zkrátka auto není jen o motoru,ale stárne celé. Zda krátké nebo dlouhé je vždycky na zváženou.Jezdíte na kolech,lyžujete?Pak bude lepší Grand.Já dám dvě kola i do kraťasu a lyže(i běžky) v pohodě také,stačí sklopit prostření sedačku.Kočárek bych asi neřešil,s tím věčně jezdit nebudete. Jinak uvedená cena není konečná,pokud mohu poradit,tak je dobré auto delší dobu sledovat.Je fajn vědět,jak dlouho auto na place stojí. ;) Máš pak mnohem výhodnější pozici pro jednání. :D Auto projet,zvednout na zvedák a pořádně prohlédnout zespodu :!: Mají problém auto zvednout?Otoč se a jdi pryč.Ověřit si případné opravy v servise,kam auto jezdilo.
A ještě co se týče nedokonalého spalování.K tomu dnes dochází hlavně tehdy,pokud neinformovaný jedinec jezdí s podtočeným motorem,v bláhové naději,že se vejde do údajů o spotřebě deklarované výrobcem vozu. :lol:
Tož držím pěsti,ať dobře vybereš a jsi z vozem co nejvíce spokojen. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 19:15:05 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Pokud bude jezdit ty km co tu píše, tak se to 4 roky vracet nebude a to počítám dnešní ceny. A určitě ho opravy LPG za 4 roky nebudou stát co celá montáž. Ostatní opravy s tím se musí počítat i bez LPG a to co ušetří může dát do nových tlumičů. Hele Míro, tobě LPG něco udělalo špatnýho? :D Za 40tis.km se vymění tak dvakrát filtr do 500kč dvakrát emise a čtyřikrát revize, takže sme někde 2500Kč. Pokud se tankuje kvalitní LPG a mění filtr co 15-20tis.tak najezdí s kvalitní zástavbou 100tis. bez větších investic. Samozřejmě pokud by jezdil jako s Formanem 4tisíce ročně, tak to asi moc smysl mít nebude.
Není problém koupit auto s málo km, ale je to jen půlka, která je vidět :lol:
Koukal jsem po autě jiné značky a českej bazarník ho prodával se 190tisíci km a přitom ještě stálo v Belgii se 350tisíci na tacháči. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 20:03:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
kuntík: Asi si nerozumíme,já nikde nepíši,že dá do oprav LPG to,co bude stát montáž. :shock: Napsal jsem,že pokud koupí auto o x desítek tisíc levněji,aby mu zbylo na přestavbu,tak se mu to s velkou pravděpodobností "vrátí" v nákladech na opravy. Tím jsem chtěl říci pouze to,že pokud koupí auto mladší,s méně najetými kilometry,tak nebude muset v dohledné době řešit výměnu některých dílů.A tím jsem nemyslel pouze tlumiče,ale třeba také kotouče,spojku atd. Nebo snad chceš tvrdit,že auto s 60 tis. bude mít mnou vyjmenované komponenty ve stejném stavu jako auto s najetými 150 tis.? Může být,že těch 60 tis.někdo naskáče kolem komína a to druhé to najezdí v delších trasách,ovšem ne po D1. :lol: A co se týče skutečně najetých kilometrů a těch uvedených na tachometru,tak jsem jasně napsal,aby se vyhnul no name bazarům a kupoval auto pouze se servisní historií,kterou si může pár telefonáty snadno ověřit.Co tihle vyčůránci umí s kilometry vím velice dobře,popisoval jsem to zde několikrát.A co se týče plynu,tak jsem to psal již v jiném vlákně.Nechť si každý jezdí na co chce,ale ať má také veškeré informace a ne pouze některé,protože každá mince má 2 strany. ;) Je fajn,že jsi zmínil kvalitní LPG,na netu se najde dost příběhů se zkaženou dovolenou.Taky může být problém někdy s plynovkou zaparkovat,to snad také není žádné tajemství.Co výměna oleje?Pokud vím,tak je doporučeno zkrátit interval na polovinu. Ale pokud chce někdo jezdit s autem jako kolega z jiného fóra či vlákna,cituji:
ke dnešnímu dni po necelých dvou letech nacouráno 64tis km, problémy se nejeví žádné, akorát už pár desítek tisíc km svítí check engine, lambdě se nelíbí složení výfukových plynů... ale na to kálí bílej tesák :P akorát na můj vkus docela žere olej, asi za to může suchý plyn... mezi výměnama litr dolíváme :nevim (polosyntetika castrol 10w40)

Mám podobné zkušenosti: 807, 2,2i LPG, vlastním 5let, celkově najeto 2400000km
Na LPG najeto 90 000km, kontrolka check engine svítí skoro pořád, olej měním po 15 000km, v průběhu dolévám asi 2 litry.

tak proč ne.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 20:07:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
citace z peugeot clubu ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 20:13:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
První je z P-fóra(P-301 přestavěného na plyn),ta druhá od zdejšího uživatele C-Elyseé,s přestavbou na LPG a vlastnícího rovněž P-807.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 20:21:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
sem si rikal ze ten bilej tesak sem uz nekde cetl :P

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 21:20:22 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Miroslav Lengyel:
Vážím si každého názoru, který na něčem stojí, určitě mi debata tady už hodně dala, ukázala co mám sledovat, na co dávat bacha.
Jasně že bych koupil co nejmladší auto s co nejmenším počtem kilometrů, vzhledem k tomu, že se chci vejít do 180.000 i s plynem tam zas tak veliké rozdíly nejsou.
Jestli koupím auto za 150.000 bez plynu, nebo auto bez plynu za 180.000, tak na dražším nevidím garanci lepšího auta. Podle mne můžu mít štěstí a koupit srovnatelné auto za řekněme 155.000 jako za 180.000
Na druhou stranu pokud bych měl štěstí na opravdu dobrej kup za 190.000 bez plynu, tak bych do něj šel s tím že příští rok (vratka daně za manželku na mateřské :-)) bych dokoupil LPG, pokud bych usoudil, že by LPG bylo přínosem, možná by se ukázalo, že nebude LPG přínos, jen rizika.
Ten známej měl plyn na Oktávce tour krátké, nová zástavba LOVATO autorizovaná dílna, spokojenost, projezdili jsme s tím evropu, tankovali LPG v německu, francii, itálii, všude, fakt pohoda a do Savojských alp jsme jeli za babku, celkem na tom za cca 6 let nalítal kolem 80.000 km a žádnej problém, dával nový systém do novýho auta tenkrát a teď taky tentokrát do DUSTERU. Zatím taktéž bez problémů po cca 10.000 km.
Jestli krátké nebo dlouhé to musím zhodnotit až fyzicky co se koukám na tabulkové hodnoty tak je tam rozdíl snad jen 50l, ale od pohledu se mi zdá ten rozdíl větší. Rozhodně potřebuju velikánskej kufr, Jezdíme na kole, lyžujeme, bruslíme, bobujeme, sánkujeme, prostě vozíme strašný množství krámů, proto chci MPV, aby se to tam vešlo. Hlavně chci, aby jízda byla finančně únosná, abych nekoupil auto a pak s autem nejezdil, protože bych jel 200 km a cena by byla 1200 korun, tak radši nepojedeme.
Jsme docela průměrně vydělávající rodina se třema děckama, a splácením hypotéky, jenže už 6 let sedíme doma(jezdíme ČR, ta je jistě krásná, ale chceme i k moři) a začíná nás to štvát. Původně jsme chtěli vrazit 200.000 na umoření hypo, ale po přeúvěrování na 2,1% úrok jsme to změnili, že zas pro změnu nebudeme škudlit, ale zkusíme i žít.

Co se týče ověření oprav v servise to se děje jak? Zavolám do servisu a zeptám se na datum a nadiktuju VIN kod co se na tom dělalo?

Co se týče km nato mi zatím nikdo moc neporadil kupovat C4 GP s přiznanými 200.000 km je už asi docela riziko ne?

kuntík: a jaká je situace teď s tím pocukáváním. Podařilo se to odstranit, nebo sis na to musel zvyknout? To jsi měl starou LPG zástavbu, nebo novou?

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 21:28:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
servis nejka podobne - obcas kdyz sou sikovni a ochotni vyjedou kompletni servisni historii (pak jde i zjistit kilometrovy prubeh mezi opravama)
overeni km Cebie - cca 400kc nebo ted to jde i na www.kontrolatachometru.cz jen je problem ze musis vedet cislo posledni technicke prohlidky

ale stejne jak Cebie neni to 100%
priklad mojeho vozu
Obrázek

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 21:35:39 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
O tom www.kontrolatachometru.cz to vím to už jsem na svém autě testoval. To je prímovní u aut co jezdili u nás.

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. led 2015 0:34:26 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
mě v servise řekl, že komplet historie není možná, že nemá Citroen evropskou elektronickou knížku. Našel mě jen nějaké svolávačky, byly tam tři záznamy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. led 2015 8:11:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv: Tak jestli vozíš takové množství nákladu,tak budeš potřebovat GP určitě a ještě vozík. :D Copak 50l,ale GP je o 12 cm delší,což se někdy hodí.S těmi cenami je to přesně tak jak píšeš,můžeš mít kliku(jako já) :lol: a natrefíš na auto za dobrý peníz.Já dnes jezdím např.UL -Cheb a zpět(350km) za 800,-Kč,když byla cena benzínu nahoře tak to bylo 1000,-Kč.Naposled ještě k tomu LPG,pak už Ti dám pokoj,slibuji. :D Píšeš,že měl v LPG Octavii,ale s jakým motorem?Jestli to byla Tour,tak by to měla být 1.6 MPI,což jiný motor než máme my.Dost velký rozdíl bude,pokud se dá LPG třeba do nového auta nebo do ojetiny.A některá auta jsou už z výroby pro tento druh paliva uzpůsobena.Dle mého názoru jsou tahle alternativní paliva tak trošku sázka do loterie,někdo si to nemůže vynachválit,druhý zatracovat.
K cenám:Já si peníze také netisknu,ale když se podíváš na ceny aut,tak se někdy vyplatí drobet přitlačit a koupíš úplně jiné auto.Já jsem moje současné auto neměl v plánu vůbec kupovat,protože jsem měl XP s 60 tis.,kterou jsou před rokem koupil.Jenže cenovka byla tak lákavá,že když jsem začal počítat,tak mi vyšla lépe ta výměna.Z kilometry je to asi takhle,je třeba zjistit,co vše se na autě dělalo a kde.Jak to udělat jsem už popsal.Může být,že byl původní majitel pintlich a o auto se řádně staral a v dohledné době Tě žádné náklady nečekají. Motor může brát olej,ale také nemusí,to bohužel zjistíš až po nějaké době provozu.Když se něco schruje,tak pak máš auto,které Tě vyjde na ty samé peníze,jako bys koupil auto mladší s menším nájezdem.Takže rada zní,nikam nespěchat,sledovat vyhlédnutá auta atd.A ta slavná kontrola tachometru je opravdu jen na tuzemská auta,u dovozu je k prdu. :cry: Buď to stočí dovozce před STK při dovozu nebo už Turek v Německu,Rakousku atd.A to nemluvím o autech 2 nebo 3 v jednom.Na pohádky o důchodcích co jezdili pouze o víkendu,za slunečného počasí a promáčklém blatníčku o svodidla už snad nevěří nikdo.Tedy moje minulá XP takovou historii měla :D ale já si to samozřejmě v servisu ověřil. ;) Jinak pokud chceš mít jistotu a auto si nechat proklepnout,tak není nic jednoduššího než nechat udělat na vyhlédnutém voze lustraci s fyzickou prohlídkou. http://www.cardetect.cz/ceny.php Stojí to peníze,ale máš jistotu,že kupuješ auto jak bylo vyrobeno,není po totálce atd. A funguje to i jako dobrá kontrola kilometrů,když řekneš bazarníkovi,že chceš udělat tuhle kontrolu,tak uvidíš jak se bude tvářit.Jak se začne kroutit,tak pryč od něj.
P.S.Abyste se nakonec nerozjezdili tak,že pro vás bude lepší nafta.Ono se totiž z tohoto auta špatně vystupuje. :lol:
Edit.Pokud by bylo vše co je uvedeno pravda,tak bych asi skočil do tohoto. ;) :P
http://www.sauto.cz/osobni/detail/citro ... oFrom=list

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. led 2015 10:12:40 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Jen třeba pozor na nepravdivé údaje u bazarníků. Třeba příklad uváděný inzerát. Není tam žádná 4 zónová klimatizace a nemá to automat, ale robota převodovku.
K zjištění km na té stránce ministerstva je škoda, že musí být to číslo technické prohlídky.
Jinak určitě doporučuji GP.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz