Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - 2.5 TD - spolehlivost a životnost
Právě je pát 29. lis 2024 0:45:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: ned 21. srp 2011 17:05:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Jsou nějaké kladné ohlasy na tento motor? Co jsem tu tak početl tak nic moc. Na svižnou jízdu to není páč se to přehřívá a rády tomu praskaj hlavy. Je to opravdu tak zlý :?:

Díky za info.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: pon 22. srp 2011 9:16:50 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:31:07
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
Ja myslim, ze to neni tak strasny. Kdyz jsem jej porizoval tak mel natoceno 160 000 a moc bych neprohadal ze byl min. o 100 tis stoceny. Ted to ukazuje 320 tis. Za tu dobu zadny velky problem, jen praskla hadice vody asi ve 280 tis. Az nyni asi 318 tis, nahle velke cvakani od rozvodu. Takze rozebrat a zjisteno ze vyskocila podlozka mezi ventilem a zdvihatkem diky zatvrdlemu hydrostelu. Po rozebrani zjisteno: 2 podpalene ventily, hydrostely na vyhozeni, sjeta vacka, vymlacene podlozky na ventilech a popraskana hlava (jeste nefoukala). Teplota stale mezi 90 - 100, pri tazeni privesu nekdy lehce nad 100 i po vymene chladicu a termostatu, tak jsem se s tim smiril a beru to jako holy fakt s tim ze se nic nedeje. Nyni po oprave vyse uvedeneho zase jezdi a rok snad jeste vydrzi. naklady opravy vcetne novych a starsich veci cca 20 000,- prace vlastni.

_________________
XM 2,5 TD Break 95 bez klimy, tempomat.
Fiat Scudo 08


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: pon 22. srp 2011 19:25:30 
Offline

Registrován: pát 27. srp 2010 0:52:51
Příspěvky: 94
Bydliště: Aš, kopaniny 130
pokud se k tomu motoru chováš jako člověk tak vydrží hodně ale je pravda, že je choulostivější než 2,1 pokud ho necháš zahřát tak zvládne i svižnou jízdu, když tomu naložíš když je to studené nebo vlažné tak ti moc dlouho nevydrží .....

_________________
-xm 2,5 td vin. metal. exclusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: pon 29. srp 2011 15:58:46 
Offline

Registrován: čtv 22. říj 2009 13:27:58
Příspěvky: 31
Bydliště: Brno
noooo, ja bych rekl, ze zalezi co myslis pod pojmem svizna jizda. Podle me jezdim celkem svizne, spotreba dlouhodoby prumer cca 7,5. No a hlava se ozvala az ted ve 400 tkm, coz si myslim neni takova hruza. Rozhodne to ale neni auto do mesta, protoze to dost dlouho trva nez se zahreje, v zime i 10 km.
Ale je fakt ze s 2,1 sem toho moc nenajezdil, takze srovnavat nemuzu

_________________
XM 2,5TD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: stř 21. zář 2011 22:44:41 
Offline

Registrován: pát 04. bře 2011 23:12:13
Příspěvky: 14
2,5 má oproti 2,1 podstatne kultivovanejší chod ,vďaka vyvažovaciemu hriadeľu v interiéri nič nedrnčí a netrasie sa ako pri 2,1 TD , výkon o niečo lepší ako 2,1 ale až v otáčkach 2,1TD ťahá lepšie odspodu. Životnosť neviem ,mám ho krátko ale fakt je že sa to PREHRIEVA ,teplota od 90 do 100°C občas hláška o prehriatí kvapaliny. NEDÁ sa to ničím odstrániť ,žiadne zlepšováky na zlepšenie chladenia NEPOMôŽU , prehrievanie je spôsobené zrejme malým objemom vody v motore nie v chladiči alebo nejaká iná konštrukčná príčina (toto sú len moje domnienky) , treba sa s tým skrátka zmieriť. Zaradenie cca 82 Ohm odporu na čidlo teploty vody udrží teplotu do 100°C ale potom idú sahary často na 2.rýchlosť a to je vcelku hlučné a otravné hlavne pri otvorenom okne a pomalej jazde mestom. A aby som nezabudol, hlučné je aj turbo , píska už od 1500 ot teda prakticky v celom použiteľnom rozsahu otáčok (teda asoň to moje) aj keď na druhej strane motor ako taký je tichší ako 2,1. Hlavu nerieš , keď praskne - vymeníš a máš na 150 000 km pokoj ale ak si môžeš vybrať , tak radšej 2,1 s mechanickým BOSCHom. Oprava Lucasu je nákladná rovnako ako hlava u 2,5.

_________________
XM 2,5 TD 99
XM 2,5 TD 95
XM 3.0 V6 96
XM 2,1 TD 94
XM 2,0 8V 92
XM 2,1 TD 90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: pát 23. zář 2011 5:27:39 
Offline

Registrován: ned 06. pro 2009 20:13:34
Příspěvky: 15
Bydliště: strakonice
Zdravím,ja měl 2.1TD,teď mám 2.5TD jsem naprosto spokojený,zavady se vyskytují rovnako jako u 2.1 a určitě bych neřekl,že víc.Co se týče výkonu,tak se to neda srovnavat mě ta 2.5 jezdí podstatně lépe než 2.1 a co se tyče teploty,když jsem auto přivezl teplota stale byla kolem 100,vyplachl jsem chladiče a koupil nový termostat přidal odpor k čidlu a teplota se nehne z 90 stupňu při normalním provozu.

_________________
XM 2,5 TD exclusive rv. ´99, Xantia 2,1 TD rv. ´99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: úte 27. zář 2011 16:25:03 
Offline

Registrován: stř 28. dub 2010 20:50:58
Příspěvky: 24
odpor k čidlu?..můžeš dát nějakej návod? Podle mě by se dost vyřešilo, kdyby sahary spínaly při nižší teplotě.
Z tohoto důvodu jezdim zvlášť po městě se zapnutou klimou, při níž se teplota drží na 90st.
Dík

_________________
Lennon
XM 2.5TD Break ´99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: úte 27. zář 2011 21:24:12 
Offline

Registrován: pát 04. bře 2011 23:12:13
Příspěvky: 14
Ku čidlu ktoré sníma teplotu vody (myslím že k nemu ide hnedý konektor , ktoré to je presne zistíš tak že za chodu motora budeš postupne vyťahovať konektory na čidlách umiestnených vľavo na výstupe z motora - myslené vľavo v smere jazdy- , po vytiahnutí správneho sa ti pustia sahary naplno) zapojíš do série odpor s hodnotou cca 80 Ohm , tak bude RJ vyhodnocovať skôr prehriatie a bude skôr púšťať sahary. Teplotu to udrží na nižšej hodnote ale aj tak pri jazde okolo 120km/h a vonkajšej teplote cca 27°C sa to drží stále na 95°C. Ak chceš mať pokoj s teplotou , kúp si dieslovú Octaviu tam je tá ručička na 90°C pribitá aj keď motor vyložene terorizuješ na maximum :D

_________________
XM 2,5 TD 99
XM 2,5 TD 95
XM 3.0 V6 96
XM 2,1 TD 94
XM 2,0 8V 92
XM 2,1 TD 90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: úte 27. zář 2011 22:12:45 
Offline

Registrován: stř 28. dub 2010 20:50:58
Příspěvky: 24
Dík, čidlo je to hnědý, šlo mi o hodnotu odporu ;)
XM 2.5TD mám už 7 let a oktávku opravdu, ale opravdu nechci :roll:
I když jsem teď kvuli prasklý hlavě nechal dát jinej motor a za tu cenu bych skoro oktávku pořídil

_________________
Lennon
XM 2.5TD Break ´99


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: stř 05. říj 2011 13:25:50 
Offline

Registrován: pát 02. črc 2010 14:58:28
Příspěvky: 22
Ahoj,
mám taky 2,5-ku TD-čko a musím říct, že jsem spokojenej. Auto jezdí jako drak - výkon je naprosto dostačující. Mám nalítáno 300-tisíc, ve 220-ceti prasklá hlava, provozní teplota mezi 90-100 stupni. Těch 100 stupňů, když je venku tak 35 stupňů a jedu do kopce. Upřímně bych se vůbec tohoto motoru nebál, mrzí mě, že všichni z toho dělají strašáka, ale na XM diesel je to myslím nejlepší možný motor. Spotřeba ve městě 7,2, dálnice ve 130-ceti 5,5. Dávám mu jenom Verva Diesel a ikdyž je o pár kaček dražší jezdí na tohle palivo skvěle.

_________________
XM 2,5 TD, 98', full palba


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: čtv 06. říj 2011 10:32:44 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:31:07
Příspěvky: 24
Bydliště: Plzeň
To je tedy Verva vskutku zazracne palivo, budu muset vyzkouset. Promin, ale tvoje spotreba se mi zda byt z rise pohadek.

_________________
XM 2,5 TD Break 95 bez klimy, tempomat.
Fiat Scudo 08


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 21:58:09 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:01:54
Příspěvky: 73
mne teda tiez;-) 7,2 je pri 130, 5,5 pri 90 (da sa ist aj pod 5) a mesto bude tak okolo 10. alebo ina rada> nesleduj aktualnu spotrebu pri zjazde z kopca;-)

_________________
C6 2.7HDI Exclusive '06
ex:
XM 2.5TD Pallas '98
XM 2.1TD Prestige '00
XM 2.0i '90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: 2.5 TD - spolehlivost a životnost
PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2011 0:49:33 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
Jojo, 2.5TD a hlava... Mám na XM nalítáno poctivých 333 000km a když už mi tlakem vyletěla hadice, poděkoval jsem mu za krásné svezení, odstavil jsem ho a teď podle finančních rezerv stavím motor s novou hlavou. Ale musím podotknout, že první dva majitelé byly firmy a víme jak se se služebáky jezdí. Takže mám na XM 2.5TD jen dobrý vzpomínky a doufám že mě příští rok vezme do jeho rodné Francie. ;)

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz