Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Hydraulika a chybová hlášení (tedy spíše nehlášení)
Právě je pon 25. lis 2024 2:07:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 9:17:47 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Tak jsem teď řešil dvě rychle po sobě vzniklé závady hydrauliky.
Mezi palivovou nádrží a podlahou auta je vrstva "filcu", kterým prochází jak tlaková trubka, tak i vracečka k zadní nápravě. No a ve filcu uvízlo pár ostrých kamínků. A jeden tak blbě, že postupně vydřel do tlakové trubky dírku. Muselo to tam být už hodně dlouho. Takže najednou nastal prudký únik LDS (než jsem na to přišel, tak jí vytekla asi tak polovina).
No a auto nehlásilo naprosto žádnou závadu... ani nízkou hladinu LDS, ani pokles tlaku v soustavě. (Na BX a na XM by něco takového způsobilo barevnou hudbu na palubní desce a několik výstražných hlášení).
Trubku jsem opravil, doplnil LDS a vesele odjel. Po pár kilometrech mi najednou na multifunkčím displeji vyskočila hláška "Porucha pérování, max. rychlost 90km/h" a na displeji tachometru se rozsvítilo "SERVIS". Bez jakéhokoliv vysvětlení, co se děje.
Tak jsem si řekl, že jak jsem doléval LDS do skoro prázdného okruhu, tak tam zůstala nějaká bublina, která teď samoodvzdušněním utekla a je tam tedy málo kapaliny.
Tak jsem zastavil, otevřel nádobku, spustil auto dolů (tedy myslel jsem, že spustil, protože displej ukázal, že je auto dole). Dolil jsem LDS (asi 2 dl, tedy bezvýznamné množství). Vypnul motor, zapnul motor a hláška o poruše pérování a nápis SERVIS zmizel.

No a začaly se dít divné věci. Chci zvednout auto do provozní výšky a koukám, že v provozní výšce je (tedy předtím nekleslo). Říkám si, jsem blbec, asi jsem ho už zvednul... tak jsem zadal pokyn zvednout do terénní výšky, pak úplně nahoru, zpátky, úplně dolů... Zkrátím to - displej vždy ukázal, že auto je ve výšce, do které jsem ho nastavil, ale ve skutečnosti se nehlo z původní nastavené výšky.

Chybu výškových korektorů jsem vyloučil, to by nereagoval buď jen předek nebo jen zadek - že by odešly oba korektory najednou je nepravděpodobné. Zkoušel jsem poslouchat, jestli vrčí motor čerpadla, ale na silnici byl takový randál, že jsem nic neslyšel.

Tak jsem zavolal kamarádovi, jestli se za ním můžu stavit do dílny (byla neděle odpoledne) a dojel tam.
No a bylo jasno. Zhořela pojistka napájení motoru čerpadla.
Je to zapojené dost divně. BSI po zapnutí klíčku pošle ovládací napětí na relé, které trvale sepne vedení do motoru přímo z baterky. Přičemž před tímto relé je právě ta pojistka, která zhořela.
K čemu tam to relé je, mi není jasné, protože v samotném motoru čerpadla je další relé, které je spínáno a rozpojováno ovládacím napětím z řídící jednotky čerpadla. Jelikož 40A pojistka většinou nezhoří jen tak a nebyl čas zkoumat co to způsobilo, tak jsme provizorně natáhli napájení k motoru přímo z baterky přes pojistku, která je přímo na drátu a je tedy hned po otevření kapoty vidět. Pokud to nebude hořet, tak to zapojím zátky přes BSI.

Nechápu ale, jak je možné, že tak fatální závady, jako pokles hladiny LDS, pokles tlaku v soustavě, nefunkčí čerpadlo, nesouhlas nastavené výšky s realitou nevyvolaly žádné chybové hlášení. Dokonce ani když jsme to napíchli na diagnostiku, tak to nic nepsalo, jen jakousi nesmyslnou dočasnou závadu o chybné poloze volantu. Ani ta hláška o tom, že mám jet max 90 km/h tam nebyla zaznamenaná v paměti.
No a to, že to na displeji ukazuje po nastavení výšky nesmysly i když se auto nehne také nechápu. Copak ta věc nekontroluje v jaké poloze jsou výškové korektory?!? Tak jak určuje kam se má zvedenout nebo spustit (pokud tedy funguje čerpadlo).

Je možné, že by tak zásadní věc, jako je hydraulika nebyla u Hydraktive 3+ kontrolována?

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. srp 2012 23:14:19 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Hmm, že bych byl jediný, koho něco takového potkalo? Mimochodem ani oficiální zastoupení Citroen v ČR mi na tenhle dotaz neodpovědělo... což je parádní ostuda.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2012 16:47:22 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
čidlo tlaku je u C6 hned u zadní nápravy, takže systém by měl pokles tlaku v okruhu poznat ovšem za předpokladu, že se opravdu prodřela tlaková trubka a nikoliv "vratka".... Co se týká úbytku kapaliny je tam také nějaká tolerance než to začne něco hlásit.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2012 0:42:19 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Jo, jo, tlaková trubka to byla. Uřízli jsme proděravělý kus, pomocí přípravku na výrobu brzdových tlakových trubek jsme vytvořili na obou koncích vyříznuté trubky osazení a mezi to vytvarovali kus trubky o stejném průměru, ale měděné (tedy v podstatě nezničitelné), pomocí tlakových spojek jsme pak vše propojili. Vracečka je jen plastová trubička. Čidlo tlaku tam opravdu je, pokles množství LDS o více než polovinu je alarmující. Přesto se celá ta věc tvářila, jako, že je vše v pořádku. A to je právě to, co mi není jasné. Já něco málo o fungování hydrauliky u Citroenů vím, takže ledacos operativně vyřeším a nějak vždycky dojedu. Běžný uživatel by ale v takové situaci skončil... a to mi právě není jasné...

Aleš

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. kvě 2014 9:01:00 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:01:54
Příspěvky: 73
uz je to sice nejaky cas, ale budem reagovat.
Akurat som vyriesil tu istu zavadu - nechal som auto cez 2 hodky v max vyske.
Ale nerobil by som z toho nejaku vedu. Vymena poistky a jazdis dalej.
Dost mi pomohlo toto forum http://c6owners.org/plugins/forum/forum ... 18352.post
Typkovi tam dokonca zhorel motor pumpy, takze som rad, ze to u mna bola len poistka.
Da sa vymenit dokonca aj bez odpajania baterky, staci len opatrne ponadvihovat ECU, BSI a poistkovu dosku.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. říj 2014 9:31:07 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
AlesXM píše:
Jo, jo, tlaková trubka to byla. Uřízli jsme proděravělý kus, pomocí přípravku na výrobu brzdových tlakových trubek jsme vytvořili na obou koncích vyříznuté trubky osazení a mezi to vytvarovali kus trubky o stejném průměru, ale měděné (tedy v podstatě nezničitelné), pomocí tlakových spojek jsme pak vše propojili. Vracečka je jen plastová trubička. Čidlo tlaku tam opravdu je, pokles množství LDS o více než polovinu je alarmující. Přesto se celá ta věc tvářila, jako, že je vše v pořádku. A to je právě to, co mi není jasné. Já něco málo o fungování hydrauliky u Citroenů vím, takže ledacos operativně vyřeším a nějak vždycky dojedu. Běžný uživatel by ale v takové situaci skončil... a to mi právě není jasné...

Aleš


no možná bylo to čidlo tlaku vadné, nebo tam byl nějaký problém v kontaktu..... Čidlo tlaku ve vracečce je už z principu nesmysl, to může být jen v trubce, která je pod tlakem a ta je kovová. Viz. obrázek.

Obrázek

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz