Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Hydraulické trubičky - statistika praskání
Právě je pát 22. lis 2024 19:26:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 01. pro 2009 20:43:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:58:27
Příspěvky: 27
Bydliště: České Budějovice
Dobrý den kolegové
Zajímá mě statistika praskání hydraulických trubiček u xantie.
Jaká trubička Vám na vaší xantii praskla?
Mohlo by to pomoci v prevenci při výměně trubiček a předejít tak nejhoršímu.
Myslím si,že některé trubičky budou náchylnějsí a proto bychom jim měli věnovat pozornost :!: .

Děkuji za reakce.

_________________
Citroen Xantia 2.0 HDI 80kw break stříbrná r.v 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. pro 2009 22:53:36 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Ahoj,na mé Xantii 1,9TD 96 rok mi praskla hydrotrubka vedoucí od pravé přední koule někam za motor.

Prdla v místě,kde je takovou plechovou úchytkou chycená do kastle,respektive neprdla,a le začala chcát,a pomalu prochčívala víc a víc,koupil jsem novou za 890 kč v citroenu,nechal vyměnit,a od té doby je vše v pořádku.Je to nejčastěji praskající trubka na xantiích obecně.

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 02. pro 2009 8:47:15 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Můj názor je ten, že nejčastějí odcházející trubka, je trubka mezi čerpadlem a servem ta s gumovým mezikusem, má jen chabou antikorozní úpravu oproti ostatním a většinou prdne (urezne) v tom napojení na gumu a je taky pěkně drahá. :D

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 05. pro 2009 20:24:04 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Ta nám na všech 3 citroenech zatím drží,a nikdy jsem o ní neslyšel,jen v souvislosti s Xm a BX,ale možné je všechno...

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 28. pro 2009 9:13:25 
Offline

Registrován: pon 28. pro 2009 9:10:59
Příspěvky: 2
Bydliště: Praha
Xantia II , 1.9 TD - vyrezla trubkohadice od cerpadla k servu.

_________________
Xantia II 1.9 TD za komfort se tvrde plati ..........


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. pro 2009 21:11:23 
Offline

Registrován: stř 16. pro 2009 20:23:12
Příspěvky: 30
Mě naštvala (praskla v ohybu) gumová hadička zpátečky od ventilu na rozdělovači tlaku. Musel jsem ji nakonec nahradit asi 40 cm dlouhým kusem, obtočeným kolem hadice mezi chladičem a termostatem, do "prasečího ocásku".

_________________
ex Xantia 2.0i RFX / Grand Cherokee 2,7CRD 2004 Limited


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. pro 2009 22:01:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
mě zatim žádná nepraskla. autíčko totiž ví, že jakmile se s ním něco složitějšího stane, tak jde do šrotu, takže se drží :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26. led 2010 15:08:06 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 9:47:49
Příspěvky: 3
Xantiak píše:
Můj názor je ten, že nejčastějí odcházející trubka, je trubka mezi čerpadlem a servem ta s gumovým mezikusem, má jen chabou antikorozní úpravu oproti ostatním a většinou prdne (urezne) v tom napojení na gumu a je taky pěkně drahá. :D


Mě prdla přesně tadle, ale né v místě jak píše Xantiák, ale v podběhu kola, je to tam blbě krytý a kamínky to zřejmě ocinkali. Cena trubky je děsná a navíc vede kolem celýho motoru, takže i přístup děs. Opraven tak, že se to zkrátlio v "dostupném" místě, udělalo se napojení a nový kousek je z trubky měděné a na ní dvě vrstvy smršťovací bužírky.
A taky mě prorezla trubka k zadnímu brzdiči - nahrazeno měděnou trubkou, pak preventivně zrovna i na druhé straně.

_________________
X2 Break 2,1TD Exclusive, HA, KOMFORTi
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 13:15:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Nejčastěji odcházející trubka na Xantii je zatím trubka od hydročerpadla k posilovači řízení. Jako jediná trubka na autě je pouze pozinkovaná a zinek a sůl v zimě se nemá rád. Všechny ostatní trubky mají na zinku ještě krycí vrstvu černé odolné barvy. Tato trubka prorezaví nejčastěji v místě ohybu, před levým předním kolem, hned pod nárazníkem, kde hadice přechází do trubky, která je zaletována mosazí do koncovky pro hadici. Když se tohle někomu stane, postupně přijde o všechnu kapalinu a nebude fungovat posilovač, brzdy a za nějakou dobu ani pružení. Hydročerpadlo bude chodit na sucho a bude se ničit…. Jízda dále v podstatě nemožná.
Existuje možnost, jak toto dočasně vyřešit a v klidu pokračovat v jízdě, třeba na dovolené …
Trubka na posilovač se skládá ze 3 částí – tlustší trubky od čerpadla – hadice – tenčí trubky k posilovači. Přeříznete hadici, konec k posilovači ucpete, a hadici co vede od čerpadla nadstavíte „nějakým“ způsobem jinou hadicí, třeba zahradní (co bude po ruce), a tu zavedete otvorem pro dolívání LHM do nádržky LHM. Zajistíte (drátem) aby nevypadla a můžete pokračovat po dolití LHM v jízdě. Brzdy budou brzdit, auto bude pružit, akorát nebude posilovat řízení.
Kapalina z čerpadla bude proudit naprázdno z5 do nádržky, pod auto nic nepoteče, nic se nezničí a jízda bude bezpečná, Trochu tíž pujde volant, ale jde to docela v pohodě. Takto dojedete bez problémů napříč republikou domů, nebo do svého oblíbeného servisu.
Originál trubkohadice na Xa stojí od cca 2600,- do 9000,- podle typu motoru. Tyto trubkohadice jsem zatím vždy řešil plnohodnotnou 100% opravou, kde materiálové náklady jsou cca do 500,-
Obrázek
Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 23:01:57 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Tak to je perfektní nápad PaMe,budu muset na našich xantiích tuhle trubku zkouknout,nikdy jsem se o ní ani nezajímal,tak uvidím,jak je na tom.
Jinak,válí se mi doma navíc tahle trubkohadice z mého BX,mejsou náhodou záměnné?

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 31. led 2010 23:15:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
No to víš, někdy mám hlavu i na jiné věci než na čepici, měl bych si za ty rady účtovat :lol:

Hadice - ne, je to uplně jiné ..

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. úno 2010 11:07:34 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Přesně o tomto postupu, jsem s ebavili před nedávnem na srazu v Olmiku, když by se to stalo na cestě na dovolenou, mít v kufru metr a půl hadičky a stahovací pásky pro vytvoření přepadu a secvaknutím kleštěma hadičky vedoucí k servu. Padl i návrh pokud by byl i klíč sundat z čerpadla matku, dke je vedení pro servo a vložit pod ní například 1Eurocent jako záslepku vývodu. :lol:

Jinak přesně na tom kritickém místě, které je na obrázku jsem to doufám včas nastříkal bitumenem a po včerejším shlédnutí, když bylo auto ne zvedáku musím říct, že to tam aztím drží a snad nekoroduje dál. Chtěl jsem udělat zespod i kritku toho místa ze dna nádoby kapaliny do ostřik, ale ještě na to nějak nebyl čas. :)

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 01. úno 2010 20:31:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Xantiak píše:
Přesně o tomto postupu, jsem se bavili před nedávnem na srazu v Olmiku,


Spíš před dávnem :lol: , si měl nějakou absenci ;)

s tím ucpáváním vývodu bych to nedělal, je tam sice přetlakový ventil v čerpadle, ale je to jen jedna malá dírka proti 6ti pístkům ... by to trpělo jak bejk

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 20. úno 2010 11:37:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Ve čtvrtek 18.2. zase další trubkohadice k posilovači na Xa. Tentokrát 2,1 Td bez klimy, originál na tuto vezi trubkohadice v Cit. stojí 9600,- :shock: vyřešila to výroba náhrady, cena materiálu 500,- plus práce - vyndat a nandat do auta. Chodí naprosto mechově, žádné škubání a cukání do volantu ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22. úno 2010 14:42:40 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Jen tak dál, myslím, že brzo budu taky jednu potřebovat. :lol: Čím víc lidí to otestuje tím líp. :D

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz