Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vysoký volnoběh
Právě je čtv 28. lis 2024 7:26:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vysoký volnoběh
PříspěvekNapsal: úte 20. říj 2009 22:49:59 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 9:27:25
Příspěvky: 30
Bydliště: Pardubice, Liberec
Zdravím, může mi někdo poradit, co s vysokým volnoběhem u V6 12v 1989 manual? Pohybuje se v rozmezí 1200-2000, čím je teplejší, tím má víc otáček. Metodou "pokus-omyl" jsem povyměňoval teplotní čidlo vody, motorek pro otevírání vzduchu, čidlo teploty nasávaného vzduchu, počítač, podtlakové čidlo pod čelním sklem (takové to, co drží na kousku plechu a zespodu do něj vede hadička a konektor se třemi vodiči), snímače podtlaku (černý a modrý, jsou napojeny za sebou a jsou nalevo od baterky proti směru jízdy). Přesto všechno jsou otáčky stále vysoké. Nakonec jsem ale zjistil, že správných otáček lze dosáhnout natočením potenciometru na klapce, ovšem potom jde motor špatně do otáček, cuká, atd... kompromis nelze najít. Děkuji za rady. PS: potenciometr mění plynule hodnoty zhruba od 1,5k do 5,3k. Jediné co jsem neměnil je lambda, může na to mít vliv?

_________________
www.CXclub.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoký volnoběh
PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 10:56:13 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Ta lambda sonda na to nemůže mít tak fatální vliv, pokud je mimo meze, svítí kontrolka diagnostiky a auto jede normálně, to je moje zkušenost. Jinak moje doměnka je potenciometr škrtící klapky, někde jsem kdysi četl, že i když se oměřením jeví v pořádku, může být špatný.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoký volnoběh
PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 21:23:08 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 9:27:25
Příspěvky: 30
Bydliště: Pardubice, Liberec
Volnoběh je už OK, ale nevím v čem přesně byla závada. Vyměnil jsem totiž všechny výše uvedené díly a otáčky byly stále vysoké. Dnes jsem tam dal původní ŘJ a otáčky jsou mezi 800-1000 (podle zahřátí motoru). Tento původní má na konci čísla 101 (r.v.1989) a ten novější z r.v. 1991 má na konci 201, takže si to asi úplně nerozumnělo...

_________________
www.CXclub.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vysoký volnoběh
PříspěvekNapsal: stř 28. říj 2009 10:10:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 19:08:18
Příspěvky: 115
Jirko, jednou mel tchan podobny problem. (XM 2.0 automat '91) privezl to ke me a ja hned vsadil na spatnou ridici jednotku - zvlaste po tom, kdyz mi rekl ze se menila lambda, protoze se spalili dratky ci co. Ty RJ byly velmi nachylne na prepeti a jine elektricke nedostatky. Vymenil sem RJ a byl klid. Mel taky vysoke volnobezne otacky, byl prechlastany a hure startoval. Nova RJ byla sice z manualu o dva roky mladsiho auta, ale jelo to dobre, jen se obcas ukazovala kontrolka (pri pomale jizde) - zrejme protoze ty motory mely odlisne davkovani paliva a lambda merila neco jineho nez RJ chtela...

_________________
BX 1.7D <--------> Xantia Break HDi 109
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz