Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna rozvodového řemenu
Právě je čtv 28. lis 2024 5:23:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 18. bře 2014 11:28:51 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 10:33:43
Příspěvky: 10
Ahoj. Máme C4 1,6 Hdi. Zvládnu výměnu rozvodového řemenu sám? Na autech jsem si dělal vždycky všechno sám. Ptám se jen proto, aby mně něco nečekaného nezaskočilo. Nikde jsem nenašel nějaký postup nebo návod, tak nevím co čekat. Ale nebojím se toho. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 18. bře 2014 19:58:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nezvladnes, potrebujes zajistovaci doliky na vackove hridele, navic musis cely motor vyvesit ze silentu a jeste natahnout napinaci kladku na spravny moment
(nepredpokladam ze disponujes profesionalne vybavenou dilnou)

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 18. bře 2014 21:56:03 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 10:33:43
Příspěvky: 10
Tak jestli je to jen tohle, tak bych do toho šel. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: stř 19. bře 2014 0:27:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No držím ti palce, ale jsou tu jistý zkušenosti, že když se může něco podělat, tak se to podělá. Nejednou se stalo, že nový kola měly drážku jinak než starý, nebo nová pumpa byla nepatrně z osy a padal řemen a spousta podobných prekérií. Jsi připravenej a vybavenej i na to? Dokážeš potom takovou závadu odhalit, když budeš přesvědčenej, že je všechno perfektně udělaný a ono to nechytá a nebo jede jako starej traktor? Stojí ti těch pár stokorun za práci zkušenýmu mechanikovi za to možný riziko, starosti a zdržení? A navíc ta práce není zrovna z nejpříjemějších. Já bych to dal udělat někomu, kdo to už dělal přinejmenším několikrát.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: stř 19. bře 2014 11:24:52 
Offline

Registrován: úte 04. bře 2014 13:48:38
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha 3
Nedoporučuji . zbytečně se ti ty rozvody prodraží 8-)

_________________
Citroen servis Praha 3 - diagnostika aut, autoelektrika - Autoservis Garant - http://www.autoservis-garant.cz/autoservis-citroen.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: ned 23. bře 2014 11:02:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Tu máš postup http://www.forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=30&t=8388

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: ned 23. bře 2014 11:41:53 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pát 16. říj 2009 8:04:17
Příspěvky: 56
Ahoj,
určitě to zvládneš, nic na tom není, pokud jsi si dělal vše sám, tak určitě jsi dost šikovnej. Já bych cizímu na svoje auta šáhnout nenechal :) . Taky jsem se jednou nechtěl dělat s rozvodama, dal auto do značkového Citroënu (Brnocar) a nejen že zapomněli přišroubovat silentblok, nedotáhli pásničku na vodní hadici a do dvou týdnů začal řemen plácat o kryty, protože nedotáhli pořádně napínací kladku. Že to vše motor přežil bylo jen zázrakem. Ale zase mě v motoru nechali jeden klíč, asi jako bonus :-)

Rozhodně na tom nic není, i když si kolíky nevytočíš přesně na soustruhu, zpravidla jsou nahradit šrouby, na vyvěšení nepotřebuješ kočku nebo žirafu, dá se s motorem manipulovat i pomoci heveru pod motorem. Hodí se mít alespoň šroubový měřič napnutí, ale dřív jsem vše dělal jen na cit a tak po 1000km jsem to vždy ještě zkontroloval a nikdy to nebylo potřeba přešponovávat. Po výměně musí rozvod běžet naprosto tiše, pokud bude slyšet a houkat s vyššíma otáčkama, tak je přešponovanej.
Hlavně doporučuji vždy měnit i vodní pumpu.

Hodně štěstí, Jirka
(site admin)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: stř 26. bře 2014 21:08:29 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 10:33:43
Příspěvky: 10
Děkuji za návod a za podporu. Odradit bych se nenechal, já si to dělám sám rád. :D

Před tím, než jsem četl návody o aretacích kolíky atd jsem měl v plánu na starém řemenu označit polohu zubů proti zubům na kolech a na novém řemenu odpočítat stejný počet zubů, jako s dělávalo na škodovkách. Uvidím, asi pro jistotu použiju obě metody.

Ještě jednou dík.

P.S. Hledal jsem na fóru téma o výměně rozvodového řemenu a nic moc jsem nenašel. To jsem teda hledač. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2014 8:10:42 
Offline

Registrován: ned 13. pro 2009 23:14:50
Příspěvky: 21
Nazdar TomSQ, na 2.0hdi 100kw RHR DW10BTED4 by sa taký návod na výmenu rozvodového remena nenašiel? Dík.

_________________
C4 2.0HDi 100kw FAP
C5 III 2.0HDI 120kw, hydroactive 3+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 23:05:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Samozrejme
Pred odpojením kábla akumulátora skontrolujte bezpečnostný kód audiosystému

Obrázek

Demontáž

Pred odpojením kábla akumulátora sa uistite, že kľúč zapaľovania je v polohe VYP
Čakajte 15 minút
Šablóna samoučenia riadiacej jednotky je teraz uložená v pamäti
Odpojte akumulátor
Odstráňte pravé predné koleso
Odstráňte pravý predný lapač nečistôt
Odstráňte dolný kryt motora
Odstráňte prídavný hnací remeň
Odpojte hadice z turbodúchadla a medzichladiča

Obrázek

Odstráňte horný kryt rozvodového remeňa
Otočte kľukový hriadeľ do HÚ pre valec 1
Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa - 0188-M

Obrázek

Namontujte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa zo spodku motora na zotrvačník - 0188-X (A)

Obrázek


Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F (B)
Odstráňte snímač otáčok

Obrázek

Odstráňte stredovú skrutku remenice kľukového hriadeľa
Odstráňte remenicu kľukového hriadeľa
Poznámka: Nikdy neodstraňujte remenicu kľukového hriadeľa bez zablokovania kľukového hriadeľa a vačkových hriadeľov
Odstráňte dolný kryt rozvodového remeňa
Opäť upevnite skrutku remenice kľukového hriadeľa
Odstráňte krúžok snímača polohy kľukového hriadeľa
použite špeciálny nástroj - 0188-P

Obrázek

Poznámka: Magnetická stopa nesmie vykazovať nijaké známky poškodenia a nesmie sa dostať do blízkosti magnetických zdrojov; v opačnom prípade sa musí vymeniť
Uvoľnite skrutku remenice napínača
Odstráňte rozvodový remeň

Montáž

Skontrolujte napínač a napínacie kladky; v prípade potreby ich vymeňte
Zablokujte napínač v natiahnutej polohe

Obrázek


Namontujte blokovací kolík - 0153-AL
Namontujte blokovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH

Obrázek

Namontujte rozvodový remeň
Poradie montáže:
a->b->c->d->e

Obrázek

Odstráňte blokovací kolík

Obrázek


Mierne utiahnite skrutku napínača
Predpnite rozvodový remeň
Otáčajte napínač proti smeru hodinových ručičiek po maximálne napnutie rozvodového remeňa

Obrázek

Použite inbusový kľúč
Utiahnite napínač - 21 Nm
Odstráňte blokovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH
Namontujte remenicu kľukového hriadeľa spolu s krúžkom snímača - 50 Nm
Odstráňte blokovací nástroj vačkového hriadeľa - 0188-M
Odstráňte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa - 0188-X
Odstráňte blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F
Otočte kľukový hriadeľ o 4 otáčky v smere pohybu hodinových ručičiek
Namontujte polohovací nástroj HÚ kľukového hriadeľa zo spodku motora na zotrvačník - A
Namontujte blokovací nástroj zotrvačníka - B

Obrázek

Namontujte blokovací kolík vačkového hriadeľa

Obrázek


Poznámka: Zopakujte postup, ak špeciálny nástroj nedolieha
Odstráňte stredovú skrutku remenice kľukového hriadeľa
Uvoľnite remenicu napínača a podržte ju upevnenú inbusovým kľúčom
Otáčajte remenicu napínača v smere pohybu hodinových ručičiek, kým ukazovateľ nie je v zobrazenej polohe

Obrázek

Utiahnite napínač
21 Nm
Namontujte dolný kryt rozvodového remeňa
Opäť upevnite snímač otáčok
Utiahnite remenicu kľukového hriadeľa
použite novú(é) skrutku(y)
70 Nm + 62°
Pridajte Loctite
Odstráňte všetky blokovacie nástroje
Opäť upevnite horný kryt rozvodového remeňa
Namontujte prídavný hnací remeň
Opravárenska príručka
Opäť upevnite dolné kryty motora
Opäť upevnite hadice turbodúchadla
Opäť upevnite lapač nečistôt vnútorného blatníka
Opäť upevnite pravé predné koleso
Opäť pripojte akumulátor
Opravárenska príručka
Uťahovacie momenty
Napínač - 20 Nm
Stredová skrutka remenice kľukového hriadeľa
použite novú(é) skrutku(y) - 70 Nm + 62°

Špeciálne nástroje

Blokovací nástroj zotrvačníka - 0188-F
Blokovací kolík vačkového hriadeľa - 0188-M
Blokovací kolík napínača - 0153-AL
Sťahovač - 0188-P
Polohovací nástroj kľukového hriadeľa - 0188-AH
Blokovací kolík kľukového hriadeľa - 0188-X

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: čtv 24. dub 2014 6:55:18 
Offline

Registrován: ned 13. pro 2009 23:14:50
Příspěvky: 21
Ešte raz dík, koncom leta ma to čaká a toto je veľmi dobrá pomôcka.

_________________
C4 2.0HDi 100kw FAP
C5 III 2.0HDI 120kw, hydroactive 3+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 01. črc 2014 9:50:35 
Offline

Registrován: úte 26. lis 2013 13:22:10
Příspěvky: 51
Pekny den vsetkym. Caka ma vymena kompletnych rozvodov plus vodna pumpa.
potrebujem poradit aku znacku preferovat a coho sa radsej vyvyrovat akeho typu.
Dakujem

_________________
Citroen C4 1,6 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: sob 05. črc 2014 17:48:59 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 10:33:43
Příspěvky: 10
Já jsem právě dnes koupil sadu rozvodového řemenu s vodní pumpou BOSCH číslo: BO 1987948721 (cca 4900 kč). Nevím jestli budu měnit i pumpu (mám špatné zkušenosti s opravováním toho, co funguje), uvidím jak je to přístupné pro případnou "re-operaci". Na "sál" jde miláček příští víkend. Už se docela těším. ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: sob 05. črc 2014 18:28:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Pumpu neměníš proto že by nefungovala, ale proto, že za chvíli fungovat přestane. Může začít téct, může přestat tlačit, určitě už má oběhanou kladku... Ta by dokonce mohla zapříčinit padání novýho řemene a nebo jeho rychlejší opotřebování díky ojetýmu ozubení. Takže i když je stále funkční jak píšeš, vyměň ji, abys to nemusel dělat celý znova třeba za pár týdnů, nebo měsíců. Ta dvojí práce za to nestojí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řemenu
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 23:04:17 
Offline

Registrován: pát 28. čer 2013 10:33:43
Příspěvky: 10
Tak mám vyměněno. Dvě odpoledne klidné a odpočinkové práce (ani krev netekla :-)).

Jako "blokovací" nástroj šlo použít obyčejné šrouby, do setrvačníku M12, k vačkovému hřídeli M8, ke klikové hřídeli a vsřikvacímu čerpadlu M6. Pro jistotu jsem si udělal podle pravítka rysky na čela ozubených řemenic. Podle rysek jsem konroloval polohu řemenic a taky jsem si spočítal počet zubů od rysky k rysce na řemenu mezi řemenicemi.

Tápal jsem pouze u toho, jestli namontovat nejprve držák motoru a pak kryty nebo obráceně, ale na druhý pokus už to klaplo. :-) Zdaleka největší problém bylo namontovat řemen na kompresor a alternátor. Neš jsem našel "vhodný" nástroj na otočení napínaku, tak jsem se skoro opupínkoval. :-) Nakonec posloužil obyčejný očkový klíč asi č. 15.

Měnil jsem po 141 000 km a 7 letech. Vymontovaný řemen a kladky byly bez známek poškození a opotřebení. To samé vodní pumpa - jako nová. Akorát potopa v garáži, takže mám po letech zase vytřeno. :-) Podle servisní knížky by se mělo měnit po 10 letech nebo 240 000 km a teď věřím tomu, že by to do té doby vydrželo.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz