Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - benzinovy motor THP155 a pilotovana prevodovka
Právě je pát 22. lis 2024 17:56:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 08. pro 2014 1:09:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Dobry den, predem se omlouvam za zalozeni noveho tema, ale muj problem nemohu vlozit ani do jiz zalozenych temat, protoze nevim kam jej zaradit.
Mam Citroen C4 Picasso od 5/2013. Zcela novy. Po pulroce provozu, kdy jsem najel asi 15 000 km se mi zacal ozyvat zvlastni kovovy rotacni zvuk, ktery po chvilce jizdy zmizel. Postupne se intenzita zvuku zvysila a take vzdalenost jizdy, nez zvuk zmizel se prodlouzila na cca 10 km. Zvuk vychazi z predni casti vozu a nevim je-li to prevodovkou ci motorem.
Rotacni zvuk roste do automatickehjo odradeni, z jednicky na dvojku a pak zmizi a pote opet narusta do odradeni az k prevodovemu stupni 6. Nezmizi vsak ani po manulnim odradeni.
Auto jsem dal do autorizovaneho servisu a po tydnu ruzne diagnostiky a zkouseni mi jej vratili s tim, ze je vse v poradku a hluk je normalni.
Samozrejme ze neni, protoze se jedna o hluk, ktery je z venku az velmi neprijemny. Pripomina ostry zvuk diesloveho motoru.
Setkal se nekdo s timto problemem ?
Pokud ano a nebo znate pricinu, budu vdecny za jakoukoliv radu.
Dekuji Broda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. pro 2014 11:48:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Za kecy typu, to je normální nebo s tím jsme se ještě nesetkali,bych fakt vraždil. :x Na Tvém místě bych jel do jiného servisu nebo bych je v tom stávajícím zdupal jak siroty. :twisted: Jak může být něco normální,když to do teď nedělalo?Jen se zeptám,na hladinu oleje jsi koukal a je ho v motoru dost?Chybová hláška na Tebe vyskočí až když bude olej pod min.Olej máš pořád ten samý co byl v autě při koupi nebo už byl měněn?V každém případě se nenech odbýt,protože to může být cokoli a aniž bych Té chtěl děsit,tak se může vysypat cokoliv.
Když už jsme u toho děšení :D tak si ještě přečti tohle. http://www.auto.cz/martin-vaculik-o-roz ... esku-70384

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:21:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Dobry den, dekuji za reakci. Veskere servisni zasahy nechavam na autorizovanem servisu. Takze predpokladam, ze olej a jeho mnozstvi jsou v poradku.
Nicmene podivam se jeste na jeho mnmozstvi.
Jeste jednou dekuji.
Broda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:27:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Předpokládám,že se jedná ještě o "starý" model C4? To je ale vcelku jedno,ptal jsem se na olej proto,že pokud máš najeto 15 tis.km nebo více,tak už měl být olej dávno venku.A teď zapomeň na nějaké Long Life intervaly a nesmysly,které se píšou v servisce. ;) Tedy pokud Ti záleží na tom,aby auto dlouho a spolehlivě sloužilo. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:32:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Mam C4 Picasso jeden z poslednich vyrobenych modelu pred nastupem generace II. Z kvetna 2013. Zasadne dodrzuji veskere predepsane terminy servisu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:40:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak je to každého věc čemu věří,ale já po zkušenostech těm kecům o "bezúdržbových" autech nevěřím a pak už je pozdě bycha honit. :D Přečti si tohle vlákno a udělej si obrázek sám. ;)
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:49:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Dekuji za odkaz. Peclive jsem si ho precetl a obavam se, ze problem moho auta nemusi byt mimo vliv oleje. Kovovy rotacni zvuk se neobjevi, pokud je motor zahraty. Tzn. cca po 10 km. Proverim mnozstvi oleje, ale jeho znacku uz asi nikoliv.
Dekuji za podnety.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 15:56:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
V tom tématu ale nejde jen o druh oleje,ale i servisní intervaly,kdy měnit svíčky,filtry atd.Měnit olej po 30 tis. svíčky po 60 tis. prostě nesmysl je.Mnoho lidí se domnívá,že výrobce dělá vše proto,aby jim auto sloužilo co nejdéle,ale ono tomu tak bohužel není.Když jim to konečně dojde,tak bývá většinou pozdě a ta úspora,které tak nadšeně tleskali je přijde pěkně draho.Já samozřejmě netvrdím,že ten zvuk je olejem.Spíše to vypadá na nějakou vůli,která vlivem tepelné roztažnosti materiálu zmizí.Otázka zní,proč ta vůle vznikla? :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 16:17:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Samozrejme souhlasim s Tvym nazorem. Nez jsem si koupil C4 Picasso, mel jsem Fiaty od Punta pres Bravu az po Stilo a nemel jsem jediny problem. Veskere servisni ukony mimo autorizovany servis nepripadaly v uvahu.
K Citroenu jsem se priklonil kvuli jehjo vzhledu a vyhledu z nej a take proto, ze mel za prijatelnou cenu automat. Byt kvazi. Ponekud jsem podcenil jeho spotrebu. Pod 8 litru po meste ani nahodou. Ale to uz je jina zalezitost.
K memu problemu jedna zasadni zmena. Auto uz nevydava rotacni kovovy zvuk hned po nastartovani, ale po asi 200 m se zacne ozyvat a v prubehu jizdy na zarazeny prevodovy stupen slysim tichy rotacni zvuk jak se zvysuje a pak zase klesa. Podotykam jak zvuk tak otacky. Po asi 10 km zvuk zmizi a je vse v poradku.
Dekuji za nazor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 16:54:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak pokud máš spotřebu po městě kolem 8l,tak bych řekl,že si není na co stěžovat. :D Nevím jak je to u této motorizace,ale já mám v TP pro městský provoz uvedeno 10.1l a momentálně mám spotřebu 8l,takže není proč býti mimo sebe. :lol: Spíše jde o to,že se výrobce nebo spíše výrobci,protože to se netýká jen Citroenu,snaží nalákat na takové pitomosti jako je téměř bezúdržbový provoz,minimální spotřeba atd.Do motorů se pak místo normálního oleje,který zaručí dobré promazání všech částí,dává "omaštěná voda".Ta má za úkol snížit spotřebu paliva a měla by přispět k větší životnosti katalyzátoru nebo FAP filtru.Jenže tam je problém v tom,že ten olej se při vyšším tepelném zatížení začne spalovat a začne se tvořit karbon,který začne neblaze působit na jednotlivé součásti.Výsledkem jsou pak věci,které se diskutují v tom vlákně.Snížit spotřebu paliva doporučuje výrobce tím,jezdit v nízkých otáčkách.Tím opět dochází k vyšší tvorbě karbonu a takhle to jde pořád dokola.Pokud chceš jezdit pravidelně do značkového servisu,tak Ti nikdo nebrání,já tam taky občas jedu. :D Olej ovšem dávám už takový,který mi zajistí dobrou kondici motoru.Taky není nikde psáno,že v motoru musí být olej,svíčky atd. uvedený počet km.To je maximální hodnota a pokud budeš chtít,tak Ti olej vymění třeba každých 5000 km.Jinak ještě taková perlička,po koupi auta jsem zjistil,že se ze zadního pravého výdechu ozývá jakési drnčení.Manželka z toho byla na švestku,takže jsem musel vypínat zadní ventilátory.V servisu mi říkali něco o výměně motorku,náročnosti demontáže přední sedačky,pochopitelně za bambilión.Byl jsem u kamaráda co mi dělá servisní práce na autě a tak jsme demontovali sedačku(10min) a málem jsme se potrhali smíchy.V prostoru,kde je ventilátor umístěn,byl kus kartónu z obalu,když se auto vyrábělo a ten se dostal až na vrtuli,kde dělal bordel. Takže do servisu jedu jednou za 2 roky na vyčtení závad a jinak jezdím ke svému dvornímu mechanikovi.Pěkně spolu pokecáme,vím co mi do auta dal za součástky,že to udělal dobře atd.No nic,tak ať Ti to dobře dopadne a s autem jsi spokojený jako já.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. pro 2014 17:05:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Dekuji za podnety a preji vsechno dobre.
Zdravi Broda


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. čer 2015 16:12:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. pro 2014 16:37:40
Příspěvky: 8
Bydliště: Ostrava
Můj problém vyřešen. Spalovací prostor zanesen karbonem. Kupuji benzín zásadně u "slušných" čerpacích stanic a výsledkem je přesto tato velmi a velmi nepříjemná věc.
Kdyby do servisu nepřijela paní se stejným problémem, asi bych měl potíže s uznáním reklamace. Nicméně auto jsem nechal v servisu 14 dní a prozatím jezdí bez problému.
Co bude za rok je asi jasné. Nachystat si 10 000 Kč a nechat motor opět vyčistit. Tohle vědět, CITROEN už nikdy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. čer 2015 16:59:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Budu to psát klidně pořád dokola :idea: tvé problémy nemají nic společného s Citroenem,ale s ekoterorismen ve smyslu přidávání biosrágory do paliva.Kupuj palivo jako j u těch neslušných(ONO,Prima)při každém tankování přidej 2 panáky VIFu,měň olej ne tu srágoru (INEO ECS)po max.10 tis.,využij občas výkon motoru v plném rozsahu otáček a nebudeš muset co chvíli provádět dekarbonizaci motoru.:D Zakarbonovaný motor je důsledkem toho,co jsem zde už popisoval minule a to pomíjím fakt,že THP je přímovstřik,který je jaksi k tomuto náchylnější. A jen pro tvou informací,dekarbonizace motoru(když už k ní dojde) se nemusí provádět ve značkovém servise za bambilión. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. čer 2015 0:42:10 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
To co píše Míra s těma olejema je fakt. Diskutuje se to na mnohých forech. A většinou i najdeš informaci jaký olej použít místo těch ekosraček. A s VIFem taky motoru pomůžeš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. čer 2015 7:47:08 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jenze on je taky fakt, ze motor 1,6THP je totalni pruser a kdyz neni zrovna zakarbonovany, tak se mu rozhodi casovani na rozvodech. Bohuzel :(

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz