Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna turba 1.6 HDI - pomalý nástup
Právě je čtv 28. lis 2024 6:18:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 20. kvě 2012 13:59:50 
Offline

Registrován: čtv 08. dub 2010 20:12:24
Příspěvky: 61
Zdravím, u 1.6 HDI 80kW jsem měnil turbo za repasované (staré jsem si nechal...). Důvod výměny ohnuté lopatky na kompresoru. "Nové" turbo ale má nekutečně pomalý náběh. Do nějakejch 2000 se to chová vpodstatě jak atmosfera, od 2500 teprve začíná turbo tlakovat a až mezi 2600 - 3000 dává plný tlak. Výsledek je ten že auto je mrtvý na spodek. Nějaký rady, návrhy....? Budu rád za jakýkoliv nápad. Večer kdyžtak ještě přihodím graf náběhu tlaku turba.

Přikládám graf nábehu tlaku turba. Měřeno na 4ku, počáteční rychlost cca 55km/h, konečná cca 125km/h, mírné stoupání.
http://dieselpower.cz/forum/userpix/30495_turbo_1.jpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23. kvě 2012 23:59:47 
Offline

Registrován: čtv 08. dub 2010 20:12:24
Příspěvky: 61
Kdyby to někoho zajímalo... dneska jsem nahodil původní turbo a auto jede opět jako před tím... Na jednu stranu jsem rád, na druhou stranu jsem nasranej, protože repasované turbo nefunguje jak má...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 06. čer 2012 18:45:54 
Offline

Registrován: pát 11. úno 2011 5:12:56
Příspěvky: 69
Bydliště: ČeskýTěšín
tak že to staré s ohnutými lopatkami fachá jak má? a jak se chovalo předtím než jsi ho poprvé demontoval?

_________________
Citroen C4 1,6HDI 16V, 80kW, r.v.04, r.prov. 05
léto / zima
4,9 L 5,7 L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08. čer 2012 18:54:10 
Offline

Registrován: čtv 08. dub 2010 20:12:24
Příspěvky: 61
Hodně pískalo a už trochu prosakuje olej. Lopatku jsem narovnal, turbo nepíská, takže už to žere jen olej. Ale neni to tak hrozný. Snad to vydrží...


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne pát 08. čer 2012 19:07:34, celkově upraveno 1
citace > http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=148&t=3067


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. zář 2012 9:43:28 
Offline

Registrován: stř 01. srp 2012 19:19:53
Příspěvky: 31
mozna je pozde,ale skus seridit podtlakovou banku na tom turbu,je zrejme rozstelovane variabilni naklapeni lopatek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 08. srp 2015 10:48:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. zář 2012 22:21:40
Příspěvky: 82
Bydliště: Třebíč
Měl jsem tentýž problém po výměně turba u C4GP,turbo tahalo od 2500 ot/min.Zjistil jsem vadný podtlakový regulátor - nedržel podtlak a táhlo se vracelo zpět.Po výměně O.K.

_________________
Renault Grand Scenic 1.5dCi / 2012
C4 GP 1.6Hdi/80kW DV6TED4 / 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2017 12:32:56 
Offline

Registrován: pát 13. led 2017 12:26:46
Příspěvky: 1
U mého turba se též objevil ten samý problém.
Otáčky se skokove zvýší okolo 2500.
Jen servis na to nemuze prijit.
Asi jim to budi muset poradit.
Kolik tě Parniku Stala výměna toho ventilu?
Diky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 19. bře 2017 22:38:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. zář 2012 22:21:40
Příspěvky: 82
Bydliště: Třebíč
Petr.0001 píše:
U mého turba se též objevil ten samý problém.
Otáčky se skokove zvýší okolo 2500.
Jen servis na to nemuze prijit.
Asi jim to budi muset poradit.
Kolik tě Parniku Stala výměna toho ventilu?
Diky



Podtlakový regulátor stál asi 1100 peněz a vyměnil jsem si ho sám, je přichycenej dvěma matkama a závlačkou na táhlu k turbu. Ale abych se nenudil, regulace turba mi dělá paseku vesele dál. Normálně se závada neprojevuje, ale stačí jet chvíli po dálnici, takže je motor nepřetržitě ve výkonu a motor "zvadne". Nejzáludnější na téhle závadě je, že palubní počítač mlčí. Poznáš to pouze na výkonu motoru a podle toho, že přestane fungovat tempomat. Po stažení diag. vyskočí chyba P0299, což je nízký plnící tlak turba. Chybu stačí vymazat a auto jede zase normálně, jedná se o tzv. pending fault. Nicméně příčinu to neřeší. Jak už jsem psal, podtlakový regulátor ovládající přes táhlo úhel natočení lopatek turba mám vyměněný, takže zbývají defacto dvě další příčiny : za prvé je to netěsnost pryžových hadiček rozvádějících podlak. Tuhle možnost jsem vyloučil, protože ta chyba by byla permanentní. Za druhé - součástí systému řízení turba je solenoid Pierburg a tam bude pravděpodobně zakopaný pes. Loni v létě jsem ho demontoval a rozdělal, přestože konstrukce ho pasuje do třídy agregátů nerozebiratelných (ale technik bitevního vrtulníku rozmontuje všechno :lol: ). Solenoid byl zatuhlý a zašpiněný sazemi, takže vyčistit, promáznout a namontovat. Chvíli to bylo v pohodě, ale už jsem zase tam, kde jsem byl. Takže jsem koupil nový, stál 1300 a v nejbližší době ho vyměním a uvidím ( a dám vědět ).
Každopádně - být majitelem tohoto auta, potažmo motoru DV6TED4, stává se šťastlivec velmi zdatným diagnostikem a mechanikem. A ze srdce lituju lidi, co si na tomhle autě nic neudělají, protože je to dřív nebo později finančně zruinuje....

_________________
Renault Grand Scenic 1.5dCi / 2012
C4 GP 1.6Hdi/80kW DV6TED4 / 2008


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14. kvě 2017 11:13:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj, také přidám do mlýna historku, tak ten podlatkový ventil pod turbem je asi největší bolest turba. Také už nějakou dobu zjišťuji proč mi auto netáhne. Závada právě ten ventil pod turbem. Jak jsem zjistil, tak ta repas turba žádná sláva, už jsem před čtyřmi lety také měnil za repas a od té doby to auto nic moc. :evil: :oops:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 02. črc 2017 19:45:07 
Offline

Registrován: ned 02. črc 2017 19:22:35
Příspěvky: 1
Pánové, jsem majitelem Ford C-Max s tímto stejným motorem. A včera jsem dělal výměnu toho selenoidu Pierburg jak tady píše "Parnik". Já měl jiný problém, při jízdě když byl motor studený , tak pohoda, ale po zahřátí a pokusu o vytočení motoru nouzák, motor nešel nad 1800 otáček. Prostě nouzák. A závada? Naklopení lopatek zůstalo na plný výkon, dokonce mi bouchla i ta trubka od turby,(cena 3 200,-) :? Diagnostika potvrdila vysoký tlak turba. Příčina? Selenoid nevrátil ten podtlak. Takže včera výměna a motor šlape. I když ten váma vzpomínaný regulátor se mi také nelíbí. Motor má 174 tis. km. Uvidíme jak to bude
Jo, a ten selenoid stál 870,- kč. Koupeno na Allegro.pl

První je ten selenoid, druhý obrázek ta bouchlá trubka od turba
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 23. črc 2017 11:40:11 
Offline

Registrován: sob 21. úno 2015 14:35:29
Příspěvky: 1
Zasraný intercoler padalo mi to do nouzáku pc psalo nízký tlak turba zvenku zaolejovaný a prachem zanešený coler


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2018 0:24:42 
Offline

Registrován: sob 29. pro 2018 0:14:42
Příspěvky: 1
zdravím, chtěl jsem se zeptat kde najdu ten solenoid? mam C4 GP 1.6 Hdi. na autě je problém v tom že mi jakoby nespíná turbo motor šlape v pohodě jen nemá výkon, zvýšili se otáčky a zvedla se spotřeba. našel jsem prasklou hadici od podtlaku a volny spoj tak jsem to opravil a vyčistil jsem čidla tlaku a teploty(vlevo na motoru)ale žádná změna ještě jdu znova na diagnostiku ale ta dosud nic neukázala. nemate s tím někdo zkušenost prosím??


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2018 10:25:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj ten elektromagnetický ventil regulace turbodmychadla najdeš vzadu za motorem musíš pod auto a podívat se mezi motor a nápravu je to zastrčené na dva na dvou šroubcích. Jinak pokud ti auto netáhne je třeba zajet na diagnostiku a zjistit z knihy jízd jaká je závada ne vždy ty kódy co se výčtu je ta závada. Jinak pokud ti netáhne auto je třeba projít vše od elektromagnetického ventilu a co s tím souvisí to znamená elektromagnetický ventil hadičky ta nádržka která je za motorem jestli vše těsní. ;) :evil:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz