Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je úte 26. lis 2024 4:18:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 20. srp 2014 23:06:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Bože, Bože! To je pořád dokola. Čistidlo je k ničemu, cerin je nerozpustný. Jenom voda a pára, v nejhorším jenom voda. A hodně dlouho to trvá, než začne téct čistá. Je potřeba to tam prát pod tlakem a střídavě z obou stran, jedna hodina není moc. Odpad umí zlikvidovat profi myčky a některý servisy. Doma neprat, jezdí se s tím právě k těm profíkům. Když se do toho pustí někdo sám, tak může být za tři hoďky hotovej i s montáží a zaplatí jen za aditivum, který by se muselo stejně koupit i k novýmu, nebo repasovanýmu FAPu. Takže čištění zadara. Kdo napíše, že je to stejně drahý jako repas, nebo jako FAP OFF, tak je guma.
Nevýhoda?
No že se to bude muset za nějakých 100 až 200k km dělat znova. Podle typu FAP a podle stylu ježdění.
Výhody?
Proti FAP OFF - není to zásah do konstrukce ani do softwaru auta, nikdo mi s tím nezakáže jezdit, mechanik se nebude věšet, až bude řešit problém na motoru, nesviním do ovzduší, cena.
Proti repasu nebo výměně za nový FAP - cena.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 8:56:00 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Tu je filter na moje auto:

http://www.ebay.co.uk/itm/PEUGEOT-307-C ... 0823569588
alebo tu o nieco lacnejsi + 20EUR postovne:

http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diesel-P ... 1c43e605bd

Ten filter nie je az taka draha polozka, a v mojom pripade ten repas asi sa neoplati... ;)

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 10:08:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
No já bych se dovolil opřít o názor MIKRA , že s ohledem právě na cenu a následný průběh km , se to oplatí skusit vyčistit .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 10:19:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
To určitě. Minimálně jednou to zkusit vyčistit. Když to uděláš sám, tak to nestojí skoro nic. Jenom práci a něco do kapsy na čističce. Aditivum se musí koupit tak jako tak. Takže v případě neúspěchu nebo nespokojenosti nic netratíš. Koupit si ho můžeš kdykoliv a čím později to bude, tím bude i cena nižší. Vždyť ještě před rokem se to pod 10.000,- Kč skoro nedalo sehnat.
Na druhou stranu, někdo nemá hluboko do kapsy a nějakých pár tisícovek mu za tu práci a starosti nestojí. To se dá pochopit a pak není třeba se tady o tom rozepisovat.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 10:52:55 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Suhlasim, vyplach je jednoznacne lacnejsi, ale skor ci neskor ta vymena (repas) musi prist. Neviem aky drahy je repas, ale osobne by som kupil ten novy na ebay ked uz k tomu dojde.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 12:49:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
OK, jen doporučuju před koupí na ebay projednat celou věc s odborníkem, aby se ti nestalo, že ten FAP bude mít nějakou malinkou odchylku a nepůjde ti namontovat, nebo nebudou pasovat trubičky apod. Přecejenom je jich spousta typů a to, že někdo někde napíše, že se hodí i pro tvoje auto, ještě nemusí být tak docela pravda a možná by to bez úpravy nemuselo fungovat. Víme jak to u obchodů přes internet chodí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 15:33:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Ano napsal si to hezky "Odpad umí zlikvidovat profi myčky a některý servisy"
Ale pochybuji, že Ti dovolí si u nich proplachovat filtr. A ještě k tomu třeba 2hodiny.

Ten nejobyčejnější tlakový čistič. má průtok cca 6ltr/min. Spočítej si to tedy za 2hod. Kolik to je litrů.
To množství od Tebe nevezme žádný servis, nebo myčka. Na to zapomeň.

Jak jsem psal, přikláním se k renovaci, tj čištění.
Ale 99% lidí, kteří si to budou dělat sami, tu vodu pustí do kanálu.

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 16:19:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nevidím důvod, proč by na myčce aut měli mít něco proti tomu, aby sis tam umyl i něco jinýho než auto. Mechanici, kteří se mimo jiné zabývají i čištěním FAP a který znám osobně to dělají v myčce. Jasně že ne na pásový myčce někde u Globusu, ale na ruční myčce. Prostě kdo chce, ten si něco najde.
Ale nikdy jsem nikomu neradil, aby si to dělal sám. Vždycky píšu, že je lepší si to nechat udělat od někoho, kdo to umí a kdo je na to zařízenej.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 21. srp 2014 20:49:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Jestli to mechanici kteří se mimo jiné zabývají čištěním FAP, dělají v myčce tak to je super.
Vlastně i pokud se mimojiné zabývají výměnou pneumatik, tak je mohou foukat na benzině, protože tam mají kompresor.
Nechci se tu ale hádat po netu. :)

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2014 17:42:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Zdárek tady,
tak dnes jsem se dokopal k rozdělání FAPu s kámošem mechanikem - rozdělání samotného fapu bylo v celku v pohodě,povolení předního štítu-povolení čidel a hadiček,spony u vlnovce.Potom nasledovalo povolení oné spony která obepína samotný fap který je ještě zacvaknutej v drážce, potom následné vytáhnutí,jsem překvapen jak všechny matky šrouby a vše kolem co dělá spoj šlo krásně povolit a nebylo nic zrezlé ,,, na to že tam jsou vysoké teploty a může to nějak oxidovat ,,, asi největší problém byl vytáhnout přední štít ven - musel jsem sundat příčku na které je připevněná sahara s chladičema a malinko ju vyhnout aby byl prostor na vytáhnutí předního štítu - no a potom šel i krásně ven zadní štít co je u bloku motoru - štíty jsem sundával k vůli výměně mazací trubky k turbu,,,prevence,,,když už je to rozdělané.

Od hlášky jsem ku podivu ujel cca.4000Km tak že pokud hláška vyběhne je zřejmě ještě mnoho času na totální ucpání protože regenerace u mně fungovala dál,,,jediné co jsem si všimnul že motor měl častěji trochu dunivější projev a asi bylo i autí takové jako trochu línější - nevím je to asi i spojený klamavej pocit vůči info hlášce co tam je,něco jako opačné placebo. :lol: - spotřeba a vše kolem byla stejná,možná i něco málo větší hranice nad rysku oleje v měrce - kde se uvádí že při časté regeneraci může něco málo nafty vlítnout do oleje - jak píšu neví vše se to udává za asistence hlášky - možného pnebezpečí přicpání Fapu - :shock:
Olej pochopitelně budu také měnit už mám i na výměnu čas.

Prostě rozděláno vytáhnuto a dáno na průplach známému co už takových pár udělal a dodnes fungují,,,jeden na něm už má najeto cca.50000Km tak doufám že i u mně to bude OK.
Pokud ne jsem rozhodnut koupit novej a bude pokoj,je to taková poslední šance starému filtru,třeba do nucené výměny za novej cena víc klesne za pár měsíců a pak už nějaké čištění do budoucna se vůbec u jiných řešit nebude.
Vykuchání nepřipadá u mně v ůvahu !!! :twisted:

Po vyčištění a zpětného nahození sem potom písnu jak to facháááááá....

...jenom dotázek pro ty co to již sundávali,,,všimnul jsem si že na horním konci fapu je těsnění a kolem fapu kde ho stahuje svorka také,jsou jako by kovova s pletených drátků,oboje je mám v pohodě a bez porušení,musí se měnit ? a nebo jste to dávali zpět ? :shock:

...podělím se něco málo i s fotkama - mám jich i víc co kde a jak,prosím ale návod dělat nebudu raději popíšu e-mailem nebo telefonem. ;)


Přílohy:
stav tacho ujetí po hlášce.jpg
stav tacho ujetí po hlášce.jpg [ 115.84 KiB | Zobrazeno 17486 krát ]
katalizátor před sundáním.jpg
katalizátor před sundáním.jpg [ 181.92 KiB | Zobrazeno 17486 krát ]
vnitřek fapu před čištěním.jpg
vnitřek fapu před čištěním.jpg [ 149.59 KiB | Zobrazeno 17486 krát ]
fap venku.jpg
fap venku.jpg [ 123.77 KiB | Zobrazeno 17486 krát ]
spodní holendr se sítkem.jpg
spodní holendr se sítkem.jpg [ 190.56 KiB | Zobrazeno 17486 krát ]

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 19. zář 2014 18:15:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj j.pajinek 8-)
Tak jsi se do toho dal co se týče těch těsnění tak je dej klidně na zpátek pokud není porušené není problém jinak uvidíš sám záleží jak ti ho vypláchne ale já po těch km ho radši vyměnil ;) a zatím OK.

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 25. zář 2014 22:13:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...pánové kdo jste měnil trubku mazání oleje k turbu,,,
,,,dotázek je k vuli tomu jestli mám do ní nalejt olej aby potom turbo než se natlakuje nejelo na prázdno a nebo to na těch pár sekund vydrží než se natlakuje trubka,,,problem je v tom že chci měnit ještě při tom olej tak že se to i odtlakuje tím co vyteče olej a naliju tam novej-tak že chvilku bude trvat než novej olej nateče všude kde má. :shock:
...no a co říkáte na pročištění přípravkem na čištění motoru a usazenin z oleje - TEC2000 Engine Flush - co se leje do starého oleje kde se auto nechá nastartováné cca.20minut a pak se olej vyleje a naleje se novej. :?:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 26. zář 2014 1:31:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Odpojíš vstřiky a točíš motorem, startuješ. Bez vstřiků nechytne, turbo se neroztočí a olej se natlakuje. Stačí pár sekund a je namazáno. Pak vstřiky připojíš a nastartuješ. Pod přepad mazání turba, pod tu vratnou trubku si dej lahev a nech za chodu motoru na volnoběh vytéct asi 4dcl oleje do flašky. Mělo by to téct asi 4dcl za 1minutu. Jinak je to na výměnu čerpadla. Tím se ujistíš, že to maže. Takže to musíš dělat před připojením výfuku, jinak se tam nedostaneš. Předem je ale potřeba sundat vanu, všechno v ní vyčistit, sítko, mazací trubička, pokud nedáváš novou. Pak teprve dát vanu zpět, nalít olej a startovat s odpojenýma vstřikama. Nejčastější rada mechaniků je, že když na 1.6 odejde turbo, tak by se mělo dávat i nový olejový čerpadlo. A když někdo vymění turbo jako běžnou součástku a jede, tak většinou to turbo dlouho nepřežije a brzy se mění znova. Pak lidi reklamujou turbo a ono to bylo nekvalifikovanou výměnou.
Karbon nerozpouštěj, nevidíš do toho, co se kde uvolnilo a co by se tím mohlo ucpat. Jen ve vaně. Oleje mají aditiva a tak se karbon moc netvoří. Kromě 1.6. Ta jezdí karbonem mazaná. :lol:
Pokud měníš jen trubičku a ne celý turbo, tak taky všechno vyčisti a natlakuj to s odpojenýma vstřikama.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 14:41:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...tak pánové výzva přijata...

...v pátek vše smontováno,,,a to mnou samotným-jsem čekal kolik zbude šroubků,matek atd.- :lol: ,,,filtr krásně čistej jsem 3x doma ještě přejel horkovzdušnou pistolkou až jsem ruku na něm nemohl nechat,trochu se zněj přeci jenom něco ještě vypařilo ale jinak se zdál bejt suchý,,,v pondělí naplněn chemiou v uterý vyplách cca.2hodinky horkou vapkou pak dán na teplovzdušné kotle kde byl do čtvrtku já potom ještě provedl dosušení onou horkovzduškou,v pátek proběhla ,,,mnou,,, montáž na zpět - a řeknu vám klobouk dolů před těma co to dělaj ze země ležení pod autem na heveru -mazací trubka daná nová včetně podložek,sítko v šroubu ponecháno.
Při rozebrání trubky staré jsem měl sítko krásně čisté,,,asi nebyla nutná výměna trubky ale pro jistotu je tam nová,,,u nového šroubu je sítko delší a prej už by neměl bejt problém v zanášení,,,ale problém byl hlavně způsobován překračování hranic výměny oleje a hlavně v tom ,že v zahraničí něměly toliko problémů s ucpáním to prej až u nás kdy si koupil někdo auto z druhé ruky nevěděl koliko má najeto olej a jaká je tam specifikace tak - jako zde i jiných členů - laborovala co tam dát za olej,potom nastaly sraženiny,karbon a bůh ví co ještě,pak se sítka ucpávali a turbo šlo do háje.
Při tom ještě provedeno profoukání stlač.vzduchem katalizátoru a řeknu vám že z něj vyletělo hodně bordelu. :lol:
Mám pocit že j sem pro kat a fap udělal již dost a doufám že bude vše funguvat jak má.

Kalkulace.
Chemie cca.500kč - vím že není potřebná ale byla dána.
Čištění cca.2hoďky vapka, půl litr slivovičky tomu co to dělal - bratránek co dělá v Peugeotu.
Mazací trubka 1000kč
Šrouby a měděné podložky 500kč
Práce v dílně na zvedáku a stání týden auta u dilny ...zatim nevím ale bude to nejspíš také slivka.-je to známej a na oplátku dělám i něco já jemu.

...zatim vše funguje,koncovka je stále čistá akorát mírně vlhká-to se asi ještě vše vypařuje-tak doufám že to bude OK. ;)

..teď ještě diag.na nastavení fapu a bude vše dokončeno.

...něco málo fotek přidám a všimněte si těch sítek jaké jsou tam rozdíly.


Přílohy:
měděné podložky.jpg
měděné podložky.jpg [ 155.44 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]
starej šroub se sítkem.jpg
starej šroub se sítkem.jpg [ 230.81 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]
novej šroub se sítkem.jpg
novej šroub se sítkem.jpg [ 135.58 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]
nová trubka mazání turba.jpg
nová trubka mazání turba.jpg [ 121.62 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]
čisťounký u kolena.jpg
čisťounký u kolena.jpg [ 90.96 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]
čisťounký FAP.jpg
čisťounký FAP.jpg [ 188.2 KiB | Zobrazeno 17369 krát ]

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 17:27:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
A kam putovala voda kterou si čistil 2 hodiny FAP filtr?
Nechci rýpat, jen se ptám. ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz