Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - LPG C4GP pro rodinu s dětma na krátké pojížďky
Právě je čtv 28. lis 2024 2:52:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 12:06:48 
Offline

Registrován: stř 19. lis 2014 11:02:28
Příspěvky: 17
Ahoj Citroeňáci,
sháním nové auto, zatím to vidím na C4GP a potřeboval bych to ještě probrat.
Musí tam vejít 2 dospělí a 4 děti (věk 7,5,0,0) a to tak, že 3 děti ve druhé řadě a jedno ve třetí řadě, přičemž jedno sedadlo zůstane v podlaze a bude tam aspoň nějaký prostor na kočárek.
Jezdíme hlavně krátké jízdy kolem baráku, typicky já ráno vezu děti škola, školka, pak do práce, po práci něco vyřídím, školka a domů. Odpoledne manželka bere auto, jede do města, dvě tři zastávky a domů. O víkendu sem tam delší výlet, ale jinak mraky krátkých pojížděk, kdy všechno důležité je do 8 km od baráku. Dálnice vůbec, leda jednou za rok na Slovensko. Ročně kolem 13 - 14 000km. Cena do 200000.
Já jsem si to přebral tak, že na tohle rozhodně benzín, klidně i slabší motor a chtěl bych i LPG. Dost lidí mi ale tvrdí, že pro moderní diesel tohle není problém, tak nevím. Se čtyřma děckama je pro mě priorita ekonomika provozu, na sportovní svezení si můžu zajít na motokáry.
Co říkáte na volbu benzínu, případně LPG? A není problém s instalací nádrže do sedmimístného Granda? Kam se to montuje, pod zadkem zvenku?
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 15:06:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
Ahojda, mám GP dle popisu, nájezd km mám velmi podobný i způsob použití. Jsme ted teda pouze tři ale často jezdíme i ve více jak pěti lidech. Pro diesel není problém ten to způsob provozu (na mysli je zřejmě, že na studené časté starty je lepší benzín, ucpávání FAPu a pod), samozřejmě velmi krátké jízdy a studené starty by benzínu možná slušely lépe. Ale v takovéto obsazenosti nevím jak s tím LPG, jak to omezuje prostor, nemám zkušenost. Zadní sedačky po posunutí druhé řady jsou vyhovující pro osoby menšího vzrůstu, či děti, ale delší vzdálenosti nic moc pro normální osoby XXL jako jsem já :-). Co se kočárku týká, asi bude nutné to vyzkoušet. Jinak GP je poměrně prostorné rodinné auto i když třeba Galaxy, nebo Sharan jsou celkově větší objemem a sedadla vzadu jsou plnohodnotná, ale zase se musí vyndavat a ani nevím zda jednotlivě, nebo celá řada. U mne je s GP spokojenost a spotřeba je v popsaném jízdním režimu okolo 6,5l/100km, oproti fabii 2 kombi a třeba toledu, které jsem nedávno střídal jezdíte první třídou, nedá se srovnat prostorem ani komfortem jízdy. Je to můj subjektivní názor, nebijte mne :-).

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 20:32:11 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Já za plynaře ted...auto jsem koupil s LPG z NL. Nádrž je umístěná venku pod autem místo rezervy, budeš muset koupit sadu na defekty nejlépe s kompresorem. Nádrž se dá namontovat cca 54 litrů, tedy bys tankoval cca 40-44litrů. Já mám spotřebu kolem 11 plynu a jezdím převážně po Brně a sem tam kousek za Brno. Na plnou tedy nájezd 360-400km. Motror s LPG problém nemá, jak 1.8 tak 2.0. Spotřeba proti benzínu je cca o 1.5l větší. Sezení v zadu je opravdu nouzovka, musíš si sám vyzkoušet, tuším že tam ale nelze upevnit autosedačku. Nebo spíš není určena k použití sedačky. Pokud koupíš 1,8l budeš mít manuál. Dvoulitr je z BMP6 vyjímečně se dá sehnat s klasickým automatem což by byla lepší volba. Pokud začne BMP dělat neplechu a to se stává už i při 120tis.km jako u mě, tak si odlož 20tis. na výměnu spojkové sady s hydr. ložiskem. Dvouhmoták tam není. Pak se smiř s tvrdostí a hlučností podvozku různým boucháním. Po zkušenosti s Peugeot 406 jsem velice zklamán. I Punto je při přejezdu nerovností klidnější a méně hlučné.
Auto s LPG klidně ano. Jezdím v přepočtu 5.5l+nějakej benzín na starty. Ale musíš si to nechat udělat u zkušených plynařů, kteří vědí co dělají, nechtěj ušetřit nějakou tisícovku u garážníka. Pročti so forum at víš do čeho jdeš a co tě může čekat. Tak štastnou ruku při výběru. Jo a u verze Exclusive nedáš nádrž pod auto páč tam je kompresor pro měchy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 20:32:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
na LPG bacha - nekteri jsou svine (dovozy NL v 90% pripadu), nadrz namontuji do kufru misto sedacky a homologaci provedou pouze na 6 mist

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 20:47:43 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
V Holandsku se dáva standartně systém Eurogas. Je to systém, který se nechá dělat tamní imprtér a pro tyto vozy je už z výroby udělaná přepříprava LPG standartně se montuje s toroidní nádrží pod autem. Pokud ale chce zákazník větší nádrž pak válcová nádrž do kufru místo jedné sesle. Ale tuto variantu sem viděl v době kdy jsem hledal já auto jen jednu jedinou po českých bazarech.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2014 22:30:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 03. led 2014 22:57:26
Příspěvky: 25
Bydliště: Litoměřice
Já mám pod autem nádrž na 63litrů LPG(je fakt, že už docela pod autem kouká) a v Ústí na Tomegasu mi tam nacpou 58 litrů. Na to ujedu od 500 do 630km podle stylu jízdy.

V druhé řadě mám tři autosedačky a vejdou se tam úplně v pohodě. Mám tam 2x Romer Trifix a 1x Romer Safefix což jsou jedny z největších a nejbezpečnějších sedaček.

Do třetí řady dítě také v pohodě. Teď jsem koukal do návodu a sedačka tam může, ale nejsou tam oka ISOFIX. Kočár vedle té rozložené sedačky dáš dobře. Kufr je dlouhý a dáš ho podélně(vyzkoušeno mnohokrát)

_________________
C4 Grand Picasso 1.8 benzín+LPG, 2006
značení skel pískováním VIN kódu
http://www.mojevin.kvalitne.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 13:06:38 
Offline

Registrován: stř 19. lis 2014 11:02:28
Příspěvky: 17
Chlapi díky za informace. Momentálně mám rozjednané auto dovezené z NL s LPG Autogas System. Je to 2007, takže nádrž už asi jenom 3 roky, to asi není moc dobrý kup, co? Chlapík co dělá LPG u nás ve městě mi to taky rozmlouval, že na to nemusí být díly a tak.
http://www.sbazar.cz/hofirekd/detail/8630241-citroen-c4-picasso-18-lpggrand-7mist8xairbagbrzda-v-kopci
Zase jinak to auto vypadá aspoň podle inzerátu docela dobře.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 15:32:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
http://www.sbazar.cz/citroenpicassoc4/d ... 08-fialova

2009 lpg, 89tis najeto, levnější, vybavenější

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 18:26:18 
Offline

Registrován: stř 19. lis 2014 11:02:28
Příspěvky: 17
Jo to taky zkousim, ale bude tam nejaky hacek, ma to maly najezd na to ze je to lpg.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 19:41:26 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
pokud koupíš Holandana, zjisti kde máš nejbližší servis. Pokud vím, tak je v Prostějově kam musím i já, pak někde v Kuníně a Gera v Hradci. Moc jich není a další neznám.
Taky ten systém je z drahejch dílů...reduktor Landi Renzo cca 10000kč, vstřiky Keihin, ty jsou snad kolem 3800 za jeden, ale zase vydrží. Filtr Prins za litr. Jednotka taky tuším kolem desítky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 19:44:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jo a Landi Renzo neumi nikdo seridit :P

radsi koupit benzinaka a predelat na LPG

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 19:52:57 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Jediný co tam není Landi či jinej výrobce je právě software :lol: :lol: To je ten jejich Holandskej Eurogas právě, ikdyž v krabici od Landi, to je fakt. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 20:33:46 
Offline

Registrován: stř 19. lis 2014 11:02:28
Příspěvky: 17
Prostějov by se dal. Je ale fakt, že koupit benzín a předělat na plyn je asi lepší cesta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2014 23:50:27 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
pokud si to chceš nechat delší dobu, tak je to lepší. Tady ti bude končit za tři roky nádrž a to máš nějakých 6 tis. Nedej bože, že budeš řešit reduktor nebo vstřiky. S tím se musí tak nějak počítat. Já s tím holandanem jezdím v pohodě, LPG šlape dobře, ale tak nějak tuším, že mě repas reduktoru nemine. Nicméně řeším potíže s cukáním při studeným motoru kdy se jede na benzín, přepne na plyn e jede jak z praku. :D A nejsem v to sám tady na foru. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 21. lis 2014 15:24:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Já bych to zbytečně nehrotil.Poku budeš jezdit kolem komína,jak píšeš,tak byc nic nevymýšlel a skočil do 1,6 VTI.S tím plynem bys musel nalítat sakra hodně kilometrů,aby se Ti ty investice a starosti rentovaly.A malá rada na závěr,určtitě bych nekupoval auto od nějakého vykuka na dvoře nebo u benzínky.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz