Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - EGR ventil
Právě je pon 25. lis 2024 6:48:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 20:05:58 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Děkuji náčelníku, že jsi se mě zastal. :D

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 20:07:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Rádo se stalo. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 20:21:17 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Vůbec nevím,proč tu vlastně řešíte Fap,diskuse je o EGR ventilu,pokud tedy nejsem slepí.Předchozí člen se tu ptal,zda je to možné ho vypnout či zaslepit,snažil jsem se poradi,tak se tu laskavě do mě neser.. chlapci!!Jezdím tak jak jezdím,až tu nebudou jezdit staré auta nebo až lidi přestanou pálit v kamnech všecko možné,tak pomlčím já.

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 20:42:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Kdepak. Pomlčíš, až přije zákon a ne až budou všichni zelení. Zákon přijde i na spalovače odpadů v kamnech, ale to je jiná písnička.
No a myslím, že jsi to byl ty, kdo se ve vlákně o EGR chlubil, že před dvěma rokama dal FAP pryč. A dnes že jsi vypnul EGR a už se chlubíš dlouhodobou spotřebou. Dlouhou celej jeden den.
A nakonec myslím, že EGR ani jen elektronicky vypnout nejde. Alespoň ne korektně a jednou se mechanik podělá, až bude muset na tvým autě udělat diagnostiku a bude mu v tom bránit nějakej cizí prográmek, nebo kód. Možná tě taky několik mechaniků pošle do háje a chudák ten, kterej se tě ujme.
Ale jak říkám, tvoje volba.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 20:56:15 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Nechlubím se!!
Takovou spotřebu mám od koupě auta,nemá to nic společného s EGR ventilem.S Fapem nejspíše ano,ale kdybych věděl,že píchnu do vosího hnízda,tak to raději ani nepíšu.
Pro lidi,kteří se ptali na EGR,klapka se zavře a zůstane zavřená.Můj problém s cukáním to vyřešilo,to byl účel.

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 21:08:42 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
No ono pánové je to s tím fapem trochu jinak. Je fakt, že to pohlcuje pevné částice, ale jen některé, ty pak nemáme v plících, ale bohužel se objevují studie, které ukazují, že ty nejmenší častečky nedokáže zachytit. Tyto nejmenší částice sou bohužel zdraví více škodlivé, než ty větší co zůstanou ve fapu. Dostávají se do tkání a krevního řečiště a jsou silně rakovinotvorné. V případě vozů bez FAP, tak tam ty velké částice na sebe vážou ty malé a v tomto ohledu riziko rakoviny je významě menší. Na druhou stranu zase spůsobují výrazně více jiných onemocnění jako jsou různé záněty horních cest dýchacích, bronchitidy, astmata, obstrukční plicní nemoci atd.
EGR...na emise vliv nemá a množství sazí taky ne. V zásadě sem se nikde nedověděl racionální informaci v čem spočívá ekologičnost tohoto zařízení.
Toť můj pohled na věc.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 21:21:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj egr jsem měnil a fap taky a koncovka výfuku černá.Na diagnostice žádná chyba ,jen občas při otáčkách 2000 jemné skubniti :?: :idea:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 21:30:35 
Offline

Registrován: čtv 14. čer 2012 20:18:29
Příspěvky: 48
Bydliště: Lounsko
Mě se "Piškot" pohupoval skoro při každém přidání plynu,po dnešní úpravě a cestě cca 50km zatím vše ok.EGR ventil přeci vrací část výfukových plynů zpět do motoru,nebo má ještě nějakou jinou funkci?

_________________
Citroen C4 GP 1,6Hdi BMP6 2007

VW Lupo 1,7 SDI 2001


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 21:40:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
kuntík píše:
No ono pánové je to s tím fapem trochu jinak. Je fakt, že to pohlcuje pevné částice, ale jen některé, ty pak nemáme v plících, ale bohužel se objevují studie, které ukazují, že ty nejmenší častečky nedokáže zachytit. Tyto nejmenší částice sou bohužel zdraví více škodlivé, než ty větší co zůstanou ve fapu. Dostávají se do tkání a krevního řečiště a jsou silně rakovinotvorné. V případě vozů bez FAP, tak tam ty velké částice na sebe vážou ty malé a v tomto ohledu riziko rakoviny je významě menší. Na druhou stranu zase spůsobují výrazně více jiných onemocnění jako jsou různé záněty horních cest dýchacích, bronchitidy, astmata, obstrukční plicní nemoci atd.
EGR...na emise vliv nemá a množství sazí taky ne. V zásadě sem se nikde nedověděl racionální informaci v čem spočívá ekologičnost tohoto zařízení.
Toť můj pohled na věc.

Napsal jsi to přesně obráceně. Bez FAP vyjde z výfuku všechno - malé i velké saze. Při použití FAP ale díky aditivu v naftě malý saze téměř neexistujou. Proto tam ten Eolys, nebo Infineum je. Saze se shluknou do velkých chuchvalců a zůstanou v sítu filtru. Při regeneraci se uhlík spálí a zbyde cerin. Ten z filtru nevylítne a postupně ho ucpává. Pak se musí filtr vyměnit, nebo vyčistit.
No a EGR ventil je v motorech montován právě kvůli emisím a ne že na ně nemá vliv. Souvisí to s bohatostí směsi, kdy při různým množství kyslíku ve směsi vznikají taky různý emise. Tím že se EGR v pravou chvíli otevře, pustí do sání vzduch z výfuku na kyslík chudý a tím ovlivní složení emisí. EGR se otvírá jen při volnoběhu a v některých specifických situacích, během normální jízdy je zavřený a žádný spaliny se do sání nevracejí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 22:24:12 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
pokud vemu měření emisí, tak s egrem, nebo bez něj, hodnoty teměř totožné. To mě potvrdilo několik kluků co měli možnost porovnat...to je pro vypovídající hodnota.
A s tím FAP, jen přejímám odborné články. nicméně aditivum v něm nebylo zmíněné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 23:17:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ano, rozdíly s EGR nebo bez něj jsou malý. Hlavně se neměří při volnoběhu, kdy EGR posílá splodiny k opětovnýmu spálení. Dnes se to prostě montuje standartně a asi to v globálním měřítku nějakej smysl má.
FAP nebo spíš DPF některých jiných automobilek nepracujou s aditivama a tak jsou jejich výsledky jiný. Ono těch článků proti FAP a skutečných argumentů je hodně. Nic není zadarmo. Díky FAP klesá výkon motoru a tak se vlastně spaluje větší množství nafty, takže ekologie přichází trochu zkrátka. Navíc místo sazí ve vzduchu vznikají nebezpečný látky uvnitř FAP a ty taky jednou někde skončí. Ani samotná výroba FAP nijak zvlášť nešetří životní prostředí a ty fabriky ze vzduchu nežijou a nepracujou. To jsou všechno pravdy a čert ví, jak je to doopravdy.
Ale jistý je, že to v autech mít musíme, pokud to tam výrobce dal a že vyndáním porušujeme zákony. A už se to tu probíralo, že legislativa zpřísňuje a bude se to postihovat. Už dnes se na STK nebo emisích dá FAP OFF odhalit, ale ještě není přijatá zákoná norma, která takový auto vyřadí z provozu. Eurokomisaři ale nekoukají nalevo ani napravo a prostě to nařídí. A pak se budeme muset postarat sami.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: sob 10. kvě 2014 23:35:26 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Přesně jak si to napsal s ekologičností to asi moc mít nebude. Za životnost auta vyměníš kyblík uhlí za 1200l nafty. Ta se musí vytěžit v podobě ropy, projít rafinérkou, někam dopravit. Filtr se musí vyrobit, dopravit, zlikvidovat, vše je ekoligická zátěž. Neexistuje žádná studie, která by tohle porovnala, prostě něco prolobovaného, páprda v EU zvedne ruku aniž by věděl kolikrát pro co. Uživatel to všechno pořádně zaplatí a mistři ekozázraku náramně bohatnou. Tak je to ze vším, třeba vnucený žárovky...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 8:17:12 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Dovol9m si nesouhlasit. EGR se do aut montuje za účelem snížení oxidu disíku. Nepracuje jen při volnoběu, ale také při nízkém zatížení motoru a ty emise oxidu dusíku snižuje nezanedbatelně. To, že je okem nevidíme je druhá věc. Jsme schopni vidět jen motor spalující olej (modrý dým) nebo vstřikovače metající v nezřízeném poměru naftu do válců (modrý dým).

Taktéž debata, že FAP zachytává jen velké saze a daleko horší = menší lítají pak ven je také nesmysl. Koukněte do výfuku auta, které má FAP funkční = zcela čistý výfuk vesrus nafťák, nejlépe GOLF TDI chip na hlínách a porovnejte ty výfuky. Pak můžete rozvíjet nějké teorie, že vlastně to TDI je daleko více EKO než váš plechový miláček s FAPem.

Na závěr, samozřejmě jsou v tom i peníze. Dycky nějaká skupina využije "něco" ke svému napakování se. Už jen to, že vám citroen prodá FAP za 20.000 je hnus. Prostě se na tom někdo nabalí. Vzhledem k tomu, že se FAP jiných výrobců (říkejme tomu ne-originální) pro to samé auto prodává za cca 5000 a na to nam jistě mají zisk, tak nám z toho plyne, že 15.000 se zakutálí do různých kapes a někdo na tom FAPu pěkně vydělá.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 8:35:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
koncovku mám černou a fap mi funguje a egr maka podle diagnostiky zacpani na 20% ale už byl vymity tak nevím 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR ventil
PříspěvekNapsal: ned 11. kvě 2014 9:08:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
HonzaC píše:
Dovolím si nesouhlasit...

Nesouhlasit můžeš i bez dovolení. Je to tvoje svatý právo.
Jen nevím, s čím nesouhlasíš. Napsal jsi v podstatě to samý co já, jen jinými slovy.
A proto já si dovolím s tebou souhlasit. ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz