Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Palivové čerpadlo
Právě je stř 27. lis 2024 22:37:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2012 15:06:05 
Offline

Registrován: ned 01. lis 2009 18:47:19
Příspěvky: 27
Bydliště: Čelákovice
Ahojte, prosím o pomoc. Odešlo mi palivové čerpadlo - spálil se motorek. Tedy jsem dal nové, z druhovýroby.Ale teď mi začala hořet pojistka, která s čerpadlem vůbec nesouvisí (pod volantem č. 14 - paměť řídící jednotky a ještě něco, 5A). Když dám slnější, tak to drží, ale to byl samozřejmě jenom pokus, hřebík tam dávat opravdu nechci. Staré čerpadlo jenom cvakne a vypálí pojistku taky. Jedná se o X1, 1.8 16V r.v. 5/1996. Díky za případné rady kam se podívat.

_________________
Trabant 601 26 HP -> Wartburg 353.1W 50 HP -> Škoda 120L 70 HP -> Citroën BX 16 TRS 95 HP -> Citroën BX 19 TRI 108 HP -> Citroën Xantia X1 1,8 16V 110 HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 10:44:55 
Offline

Registrován: ned 01. lis 2009 18:47:19
Příspěvky: 27
Bydliště: Čelákovice
Odpovím sám: již vyřešeno s pomocí servisu v Počernicích. Na elektrice se podělalo snad všecko, co mohlo: rezavej kostřicí bod, prodřená izolace na svazku kabelů, co vedou pod řídicí jednotkou a ulomenej kablík u spínací skříňky.

_________________
Trabant 601 26 HP -> Wartburg 353.1W 50 HP -> Škoda 120L 70 HP -> Citroën BX 16 TRS 95 HP -> Citroën BX 19 TRI 108 HP -> Citroën Xantia X1 1,8 16V 110 HP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: ned 04. bře 2012 10:55:20 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Ahoj všem, mám také problém se startováním. V týdnu jsem jel do práce a najednou přestalo auto reagovat na plyn, chcíplo a už jsem ho nenastartoval. Zjistil jsem že mi nejde palivové čerpadlo. Zkoušel jsem jsem ho proměřit, ale nejde tam proud. Chtěl jsem ho zkusit na přímo, abych měl jistotu, ale vedou k němu čtyři dráty a já nevím na které to zkusit napojit, abych neudělal víc škody než užitku. Trošku mě mate, že nenaměřím proud na žádném z kabelů. Palivoměr mi funguje, tak by tam přece nějaký proud měl být. Před několika lety už mi čerpadlo odešlo, tenkrát jsem to měl ve dvou servisech, v obou byli zmatení, že nejde na čerpadlo proud. Tak jsem to dal do značkového servisu, vyměnili čerpadlo a už to jelo. Tak v čem je problém, že už tenkrát tam nenaměřili proud?! Nemá někdo z vás schéma zapojení palivového čerpadla? Mám X2 18 16V r.v. 2001. Ví někdo jak to vlasně funguje? Budu vděčný za nějaké rady :)

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: ned 04. bře 2012 12:25:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Mělo by to být všude v podstatě stejné, na konektoru u čerpadla pin 2 je + 12, pin 4 je kostra. +12 ale pouští vícefunkční relé co je u řídící jednotky, a to relé zase pouští jednotka .... tak že krpa může být jak u relé, tak na drátech k němu.
1211 čerpadlo
1304 vícefunkční relé
ŘJ dole uprostřed

Na tom relé bývá nakresleno, jak ktré kontakty jsou zapojeny.

http://img215.imageshack.us/img215/4816 ... onadrz.jpg

Obrázek

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: ned 04. bře 2012 13:49:05 
Offline

Registrován: sob 24. říj 2009 8:11:34
Příspěvky: 16
Bydliště: Nový Oldřichov
Jednoduchý test napájení do čerpadla vzít bezpaciovou 5W žárovku napojit na dva silnější dráty de tam jenom nasunout a zapnout zapalovaní

_________________
Xantia Break 2.0HDi 80kw 11/2000 Exclusive stříbrná střela spotřebu držím pod 6l/100km Tempomat, ostřik světel, vyhřívané sedáky, LED denní světla, xenony, LED obrysovky-blikače-podsvícení interieru, Palubní PC
Diagnostika Lexia


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: ned 04. bře 2012 17:33:04 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Zkoušel jsem to zkoušečkou a proud tam nešel.

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne ned 04. bře 2012 17:34:21, celkově upraveno 1
citace > http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=148&t=3067


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: ned 04. bře 2012 18:06:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Podívej se na schéma... po otočení klíčku ti sepne relé, a to ti teprve pustí +12 na čerpadlo.
Odpoj čerpadlo, natáhni si 2 dráty od baterie a zkus jestli pojede napřímo na piny 2+ a 4 -, jak sem psal. Pokud pojede, tak sundat to velké relé a v konektoru připojit +12 na pin 5. pokud pojede, zkoušečkou prověřit kde je přítomno +12 v konektoru k relé po otočení klíčku , mělo by to být na 14.8.15.2.11
prostě vylučovací metodou najít kde to neprochází ... taky může být špatné to relé, stačí připojit a proměřit ... vše vyčteš ze schematka ...
Taky máš po cestě pojistku F9 v motorovém prostoru u relátek ... když vše bude Ok, prozvonit napájecí drát k čerpadlu, u rélé je to číslo 120 u čerpadla 121 .... najdeš to na drátech napsané.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: pon 05. bře 2012 20:23:27 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Zítra na to kouknu a dám vědět jak jsem dopad. Dík

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2012 12:20:18 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Tak zatím jsem zjistil že čerpadlo po připojenì na přímo běží tak dneska jdu zkusit relé

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: pát 30. bře 2012 17:52:00 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Tak jsem postupoval podle schématu, který jsi sem vložil. Po proměření relé a konektorů jsem zjistil, že to není správné schéma. Povedlo se mi sehnat to správné. Měřením jsem zjistil, že čerpadlo i relé jsou v pořádku. K čerpadlu nevede konektor 5, ale 9. Problém je někde v konektoru 10, který je napojen na řídící jednotku. Pokud konektor 10 ukostřím napřímo, čerpadlo běží. Zkoušel jsem proměřit kabel mezi relé a řídící jednotkou, ale nepovedlo se, tak nevím, jestli je v cajku. Další věc, která by mne zajímala je, co je na schématu pod označením 1350. Taky by mě zajímalo, co spouští a zapíná čerpadlo. Je tam někde nějaký tlakový spínač? Když všechno fungovalo, tak pokud jsem zapnul klíček, čerpadlo zavrčelo a vypnulo. Myslím, že někde něco musí ještě spínat ukostření relé. Viděl bych to na tlakový spínač. Když jsem čerpadlo propojil napřímo, povedlo se mi nastartovat. Proto si myslím, že řídící jednotka je v pořádku. Taky nevím, jakým způsobem prochází přes řídící jednotku kabel od relátka, vede do konektoru 3, ale kam potom vede dál, nemám tušení. Proto bych potřeboval poradit, jestli je tam ještě něco, co ovládá relé k čerpadlu.

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: pát 30. bře 2012 22:50:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
1350 by měla být lambda, a domnívám se, že na benzíňáku tlakovej spínač na palivo není, že je to ošetřeno tím, že čerpadlo dá konstrukně pouze požadovaný tlak a víc ne. a čas po otočení klíčku je dán nějakým časovým obvodem relé - jednotky. Koukni na bezpečnostní spínač, jestli není vyplej - 1203, je za koulí u spolujezdce. Právě ten pin 10 od relé jde přes ten bezpečnostní spínač do řídíci jednotky. Je to kostra ( - ) na cívku relé co ti přitahuje právě kontakt napájení na čerpadlo, to by mohlo bejt ono, třeba se ten spínač nějak podělal, nebo upadl drát ??? .... Nebo je zaoxidovanej , upadlej v konektoru na jednotce .... na spínači ... hledej tam. Nejsem odborník na elektriku, tak jestli se někde pletu, tak mě opravte.

tohle by mělo bejt asi to tvoje schema ... koukám, že jsou tam sice 2 lambdy, ale to by si tam taky mohl mít, jestli máš rok 2001 jak píšeš.
http://img824.imageshack.us/img824/7116/elektrom.jpg

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Palivové čerpadlo
PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2012 8:36:37 
Offline

Registrován: čtv 11. úno 2010 11:45:47
Příspěvky: 26
Mám tam dvě lambdy, tak zkusím najít ten spínač. Dík za další nápad, dám vědět

_________________
Citroen C4 Picasso Grand r.v. 2015 2.0 HDi 110 kW EAT6


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz