Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je pát 29. lis 2024 14:21:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 12:26:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Pára s kyselinou ne, ale tlak jako z kulometu.
Ta wapka byla velká jako vojenskej generátor, nebo stavební kompresor. A udržet tu trysku v rukách při plným výkonu se moc dlouho nedalo. Vytloukalo se tím i bahno z pásů a použít to na FAP, tak ta celá keramická vložka by vylítla tím užším koncem, kterej by potom byl tím širším koncem. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 16:01:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
--- samozřejmě :!: , že když se chystám kontrolovat koncovku , jsem ji nejdříve vyčistil :roll:
--- sítko turba má dost jemné otvory , rád bych věděl co by se tam musel lít za "mazut" , aby zanesl trubku s vnitřním průměrem cca 6mm
, chápu , že nějaký kal (ten kdo mění po 15t mu asi nevznikne) by mohl ucpat sítko , ale trubku ? I za předpokladu předepsaného oleje a
proběhu výměn ? :(
--- pro nás kešery je nejhorší to popojíždění podle GPS :lol: :lol:
Všem co se chystají přeji zdarný průběh demontáže , čištění a montáže . :)

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 12. dub 2014 17:03:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ono je to u 1.6 nějak špatně řešený, že je ta trubka blízko FAPu. A tím se přehřívá a připaluje. Karbon u dieselů je celkem běžný, olej může být černý už po 1.000km, ale mazací funkci zdaleka neztratil. Jen toho karbonu je dost a v tý připálený trubičce se hodně usazuje. Jiný motory než 1.6 HDi s tím problémy nemají.
A hlavně když nemáš auto od nova, tak nemáš jistotu, že předchozí majitel interval výměny dodržoval. Není vyjímkou, že lidi nevymění olej i 30k km a filtry mění až po 60k km. Stejně jde auto za dva roky z domu, tak co se s tím mazat, že.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2014 17:57:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. zář 2012 22:21:40
Příspěvky: 82
Bydliště: Třebíč
Co se toho idiotskýho sítka v průvrtu šroubu pro trubku přívodu oleje k turbu týče,není to nic než cílený kurvítko.Stačí si pročíst zkušenosti majitelů aut a dozvíte se,že turbo pravidelně odchází mezi 120-150 tkm.Po výměně turba a zároveň přívodní trubky putovalo okamžitě do kanálu.Ono si totiž stačí uvědomit,v jakých místech je šroub namontovanej v bloku - že je hned za tepelným štítem FAPu,kde je - co si budem povídat - kapku teplo.A když se k tomu přidá rozměr onoho zaručeně důležitýho sítka ve šroubu,tak vám dojde,že ať měníte olej sebepečlivěji,ten karbon tam prostě jednoho krásnýho dne vznikne a turbo můžete hodit do kanálu hned za tím sítkem.Hrozně by mně zajímalo,jaká nečistota by se musela dostat tím dvoumilimetrovým průměrem v průvrtu šroubu,aby zničila ložisko turba.Nota bene,když je olej filtrovanej jednak filtrační vložkou a jednak filtrem přímo na sacím koši v olejové vaně.Jo - leda by mi někdo nasypal do motoru kyblík písku,pak bych byl ochotnej tomu věřit.
Tak.A klidně mě - kutila nebo mechanika nebo jak chcete - začněte kamenovat.

_________________
Renault Grand Scenic 1.5dCi / 2012
C4 GP 1.6Hdi/80kW DV6TED4 / 2008


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2014 19:12:03 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Myslím tě nikdo rozumný kamenovat. Já to vyřešil tak, že jsem dal nový šroub. V něm je sítko vyřešeno jinak. Není jenom na špičce šroubu, ale vstupuje jakoby do toho šroubu - tj. jeho činná plocha je větší. Tak snad jsem neudělal špatně, že jsem dal nový šroub místo vyhození sítka :oops:

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2014 19:38:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ano, to je správný postup.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2014 19:56:03 
Offline

Registrován: čtv 22. dub 2010 7:47:55
Příspěvky: 74
mam na aute vymeneny FAP, nakolko stary bol totalne zaneseny, lebo sa mi nespustalo vypalovanie. mam mozno pre niekeho smiesnu otazku: je mozne ze po vymene FAP smrdia vyfukove plyny inak? mam pocit, ze z vyfuku ide vacsi smrad ako predtym

_________________
Citroen Grand C4 Picasso 1,6 HDi, BMP6, Image, 2009
EX: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi Líder, 2010

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2014 20:05:09 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak tohle by mne taky zajímalo. Po výměně FAPu se mi totiž objevil problém s čidlem tlaku + šílený smrad - ale fakt, v garáži bylo nedýchatelno. Vlivem toho, že se auto zčalo chovat velmi podivně, tak jsem zase namontoval starý FAP a dal nové čidlo tlaku. Chyba v diagnostice zmizela a smrad taky. Teď mi nový FAP leží v garáži a chystám se na druhý pokus o jeho montáž. Přišlo mi, že po montáži nového šlo z výfuku strašně moc vody - voda byla mimojiné příčinou toho, proč odešlo čidlo diferenciálního tlaku.

Měnil jsem FAP včetně katalyzátoru - byla to verze kdy FAP je dokupy a není to rozmontovatelné. Přijde mi, že ten smrad musí dělat katalyzátor.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2014 18:08:04 
Offline

Registrován: pon 21. dub 2014 17:13:25
Příspěvky: 3
Zdravím mám takovou otázku mám C-Crosser 2,2hdi 115kw. a mám najeto 158000km a potřeboval bych poradit jak vyměnit aditivum....Měl jsem krasně čistou koncovku výfuku a cca před měsícem jsem zjistil že je úplně černá.Někde jsem vyčetl,že je to nedostatek močoviny(aditiva). A ještě taková otázka musím to pak po výměně nějak nastavit v řídici jednotce??? děkuji za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 17:42:33 
Offline

Registrován: úte 01. led 2013 21:33:18
Příspěvky: 186
měl bych dotaz k aditivu,jak může asi dlouho vydržet 3/4 náplně,
díky

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2008 2.0 HDI BMP6,Silver Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 18:57:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
50.000 km až 150.000 km. Podle toho, jak se jezdí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 20:04:05 
Offline

Registrován: úte 01. led 2013 21:33:18
Příspěvky: 186
díky za info,tak to nevim proč mi v servisu nastavili interval na 10000km

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2008 2.0 HDI BMP6,Silver Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 20:15:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Záleží na tom, jak jsi zjistil, že tam máš 3/4 obsahu. Píšeš, že máš najeto 158.000 km, tak nejspíš máš tak asi 1/4 obsahu. Diagnostika ukáže, jaký je vypočítaný obsah nádržky. To se ale může od skutečnosti lišit. Podle typu motoru, nebo typu FAP je životnost náplně rozdílná, ale po ujetí 158.000 km tam nejspíš 3/4 nebudou. Zajeď za někým, kdo umí s Lexií a nech si auto projet diagnostikou. Servis se živí opravama a tak tě možná zvou na doplnění dřív, než je třeba. Navíc jim na tobě nezáleží. Jejich cenama se uživěj i když už k nim víckrát nepřijedeš. Vždycky se nějakej kos najde, kdo jim zaplatí za nesmysl.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 21:39:20 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Neovlivňuje spotřebu také to kde se jezdí? Myslím tím, že když se většinou jezdí dálky po dálnicích tak se méně regeneruje a tím i méně spotřebovává aditivum.
Jelikož mám najeto 220 a diagnostika říká, že mám polovinu aditiv.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 22:12:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Aditivum se dávkuje do paliva po natankování. Bez ohledu na to, jak se regeneruje. Takže výdrž aditiva záleží jen na spotřebě nafty - když na nádrž najedu víc km, tak spotřebuju míň aditiva na ujetý km a dál záleží na velikosti nádržky na aditivum - podle typu auta jsou různý typy nádržek/pytlíků. Pak je myslím ještě důležitý, jestli se jedná o Eolys a nebo Infineum. Každý má myslím jiný dávkování. Ale to teď nevím přesně.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz