Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - EGR ventil
Právě je pon 25. lis 2024 3:43:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 19:38:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Přikláním se k HonzaC-ovi.
Měl jsem Renault Megane 1,9dci.

S EGR ventilem jsem dělal opravdu "psí kusy" jak mě zlobil. Nakonec jsem jezdil s nezapojeným ventilem.
Sice počítač hlásil poruchu EGR, ale přišlo mi že auto jelo úplně stejně a spotřeba byla +/-také stejná.
Ale nikdy mi motor kvůli tomu nezhasl.
Co jsem slyšel tak EGR ventil vlastně pouští zpět nějaké procento spalin a snad ještě nějak koriguje dávku vstřiku. (Zjednodušeně řečeno).

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 21:02:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...pozor pánové já měl s EGRem problém a ten mě motor zhasl uplně,tak jak se tu píše.Můj příspěvek viz viewtopic.php?f=10&t=1428 uplně dole.Ovšem FAP nemám vyřazen tam to může ještě neco zpusobovat. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 22:54:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
cncp píše:
...EGR ventil vlastně pouští zpět nějaké procento spalin a snad ještě nějak koriguje dávku vstřiku...

Ne. Jenom pouští spaliny zpět do sání a to jenom v určitým režimu motoru. Třeba volnoběh, ustálený neměnný výkon při plynulý jízdě apod. S dávkou paliva nemá nic společnýho.
Problém bude asi v tom FAP OFF. Prostě motor seřízenej a postavenej na provoz s FAPem nejde jen tak jednoduše provozovat bez FAPu. Je to docela věda a samotný softwarový obejití hlášek apod. nestačí. Pak nastávají podobný potíže a běžná diagnostika nedokáže jednoduše pomoct, protože ŘJ má právě zakázaný některý hlášky a sledování. Většinou se dá dohrabat k rozumným výsledkům a potíž odstranit, ale to se žádnýmu mechanikovi nechce, když nemůže na 100% spoléhat na údaje diagnostiky a musí se v každý blbině zahrabat na dlouhý hodiny.
A říkám to tady pořád. Neodstraňujte ten FAP, nezahrávejte si, ale je to marný, je to marný, je to marný. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: stř 19. črc 2017 13:26:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. lis 2013 14:47:52
Příspěvky: 132
Našiel som pekný návod ako si svojpomocne, aspoň trochu vyčistiť EGR ventil :-)
WYNN'S Diesel EGR 3
https://www.youtube.com/watch?v=DmpyRrCXxU4

_________________
C4GP Exclusive 2008, 1.6 HDi 110 FAP (DV6TED4), 1560cm3, BMP6, KEB - LAK NOCCIOLA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: stř 19. črc 2017 13:57:02 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Problem je, ze EGR neni spinavy tam kde chodi spaliny, ale tam kde by se dostat ani nemely - tj. ovladacim mechanizmu toho ventilu, kde brani plnemu otevreni nebo zavreni a odtamtud ten bordel takhle stejne nedostanes.

Tim nechci rict, ze je to uplne na nic, treba to pomuze trochu vycistit sani, ale EGRu takhle nepomuzes. Rozebiral jsem to nekolikrat a tam kde chodi spaliny to vypada asi jako na koncovnce vyfuku, proste steny jsou od sazi, cerne, ale hlavne je to suche a jen na stenach. Ventilu to nebrani v zavreni, tam je to na te stycne plose oklepane a da se rict v pohode tesni. Horsi bordel je uvnitr, kdyz z toho EGRu od sebe oddelis horni cast/motorek, tak uvidis do te ovladaci mechanicke casti a tam bude kopec hrubsich sazi a uvidis i ty drahy, kde kdyz se tam dostane ten karbonovy prasek, tak ten mechanizmus pak nemuze dojet do krajnich poloh, kdyz je tam toho hodne. Takze za mne ma smysl, kdyz mas vyndany filtrbox, sundat ten motorek - drzi jej 3 torxy a vnitrek vysat nebo vyfoukat, a pak zpatky slozit. Pokud to zpatky dobre slozis, udelas tomu vetsi sluzbu.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: stř 19. črc 2017 14:07:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. lis 2013 14:47:52
Příspěvky: 132
Dík

_________________
C4GP Exclusive 2008, 1.6 HDi 110 FAP (DV6TED4), 1560cm3, BMP6, KEB - LAK NOCCIOLA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz