Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
Právě je ned 24. lis 2024 19:05:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 18:41:00 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 10:15:07
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha 9
mám prapodivný problém asi s hydraulikou:
1)po raním startu funguje v pohodě (i v mrazech max. do 2 min.)ale pak najednou z ničeho nic zadek klesne a hned se začne znovu zvedat až do provozní polohy kde už drží.Občas si někdy poklesne a hned se zas zvedá při stání na červenou(asi se taky nudí :D )Možná je to normální,ale kdysi to nedělalo
2)začalo se sekat řízení - z ničeho nic jde hrozně ztuha,ale zase jak kdy.Za jízdy pohnutí volantem asi o 1/5 na obě strany od středu jde v pohodě,potom do 3/4 plného vytočení "katastrofa"a zbytek poslední čtvrtiny na plné vytočení opět v pohodě(no vytočenej jsem z toho spíš já :evil: )A to ztuhnutí trochu poleví při delší jízdě(ohřátí LHM?)ale i tak to není ono.Servo určitě maká,je cejtit pulsování do volantu.Jen asi nemaká tak,jak by mělo.A nebo nemůže z jiného důvodu.
3)pérování samo o sobě už taky není co bejvalo v době koupě.Teď je to spíš jak ochcávka s dobrejma tlumičema.To klasický houpání už chybí.
má někdo nějaký nápad na příčinu?Jen ještě jednu maličkost-asi 4 roky jsem na hydro nesáhnul a na L.P. kole je špatný čep na řízení u ramene.Má už dost znatelnou vůli,ale nějak na to nebyl čas

_________________
XM 2.5 TD,1997,polokůže,225/45x17 SUZUKA SILVER Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 21:20:22 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Ty jo tohle s tim volentem mi dělala koule. Ale počkal bych na odpověď PaM

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 23:08:38 
Offline

Registrován: stř 09. pro 2009 20:24:33
Příspěvky: 97
Bydliště: Olomouc
volant bych tipl na kloubek na hrideli od volantu

_________________
Citroen XM D12 \ 1990 interier komplet exclusive 2000 včetně palubovky digiklimy,Zender

Citroen XM 2.0i 8v / 1991 LPG ,podvozek a palubovka xm 2000, a bude MUSKETIER :-)
Talbot ( Tagora-Samba - Solara-1510)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: úte 09. úno 2010 23:39:57 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
No podle me je to tipickej pripad mrtvyho cerpadla co uz nedava tlak jakej by melo pac reakce do 2minut?to ne!me to reagovalo pri -30 do 10vterin!a tuhnuti volantu je taky cerpadlo...samozdrejme stim i souvisi centralni gule pac kdyby byly v aspon dobrem stavu tak by to chvilku utahly jak rizeni tak zadek nez by taky tlakove umrely...

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 0:17:32 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 10:15:07
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha 9
no čerpadlo bych asi vynechal.Určitě by se to projevovalo i na brzdách,ale ty jsou v dost dobrým stavu(i podle vyjádření STK)a za těch pár let co XM mám jsou beze změny.Spíš to bude asi nějaká ta "guĺa"Spolu s tím volantem se mi zdá,že se i trochu změnila tuhost pružení.To bude holt tou zanedbanou údržbou.Právě se mě zeptala,jak jsem se o ni staral :cry: Měl jsem v úmyslu v létě výlet do Brna,jenže když to tak vidím asi mě PaM pozná dřív.

_________________
XM 2.5 TD,1997,polokůže,225/45x17 SUZUKA SILVER Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 8:53:40 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Podle brzd bych to neposuzoval. Čerpadlo natlačí tlak a akumulační koule ten tlak udržuje - akumuluje. Takže může být čerpadlo slabší - déle mu trvá dostat se na předepsaný tlak, ale dokud neteče, dostane se tam.
Ale ty máš těch příznaků více a více závad najednou by byla hodně velká náhoda. Jediné co tohle má vše společné je čerpadlo a..... LHM. Prvně bych udělal proplach a pak řešil. U mně to udělalo skoro zázraky. Nevím kolik najezdíš, ale po 4 létech by si i koule už zasloužili podrbat.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 9:48:38 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 10:15:07
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha 9
díky všem za úvahy o závadě.No vidím to asi následně:nejdříve výměna LHM - ta krásná zelená barva je v mém případě již utopie.Teď spíše připomíná odstín vyjetého oleje z automatu.Takže toto nejdřív a pak se uvidí.S tou souhrou náhod více závad se mi to taky moc nezdá.Sice víme,že XM má občas svý vrtochy a nevysvětlitelný úkazy,ale že by až tak?No udělám si výlet na Brno a budu doufat že mazlík pak dostane rozum k mé spokojenosti.A nemáte náhodou někdo zkušenost,jak to u PaM funguje?Je to na "dlouhý" objednání předem?díky

_________________
XM 2.5 TD,1997,polokůže,225/45x17 SUZUKA SILVER Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 14:55:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
vubec ne .... zavolej a uvidis....druhý den vyraziš ;)

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 16:18:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Je to jak kdy. každej má nějakou tu práci už nasmlouvanou. není to samoška. Ale já měl jedno čerpadlo fuč a brzdilo to kdež to koule jednou řachlá se jevila tak že mi tuhnul volant. Jiná zas tak že mi to nebrzdilo. Pokaždé jiná.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 18:09:02 
Offline

Registrován: stř 10. úno 2010 17:53:36
Příspěvky: 32
Zdar všem.
Ať nezakládám nový tema,já měl loni v zimě problém se zvedáním,čekal jsem klidně půl hodiny,přičemž mi ti psalo něco o tlaku v hydraulice.V létě jsem dal průplach a novou LHM a zatím se mi to letos stalo asi dvakrát,když byly ty velký mrazy.Jinak zkraje po vyjetí mám taky volant trochu tužší.Co obnáší výměna čerpadla,nebo se to dá nějak repasovat?Teď jsem dával novej výfuk a přemejšlel jsem jestli to má cenu u auta,který v případě prodeje budu asi muset darovat :) :)

A ještě připojím dotaz,při výměně výfuku se mi ulomila zteřelá hadička vepředu u tlumiče (předpokládám,že přepadová) tak jsem jí utrhnul a nasadil znova,na dýlku to vyšlo.Vzadu mi to sákne už delší dobu,je to velká pakárna to napravit?Nebo stačí si tam dost posvítit a dát novou?Zatím to řeším dolejváním cca jednou za půl roku,ale jestli to jde udělat...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 20:40:04 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Medvěde.. po zkušenosti PaM si připrav od Totalu pruplach a nalej ho tam.. mě doporučil min 2000tis km než k němu pojedu. Taky jsem to uělal.
Dnes mi vše funguje až na tu blbou hadici k levé přední pístnici kudy mi to v mrazech teče. pak dolejvam jak vůl lhm.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 21:35:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
no zpět k původnímu tématu... nějak se mi občas začal přitvrzovat posilovač a brzdy mají trochu zpoždění, tudle sem navíc koukal, že trubka co vede z čerpadla je nějaká zaflinkaná olejem u matky. může to mít nějakou souvislost?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 19:27:49 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
myslim že ne pokud to neteče proudem což poznáš při nastartovaném voze. koukni se na hladinu lhm. Brzdy mi fakt blbnuli pouze při řachlé kouli.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: pát 12. úno 2010 11:15:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
ondraxmd píše:
nějak se mi občas začal přitvrzovat posilovač a brzdy mají trochu zpoždění,


asi bude posilovač už vyběhanej a netěsnej, v mrazu je těsnění tvrdý a těsní ještě míň, jak se kapalina ohřeje, změkne i těsnění a těsní to líp. Chtělo by to prostě přetěsnit, ale systém 1vývod čerpadlo s kostkou se někdy chová prapodivně, může to i částečně dělat kostka, nebo vyběhaná pístnice řízení ...
Ty brzdy bych pořádně odvzdušnil, ten pozdější nástup, to bude vzduch . Prázdná centrálka taky může mít vliv na brzdy i řízení, ten tlak od čerpadla není konstantní - hlazenej centrálkou a pak se to trochu může hádat, na zadní brzdy zase tlak v koulích zadního pružení, odtud tahají brzdy tlak, když tam není, může zadek při brždění sedat.

Jináč, co se týče proplachu, mohl by poreferovat zkušenosti "miraxm" dával tam na mou radu naftu místo LHM a myslím že výsledek byl lepší než s origo průplachem a za zlomek ceny i času :idea:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZLOBÍ HYDRAULIKA ?
PříspěvekNapsal: pát 12. úno 2010 11:39:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
01mira01 píše:
až na tu blbou hadici k levé přední pístnici kudy mi to v mrazech teče. pak dolejvam jak vůl lhm.


vyndat, přelisovat hadici ... levá přední jde v poho, pravá je horší ;)

http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtop ... ubkohadice
viewtopic.php?f=98&t=681

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz