Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nový majitel C4 - pár všetečných dotazů
Právě je čtv 28. lis 2024 12:03:59

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:00:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
myslim ze to je pojistka aby spinac bez montaze v otvoru nefungoval :D

proste musis opatrne :D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:12:54 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
To zní logicky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 22:35:56 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem namontoval nový spínač na ten brzdový pedál. Musím opravit jedno tvrzení uvedené výše - ta tyčka vepředu spínače jde nastavovat. Na tom novém spínači byla vystrčená o cca 5 mm více než na tom starém. Ta přední část jde trošku silnějším tlakem zastrčit dovnitř - vždy jsem ji zasunul o jeden zoubek a porovnal délku s tím starým spínačem - až jsem se dostal na stejnou délku jako u starého spínače. Když jsem tu tyčku zatlačoval dovnitř, tak jsem zašprajcoval tenkým šroubovákem tu část, do které tyčka zalézá, aby se to celé při zatlačování tyčky nezasouvalo dovnitř spínače - abych tam uvnitř náhodou něco nerozmáčknul.
A je to.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 19:32:40 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Když jsem namontoval ten spínač na brzdovém pedálu, tak se přestaly ukazovat hlášky FAULTY GEARBOX s FAULTY SPEED CONTROL (tempomat). Tak jsem si oddych. Bohužel ale jen 3 dny, dneska to na mne zase vybaflo. Nechce se mi věřit, že by se spínač za 3 dny posra.., takže teď uvažuju, kde může být chyba.

Špatný konektor nebo připojení káblíků? Je fakt, že ten kabelový svazek s konektorem k tomu spínači je dost "natěsno", dráty jdou s konektoru víceméně v pravém úhlu a ještě jsou trošku zkroucené, tak jestli tam není problém. Ale když mi naskočily ty hlášky, tak jsem zkoušel s konektorem i dráty hýbat - a nic. Hlášky zůstaly, tempomat nefunguje.

Ještě se projevuje další věc - když zastavím třeba na křižovatce a "nevyřadím rychlost", jen zmáčknu brzdový pedál, tak to v motoru 2x cukne (to druhé cuknutí je vždycky silnější). Když jsem ten spínač před 3 dny vyměnil, tak to přestalo dělat, při zastavení se žádné cukání nekonalo. Takže asi i na tohle má ten brzdový spínač vliv.

Tož co s tím? Dá se ten brzdový spínač nějak zkontrolovat? Není mí úplně jasné, zda tam jsou jen nějaké spínací kontakty, nebo nějaké rozpínací a nějaké spínací ... Máte o tom někdo přehled?

Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 20:05:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 15:25:33
Příspěvky: 247
Bydliště: SK BB kraj
vlado píše:
......ked ti zopne spinaci kontakt svetla v tom istom momente ti musi rozpinaci kontakt dat info do ecu....to neoklames....

necitas pozorne....

_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS , KLIMA , TEMP ,PP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 21:47:54 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Máš recht, dík za upozornění.
Nedalo mi to a vykuchal jsem ten starý brzdový spínač (správně se to tuším jmenuje spínač brzdových světel) abych zjistil, co se tam může pokazit a jak funguje. Takhle vypadá sestava "spínačů" uvnitř:

Obrázek

Ty "špičky" nahoře jsou kontakty (piny), které koukají v tom konektoru pro připojení kablíků. V konektoru jsou uspořádány trošku jinak než na obrázku - viz. čísla nad špičkami. To černé plastové uprostřed je vlastně "jezdec" s kontakty, který se posunuje uvnitř spínače v závislosti na tom, zda je ta tyčka, která kouká vepředu ze spínače, zatlačená dovnitř (při uvolněném brzdovém pedálu) a nebo vyjetá ven (když sešlápnu brzdový pedál, tak ta tyčka vyjede ven ze spínače). Ta tyčka, která kouká ze spínače, je "zaražená v tom jezdci.

A teď jak ten spínač vlastně funguje.
Piny 1 a 2 jsou ty "signální" kontakty do ECU (do palubního počítače?) a když jsou spojené, tak PP ví, že brzdový pedál není sešlápnutý.
Piny 3 a 4 jsou kontakty, které při sešlápnutí brzdového pedálu sepnou brzdové světlo.

Když je brzdový pedál NESEŠLÁPNUTÝ, tak ty horní kontakty na jezdci jsou přitlačené na těch dvou prostředních kontaktech (piny 1 a 2) - viz. modré spojnice. Spodní kontakty na jezdci nejsou přitlačené na těch dvou krajních kontaktech (piny 3 a 4).

Když SEŠLÁPNU brzdový pedál, tak tyčka, která kouká vepředu ze spínače, vyjede ven se spínače a posune jezdce s kontakty směrem dolů (ve vztahu k obrázku). Ty horní kontakty (modré spojnice) sjedou mimo ty piny 1 a 2, piny 1 a 2 se tedy rozpojí a dají PP signál, že brzdový pedál byl sešlápnut. Spodní kontakty na jezdci dosednou na piny 3 a 4 a sepnou je a tím rozsvítí brzdové světlo.

A teď proč to tak obšírně popisuji. Všechny ty piny jsou v tom spínači napevno, nemůžou se nijak pohnout či posunout. Rovněž poloha kontaktů na jezdci je pevná, nejde s nimi hnout. Dráha, po které se pohybuje jezdec s kontakty, je pevně daná. Takže opravdu nechápu, co se na tom spínači může pokazit. Když zatlačím tu tyčku, která kouká vepředu ze spínače, dovnitř (stačí o 0,5 mm), tak se sepnou piny 1 a 2 a rozepnou se piny 3 a 4 a když tyčku uvolním, tak vyjede ven až na doraz (spodní kontakty jezdce narazí na piny 3 a 4) a rozepnou se piny 1 a 2 a sepnou se piny 3 a 4. Spínač je konstruován tak, že prostě neexistuje možnost, že by byly najednou sepnuté piny 1 a 2 a zároveň také piny 3 a 4. Existuje asi určitá poloha, při které jsou všechny piny rozepnuté, ale to trvá při sešlápnutí brzdového pedálu jen zlomek sekundy a nemělo by to mít na nic vliv.

Vidím jedinou možnost poruchy toho spínače - a to zvýšení přechodových odporů mezi kontakty - když se tam dostane nějaký binec, oxidace kontaktů apod. U toho starého spínače bych to bral, ale že by se něco takového stalo po 3 dnech u nového spínače, který jsem namontoval, tak to je blbost.

Tudíž z toho usuzuji, že chyba nebude ve vlastním spínači, ale někde jinde (dráty, konektor apod.).

Ještě je tu již "nakousnutá" otázka "koherence". Jestli jsem to dobře pochopil, tak "špatná" koherence ve vztahu k tomu brzdovému spínači je vlastně jakýsi nesoulad (časový?) při rozepnutí pinů 1 a 2 a sepnutí pinů 3 a 4. Jelikož ale konstrukce brzdového spínače je pevně daná a neměnná, tak fakt nevím, vo co go.
Je ale pravdou, že když jsem projížděl chybové hlášky Lexií, tak tam někde byla jakási zmínka o koherenci.

Obrázek

Obrázek

Že by se něco mělo nastavit v PP?

Tož poraďte.
Dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 18:58:58 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Ještě mne napadla jedna věc. Kdysi jsme měl Favorita a u toho když byl nějaký problém s elektrikou, tak z 90% to zavinil špatný kontakt na kostru. Prostě nějaké el. zemnící kabely byly přitažené pod šroubem, který byl navařený na kostru, a v tom místě to zkorodovalo a mělo to špatný kontakt. Stačilo ten spoj rozebrat, očistit, namazat, smontovat a dotáhnout - a bylo po poruše.

Proč to zmiňuji. Dneska jsem jezdil a celé dopoledne se žádná závada se neprojevila. Odpoledne jsem ujel cca 10 km a hned z počátku na mne vybaflo FAULTY ABS a po dalších cca 10 km FAULTY GEARBOX a ještě FAULTY SPEED CONTROL. Pak jsem asi hodinu parkoval. Poté sednu do auta a jezdím, najel jsem cca 50 km - a zase absolutně žádná závada. Prostě se ty závady objevují zcela náhodně - což by indikovalo třeba špatné ukostření (uzemnění).

V motorovém prostoru za pravým reflektorem (při pohledu zepředu) se mi furt odněkud objevuje voda. Když tam kouknu, tak je tam na vodorovném nosníku asi nějaký zemnící šroub - sbíhají se tam nějaké kabely. Celé je to zapatlané nějakým silikonem nebo čím. Chystám se na to kouknout, silikon odstranit, rozebrat, vyčistit. Možná to vlivem vlhkosti zkorodovalo.

A teď dotaz - kromě toho zemnícího bodu je v C4 ještě někde nějaký další zemnící bod (šroub)? Nebo nějaká svorkovnice, kterou bych měl zkontrolovat? Projel jsem fórum, ale nic jsem na toto téma nenašel.

Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 19:26:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
tten sroub za svetlem vetsinou od ABS

jinac v celem aute je asi 20 zemnicich bodu, ale nektere jsou na rozebrani auta

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:20:05 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No to se picnu. Nemáš náhodou nějaký obrázek motorového prostoru s alespoň orientačním označením míst se zemnícími šrouby, kterou jsou jakž takž přístupné? Prolezl jsem "citroen service" a nikde jsem nic o zemnících bodech nenašel. Mám ale pouze free přístup.
Dík.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:29:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
Obrázek

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:41:50 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
ŠUPA!!! DÍK.
Kde na to chodíš? To se dá sehnat na "citroen service"? Asi za love co? Že bych si něco zaplatil? Už jsem o tom uvažoval, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak si zaplatím určitý čas, po který mohu stahovat dokumentaci atd. - ale problém je v tom, že si třeba ten čas zaplatím, ale než se proberu spoustou věcí a než najdu to, co by se mi hodilo, tak je ten zaplacený čas pryč. Nebo to funguje jinak? Třeba že si zaplatíš objem stahovaných dat? Máš s tím nějakou zkušenost?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:42:45 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Jo ještě mne napadlo - nemáš náhodou ještě popis, co je na kterém bodu uzemněno?
Díkec.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. led 2013 9:47:04 
Offline

Registrován: stř 01. srp 2012 20:34:11
Příspěvky: 59
Bydliště: SK Bratislava
jihra píše:
Ještě se projevuje další věc - když zastavím třeba na křižovatce a "nevyřadím rychlost", jen zmáčknu brzdový pedál, tak to v motoru 2x cukne (to druhé cuknutí je vždycky silnější).


to ti zdochne motor, nie? :lol:

_________________
C4 1.6 VTi 88kW ´09


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. led 2013 10:42:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ma automat

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 26. led 2013 11:18:45 
Offline

Registrován: stř 01. srp 2012 20:34:11
Příspěvky: 59
Bydliště: SK Bratislava
:roll:

_________________
C4 1.6 VTi 88kW ´09


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz