Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
Právě je čtv 28. lis 2024 18:45:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: pát 11. pro 2009 11:46:45 
Offline

Registrován: pát 11. pro 2009 11:34:39
Příspěvky: 2
Bydliště: Praha
ahoj všem,
jsem tu nový, uvažuji o koupi starším GP, rozhodně BMP6 nebo automat.
protože peněz není mnoho, nabízí se 1,6HDi spíš než 2,0HDi
V tuto chvíli mam škodovku, octavii II, s dvojspojkovou DSG převodovkou.

k dotazu: má někdo z přítomných osobní zkušenost, aby mohl porovnat robotizovanou BMP6 a DSG, popřípadě s klasickým automatem. Načetl jsem hromadu pro robota, hromadu proti. S DSG jsem naproto spokojen a jel sem i s klasickým automatem Ford Mondeo 2005, TDCi, oboje mne plně uspokojovalo :lol: jde mi hlavně o pohodovou jízdu, na jižní spojce předjíždím minimálně ;)
díky za odpovědi i za fajn stránky!

_________________
__________________________________
Skoda Octavia II, 1.9TDI PD, DSG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 9:00:18 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:30:44
Příspěvky: 34
Myslím,že bych věděl o někom,kdo má zkušenost s obojím.Citroen Petráček Ústí nad Orlicí.Tak si nech spojit p.Martina Hurycha.Je to opravdu expert.Zkus to.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 0:38:36 
Offline

Registrován: pát 11. pro 2009 11:34:39
Příspěvky: 2
Bydliště: Praha
dik moc, samozrejme se objednam na zkusebni jizdu u nakyho prodejce, spis sem chtel dopredu vedet jestli se zamerit jenom na 2.0. zkusim ale i tu 1.6, treba to nebude takovej des ;-) dik moc!

_________________
__________________________________
Skoda Octavia II, 1.9TDI PD, DSG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 8:33:41 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:30:44
Příspěvky: 34
1.6 HDI je dostačující,pokud nechceš s nikým závodit:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: pát 08. led 2010 21:38:16 
Offline

Registrován: pon 23. lis 2009 10:22:56
Příspěvky: 59
Připrav se, že robot nebude tak rychlý a pohotový jako DSG a 1,6 bude slabší než oktávka, i když má skoro stejný výkon. Ale nižší obsah a krouťák je znát. Měl jsem oktávu taky a při přesedlání mi to chvíli vadilo než jsem si zvykl a uzpůsobil jsem režim jízdy. Jinak si myslím že 1,6 je pro to auto dostačuijící. Pro robota je stejně u 2,0 omezen krouťák na 260 Nm a 1,6 má 240 Nm. Ale pohodlí se s oktávkou nedá srovnat. ;) Zvykl jsem si velice rychle. Mohu doporučit

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6 1,6 HDI 16V Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: pon 18. led 2010 23:34:51 
Offline

Registrován: pon 18. led 2010 19:36:36
Příspěvky: 78
locoto píše:
ahoj všem,
jsem tu nový, uvažuji o koupi starším GP, rozhodně BMP6 nebo automat.
protože peněz není mnoho, nabízí se 1,6HDi spíš než 2,0HDi
V tuto chvíli mam škodovku, octavii II, s dvojspojkovou DSG převodovkou.

k dotazu: má někdo z přítomných osobní zkušenost, aby mohl porovnat robotizovanou BMP6 a DSG, popřípadě s klasickým automatem. Načetl jsem hromadu pro robota, hromadu proti. S DSG jsem naproto spokojen a jel sem i s klasickým automatem Ford Mondeo 2005, TDCi, oboje mne plně uspokojovalo :lol: jde mi hlavně o pohodovou jízdu, na jižní spojce předjíždím minimálně ;)
díky za odpovědi i za fajn stránky!

Ahoj, určitě doporučuji, aby jses nejdříve svezl s BMP6, je to trochu něco jiného, než automat. Mohla by ti vadit prodleva při přeřazení, tu automat nemá. Jinak 1,6HDi super volba, na závody to není, ale na pohodovou jízdu plně dostačující :-).

_________________
C4 Grand Picasso, 1,6HDi, BMP6, Dynamique, 2009, 6,5l/Km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: sob 25. čer 2011 17:12:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. pro 2010 11:24:16
Příspěvky: 83
Ahojte chcel by som kupit 2,0 HDI GP s automatom, no je nejako mozne na prvy pohlad rozoznat ci ma klasicky automat alebo BMP6, co som videl tak niektore mau pri tej riadiacej pake "R N A M" a niektore "P R N A M", preco je tam to "P". A este jedna vec ked budem poznat VIN a zavolam do citroenu, povedia mi pri akych poslednych km bolo auto na kontrole alebo chcu aj za to paltit? Dakujem

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi EXCLUSIVE,2007, BMP6, modrá metalíza Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: sob 25. čer 2011 22:51:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Zdárek, "R N A M" je BMP6 robotizovaná převodovka a "P R N A M" je klasický automat ,,, a to P je parkovačka ta se dává při vypnutí motoru...něco jako brzda... R je zpátečka, N je neutrál, A je automat, M je manuál...řazení pádly pod volantem.Co se týká toho zjištění VIN v Citroen Service tak je to různé a záleží na jakého technyka narazíš,,,já s tim neměl problém a zjistil vše co jsem chtěl ale auto je z CZ a ne dovoz. ;) ...jo a platit jsem nic nemusel ale hned při tom jsem si objednal vanu do kufru a gumové koberečky pod nohy.

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: ned 26. čer 2011 9:56:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. pro 2010 11:24:16
Příspěvky: 83
j.pajinek, dakujem pekne aj som si to tak myslel, no nebol som si isty,
mohli by ste mi poradit co sa tyka GP 2,0 HDi na co by som si mal dat pozor pri kupe tohto auta a s ktorou prevodovkou ho bude lepsie kupit, uz som toho nastudoval vela a mam v tom trosku chaos, urcite chcem automat, ale no ten klasicky automat tych je menej ako BMP6. Keby som narazil na 6-rychlostny manual mozno by som ho zobral ale s takou prevodovkou som auto este nenasiel iba 5-manual a to urcite nechcem.
a este jedna otazka ked idete na automat A mozte za jazdy prepnut paku na manual M a radit rychlosti?
pripadne nepredava z vas niekto GP 2,0 hdi?
DAKUJEM VSETKYM.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi EXCLUSIVE,2007, BMP6, modrá metalíza Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: ned 26. čer 2011 14:14:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...maty55,u automatu a to jak klasickém tak i robotickém je možno za jízdy přepnout páčku z režimu ,,A,, do režimu ,,M,, a potom řadit pádlami po volantem.U robotické převodovky mužu řadit i při režimu ,,A,, prostě mu do toho kecat a když přestanu on sám se potom vrátí do svého režimu...nejsem si jist jestli to jde i u klasiského automatu,,,nevím to ti tu musí zodpovědět majitel tohoto vozu,,, :? jinak já mám motor 1,6HDI a jsem spokojen jak se spotřebou tak i jízdou,kamarád má 2,0HDI s robotem a krom toho že má o cca 1,5litr větší spotřebu je taktéž spokojen. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: ned 26. čer 2011 18:42:54 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Podržení stupně pádlem jde i u klasického automatu. Jinak auto s BMP6 má u mě spotřebu až o jeden litr menší než auto s AT. Je to ale úplně jiná jízda, BMP6 je spíše klasická převodovka, nedá se používat třeba tempomat pro zrychlování (je to moc brutálně rychlé a škubavé), zatím co u klasiky to pěkně pozvolně bez cukání dosahuje nastavenou rychlost (typicky 50 / 90). Já dnes dost trpím, když musím opustit AT a přesednout za BMP6.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: ned 26. čer 2011 19:34:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 06. pro 2010 11:24:16
Příspěvky: 83
Dakujem pekne za vysvetlenie, no len s tým klasickym automatom tych aut zasa tolko neni.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi EXCLUSIVE,2007, BMP6, modrá metalíza Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 16:41:09 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Petr Šimral píše:
nedá se používat třeba tempomat pro zrychlování (je to moc brutálně rychlé a škubavé), zatím co u klasiky to pěkně pozvolně bez cukání dosahuje nastavenou rychlost

Nesouhlasím, používám zrychlování a zpomalování s BMP6 a funguje v pohodě, pouze při větších rozdílech nahoru bych si dokázal představit zrychlení s "mírnější nohou", ale rozhodně žádné cukání. Klasický automat je samozřejmě plynulejší a pohodlnější svezení, ale o tom se tady diskutovalo už asi stokrát, tak doporučuju projít historii a vyhledávání.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BMP6 vs. DSG vs. klasický automat
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 17:10:27 
Offline

Registrován: pát 11. bře 2011 10:37:30
Příspěvky: 33
Souhlasím s Baloo, mám BMP6 s motorem THP benzin, při padesátce aktivuju tempomat, kde mám nastaveno třeba 130 a následuje plynulé zrychlení bez jakéhokoliv cukání, i když samozřejmě s přeřazováním a ostrým rozjezdem. A to je v pořádku, protože když chci z 50 na 130 a dělo by se to pomalu, tak do mě po nájezdu na dálnici zaručeně někdo vrazí. Když chci zrychlovat pomalu, tak prostě přidávám po pěti tlačítkem "plus" a to je pak jak vatička.
Jistě, že klasický automat bude příjemnější, avšak vyšší spotřeba, dražší koupě auta. BMP6 nahrazuje manuální převodovku s tím, že to řadí a podřazuje samo. Nastávají určité projevy jako u klasické manuální převodovky a spojkového pedálu, t.j. nepatrné zpomalení při řaqzení. Rozčilují mě ale ty různé články v odborných časopisech, kde rádoby testovací jezdci stále dokola píší o tom, jak je jízda s BMP6 cukavá. Jsou to debilové.
A úžasnou výhodu BMP6 (a také klasický automat) má v tom, že při přeřazování a zpnutém tempomatu se tempomat nevypne tak, jak se to stane při sešlápnutí spojky u klasické manuální převodovky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz