Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C-Elysée 1,2 VTi
Právě je pát 29. lis 2024 4:03:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: stř 03. zář 2014 10:31:11 
Offline

Registrován: sob 25. úno 2012 21:28:29
Příspěvky: 12
To je právě ten problém. Toto auto v poměru toho jakou techniku, velikost, vzhled atd. nabízí a za jakou cenu, nemá dle mého názoru srovnatelnou konkurenci. A o peníze jde vždy až v první řadě ;)
Asi budu muset oželet "pádýlka".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: stř 03. zář 2014 20:23:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 19:45:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Polsko
Hello colleagues, welcome from Poland :-)
I placed the order to Peugeot 301 1.2 ETG Active with several additional things e.g: bluetooth with c-display, rear sensors, seat heating, cruise control and alloy wheels 15.
Dealer told me, that will deliver car to me 30 September, I hope !!
I read this topic since several weeks, because polish internet absolutely HAS NOT informations about C-Elysee/P301 1.2 VTI with ETG gearbox.
I would like give information about differences between versions 1.2 VTI. In C-Elysee/P301 has EB2M 72HP, this engine does not have a phaser camshaft intake and exhaust. It most important difference to stronger engine EB2 82HP which is Peugeot 208 equipped.
Secondly small difference between EB2M and EB2 engine is thermostat, 1-way simple in EB2M, and 2-way in EB2.
Link: http://peugeot301.fr/moteur-1-2-vti-72- ... er-complet
Many thanks for this interesting topic and for dyno measurement link, 78HP/125Nm sounds very interesting and optymistic !
I translate from ENG to CZ by google translate, however I don't know how will be result :-)
Cheers !
Andrzej

Dobrý den kolegové, vítejte z Polska:-)
Položil jsem rozkaz Peugeot 301 1,2 ETG Active s několika dalšími věcmi, např: Bluetooth s c-displejem, zadní senzory, vyhřívání sedadel, tempomat, a kola z lehkých slitin 15..
Dealer mi řekl, že bude dodávat auto mě 30. září doufám !!
Četl jsem toto téma již několik týdnů, protože polština internet absolutně nemá informace o C-Elysee / P301 1,2 VTI s ETG převodovkou.
Chtěl bych Vás informovat o rozdílech mezi verzemi 1.2 VTI. V C-Elysee / P301 má EB2M 72HP, tento motor nemá příjem phaser vačkové hřídele a výfukových plynů. To nejdůležitější rozdíl oproti silnější motor Eb2 82HP, který je Peugeot 208 vybaven.
Za druhé malý rozdíl mezi EB2M a EB2 motoru je thermostat, 1-způsobem jednoduché EB2M, a 2-způsob, EB2.
Link: http://peugeot301.fr/moteur-1-2-vti-72- ... er-complet
Mnohokrát děkuji za toto zajímavé téma a pro měření dyno link, 78HP/125Nm velmi zajímavé a optymistic!
Překládám z ENG do CZ použití google translate, ale já nevím, jak se bude mít za následek:-)
Na zdraví!
Andrzej

_________________
Peugeot 301 1.2 ETG Active :-)


Naposledy upravil walczy dne stř 03. zář 2014 20:54:21, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: stř 03. zář 2014 20:35:13 
Offline

Registrován: sob 26. dub 2014 17:44:37
Příspěvky: 30
Cześć Walczy,

thank you for your valuable post. Hope you will stay with us and share your experiences with your new car:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 6:29:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 19:45:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Polsko
Yes, I will be here, especially for Ipetrk, because he is only one in world's public internet ;) who writes experiences C-Elysee/P301 1.2 with ETG gearbox, them are very few. Dealer told me, that me 301 with ETG will be probably first in Poland.

_________________
Peugeot 301 1.2 ETG Active :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 8:56:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
==>walczy: My dealer here in Czech republic told me the same thing. That I'm probably the first customer with c-elysée with 1.2 VTi ETG. But few weeks after I placed the order I saw some ads to this car.
For me it's absolutely unbeatable combination. Combination of engine and ETG provides smooth and comfort drive.

It looks like the Citroen make some steps forward to much better gearboxes. I had an experience with BMP (older version of ETG), and ETG is much better. And yesterday I read an article about C4 Grand Picasso with 2.0 BlueHDi with AT, and test drivers were fully satisfied with that AT gearbox.

Thanks for your post about diferences in engines.


_________ČESKY_________
Dealer mi tvrdil to samé. Že jsem pravděpodobně první zákazník s c-elysée s 1.2 VTi ETG. Ale už pár týdnů po objednávce jsem viděl pár inzerátů na to samý auto.
Pro mě je to naprosto nepřekonatelná kombinace - motor s ETG zajišťují příjemnou a komfortní jízdu.

Zdá se mi, že Citroen se posouvá dopředu, co se převodovek týká. Mám zkušenost se starším BMP a ETG je o dost lepší. A včera jsem četl recenzi na C4 Grand Picasso s 2.0 BlueHDi s automatem. Recenze byla dost pozitivní a s automatu byli docela nadšení.

Díky za tvůj koment k rozdílům v motorech.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 9:54:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak ten rozdíl ve výkonu není v softwaru, ale v konstrukci motoru. Podobné je to i u 1.6 VTI pro tento vůz, tam je společný pouze obchodní název pro motor. Jinak má motor rozvodový řemen a ne řetěz a variabilní nastavení ventilů jen na straně sání. Jinak je to původní motor 1.6 16V z Xsary.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 04. zář 2014 16:25:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. zář 2014 19:45:08
Příspěvky: 5
Bydliště: Polsko
ENG
==>Ipetrk, my way to P301, was similar to yours way. I planned car with automatic gearbox below price 50.000 polish PLN (about 320000 CZK), however market has not cars for me. I could buy, but didn't want small cars e.g Kia Picanto, Skoda Citigo....etc. I needed family car with capacity, people space and small fuel consumption, so when Peugeot 301 ETG appeared in the polish market, I ordered him !
I wanted Citroen car, because I use C5 since 8 years ago, however Citroen have not place C-Elysee with ETG on polish market, 1.2 is available only with MT manual gearbox, so I rejected, I didn't wanted 1.6 VTI with classic 4AT automatic gearbox for the same reasons as you. Fuel consumption in city 1.6 4AT is 3 liter more than 1.2 ETG5. So, finally I ordered Peugeot.
Before and later, I did read in internet all tests about cars with ETG5 and ETG6 gearboxes. Many test was a negative, however I saw test-persons expect speedy gearbox as Mc Laren or Porsche, but I expected look in normal, ordinary, everyday driving. So, your topics and posts on this forum is valuable for me because, you write experiences in normal ordinary driving.
Cheers for you, and for all.
Andrzej

CZ (sorry, google translate)
==> Ipetrk, moje cesta k P301, byla podobná té vaší cestě. Plánoval jsem auto s automatickou převodovkou nižší cena 50000 PLN (asi 320000 CZK), ale na trhu nemá vozů pro mě. Jsem si mohl koupit, ale nechtěl malých automobilů např Kia Picanto, Škoda Citigo .... atd. Potřeboval jsem rodinný vůz s kapacitou, lidé prostorem a malou spotřebu paliva, takže když Peugeot 301 ETG objevil na polském trhu, ho objednal jsem!
Chtěl jsem Citroen auto, protože já používám C5, protože před 8 lety, ale Citroen nemají místo C-Elysée se ETG na polském trhu, 1,2 je k dispozici pouze s MT manuální převodovkou, tak jsem zamítl, já jsem nechtěl 1,6 VTI s normální 4AT převodovka ze stejných důvodů jako ty. Spotřeba paliva ve městě 1,6 4V je 3 liter více než 1,2 ETG5. Tak, konečně jsem si objednal Peugeot.
Před a později jsem četl na internetu všechny testy o automobily s ETG5 a ETG6 převodovek. Mnoho test byl negativní, ale viděl jsem zkušebních osob očekávat rychlou převodovku jako Mc Laren nebo Porsche, ale očekává, že se podívám do normální, běžné, každodenní jízdy. Takže, vaše náměty a příspěvky na tomto fóru je cenná pro mě, protože píšeš, zkušenosti v normálním běžném řízení.
Zdraví pro vás a pro všechny.
Andrzej

_________________
Peugeot 301 1.2 ETG Active :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: sob 06. zář 2014 10:23:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 06. zář 2014 9:56:22
Příspěvky: 15
Bydliště: Nový Bydžov
Tak máme objednáno, snad bude vše připravený na příští týden. Bílá barva, výbava Exclusive, ale bez tempomatu. Nahrazujeme manželčin Renault Thalii r.v. 2002 (1.5 Dci). A manželka mu říká Eliša.

_________________
Renault Megane Generation 1,6 - 2010
Citroen C-Elysée 1.2 VTi - 2014


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: ned 07. zář 2014 10:44:23 
Offline

Registrován: ned 17. srp 2014 18:40:13
Příspěvky: 54
Tak to máme úplně stejný. Taky mám Renaulta Thalii a před měsícem jsem koupil Elysee bílou Exclusive. Jo a tu Thalii mám modrou :-) .
Když srovnám obě auta tak Elysee je určitě o třídu výš a hlavně Thálie o proti ní vypadá jak ošklivé kačátko, ale né ve všem je na tom Thálie o dost hůře .
Hlavně v jízdních vlastnostech, kdy Citroen při rychlosti nad 100 km začíná být dost nestabilní, hlavně při jízdě po rovině kdy musíš volantem dost korigovat směr jízdy, a pokud jsou na cestě vyjeté koleje začíná zadek auta plavat už i při nižších rychlostech.
Motor Citroenu, když víc vytáhneš do otáček je o dost hlučnější (možná je tím typickým zvukem tříválce), naopak při běžné jízdě je tišší. Ale hlavně je o třetinu úspornější než motor Renaultu a přitom od prvního do třetího rychlostního stupně je živější.
Hluk uvnitř auta je nižší protože Citroen o hodně lépe zvládá nerovnosti a výmoly a má i lepší aerodynamiku. Pouze anténa u Citroenu při rychlejší jízdě dělá takový nepříjemný kovový pískot ale to lze vyřešit přidáním gumové podložky na závit pod anténu (tu jsem udělal uříznutím asi 2 mm kousku hadičky od kompresoru).
Já jsem s Elysee velice spokojen a nebýt těch horších jízdních vlastností při jízdě po rovném úseku a dalších maličkostí ( chybějící čalounění, zadní opěrky hlavy) neměla by za tu cenu žádnou chybu. A lidi kteří Elysee vidí poprvé, to mají za auto s cenovkou přes půl milionu korun.
Jo a ještě něco radši nepoužívej klakson je hroznej a lidi co vidí Elysee poprvé, to mají za auto s cenovkou Trabanta :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 18:21:49 
Offline

Registrován: sob 26. dub 2014 17:44:37
Příspěvky: 30
Také jsem měl možnost jet i Thalií (1,2, tuším 55 kW) a absolutní souhlas se vším, co napsal Michalis. Každopádně celkový dojem z C-Elysee je někde úplně jinde než z Thalie, takže věřím, že kdo koupí Elyseé místo Thalie neprohloupí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: pon 08. zář 2014 22:25:04 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Renault bych si nekoupil už kdyby jen kvůli znaku :D jezdit s p.cou na kapotě :D chce odvahu :D

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 9:44:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
==>walczy: I guess that lot of reporters didn't get the real meaning and price of that car. They tested it and then wrote about it like a comparison of c-elysee and premium cars. Slow gearbox, bad that thing, bad this thing... Of course that when I'm a driver of Audi A6, I probably found c-elysée as a lowcost car. But it's necessary to compare comparable. Especially in Czech Republic everyone wants to compare c-elysée with Skoda Rapid. By my opinion elysée is nicer, and in many thing better than Rapid - but theres one great fact - c-elysée is more than 50 000 CZK cheaper in comparable variant.
For that price c-elysée is the best car on market.

Myslím, že hodně recenzentů nepochopilo pravý význam tohodle auta. Otestují ho a pak o něm píší, jako by ho porovnávali s prémiovými auty. Pomalá převodovka, blbý tohle, blbý tamto... Jasně, že když je někdo zvyklej na Audi A6, tak mu bude připadat c-elysée jako klasickej lowkosťák. Ale je důležitý porovnávat porovnatelný. Hlavně v Česku má každej potřebu srovnávat c-elysée a Rapida. Podle mě je c-elysée hezčí, v mnoha ohledech lepší, ale hlavně je o víc než 50 tisíc levnější za srovnatelnou výbavu. Za tu cenu je c-elysée nejlepší auto na trhu.


==>Luba 2: Gratuluju k výběru! Doufám, že budeš spokojenej a auto bude dobře sloužit.

==>Michalis; H03: Co tam máte za kola? Já mám 16' disky - gumy šířka 195. Zajímá mě to, protože vámi popisované charakteristiky mi prostě úplně nesedí, tak si říkám, jestli to nemůže být třeba užšíma gumama... Jak jsem psal v postu na první stránce, vím, jak jezdí prémiová, nebo výkonnější auta, takže s těmi srovnávat elinu nechci. Ale že by byla nad 100 km/h nestabilní? Víte, že s autem jezdím i rychleji, že ho po okreskách protáhnu určitě nad 100 km/h, a na dálnici, kde to šlo jsem jel i přes deklarovanou maximálku. Rozhodně mi přijde do nějakejch 140 km/h v pohodě. Jasně, to auto je lehký, což je zásadní charakteristika, ale dlouhej rozvor dělá svý. Mám najeto přes 8000 km, z toho asi přes půlku po dálnici a pocit nestability jsem v autě zatím nezažil.
Jsou v podstatě jen dvě věci který mi na jízdních vlastnostech vadí. Na dálnici je docela náchylný na boční vítr a pak odskakování zadku v zatáčkách. Když najedete rychleji do zatáčky a je tam roleta (řada příčných nerovností za sebou), tak se zadek rozeskáče a chce odejít ze zatáčky.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: úte 09. zář 2014 18:44:36 
Offline

Registrován: sob 26. dub 2014 17:44:37
Příspěvky: 30
Taky mám "Bostonské" 16-ti palcové kola. Abych to dobře popsal, auto určitě nelítá po silnici ze strany na stranu aniž bych chtěl, ale oproti jiným autům se kterými jsem jezdil tam prostě určitou nestabilitu cítím. Nicméně auto vždy jelo směrem kterým jsem chtěl, tak to zas tak neřeším... na to moje ježdění... :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: stř 10. zář 2014 15:32:55 
Offline

Registrován: ned 17. srp 2014 18:40:13
Příspěvky: 54
Mám kola 15 185. Možná to je kolama, prostě v určitých případech cítím že zadek auta jede jiným směrem, něco jako malý smyk, a volantem musím mírně kontrovat. Taky jsem původně chtěl 16, ale vybral jsem nakonec 15, kvůli pro mě hezčím diskům


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 11. zář 2014 11:53:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
No to tedy nevím - s tím, co píše H03 se ztotožnit dokážu. Protože je fakt, že když jsem přesedl do eliny po dlouhý zkušenosti s Peugeot 807, tak to byl rozdíl znatelnej. 807 je zejména na dálnici jako vlak. Najedu, zapnu tempomat a to auto prostě jede pořád rovně. Elina ze začátku než jsem si zvykl vyžadovala častou korekci řízení / stopy.

Ale že bych měl pocit smyku to nikdy... To doufám, že s tím něco nemáš. Ale utvrdilo mě to v tom, že na zimu jen přezuju bostony do zimních bačkor a na jaře koupím 16' disky a nebudu laborovat s užšíma 15'.

==>Michalis: Jinak Tuorly 15' se mi taky líbily, ale Bostony mi učarovaly víc... Škoda, že nemaj Tuorly i v 16'.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz