Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Ventilace vzduchu v druhé řadě sedadel
Právě je sob 23. lis 2024 22:12:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 07. čer 2011 10:50:30 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Mechanici u Citroenu mě mile překvapili a problém s ventilací vyřešili za půl druhé hodiny. Stálo to 2000,-, ale zvládli to. Jen se chci ujistit, že je to opravdu vpořádku a chová se to, jak má.
Vše mi podle manuálu přijde normální. Jenom jsem si všiml, že rozdíl ve výkonu ventilátoru pro zadní sedadla je u 1. - 3. polohy ovladače malý, a když přepnu na 4. polohu, tak ventilátor citelně přidá. Taky jsem si všiml, že rozpětí výkonu zadních ventilátorů je přímo závislé na nastavené intrenzitě na displeji řidiče. Když topím, ze všech průduchů jde skoro stejně teplý vzduch.
Jestli to máte jinak, dejte prosím vědět. Kdyby mi ještě něco fungovalo špatně, byl bych rád, aby to hoši v Citroenu dotáhli do konce.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2011 21:56:27 
Offline

Registrován: pon 19. pro 2011 21:46:31
Příspěvky: 1
Ventilace v B sloupcích je vyřazena pokud je teplota nižší než asi 3 stupně.
Pokud si chcete ověřit funkčnost regulačních koleček ventilátorů,stačí když vezmete například fén a trochu ohřejete čidlo venkovního teploměru na spodku pravého zrcátka.Okamžitě vám ventilátory naskočí a můžete regulovat otáčky.
Pokud vám vadí,že z výdechů jde chladnější vzduch,stačí zavřít lamely.Nechápu co se tady řeší.Taky jsem s tím byl v servisu a chtěli abych auto přivezl druhý den,že se v tom bude hrabat diagnostik.Po zkoušce s fénem,jsem nikam nejel.
C4 GP 2011


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2011 22:01:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
novacek a uz takove rozumy? tady se resi to ze tam jde studenej vzduch i kdyz je venku tepleji

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 21:55:35 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Díky, náčelníku, že ses mě zastal :lol:

Je to tak, strávil jsem nad tím spoustu času v létě i zimě. Čidlo jsem taky nahříval. Ale teď vidím, že i když je pod 3°C a ventilaci vzadu nemůžu ovládat, jde z průduchů teplý vzduch, což dříve nešlo. Foukal studený bez ohledu na teplotě vpředu. Jen mě zaráží, že někomu funguje ovládání i v mínusových teplotách.
Znovu opakuji, že tentokrát odvedli v Citroenu dobrou práci.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:02:59 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 12:37:17
Příspěvky: 129
Bydliště: Olomouc
ja si myslim ze ovladani zadni klimatizace by melo jit (same dle typu vybavy) at je venku -20 nebo +20
to jako ze kdyz bude venku kolem nuly tak ti vzadu pojedou v usankach a vpredu budou cestujici v plavkach ??

_________________
http://car-navi.autodiagnostika.info


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:14:01 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
V citroenu mi vysvětlovali, že jde o ochranu systému při zamrznutí. Kdyby prý zamrzl ventilátor, mohl by se spálit.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 20. pro 2011 22:23:25 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 12:37:17
Příspěvky: 129
Bydliště: Olomouc
mno a co ten predni,hlavni ?? ten nezamrzne ?
podle me je vyklad o zamrznutem ventilatoru trochu nesmysl...

_________________
http://car-navi.autodiagnostika.info


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21. pro 2011 14:26:24 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
U ventilátoru vpředu to možná tolik nehrozí. Třeba hrozí, že se u ventilátorů pod sedačkami vytvoří nějaký kondenz, protože to potrubí s ventilátorem je od vnějšku chráněný jen plechem. Možná je problém spíš v přihřívání vzduchu. Jak jsem se tím hrabal, zjistil jsem, že ohřev vzduchu pod předními sedačkami je úzce spjatý s činností ventilátoru. pokud nejde ventilátor, nejde ani topení - ochrana proti přehřátí. A to je možná ten důvod. Kdyby ventilátor zamrzl, byl by pod proudem, ale nechladil by topení, které je uložené v umělé hmotě. A topí celkem dost.
Když je venku třeba 10°C, auto topí jen málo a vlažný vzduch se cestou dozadu tak zchladí, že by byl přímo studený (kdyby nebyl přihřívaný).
Když je venku pod nulou, auto topí hodně, že po cestě do B-sloupků lze vzduch možno ještě považovat za teplý a není tak důležité ho přihřívat.
To je ale pouze moje vysvětlení, proč to tak je. Třeba to je jinak. Stále si neumím vysvětlit to, že když mi systém nefungoval, dozadu šel stále studený vzduch a teď, když je to v cajku, z B-sloupků jde teplý vzduch i v mínusových teplotách, kdy by ventilátory pod předními sedačkami včetně onoho přihřívání neměly fungovat.

Ještě si vzpomínám, že mi v citroenu říkali, že mi nahráli SW pro vozy od r.v. 2009, kde ventilátory pod předními sedačkami nesepínají už pod 5°C namísto 3°C u ročníků 2006-2008. Holt pokrok nejde zastavit. ;) :idea:

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 21. pro 2011 19:19:09 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 12:37:17
Příspěvky: 129
Bydliště: Olomouc
mno to abych zitra natahl do dilny sve auto a kouknul se co do nej nahrat :lol:

_________________
http://car-navi.autodiagnostika.info


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 23. pro 2011 21:55:33 
Offline

Registrován: pon 03. led 2011 1:59:45
Příspěvky: 95
Já má C4 z 09 do +5 jde dozadu hodně teplý pod +5 jde už jen vlažný.

_________________
Citroen C4GP 1,6HDI- BMP6,Dynamique 2009 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2011 23:43:39 
Offline

Registrován: pát 30. pro 2011 22:56:38
Příspěvky: 2
Tiez som to dnes skusal na mojom C4GP 2010 (kym som si precital tuto temu, tak som na kurenie zo stlpikov rezignoval - aj v servise mi totiz vysvetlili, ze zo stlpikov teply vzduch proste neprudi), vonkajsia teplota 1 °C, zo zadnych stlpikov zacal ist teply vzduch vtedy, ked som mal otocny ovladac na stlpiku na polohe AUTO a zaroven som nastavil rezim AUTO na ovladacom paneli. Akakolvek zmena rezimu na ovladacom paneli, resp. na ovladaci na stlpiku, sposobila, ze teply vzduch prestal prudit.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 15. led 2012 20:34:48 
Offline

Registrován: čtv 25. srp 2011 7:54:52
Příspěvky: 9
Tak přidám trochu do tohodle problému. Mám GP 2007 dnes je -2 nastavil jsem teplotu na 22°C a po asi 15 minutách mě foukal stejně teplý vzduch jak ze předu tak ze sloupků, akorát nefungovala regulece vzduchu vzadu. Regulovat to šlo ze předu. Na displeji pouze teplota 22°C a 4 černé sedadla. Nevím,jestli to někomu pomůže ale mě to vzadu topí.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso 2,0 HDI 110kw + BMP6 r.v. 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 17. led 2012 11:32:01 
Offline

Registrován: stř 02. pro 2009 12:35:03
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha východ
Mohu také popsat svůj stav. Dnes ráno +3 a ze zadních sloupků studeno. Až se ohřál motor, tak to začalo foukat teple.
Vzadu jde regulovat proud vzduchu, pouze pokud mas navoleno u řidiče pouze dvě sedadla. Viz manuál ;-)

Podle mě by to mohlo jít udělat lépe a foukat až když je motor ohřátý. Takhle mi to zbytečně fouká studený na dítě a přitom v předu to na řidiče nefouká přímo studený.

_________________
Peugeot 107 1.4HDi 53k r.v. 6/2009
Citroen C4 Grand Picasso 2.0i 143k BMP6 r.v. 12/2006 - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. led 2012 9:19:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj jelikož zde probíráte topení chtěl bych se zeptat zda C4 picasso mám bufíka u starého jsem ho měl a tady se přiznam to nevím. Ještě nebyl čas ho hledat 8-) :?:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 20. led 2012 9:45:07 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Vidím, že to funguje skoro všem stejně. I mě. Jen jsem se potřeboval ujistit, že po opravě se to chová standartně a oprava se opravdu povedla se vším všudy.
V závislosti na SW se ale liší venkovní teplota, při které přestává/začíná fungovat ovládání v B-sloupcích - 3°C - 5°C.
Neví někdo, jestli jde tuto teplotní hranici na diagnostice posouvat nebo odblokovat tak, aby šla ventilace ovládat (včetně přitápění) i při nižších teplotách? Třeba už od 0°C. Venkovní teplota se často motá kolem 0 a ovládání a přitápění nejde ovládat.

Taky si uvědomuji, že někdo psal, že mu to funguje pořád, při všech teplotách.

Díky.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 77 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz