Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C-Elysée 1,2 VTi
Právě je pát 29. lis 2024 4:38:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: C-Elysée 1,2 VTi
PříspěvekNapsal: čtv 06. úno 2014 1:38:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Tak a je to tu. Auto je od pátku doma. Podařilo se mi s ním najezdit pár stovek kilometrů. A zatím absolutní a maximální spokojenost. Dojmy jsou takový, že to podle mě ve všech parametrech překonává kupní cenu (kupováno jako dohodnutá předváděčka s cca 2500km).

Jde o elinu v bílé barvě, 1.2 vti ETG (robot) ve výbavě Exclusiv. Mimo to dodaný parkováky, tempomat a 16 ALU.
Jakmile bude trochu času, začnu sem ládovat své postřehy k autu.

V krátkosti - ETG je o třídu lepší, než původní robot BMP. Najel jsem s ním (s BMP) pár set kilometrů v 1.6 HDi. Nová ETG má mnohem menší prodlevy při řazení (dobře, automat to opravdu stále není a pokud bych se trochu snažil, tak s manuálem taky budu řadit rychleji). Ale obecně byly prodlevy citelně zkráceny a navíc bylo znatelně zmírněno otravné cukání auta při přeřazení.
Podle vyjádření známého z citroenu obsahuje obslužný software převodovky 3x více "situací", nebo informací, podle kterých reguluje řazení.

Taky přidávám první fotku. Moc se mi líbí jak stojí vedle A4 s-line. Myslím, že Citroen se designově opravu povedl!

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Naposledy upravil ipetrk dne stř 30. črc 2014 9:28:59, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Fotky
PříspěvekNapsal: pát 09. kvě 2014 0:14:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
SMAZÁNO UŽIVATELEM

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Naposledy upravil ipetrk dne pon 31. kvě 2021 15:22:11, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: sob 14. čer 2014 18:26:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. čer 2014 18:15:47
Příspěvky: 20
pekny Elyseééé :) taky budeme objednavat, ale nevime se doma rozhodnout mezi 1.2 VTi nebo 1.6 VTi...na 1.6 Tenda. jiz mame i kalkulaci a za tu cenu muzeme mit i 1.2 Exclusive.. :)

prosim te jaky mas pocit z jizdy a motoru 1.2 VTi ? :)

_________________
Citroën C-Elysée Exclusive 1.2Vti 72k


Naposledy upravil alexanderIII dne pon 16. čer 2014 12:06:31, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: ned 15. čer 2014 21:57:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Shrnu to jednoduše - pokud si koupíš 1.2 a myslíš si, že to pojede jak 1.6 s turbem, budeš zklamanej. Pokud si ale přečteš spoustu recenzí na tříválcovou 1.2 a budeš kupovat auto s lehkou obavou, jak to pojede, tak budeš naprosto mile překvapenej.
Auto je cca do 80 km/h parádně živé, nad 80 samozřejmě akcelerace vadne, ale ani řeči o tom, že při vjezdu na dálnici budeš zrychlovat na 130 půlden nejsou pravda.

Mám najeto něco lehce přes tisíc km - kombinace město/venkov/dálnice. Na okreskách jezdím podobně, jako jsem byl zvyklej - 1. třída kolem 110km/h - zcela v klidu. Dálnici jezdím na tempomat 130. Nad 130 už stoupá spotřeba a hluk v kabině. Nějaké maximálky atp. jsem nezkoušel, ale v rámci předjíždění na rovině jsem jel cca 145 km/h a nemám pocit, že by auto plavalo, bylo nestabilní atp. Ale je jasný, že motor ani auto nebyly na tohle vyvinutý.
Jinak jezdíme ve dvou - maximální naložení já, lehká přítelkyně ;-) a pár krámů na víkend (oblečení, boty, voda). Cesta Praha - Plzeň tam a zpátky a těch 130 na tempomat to udrží na 5 furt.

Vzhledem k výkonu 1.2 je taky jasný, že se v horku citelně projeví klimatizace - jak na výkonu, tak spotřebě. Na druhou stranu jsem ještě nezaregistroval, že by spínání AC způsobovalo "cukání" auta (někde jsem četl že recenzent že má dojem, jako by někdo auto chytil za zadek, když sepne AC).

Aktuálně mám příjemnou jízdní zkušenost z okresky ve stylu rozbitá klikatice. Jeli jsme z Jičína po hlavní, odpoledne, šňůra aut. Dojel nás týpek ve stříbrné Octavii II a asi 10 min se mě pokoušel předjet. Takovej ten řidič, co ho máte přímo za kufrem a pořád jezdí zprava doleva, vykukuje, háže blinkry, ale byl v protisměru hustej provoz - nakonec se odhodlal a vrhl se na nás na plný čáře kus před zatáčkou, samozřejmě vyjelo auto, takže šel na brzdy a zase za nás (otřel jsem si pot z čela a zkontroloval spodky...). Takhle jsme dojeli až k nějaký obr koloně, která se tam tvoří kvůli semaforům a kyvadlovýmu provozu jen jedním pruhem. Stačil jsem to ještě před kolonou odbočit právě na takovou tu vymletou mezivesničkovou klikatici. Vzhledem k váze auta nebyl pak problém pánovi v oktě ujet tak, že už jsem ho neviděl ani v zrcátku (na rovinkách se mi vždycky trochu přiblížil ;-)

1.2 vs 1.6
Jinak shrnu svoje postřehy z rozhodování.
1. 1.6 žere citelně víc (známej dělá u Citroena a varoval mě).
2. Chtěl jsem automat / robot. Rozdíl v ceně mi ho u 1.2 umožnil a navíc AT u 1.6 je jen 4 stupeň, čímž zabije výhodu silnějšího pěknýho motoru.
3. Rozdíl v ceně mi umožnil jít i do Exclusivu. Když jsem napočítal co bych si chtěl do Tendancu dát a co už v Excl je (loketní opěrka, parkováky atp., klima s displejem a lepší rádio). Zjistil jsem, že příplatek za Excl je proti Tend minimální.

Jinak upozorním, že lepší rádio znamená 4 vs. 2 reproduktory, což je docela důležitý. Ale zásadní rozdíl mezi Tend a Excl je ten, že Excl má v podlaze výfuky větrání i do zadní řady! Tend má fukary jen na palubce a dozadu nejde vzduch přímo. Pro teplotní pohodu v autě mi to přišlo docela důležitý.

Kdyby tě něco zajímalo, klidně se ptej a promiň, že jsem se tak rozepsal!


Upraveno:
Jinak aby nebyla zpochybněna moje objektivita - za posledních cca 10 let, jsem jezdil nejslabším autem 2 HDi (C8 - alias tehdy Evasion), jinak 2,8 CRDi, 3 TDI 6V, a poslední 2,2 HDi (biturbo, Peugeot 807). Takže vím, jak jezdí výkonnější a výkonná auta. Není to poblouznění novým autem po tom, co jsem do něj přesedl z felicie...

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: pon 16. čer 2014 12:05:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. čer 2014 18:15:47
Příspěvky: 20
tak tahle mini recenze a rozepsani :) to nam pomohlo v rozhodovani. Pujdeme do 1.2 Exclusive. Par recenzi jsem si prosel, ale chtel jsem prave zjistit zkusenosti od majitele vozu :)

dekuji moc Petre ;)

_________________
Citroën C-Elysée Exclusive 1.2Vti 72k


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: čtv 19. čer 2014 9:34:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Jsem rád, pokud ti to pomohlo - věřím, že budeš spokojenej.
Pokusím se to nějak upravit a přidat do prvního postu k popisku auta. Doufám, že pak dáš info až bude auto doma - nejlíp s fotkou.

Ještě co se stability a jízdy týká. Tuhle jsme jeli směr Plzeň - já jako spolujezdec a nikoli v c-elysée a dost dlouho jsme jeli za černou 301, která to mastila tak 150 - 160. Vždycky nám ujela a dojeli jsme ji až když byl levej pruh plnej. A když jsme se jí chvíli drželi, tak jsem neměl pocit, že by to auto chtělo z dálnice vyskočit...

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: pát 20. čer 2014 18:49:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. čer 2014 18:15:47
Příspěvky: 20
Určitě nějaký info/foto přidám :) C-Elyseé objednáno 1.2 Exclusive(bíla) + Paket city… dorazí na konci července začatek srpna.

1.2 Ex.. se dala sehnat i bez objednání, ale měly jsme nějaký požadavky…tempo + park.assistent, tak proto muselo jít do výroby :)

_________________
Citroën C-Elysée Exclusive 1.2Vti 72k


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: ned 29. čer 2014 16:11:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Ten parkovací asistent je moc dobrá volba. Doteď jsem měl zkušenosti hlavně s MPV a s kombíkama, kde vlastně parkuješ "sklem" na překážku (auto, zeď atp.). Tady už asistent řve a já mám pocit, že mám za sebou ještě kilometr místa.
Taky mám oproti C8 (alias náš Peugeot 807) problém postavit auto pořádně k chodníku (podélné stání). S P807 jsem byl zvyklej, že gumy byly tak do 5 cm od obrubníku, tady to zapíchnu tak 20 čísel a přitom mám v autě pocit, že už brousím disky.

Jde samozřejmě o zvyk, ale než si člověk auto osahá, tak si myslím, že parkovací asistent ušetří dost šrámů...
Mám k autu nějaký novinky, tak je v tejdnu přidám do prvního postu.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 01. črc 2014 3:06:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. čer 2014 18:15:47
Příspěvky: 20
pekne fotky bila barva mu fakt slusi :) Ono vydrzet jeste mesic je docela fuska :), tak pokukujeme po C-Elysee bez tempomatu. Nikde ho nemaji v stredoceskem kraji jedine do vyroby. Jo a ty park. senzory to musi byt, protoze ted vlastnime maly Fiat Punto, takze C-elysse bude pro nas Titanic :D :D

_________________
Citroën C-Elysée Exclusive 1.2Vti 72k


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 01. črc 2014 10:17:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Měsíc... Já měl auto jako předváděčku a čekal jsem tři a půl měsíce ;-)
No, já jsem na tempomat hodně zvyklej, dálnice bez něj nejezdím vůbec a dost často ho využívám i po městě (ať už jako cruisecontrol, nebo omezovač rychlosti).

Navíc si nejsem jistej, jestli ovládání rádia pod volantem není spojeno s přikoupením tempomatu. Jsou to takové ty klasické citroení uši pod páčkama ovládání světel a stěračů.

Uvidíte. Každopádně si myslím, že po puntíkovi budete moc spokojený.

INFO
Do auta se vejdou dvě dospělá horská kola! Sklopené sedačky a sundaná přední kola. Pohoda! Ale je lepší nakládat a vykládat ve dvou - přeci jen vstup do kufru není obří, tak abyste si neodrbali pedálama lak v kufru.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: pon 07. črc 2014 21:55:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. čer 2014 18:15:47
Příspěvky: 20
tak je to tady :)...mame jiz najeto cca 400km jizdni vlastnosti parada :) pozdeji pridam vice fotek+pokec/vytvorim nove tema.

Příloha:
P7070704.JPG
P7070704.JPG [ 64.79 KiB | Zobrazeno 39634 krát ]

_________________
Citroën C-Elysée Exclusive 1.2Vti 72k


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 0:41:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
Gratuluju k super kupu! Jsem zvědavej, jak bude spokojenost s časem narůstat ;-) Musím se konečně dokopat k tomu sepsat kloudnej první post.
Z víkendu mám novou zkušenost - jízda ve 4 dospělých (všichni štíhlí) s bagáží na víkend (hadry, boty, drogerie...). Přišlo mi, že to v podstatě nemělo vliv na jízdní vlastnosti / dynamiku...

Ty ochranný lišty na dveřích jste dokupovali z katalogu příslušenství? Viděl jsem někoho, že je měl v bílý. Ale nevím, jestli origo.

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Naposledy upravil ipetrk dne úte 08. črc 2014 9:50:41, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 9:50:37 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
"Přišlo mi, že to v podstatě nemělo vliv na jízdní vlastnosti / dynamiku..."

:lol:

Chlape, u nás na Východe sa hovorí:"Si do auta zamilovaný jak somár do kopy sena!".
Ako neuraz sa, to neni v zlom, teším sa s Tebou. Ja som ale v tom autíčku cítil rozdiel už keď som šiel s niekym, nie len sám. A to som fakt laik, nie tz. odborná verejnosť čo rozumie pojmom typu pretáčavý, nedotáčavý, premenlivá dĺžka sacieho potrubia, necitlivé riadenie a podobne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 10:44:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. úno 2014 1:29:44
Příspěvky: 97
V recenzích se často ozývaly hlasy, že nečalouněný víko kufru a kapota je úpadek a fuj fuj fuj...
Pokud to někoho drásá, na nejmenovaných čínských e-shopech se daj koupit (podle mého) originální kusy čalounění (zacvakávaj se plastovejma cvočkama do v plechu připravenejch děr).

Viz čalounění víka kufru:
Obrázek

=>marcel.tokar: Asi bych měl svá slova vysvětlit.
Mám s elysée najeto cca 3000 km a za tu dobu jsem už zjistil, že to závodit nikdy nebude a dost jsem tomu přizpůsobil (podvědomě) jízdní styl. Samozřejmě že na akceleraci z 0 na XY to vliv má! Ale tu u tohodle auta už neřeším. Na dálnici mi ale zrychlení ze 130 na 14X přišlo v podstatě stejný, jako když jedeme s bágly ve dvou. Nic jsem neměřil - mluvím o pocitu. Není problém udržet tempomatových 135... Stejně tak jízda po okreskách mi přišla v podstatě stejná jako při jízdě ve dvou.
Zásadní rozdíl naložený / nenaložený auto je v dynamice při nízkých rychlostech, nebo rozjezdech a zrychlení do kopce. Pokud už je ale motor nad cca 3200 otáček, nepřišel mi rozdíl nikterak propastnej (Typicky - vybržděn na 50 km/h před prudkým stoupáním - následuje stoupací pruh. Motor moc neví co dělat, zkouší dvojku - řve a zrychlení... nic moc, pak za tři, protrápí se do zajímavého spektra otáček, ale na tachometru se změna až tak neprojevuje, aktuální spotřeba kolem 18l :D Takže pustit rychlejší auta a pak hurá předšourat toho brzdiče). Navíc jsem u tohodle auta od začátku motorem velmi pozitivně překvapen. Podvědomě motor podceňuju a jízda je zatím překvapivě v pohodě.
Jak jsem psal vejš, je to nejslabší auto co jsem kdy řídil (až na pár výpůjček favoritů atp.). Tzn. je třeba na to koukat optikou - super jízdní vlastnosti na 1.2, 3 válce a 53 kW. Netvrdím, že to jede jako 3l audi quatro, ani že to má sportovní podvozek.
Každopádně mě motor neuráží a zatím jen pozitivně překvapuje (až na průměrnou spotřebu 6,5l / 100).

_________________
Citroen C4 Technospace (2019) | 2.0 blueHDI 160k AT8

- Citroen C4 Grand Picasso FL (2017) | 2.0 blueHDI 150k AT6
- Citroen C4 GP (2014) | 2.0 blueHDI 150k AT6 |
- Citroen c-elysée | 1.2 VTi 72 k ETG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C-Elysée 1,2 VTi ETG Exclusive
PříspěvekNapsal: úte 08. črc 2014 20:34:34 
Offline

Registrován: sob 26. dub 2014 17:44:37
Příspěvky: 30
Tady musím souhlasit s marcel.tokar, ten motor je extrémně háklivý na zatížení auta nebo puštěnou klimatizaci, ale je pravda, že je to znát spíše v menších rychlostech při nižších otáčkách. Na druhou stranu mám za sebou cca 11 000km a průměrná spotřeba 5,4L/100km je lepší, než jsem očekával. Na ten kryt zavazadlového prostoru jsem se už díval, ale na to, že je to z Číny za to chtějí celkem dost peněz, ale je fakt, že jsem se díval na soupravu včetně krytu motoru. Včera mi došla z Číny integrovaná navigace, která se dává místo originálního autorádia, takže pokud o ní někdo uvažuje a má dotazy, tak rád zodpovím.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz