Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nový majitel C4 - pár všetečných dotazů
Právě je čtv 28. lis 2024 8:42:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 26. led 2013 13:18:25 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Teď když jsou mrazy a do motoru se nedostává vlhkost, protože holt neprší ale max. sněží, tak je vše naprosto v pořádku, žádné chyby ABS, převodovky, tempomatu na mne nevyskakují. Vše funguje naprosto bez problémů. Takže evidentně je problém ve vlhkosti v motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 14:49:49 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak se stalo to, co jsem předpokládal. Dneska obleva, po cestě sračky, začalo pršet - a co nevidím. Najednou na mne vyskočila hláška ABS SYSTEM FAULTY a při sešlápnutí brzdového pedálu a zastavení zase motor (převodovka) 2x cukne (podotýkám - mám automatickou převodovku). Asi v brzké době vyskočí i hláška FAULTY GEARBOX a FAULTY SPEED CONTROL. Prostě stejné problémy jako předtím.
Jelikož jsem motorový prostor poněkud utěsnil, aby se tam nedostávala voda - a když jsem do motoru mrknul, tak tam, kde předtím voda byla (kolem ukostřovacího šroubu ABS atd.) teď voda není, takže musím asi hledat jinde. Teď ještě kde by mohla vlhkost ovlivnit funkci ABS, převodovky a tempomatu? Nemáte někdo nějaký nápad?
Každopádně ale prohlídnu, rozeberu a vyčistím ukostřovací šrouby, ke kterým se dostanu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 15:35:29 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Ještě mne napadla jedna věc. Když budu chtít rozebrat a vyčistit ten ukostřovací bod - tedy odšroubuji matici (šroub), která drží "zemnící" kabely, odpojím kabely, vše očistím a zase smontuju - musím předtím odpojit akumulátor?
Mám ten spoj po očištění namazat nějakou vazelínou nebo olejem, ať to odpuzuje vodu? Nebo jen celý spoj zapatlat nějakým silikonem? Nebude se naopak pod tím silikonem držet vlhkost? Ono vlhkost je sviňa, ta se dostane všude.
Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 15:42:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
baterii muzes aspon predejdes naslednym problemum

sroub ocistit poradne dotahnout a az pak kdyztak trochu vazelinky,

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 0:56:38 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem se dnes snažil odstranit ty závady způsobené vlhkostí v motorovém prostoru.
Nejprve jsem rozebral ukostřovací bod (šroub), který je hned za pravým předním světlem (při pohledu zepředu) - viz. obrázek (žlutá šipka označuje ten šroub).

Obrázek

Šroub byl zapatlaný nějakým silikonem, ten jsem serval a šroub vyšrouboval. Spoje nebyly zkorodované, vše OK. Tak jsem to zase sešrouboval a zapatlal vazelínou, ať to nekoroduje.

Pak jsem koukal kolem a zjistil jsem, že svazek kabelů za pravým předním světlem - mezi světlem a bednou s pojistkami, který je při pravém blatníku, je celý mokrý - na obrázku v žlutém kruhu.

Obrázek

Tož jsem se snažil zjistit proč. Přes plechy na pravé straně jsou "průhledy" až dovnitř předního blatníku. Uvnitř blatníku byla spoustu vlhkosti, písku a sajrajtu a část se dostala i na ten kabelový svazek. Pátral jsem, kde se tam ten sajrajt dostal, a zjistil jsem, že plastové podběhy nad předním kolem prdlajs těsní, na styku podběhu a předního blatníku/spojleru jsou díry, že tam člověk prostrčí prst. Tak jsem vzal silikonový tmel a ty díry jsem skoro po celé délce blatníku zatmelil. Tmel je i po zatuhnutí pružný, tak snad bude dobře bránit pronikání sraček dovnitř blatníku a motorového prostoru. Nanášení tmelu jsem dělal tak, že jsem tmel nejprve vytlačil na kousek plechu a tím plechem jsem nanesl tmel do spoje podběhu s blatníkem a spojlerem. Pak jsem tmel ještě trochu uhladil prstem. Viz. obrázky.

Obrázek Obrázek Obrázek

Pak jsem ještě vysušil mokré kabely opalovací pistolí (samořejmě opatrně) a říkal jsem si, že by to mohlo pomoci. Tak jsem vyrazil na zkušební jízdu. Zrovna začalo pršet - a bohužel po pár kilometrech na mne opět vybafly hlášky FAULTY ABS SYSTEM, FAULTY GEARBOX, FAULTY SPEED CONTROL.

Když jsem dojel domů, tak jsem otevřel kapotu a koukám, jaký je stav. Pořád pěkně lilo. Najednou koukám, že někde z horní části pravého předního blatníku (při pohledu zepředu) teče doslova čůrek vody přímo na ten inkriminovaný svazek kabelů, který jsem předtím pracně vysušil. Na obrázku jsem žlutě vyznačil ten čůrek vody - odkud asi vytékal.

Obrázek

Je mi tedy záhadou, kde se tam ta voda dostala. Jediné vysvětlení je, že voda, která se zachytává v plastovém "žlabu" pod stěrači a vtéká pak do boku někde dovnitř blatníku (viz. žluté pole s červenou šipkou, která vyznačuje, kde voda odtéká), teče někde uvnitř blatníku (viz. žlutá přerušovaná čára) a vytéká z blatníku ven v místě označeném na obrázku zeleným kolečkem.

Obrázek

Kudy ale tím blatníkem (karosérii) voda teče - tak na to jsem nepřišel. Stejně se mi zdá poněkud nedomyšlené, že voda, která se sbírá v tom žlabu pod stěrači, pak vtéká dovnitř karoserie. To se mi zdá opravdu na hlavu. Napadlo mne možné vysvětlení - uvnitř blatníku je nějaký kanálek, kterým voda za normálního stavu někudy teče a pak vytéká dolů pod auto. Je možné, že se do toho kanálku dostal nějaký sajrajt (listí apod.), kanálek se ucpal a voda si našla "náhradní"cestu dovnitř motorového prostoru a přímo na ten kabelový svazek. No a mokrý kabelový svazek pak dělá ty poruchy a hlášky.
Jak už jsem psal výše v některém příspěvku - když je sucho nebo mráz, tak je vše OK. Poruchy se začnou objevovat při dešti, vlhku a sračkách.

Tož co vy na to? Netušíte někdo, co s tím? Prozatím jsem kabely zakryl igelitem, ať na ně voda nemůže. Ale to není dlouhodobé řešení.

A ještě mám jeden dotaz. V prostoru mezi pravým předním světlem a bednou s pojistkami je dole jakási kostka s tenkými zřejmě hydraulickými trubičkami. Celé je to "zakryté" nějakou černou plastovou fólií, která se dá zapínat na suché zipy a jakési umělohmotní knoflíky. Ta moje fólie je tam jenom tak nějak "ledabyle pohozena", není nijak pozapínaná a víceméně tam v tom prostoru plandá. Netušíte, co to tam vlastně je a jak se ta plastová fólie vlastně kolem té hydrauliky správně uchycuje? Přikládám obrázek - žlutá šipka označuje tu kostku zřejmě s hydraulikou, červené šipky označují plastové zřejmě zapínací knoflíky.

Obrázek

Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 7:09:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ja ten plastovej kondom z ABS jednotky taky jednou sundal a neprisel sem na to jak ho vratit zpatky

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 12:16:54 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Takže jsi jezdil bez něj? Byly nějaké problémy?
Zajímalo by mne, jestli ještě někdo jiný má nebo měl u C4 stejné problémy s výskytem závad za deště a vlhkosti. Skoro to prozatím vypadá, že jenom já mám debilně postavené auto.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 15:26:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
on uz je debilni napad rvat 4kvalt na takovej motor, na dalnici to toci jak debil a nejede :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 17:04:27 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No to máš tedy pravdu. Ale chystám se dát tam LPG, takže spotřeba mne až tak nebude štvát.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 19:49:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. kvě 2010 23:33:12
Příspěvky: 59
Jo ty otáčky na dálnici mě taky štvou. Popřemyšlej dobře nad tím LPG.
Já osobně teď čekám na peníze a budu kupovat ethanolovou jednotku. Stejně už jedzdím skoro 3/4 roku na mix 50:50.
Oproti LPG za 1/10 pořizovací ceny a hlavně neubírá místo v kufru, který je pro mne už takto dost malý :(

_________________
C4 Grand Picasso 2.0 HDi 138 AT (2007)
C5 kombi 2.0 HDi 160 AT (2010)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 31. led 2013 20:17:25 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No nevím, s ethanolem moc neušetříš.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 17:52:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. kvě 2010 23:33:12
Příspěvky: 59
Asi neušetřím tolik jako bych ušetřil s LPG, ale jelikož často parkuji v podzemních garážích a kufr často zaplňuji po okraj, tak by pro mne LPG bylo dost nevýhodné. Proto vidím v ethanolu, alespoň malinkou šanci ušetření :)

_________________
C4 Grand Picasso 2.0 HDi 138 AT (2007)
C5 kombi 2.0 HDi 160 AT (2010)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 17:55:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ona existuje toriodni nadrz a opravna sada misto rezervy :D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 18:45:44 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Havlicek.Lukas píše:
on uz je debilni napad rvat 4kvalt na takovej motor, na dalnici to toci jak debil a nejede :lol:


Kdyz uz si to tu zmínil tak taky nechapu proc na muj motor nedaly 6kvalt..vzhledem k vaze auta to neni na nejake velke závodění a aspon by to bylo pro spotřebu plus..kolikrat kdyz jedu na 5ku marne saham na fofr klacek a hledam tam 6ku :? :D :(

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 01. úno 2013 19:06:31 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Já osobně toho najezdím dost, takže LPG se mi vyplatí. Kufr až tak neřeším. Samozřejmě je třeba uvažovat podle svých potřeb.
Apropó - má někdo zkušenosti z nějakou opravnou sadou na defekty? Nějaký ten sprej na dohuštění a zalepení díry apod? Funguje to vůbec? Nebavme se o opravných sadách typu .. navrtám díru a natlačím tam gumový špunt ... tohle moje drahá polovička nezvládne. Bavme se o spreji, který nasadím na ventilek kola, napustím do kola nějaký sajrajt a ten sajrajt zalepí díru a dofouká kolo alespoň na dojetí. Tohle moje drahá polovička zvládne.
Tož povídejte.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz