Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Turbo u C4 Grand Picasso
Právě je pon 25. lis 2024 1:52:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: sob 30. bře 2013 14:54:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
No a to je ten problém ale mě to do nouzáku nejde jede to pořád stejně, to turbo mě taky trochu píská ale když uberu tak je slyšet takové fičení no snad to bude nějaká maličkost. :?: :?:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: sob 30. bře 2013 16:44:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...mrkni ještě na hadice od intercoleru,může tam být prasklinka.
Takový jev co popisuješ jsem zatim neměl co třeba ještě ono červené těsnění na turbu od sání vzduchu,rádo praská. :shock:

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: sob 30. bře 2013 21:38:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
To těsnění jsem už vyměnil, prasklina nikde není vidět ani při měření nebylo nic vidět vše bylo v pořádku pokusím se ten zvuk nahrát na telefon je to záhada na to turbo dneska koukal klučina který dělá turba a nic vše OK a pak mezi řečí řekl že jsou možná načatá ložiska tak nevím co odborník jiný názor počkám na to vyčtení co to ukáže. Naposledy tam byla taky chyba plnění turba a něco z klapkou ale to mi zase řekl, že to mohlo být v souvislosti z tou váhou vzduchu.Pokud by bylo to turbo v háji, tak by to nejelo a to zase jede jako čert :?: :evil:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 21:11:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Tak ve čtvrtek jedu na tu diagnostiku a jsem zvědavý co to bude dneska jsem mu nandal na dálnici a nic se neukázalo auto jelo jako čert 8-) tak uvidím, příští výměnu oleje vyndám to sítko dole u vany kdo to už dělal nemůžete dát někdo podrobný návod. Děkuji :?: 8-)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 21:48:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...tím sítkem dole u hadičky mazání k turbu to nebude,buď maže a nebo ne v tom případě by turbo po pár metrech bylo kaput.
Já ho původně chtěl také dat pryč ale musí jít ven fap i s katalizátorem potom to snad ještě jde přes olejovou vanu která musí ven a proto jsem to vzdal,možná až budu dělat něco s fapem tak vyměním celou trubku i s tím sítkem.

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 18:41:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Všetkým ktorý majú problém s turbom u 1.6HDI odporúčam prečítať si dôkladne tento dokument.

Prečo odchádzajú turbokompresory u motorov 1,6 ?
Tento dokument je vytvorený na základe osobných skúseností ,doplnených o podklady renomovaných a radšej nemenovaných firiem.Nie je mojim úmyslom nejako poškodiť ,zkompromitovať či inak ublížiť žiadnym firmam a ani jednotlivcom.
Je to čisto informačný dokument ktorý sa môže použiť pri oprave daného vozidla avšak bez záruky na poškodeni či zničení motora a jeho časti bez náhrady škody...
Takže k samotnému problému.Zničenie turba môže nastať rôznymi spôsobmi.Najčastejším je slabé alebo žiadne mazanie turbodúchadla.Ďalej je to prisávanie falošného vzduchu či únik tlakového vzduchu z kompresora.Taktiež sa stáva, že cudzí predmet ako je matka (aj ta čo drží vrtulku kompresora) zničené lopatky ,poprípade zastaví úplne otáčajúce sa turbo.
My sa budeme venovať prvej a pre tento motor najčastejšej závade a to je slabé mazanie, ktoré je zapríčinené zapchatim či zanesenim sitiek v mazacom okruhu.K zapchatiu sitiek prichádza čiastočkami karbonu ktorý sa tvorí keď podfukuje vstrekovacie tryska.Viď obr

Obrázek Obrázek

Je to to čierne lesklé (ako škvara)okolo trysky.
Tento stav sa najčastejšie zistí až vtedy ak je to takto dobre viditelné a väčšinou aj doprevádzané nepravidelným chodom či zápachom v kabine vozidla.
Ak sa tento stav potvrdí treba vytiahnúť( demontovať ) všetky trysky na pretesnenie (poprípade na kontrolu v nejakej firme čo sa zaoberá opravou trysiek).Po vytiahnutí môžu trysky vyzerať takto

Obrázek Obrázek

Obrázek

Alebo takto, vľavo očistená tryska a vpravo tryska čistá a zakarbonovaná.

Obrázek Obrázek

Tu máte na porovnanie aj vyčistenú a rozobranú (len vonkajšok ) trysku.Takže všetky treba takto pekne očistiť a pripraviť na znovuosadenie.Vždy použiť nové tesnenia pod trysky.Trysku pred namontovaním je vhodne natrieť pastou na trysky.Zabráni sa tak pripečeniu trysky do puzdra v hlave (niektore trysky sa zapečú, zahrdzavejú či inak prilepia a nejdu štandardným spôsobom demontovať)
Foto natretej trysky

Obrázek Obrázek

Pridávam aj foto tej pasty.z pochopiteľných príčin nedávam výrobcu

Obrázek

Na vyčistenie šácht trysiek budete potrebovať špeci náradičko lebo bez neho to tak ľahko nepôjde. I keď nikdy nehovor nikdy.
Sada na čistenie a vytiahnutie tesnení trysiek..kefky,frézky,upchávky,vyťahovák tesnenie.

Obrázek

Ak máme vyčistené trysky a šachty tak môžeme namontovať spolu s novými tesneniami..uťahovací moment pre pritiahnutie trysiek je 22-25Nm.odporúčam dotiahnúť rukov trochu viac.Neutrhnúť!!
Ak sme úspešne odstránili problém s vytváraním karbonu môžeme pristúpiť k samotnému čisteniu mazacieho okruhu.Je potrebné demontovať katalyzátor (poprípade kat+DPF).Ďalej demontujeme olejovú vaňu a sací kôš.Pri veľkom znečistení odporúčam vymeniť za nové - 100% istota priechodnosti.
Popritom vymenime aj olejový filter.
Sitko vyzerá nejako takto..vedľa je foto šrobováku na ktorom je na špičke nános (maglajz) špiny zoškrabnutej zo sitka.Všetko poriadne vyčistiť a všetko spät poskladať.

Obrázek Obrázek



Ako ďalšie na rad príde turbodúchadlo..povolíme na ňom trubku mazania a z holendra (dutá skrutka) na bloku motara vytiahneme sitko..je viacero typov, plastové dlhšie, kovové menšie, kovové dlhšie.


Foto jedného z nich aj s holendrom—horšia kvalita fotky

Obrázek Obrázek

Sitko demontujeme a odhodíme ho veľmi ďaleko..pri spätnej montáži zase použijeme nové medenné podložky.
No a ak sme všetko vyčistili môžeme naliať nový motorový olej do motora a budeme pokračovat v zistovani ako na tom náš motor je. Do otvoru na pripevnenie holendra mazania turba zapojíme tlakomer oleja (vozidlo stále bez namontovaného turba). Naštartujeme auto a necháme ho na voľnobeh zohriať na prevádzkovú teplotu. Tlakomer by nám mal ukázať tlak min 1,3bar pri 1000ot/min a pri 3000ot/min 3,6bar. Ak budeme vedieť, že tlak oleja je dobrý môžeme naliať do motora nejaký čistič oleja. Pouziť podľa pribaleného návodu jednotlivého čističa. Po vypustení oleja vymeníme filter a nalejeme nový olej. Môžeme namontovať turbokompresor. Po namontovaní zohrejeme znovu auto na prevádzkovú teplotu(na voľnobeh-nepridávať ). Ak bude auto zohriate zastavíme motor a demontujeme odtokovú hadicu oleja z turba. Vložíme ju do nejakej flaše (min 1L). Naštartujeme a presne po 60sec vypneme motor. Olej ktorý bude vo fľaši zmeriame. Musí tam byť minimálne 0,3L..( i keď ja osobne preferujem aspoň 0,5l ) ak bude menej je nutné zistiť príčinu.( v 99% vadné olejove čerpadlo )
Nejaké foto s testovaním tlaku

Obrázek

No a ak všetky testy dopadnú dobre môžeme znovu všetko poskladať a môžeme sa ísť previesť. Ako prevenciu odporúčam znovu vymeniť olej a filter po cca 1000km. Ďalšiu výmenu odporúčam po cca 10000km a potom podľa uváženia prejsť na klasicky 20000km režim či vhodnejšia varianta je na 15000km.



Prikladám nejake foto zničeného turbodúchadla

Obrázek Obrázek

Ďalej prikladám aj foto zničeného tesnenia na vstupu do turbodúchadla

Obrázek

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 19:15:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 12. úno 2011 22:18:56
Příspěvky: 89
Bydliště: Bratislava
To malé sitko v prípoji turba čo zahadzuješ veeeľmi ďaleko nahradíš novým a ak áno, dá sa kúpiť samostatne? Ja som našiel akurát celý pripojovací šrób a žeby sítko bolo jeho súčasťou? Samostatné sítko som v ponuke nenašiel. A také šróby ako sú na obrázku sú dva, jeden prípoj na turbo a druhý na opačnej strane pripojovacieho potrubia akurát s iným rozmerom. Žeby boli sítka v oboch šróboch? A keď už sme pri tom, sítka by sa dali vyčistit a nezahadzovať. Či? Ď.

_________________
Obrázek C4P 1.6 HDi 16V BMP6 FAP/2007/Exclusive/17"/AFIL/PANORAMA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 19:18:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Sitko sa už naspäť nedáva, tento proces by potom nemal zmysel.

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 20:12:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj díky za info no když koukám na ten motor to snad nemohlo jezdit ani na syntetiku , takhle zadělaný jsem neměl ani saxo a na něm 250000km. Dneska jsem mluvil mechanikem co dělá turbíny a jak je napsáno pokud by bylo špatné mazání tak ta turbína odchází ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 21:07:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Máš pravdu, ten motor je fakt pekne hnusný, ešteže to není ten môj :)

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: čtv 04. dub 2013 9:11:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Závidím vám přístup na motoru 1.6 HDi , ale chci se optat zdali je to obdobné s problematikou i u 2.0HDi ?? Zmínil jsi i proplach před výměnou , koukal jsem že je přípravku přehršel - doporučuješ něco ? Že bych to preventivně propláchnul , když jsem hlavu narval nad trysky , nikde to nekarbonovalo . Děkuji

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: čtv 04. dub 2013 11:47:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 15. pro 2011 21:46:01
Příspěvky: 108
Bydliště: Nottingham, UK - Martin, Slovensko
Neviem ako u 2.0HDI ale myslím, že tam bude mazanie už inak vyriešené. Podstatne lepšie. Mne toto naštastie robili už vo Francúzsku, sitko v holenderi už nemám. Niekde som čítal, že to bolo aj doporučované priamo Citroenom.

_________________
C4 1.6 HDi 92 (DV6ATED4) BVM 5 2005
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: čtv 04. dub 2013 18:13:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Tak ahoj katastrofický scénař potvrzen je v háji turbo :evil: zatím není kaput ale plní více a pak to háže chybu váhy vzduchu. Turbo má plnit 1400 a plní 1800 a tím váha vzduchu má větší průtok vzduchu a hlásí chybu auto jede stejně i po chybové hlášce a pak zmizí. Co se týče toho sítka i sám citroen uvádí (doporučuje) sítko vyndat. Tak jdu shánět turbo neměnil už někdo? nějaký typ na lepší koupi děkuji :?: :idea: ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: čtv 04. dub 2013 18:44:21 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jak víš, že ti plní moc? Nemáš jen v háji nebo zasrané čidlo tlaku v sání? Chápal bych jako problém turba, že tlačí málo, ale když tlačí moc, tak není problém spíše v regulaci.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Turbo u C4 Grand Picasso
PříspěvekNapsal: čtv 04. dub 2013 19:09:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Měl to napojení na počítač a zkoušel to asi hodinu procházel ty čidla. Pak vyčetl chybové hlášky a to turbo je fakt slyšet jak jsem už napsal pokusím se ten zvuk nahrát :idea:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 169 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz