Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Lucas Epic vymontovani a repase
Právě je čtv 28. lis 2024 7:00:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 0:10:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
pajazahalka: Jestli PC diag píše tento problém, doporučuji vzít multimetr a přeměřit tzv. referenční vstřikovač. Tzn. jeden ze čtyř vstřikovačů (obvykle první nebo druhý od rozvodů) má v sobě kabel, u rozvodů bude k tomuto konektor. Rozpoj ho a proměř jej multimetrem. Měl by mít odpor cca 100 ohm. Pokud má "nekonečno" (tzn. neukáže se žádná hodnota) nebo jiný údaj (obvykle o dost jiný, tzn. v řádech), je v háji a chce to sehnat tento jiný vstřikovač. Zkus vrakáče, ale strašně blbě se to shání. Nový referenční vstřikovač stojí asi 4 a půl (nebo 6 a půl?) tisíce.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 12:37:56 
Offline

Registrován: stř 02. led 2013 17:03:29
Příspěvky: 4
tak vstrikovacem to neni,to bylo prvni,co jsme si s kamosem mysleli,jelikoz mam jak evasiona tak xm s timto motorem,tak jsme hned prohodily ridici vstrik,xm makal beze zmeny, u evasiona se po chvily problem s volnobehem opakoval,takze zklamani,neminim davat servisum sumy za jejich radoby opravy,kdyz stejne nevi cim to je,to radsi prehodim ty cerpadla jak jsem psal a tohle cerpadlo si necham jako pomnik :( ,kdyby to cerpadlo nekde teklo tak se nedivim,ale je opravdu suche


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 15:16:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Nevím, tohle mi na čerpadlo nepřijde, ale jinak, pokud bys měl zájem, písni mi PM a mohu Ti poskytnout kontakt na pána, o kterém jsem tomto topicu mluvil, ten ti to čerpadlo skoukne. Jinak, předpokládám, že jsi koukal, jestli nemáš přerušený kabel od tohoto vstřiku do ŘJ a že je zdravý konektor? A že ostatní vstřiky jsou OK? Jinak, mě se taky Lucas vysral "z ničeho nic" a nikde nic neteklo. Netěsnost není podmínkou. Co taky čidlo teploty vody pro ŘJ? To je zdravé? Je to to zelené a u P8C je buď za naftovým filtrem nebo pod vakuovou pumpou na levé straně motoru (po směru jízdy). Sám to nevím, protože já ho mám pod vakuovkou v hlavě, ale service.citroen mi ukazuje, že "za filtrem."

P.S. Vstřikovače z Lucase a Bosche, mám za to, nejsou záměnné? Do hlavy i převlečná matice sice sedí, ale nejsem si jist otevíracím tlakem.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 18:01:42 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
pajazahalka píše:
ahoj lidi,mam evasion 2,1td,najeto orig.160tis,nikde mi z cerpadla nic nekape,presto mam zavadu,kterou jsem zde nenasel,motor bezi po na startovani normalne,kdyz to zacne blbnout tak zacne kolisat volnobeh do ty doby az to chcipne a rozsviti se diagnostika teda pokud nepridam plyn,nad 1000 ot. bezi motor jak ma,zadne vykyvy ani skubani,na diagnostice to nacetlo nejakou kogeheraci jehli ci co,jeste napisu ze to zaclo naraz,dojel sem na gp trucku do mostu a po zavodech jsem mel problem nastartovat,kdyz uz chytnul tak hned chcipnul,pak uz sem startoval s plnym plynem,motor se chytnul a ja dojel,problem jen s volnobehem,pokud to nevyresim tak me ceka prendani toho sameho cerpadla z xm a xm dostane bosche,co mam motor v garazi za stare y3,diky za rady


Ahoj páni.
Podle tohoto je to opravdu referenční vstřik,jak říká Michal.Neznamená to ale nutně že je po smrti,bohatě stačí bublina v naftě.Pokud by totiž byl mrtvý,auto poběží doslova"jednou já,jednou ty" za doprovodu černého dýmu.Těžko se od stolu radí,ale tato závada by s kondicí čerpadla teoreticky neměla mít vůbec nic společného.A na výměnu z jiného auta pozor...To že má stejný Epic stejný P/N,neznamená že auto pojede!!!!Dále jak píše Michal,zelené čidlo teploty(je na levé straně v hlavě),ale to Lexia napíše rovnou.Dá se to typnout i na kontrolu tlaku v uzavřené smyčce.
PS:Vstřikovače jsou jiné,v případě záměny za Bosch je tam musíš dát taky.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 23:25:13 
Offline

Registrován: stř 02. led 2013 17:03:29
Příspěvky: 4
tak diky za rady,zadnou zavadu ohledne cidla diagnostika nenapsala,ohledne toho vstriku motor nekouril ani pred ani po vymene rid.vstriku a jak sem psal,pokud neblbne volnobeh tak to bezi normalne,zadne hadani,jen se zeptam co znamena to P/N,jak si psal?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: pát 04. led 2013 11:30:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Lexii nebo jinou PCdiag (resp. paměť závad) nelze brát jako závaznou, ale jen jako orientační. To čidlo, pokud bude mít blbý odpor, ale ještě tudy bude procházet proud, tak se Ti do paměti závad třeba vůbec nezanese. Nehledě na to, že paměť závad Ti ukáže jen zhruba, s čím je problém, ale neřekne Ti to na 100%. Větší vypovídací hodnotu v jakékoli PC diagnostice má spíš sledování live dat. Jako příklad, že diag není zas až tak směrodatná uvedu něco z benzinového motoru. Pokud se Ti v paměti závad ukáže závada "regulace lambda", tak to rozhodně neznamená, že je problém s lambda sondou, ale může být problém třeba na vstřikování či palivovém systému (např. tekoucí vstřik) nebo sání či výfuku (např. přisává falešný vzduch) či ještě jinde, co na to má vliv. Takže Ti stejně nezbyde nic jiného, než vzít multimetr a proměřovat, protože to s tím vstřikovačem nebo čerpadlem nemusí mít vůbec nic společného. Samozřejmě to chce jít jako první po méně pracných (a tedy levnějších) a teoreticky nejpravděpodobnějších scénářích, pak až bych doporučil třeba nechat diagnostikovat čerpadlo, resp. jej měnit. Co když by to např. bylo ve vstřiku, tys měnil čerpadlo, vstřiky nechal a dělalo by to stejně? Nehledě na to, že výměnou na Bosche, co jsem tak vypozoroval z diskusí zde, Ti třeba přestane fachat otáčkoměr (i když jej nepoužívám, mě osobně by to třeba vadilo. :-) ) a spoustu spíš negativních věcí by se Ti dělo. Nehledě na relativní pracnost. To je opravdu nejdřív snazší vzít multimetr a všechno proměřit, pokoukat, jestli není někde jiný problém (např. netěsnost), pak třeba vyndat vstřiky a nechat je prověřit a jako poslední možnost bych viděl tu výměnu čerpadla.

sveskaXM: Tu závadu čidla to napsat nemusí. :-) To čidlo je typu NTC, tzn. s rostoucí teplotou klesá odpor čidla a pokud bude odpor u studeného motoru zhruba stejně velký jako by byl motor teplý, tak to ŘJ nemusí rozeznat. Při vzrůstající teplotě na provozku pak samozřejmě může klesat odpor dál, ECU si myslí, že je motor přehřátý, bude se jej snažit udržet v chodu snížením dávky (a tím i tepelného namáhání atd.)... No prostě to čidlo to napsat rozhodně do paměti nemusí. To by fakt to čidlo muselo být kaput (nekonečný odpor) nebo mít větší odpor, než kolik je vůbec možné, aby bylo stupňů venkovní teploty nebo menší, než na kolik je vůbec možné zahřát vodu v motoru. :-)

Se schválně mrkni sem: viewtopic.php?f=17&t=7356 - Bery C6 píše, že v live datech mu čidlo teploty nasávaného vzduchu píše -33°C a přesto mu ho to nehodilo do paměti závad. :-) A signál z tohoto čidla samozřejmě do ECU jde také.

To, že drtivá většina "profesionálních automechaniků" bere PCdiag potažmo paměť závad jako alfu a omegu všeho a pokud jim to nevyplivne nic nebo to hodí "nesprávný údaj", tak jsou bezradní, to je samozřejmě špatně. Kvalitní diagnostika problému (nemyslím jen na PC "bez umazání rukou"), to abys platil takového automechanika pomalu zlatem a hledal ho snad až na konci světa. :-(

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: pát 04. led 2013 12:57:10 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Napsat ho asi nemusí,nemusíš se ale bohužel ani ničeho doměřit.Mám s tímto veselým čidlem už dvojitou osobní zkušenost(nedávno jsem nabyl Break automat :D ) a jeho problém je ve výrobcem instalovaném kurvítku.Nemyslím tím samozřejmě,že by to snad výrobce dělal schválně :D ,ale čidlo je přikostřeno ke svému tělu pouze tak,že je pod tím plastem kontakt doslova připlácnut a následně zalit plastem-jedno jsem rozkuchal.Závada pak probíhá tak,že je odpor vzhledem k teplotě naprosto v pořádku a mžikově ztratí kontakt a odpor je v prde.i.Nejednodušší metoda je znát odpor při provozní teplotě a takový nacpat do zástrčky,chvíli jezdit a je jasno.Bohužel si hodnotu nepamatuji a momentálně jsem na bytě u babičky,takže nemám ani multimetr.

pajazahalka:P/N je kusovníkové číslo,je na štítku na čerpadle.A souhlas s Michalem,než měnit za Bosch,je lepší si pohrát s tímhle.Navíc jestli jsi blázen jako my,připravíš se o spoustu radovánek s tempomatem a palubním počítačem :D Nezoufej,ten systém se dá zvládnout.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: pát 04. led 2013 14:45:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Při pokojové teplotě má odpor asi 2700 ohm, při 100°C asi 188 ohm. Pokud je průběh snižování odporu lineární, tak by měl mít rezistor při 85° (provozní teplota) odpor cca 660 ohm. Říkám to správně? :-)

Jinak, pokud se přeruší kostra v čidle, už by to tu chybu mělo zaznamenat v paměti závad. Daleko častější ale je, že odejde termistor v čidle a už nemá takový odpor, jaký má mít. Benzinové motory (určitě PSA starší konstrukce) se takto při poruše čidla teploty chovají, jako tento nafťák, ale u nafty si nejsem jist příznaky čidla v pánu.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: sob 05. led 2013 0:30:14 
Offline

Registrován: stř 02. led 2013 17:03:29
Příspěvky: 4
tak dnes jsem udelal pokus na xm,odpojil ridici vstrik,rozsvitila se diagnostika ale motor bezel uplne normalne bez zadnych cukancu a kourivosti,jel sem s tim 20km a vpohode,u evasiona kdyz se mi rozsvitila diagnostika tak hned chcipnul,tak nevim :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: sob 05. led 2013 19:26:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Jestli nebude problém zakopán v tom, že Bosch je čistě mechanický, tedy problém na elektrice jej vůbec neovlivní. Bosch zastaví až při mechanickém problému. Kdežto LUCAS je ovládán plně elektronicky, tedy jakýkoli problém s jakýmkoli snímačem ovlivní jeho nastavení a tím i chod motoru. :-) Ještě aby v tom nebyl rozdíl, když Bosch v podstatě nemá plnohodnotnou ECU, místo toho jen pár relátek v jednom pouzdře. U Bosche byl ten řídící vstřik spíš jen kvůli tomu, že když odešel, tak to dalo signál řidiči, že by asi stálo za to nechat třeba překontrolovat vstřiky, jestli neodcházejí do věčných lovišť. :-)

Tyhle dvě čerpadla vůbec nemůžeš, co se týče techniky v něm a celkově z principu porovnávat. Sice obě dvě mají stejnou funkci a v podstatě i hlavní součásti pracují na stejném principu, ale ta dvě čerpadla jsou řízena úplně jinak a to, že u Bosche po odpojení nějakého snímače ten motor jede beze změny, kdežto Lucas se zastaví, to není správný postup diagnostiky problému. Pokud se Ti v tom nechce vrtat, někomu to dej. Nebo si rovnou vyměň čerpadlo, ale to je skoro stejné, jako vzít na jehlový hřebíček 20kg kladivo. Se sveskouXM jsme Ti tu dali námět na přemýšlení, čím by to mohlo být, nejednodušší je vzít multimetr (jestli ho nemáš, normálně ty levnější stojí okolo 300 Kč, občas se dají sehnat v Kauflandech atd. i levnější v akci) a pustit se do toho. ;-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 21:39:07 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Podle toho co píše má Epica i v XM.Rozdíl bude v tom že já měl tenkrát ještě posunuté ovládání časování...Od té doby jsem to nezkoušel,nebyl důvod.

pajazahalka: Pokud se rozhodneš pro tu transplantaci,rád tě toho pomníku,jak píšeš,zbavím.Mám to taky ve dvou autech a repásek se doma nekazí :)

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 23:36:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak jsem si to přečetl znova, už jsem to pochopil, že má i v XM epica, já tu větu pochopil tak, že tam má Bosche. :-D Přesto to nic nemění na tom, že je lepší postupovat systematicky a neměnit díly bezhlavě. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: stř 17. pro 2014 22:39:12 
Offline

Registrován: stř 17. pro 2014 22:18:04
Příspěvky: 1
Zdravím, pokusím se trochu oživit toto téma ohledně referenčních vstřikovačů atd.. Mám Peugeot 806, 2.1TD 12V, P8C. Čerpadlo elektronické Lucas. Před dvěma týdny se mi začalo stávat, že motor začal klepat, jako kdyby šla nafta se vzduchem. Po chvilce na volnoběh se to srovnalo. Dělalo to na teplém i studeném motoru. Potrubí jsem odzkoušel, žádná netěsnost kudy by to mohlo přisávat, filtr jsem vyměnil byť měl najeto jen 8000Km, dělalo to nepravidelně pořád.. Pak se to jednou už nechtělo usadit, ze zoufalství jsem odpojil konektor od řídícího vstřikovače,(Vstřikovač ukazuje nekonečný odpor, takže je jasně v háji.) a od té doby auto jede jako už dva roky nejelo. Na spodku trošku línější, ale nad 2000 se urve a jede jako prase. Chová se jako moje minulá 306 TD s mechanickým čerpadlem. Motor jde krásně měkce a tiše, za plynem bez díry, a když mu řádně naložím na jedničku a dvojku, ani to nekouří tolik jako předtím. Startuje bezvadně studený i teplý. Co to udělalo se spotřebou ještě nevím, neujel jsem moc.
Takže mám úplně opačnou zkušenost než většina lidí tady. K čemu teda ten řídící vstřikovač opravdu je? Mě asi k ničemu. Jen mám obavu jestli by se něco nemohlo stát s motorem, kdybych jezdil dál bez něj. Ale když se mi nechová nijak nekorektně, tak by se nemělo stát asi nic ne?
Nicméně dnes jsem ho sehnal ve Slušticích za dvojku, ukazuje odpor 103 ohmu. Zkusím ho vyměnit co to udělá, ale vzhledem k tomu jak se auto chová mi to skoro přijde jako zbytečnost.
Co vy kdo na to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2016 23:04:47 
Offline

Registrován: čtv 29. říj 2009 9:32:33
Příspěvky: 28
Bydliště: Bánovce nad Bebravou
Zdravím vás Páni....
Doplním a trochu asi oživím toto vlákno. Nechcem zakladať nové
Takže aj aj musím urobiť niečo s čerpadlom...Motor (XM 2,1TD. r.v.99, 310000 poctivých km)síce štartuje bez problémov aj pri - 15°C otáčky za studena má ca 1000 ot/min ale keď sa trochu už zahreje ,tak na voľnobehu trhá s motorom, kolíšu otáčky a pri poklese otáčok má snahu si pridať a udržať otáčky...tie však stúpnu tak počítač uberie a tak dokola....a niekedy aj zhasol. Problém začal nenápadne...ale po asi mesiaci sa to zhoršilo. Naftový filter a snímač teploty (zelený pod vákuovou pompou) som vymenil. Starý som premeral aj vo vriacej vode - je ok. Vzduchové buliny medz filtrom a čepadlom nie sú. Mám objednanú sadu tesnení pre toto čerpadlo a skúsim povymnieňať tesnenia. Potom napíšem ako to dopadlo,
Budem, rád však za každý poznatok alebo radu.

_________________
Citroen C6 2,2 HDI
Citroen XM 2,1 TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lucas Epic vymontovani a repase
PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 3:45:07 
Offline

Registrován: pon 25. led 2016 11:45:11
Příspěvky: 4
Wengi, napiš jestli přetěsnění pomohlo, mám s motorem naprosto totožný problém (jestli se pokoušet o opravu nebo auto rovnou zahodit). Jediné, co jsem vypozoroval, pokud při vlažném motoru vytáhnu konektor z čidla přehřátí (řídí ventilátor chladiče), volnoběh se uklidní, dokud se motor nezahřeje na provozní teplotu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz